kinderfeestje - beautymiddag
woensdag 25 augustus 2010 om 14:03
Onze kinderen (tweeling) worden volgende week 10. Tot nu toe hebben we de feestjes altijd gecombineerd, maar dit jaar wil ik voor het eerst 2 feestjes organiseren.
Nu wil ik voor dochter een beautymiddagje regelen, gewoon thuis. Heb van internet een leuk 'recept' voor een yoghurt-honing masker gehaald. Wil van die speciale haarbanden aanschaffen, zodat de haren niet onder die derrie komen te zitten.
Zelf kom ik om in de nagellak, dus dat mogen ze van mij gebruiken (de dure merken hou ik wel even apart ).
Heb een megagrote doos oogschaduw aangeschaft met wel 25 kleuren, plus extra kwastjes.
't Is natuurlijk ook 'gewoonte' om bij het weggaan een zakje snoep o.i.d. mee te geven, maar ik zat nu te denken aan wat kleine lipglosjes, haarspeldjes, misschien een mininagellakje.
Iemand anders nog een leuke suggestie? M'n dochter vindt 't gelukkig helemaal top, noemde me zelfs 'geniaal' .
Het zijn maar 6 meisjes (meer zitter er niet in de klas), en na afloop gaan we gourmetten.
Met zoonlief gaan we dan een week later naar een binnenzwembad, ik heb liever meisjes thuis over de vloer dan een paar van die wildebrassen...
Nu wil ik voor dochter een beautymiddagje regelen, gewoon thuis. Heb van internet een leuk 'recept' voor een yoghurt-honing masker gehaald. Wil van die speciale haarbanden aanschaffen, zodat de haren niet onder die derrie komen te zitten.
Zelf kom ik om in de nagellak, dus dat mogen ze van mij gebruiken (de dure merken hou ik wel even apart ).
Heb een megagrote doos oogschaduw aangeschaft met wel 25 kleuren, plus extra kwastjes.
't Is natuurlijk ook 'gewoonte' om bij het weggaan een zakje snoep o.i.d. mee te geven, maar ik zat nu te denken aan wat kleine lipglosjes, haarspeldjes, misschien een mininagellakje.
Iemand anders nog een leuke suggestie? M'n dochter vindt 't gelukkig helemaal top, noemde me zelfs 'geniaal' .
Het zijn maar 6 meisjes (meer zitter er niet in de klas), en na afloop gaan we gourmetten.
Met zoonlief gaan we dan een week later naar een binnenzwembad, ik heb liever meisjes thuis over de vloer dan een paar van die wildebrassen...
woensdag 25 augustus 2010 om 14:05
woensdag 25 augustus 2010 om 14:07
Misschien niet raar met tien jaar, maar ik had het niet leuk gevonden. Maar goed, als jouw dochter het leuk vindt, zullen haar vriendinnetjes het ook wel leuk vinden.
En dat zakje mee naar huis, vind ik ook niet leuk, Maar weet nu al dat mijn nu 3-jarige het prachtig zou vinden, tzt, en dan (hoe klef) vind ik het ook weer leuk
En dat zakje mee naar huis, vind ik ook niet leuk, Maar weet nu al dat mijn nu 3-jarige het prachtig zou vinden, tzt, en dan (hoe klef) vind ik het ook weer leuk
woensdag 25 augustus 2010 om 14:09
ach das toch harstikke leuk, hier bij de marskramer verkopen ze ook van die kleine doosjes make-up, voor een euro ofzo, leuk om mee naar huis te geven.
Ik zou alleen wel nog even een flinke voorraad kwastjes ed halen bij de etos ofzo, en natuurlijk nagellak remover en make up afhaal doekjes voor de overijverige dames!
Ik zou alleen wel nog even een flinke voorraad kwastjes ed halen bij de etos ofzo, en natuurlijk nagellak remover en make up afhaal doekjes voor de overijverige dames!
woensdag 25 augustus 2010 om 14:12
woensdag 25 augustus 2010 om 14:16
Ja, of van dat haarmascara, waarmee je je haar lokaal een kleurtje kunt geven. Eventueel clip-extensions?
Haarmasker, handenmaskers, voetenmaskers? Kleimaskers zijn erg grappig, want die worden hard. Nagelvijl waarmee je je nagels kunt polijsten? Eventueel een kleurenmeting (iets waarmee je kunt bepalen wat voor type je bent, herfst, zomer etc, waar vervolgens allerlei kleuren goed bij passen - is heel Tina verantwoord ).
Haarmasker, handenmaskers, voetenmaskers? Kleimaskers zijn erg grappig, want die worden hard. Nagelvijl waarmee je je nagels kunt polijsten? Eventueel een kleurenmeting (iets waarmee je kunt bepalen wat voor type je bent, herfst, zomer etc, waar vervolgens allerlei kleuren goed bij passen - is heel Tina verantwoord ).
woensdag 25 augustus 2010 om 14:18
Dochter (bijna 4) heeft vorige week lipgloss en nagellak gekregen, was ik niet blij mee. "mag ze toch wel op, kom op man voor 1 keertje" nou nee dus.
Maar 10 vind ik wel kunnen voor 1 keertje dan hè.
Maar 10 vind ik wel kunnen voor 1 keertje dan hè.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
woensdag 25 augustus 2010 om 14:23
Mijn collega had een prinsessenmiddag voor haar dochter van 6 georganiseerd. Daarbij stond ook een lading make-up op de tafel om zichzelf/elkaar mooi te maken. Mijn god, wat kunnen die meiden zichzelf toetakelen en dan vol trots en zelfvertrouwen want "wat ben ik toch knap!" met oogschaduw tot aan de haarkruin poseren voor de foto. Heel erg grappig!
Maar goed, meiden van 10 hebben vast een betere kijk op make-up art dan 6-jarigen! Veel plezier.
Maar goed, meiden van 10 hebben vast een betere kijk op make-up art dan 6-jarigen! Veel plezier.
woensdag 25 augustus 2010 om 14:37
quote:fleurtje schreef op 25 augustus 2010 @ 14:07:
Misschien niet raar met tien jaar, maar ik had het niet leuk gevonden. Maar goed, als jouw dochter het leuk vindt, zullen haar vriendinnetjes het ook wel leuk vinden.
Eeeeeeeeeeeeeens.
Diaantje, met achternichtje ging met 9 buikdansen op haar kinderfeestje
Eeeeeeeeeeeeeens.
Diaantje, met achternichtje ging met 9 buikdansen op haar kinderfeestje
woensdag 25 augustus 2010 om 14:40
woensdag 25 augustus 2010 om 14:49
Mijn dochter van 1,5 heeft in de zomer ook haar teennageltjes gelakt gehad. Ze vond het prachtig. Grote zus van bijna 4 had het ook. Dan kun je als zusje niet achter blijven. Ze heeft de hele middag lopen showen.
Je kunt de kinderen toch ook afgeschminkt weer meer naar huis geven? Wij hebben zo'n fotoprinter waar je per direct foto's mee kunt afdrukken. Dat is dan wel weer leuk.. Foto van de jarige met vriendin in de make up en dat mee met het tasje met lipgloss enzo. maar dan moet je natuurlijk wel zo'n ding hebben.
Je kunt de kinderen toch ook afgeschminkt weer meer naar huis geven? Wij hebben zo'n fotoprinter waar je per direct foto's mee kunt afdrukken. Dat is dan wel weer leuk.. Foto van de jarige met vriendin in de make up en dat mee met het tasje met lipgloss enzo. maar dan moet je natuurlijk wel zo'n ding hebben.
woensdag 25 augustus 2010 om 14:49
Meisjes vinden zulke feestjes vaak erg leuk, ik had dit jaar een parfumfeestje speciaal besteld via internet alles kwam compleet
verzorgd aan met strikjes en matriaal om zelf geschenkdoosjes te maken .
Daarna konden ze de parfum in het doosje meenemen ,lipgloss
er bij in ze vonden het geweldig leuk.
En tien jaar voor een makupfeestje,is echt niet te jong het is toch
maar eenmalig,en vroeger zaten de meesten zichzelf vast ook wel op te maken met hun moeders nagelak en oogschaduw.
En thuis maak je gewoon weer schoon.
verzorgd aan met strikjes en matriaal om zelf geschenkdoosjes te maken .
Daarna konden ze de parfum in het doosje meenemen ,lipgloss
er bij in ze vonden het geweldig leuk.
En tien jaar voor een makupfeestje,is echt niet te jong het is toch
maar eenmalig,en vroeger zaten de meesten zichzelf vast ook wel op te maken met hun moeders nagelak en oogschaduw.
En thuis maak je gewoon weer schoon.
woensdag 25 augustus 2010 om 14:55
Alleen dat recept voor een masker heb ik bedenkingen bij. Denk dat je beter van die dr. vd hoog zakjes kunt kopen. In een zo'n zakje zit genoeg voor 2 a 3 meiden, dus je hoeft niet per persoon 1 zakje aan te schaffen. Neem hypoallergeen, dan weet je zeker dat niemand met uitslag naar huis gaat. Ik heb namelijk als 12-jarige wel eens zo'n huisgemaakt maskertje geprobeerd, ook met yoghurt en honing en ik kreeg rode bultjes op mijn wangen. Lijkt me niet de bedoeling!
woensdag 25 augustus 2010 om 15:06
Vraag vantevoren even of er ook meisjes zijn met allergieen of huidproblemen want het zou zonde zijn als er eentje onder de rode vlekken weg gaat.
Koop een paar boa's en maak een glitterig hoekje waar je van de meiden een mooie modellenfoto maakt. Als je een kleurenprinter hebt kan je de foto's meteen afdrukken en mee geven.
Bij de Hema (en misschien ook bij de Action) kan je glittertjes en stickertjes kopen voor op de nagels. Ook erg leuk.
Als nagellakremover kan je ook speciale oliedoekjes kopen. Misschien wel fijn want daar komt niet zo'n verstikkende damp af als van de gewone remover.
Als je op de kwastjes een gekleurd stipje zet op het steeltje (bv. met nagellak) weet je zeker dat ze alleen hun eigen kwastjes gebruiken. Kunnen ze die ook nog meenemen naar huis aan het eind van de avond. Als je goedkope mascara neemt kan je ze elk een eigen geven die ze ook weer mogen meenemen. Daarmee voorkom je dat infecties zich verspreiden.
Koop een paar boa's en maak een glitterig hoekje waar je van de meiden een mooie modellenfoto maakt. Als je een kleurenprinter hebt kan je de foto's meteen afdrukken en mee geven.
Bij de Hema (en misschien ook bij de Action) kan je glittertjes en stickertjes kopen voor op de nagels. Ook erg leuk.
Als nagellakremover kan je ook speciale oliedoekjes kopen. Misschien wel fijn want daar komt niet zo'n verstikkende damp af als van de gewone remover.
Als je op de kwastjes een gekleurd stipje zet op het steeltje (bv. met nagellak) weet je zeker dat ze alleen hun eigen kwastjes gebruiken. Kunnen ze die ook nog meenemen naar huis aan het eind van de avond. Als je goedkope mascara neemt kan je ze elk een eigen geven die ze ook weer mogen meenemen. Daarmee voorkom je dat infecties zich verspreiden.