Kinderopvang naam..

02-05-2020 03:51 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi ouders!
Als nieuwe ondernemer id kinderopvang vroeg ik me af welke kdv naam jullie het mooist vinden;

Kinderopvang Bosrijk (locatie is in t bos)
Kinderopvang bumblebee
Kinderopvang hummeltjes
Kinderopvang babilou

Ik hoor graag wat jullie voorkeur is,

Groet!
Alle 4 even oke.
Bosrijk. Legt mooi de nadruk op de locatie en is volgens mij een sterk punt van het KDV. De rest vind ik 13 in een dozijn, niet mooi.

Succes ermee!
Zou ik voor Bosrijk gaan. Geeft mooi het pluspunt van de locatie aan.
Bosrijk, verreweg mooiste naam.

Babilou associeer ik met Bumba. Gets.
Bumblebee is wel oké, maar waarom Engels denk ik dan?
Hummeltjes associeer ik met de collectie van de buurvrouw van mijn oma.

Succes met je bedrijf!
evyblissy wijzigde dit bericht op 02-05-2020 06:33
39.62% gewijzigd
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Haha, eens met de anderen: Bosrijk 🙂
Bosrijk vind ik het mooiste. Ik associeer deze naam wel met de Efteling maar dat is geen vervelende associatie :P
Bosrijk is het vakantiepark van de Efteling. Ik weet niet of je die zomaar mag gebruiken ook eigenlijk. Geen idee wat daar de regels voor zijn? Dus mocht je voor die naam willen gaan, zou ik dat eerst goed uitzoeken voor je straks de naam moet wijzigen ofzo.

Ik vind zelf Bumblebee ook leuk! En dan met een bijen-thema :)
Let KDV van onze kinderen (dat fantastisch is overigens) heeft een vreselijke truttige soort van Frozen-naam. Mijn man en ik spreken altijd van ‘de opvang’ omdat we het allebei niet uit onze strot krijgen.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
EvyBlissy schreef:
02-05-2020 06:54
Let KDV van onze kinderen (dat fantastisch is overigens) heeft een vreselijke truttige soort van Frozen-naam. Mijn man en ik spreken altijd van ‘de opvang’ omdat we het allebei niet uit onze strot krijgen.
De onze had een prima naam, maar wij noemden het altijd gewoon het kinderdagverblijf. We maakten maar gebruik van 1 kdv dus was duidelijk zat.
Die bij bumblebee en babilou zijn misschien niet voor iedereen even handig te vinden via Google, want hoe schrijf je dat?

Ga voor bosrijk.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik zou even goed checken of deze namen niet al bestaan want dan kan je nogal in de problemen komen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Hoewel ik bosrijk veruit de mooiste optie vind, zou ik daar toch niet voor gaan vanwege de associatie met de Efteling.
Een website moet je al gaan kunstelen voor een naam en op Google zal je ver onder de hits van het vakantiepark staan.

Ik zou wel iets kiezen met bos of de omgeving, maar dus een wat meer unieke naam.
Hoe leuk Bosrijk ook klinkt- ik vermoed dat de Efteling dat niet zo leuk gaat vinden. Om problemen te voorkomen, in dezelfde categorie, tikje stoer;
‘t Bos. Of Het Bos
Onder de Kastanjeboom (of welke boom dan ook)
De Buitenplaats.

Wat meer kinderlijk;
De Bonte Specht
Mijnheer de Uil. Of mevrouw de Uil.
Kinderopvang ...

Het kabouterbos
Het eekhoorntjesbos
Het kinderbos
Tussen de bomen
Bossig
Natuurlijk

...
viva-amber schreef:
02-05-2020 07:01
Ik zou even goed checken of deze namen niet al bestaan want dan kan je nogal in de problemen komen.
Hangt af van de omschrijving van de (bestaande) onderneming bij o.a. de KvK. En dan nog: de Efteling gaat zich echt niet druk maken over een kinderopvang die 'Bosrijk' heet. Dat kan je hen trouwens eenvoudig even vragen. Maar zeker een punt om naar te kijken.
En verder: Kies gewoon wat je zelf leuk vindt. Een kinderopvang is qua naam niet bepaald marketinggevoelig. Ik breng mijn kind niet naar 'Het sprookje' omdat het daar leuk kan acteren en in 'Het kribje' de hele dag moet slapen. Zolang de naam geen negatieve connotatie heeft, maakt het m.i. niet uit. De 'koekwaus' zou ik links laten liggen als er een andere optie voorhanden is :D

Ouders gaan (als ze qua beschikbare plek al een keuze hebben) kennismaken en het zal van jouw aanpak en uitstraling afhangen of ze voor jouw opvang kiezen.

(En het wordt 'de boomhut' natuurlijk!)
oudblond wijzigde dit bericht op 02-05-2020 07:30
9.99% gewijzigd
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Kinderopvang in ‘t bos.
Ha, ik bedenk ineens dat ik gisteren nog langs KDV Bosrijk ben gelopen bij mij in de buurt.
Bosrijk idd! Of het Hummelhuis.
Combinaties?

De boomhommel(tje)s
De heidehommel(tje)s

Hommels zijn fantastisch voor een mooi logo of decoratie. Maar ik ben dan ook zo iemand die opzoekt hoe goed een plant of voor de bijen en hommels voor ik hem koop.
Bij Bosrijk denk ik aan een bejaardenhuis, maar dat zal aan mij liggen. Ik ben wel voorstander van zo’n type naam, ipv strip- en prentenboekfiguren.
Ik vind Bosrijk het leukste, maar ben het ook eens met viva-amber in deze; ik zou even controleren of de naam 'beveiligd' is.

Je kan anders ook voor Groenrijk gaan.
viva-amber schreef:
02-05-2020 07:01
Dat geldt over het algemeen alleen als je je binnen dezelfde sector begeeft (verwarring), of als je verwijst naar iets van een ander (een Disneyfiguur ofzo). Zeker bij bestaande woorden zoals bosrijk mag een bedrijf zich dat niet zomaar toe-eigenen. Windows en Apple of Blackberry zijn nog bruikbaar als je maar geen technology maakt.
anoniem_639a9136a72af wijzigde dit bericht op 02-05-2020 07:58
20.95% gewijzigd
Bumblebee kan niemand spellen dus soïso niet doen. Ik zou ook een Nederlandse naam doen.
Bosrijk is leuk.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
rumforviva schreef:
02-05-2020 07:50
Bij Bosrijk denk ik aan een bejaardenhuis, maar dat zal aan mij liggen. Ik ben wel voorstander van zo’n type naam, ipv strip- en prentenboekfiguren.
Nu je het zegt...

Iets anders met bos, er zijn al flink wat leuke suggesties gedaan.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven