Kinderwagen, 2 kleintjes

16-02-2011 11:26 49 berichten
Hallo allemaal,

Ik had even een praktisch vraagje. Mijn zoontje is 2 jaar en 4 maanden als zijn broertje of zusje komt en we hebben nu een Maxi Cosi Mura, waar we heel blij mee zijn. Tegen die tijd kan hij nog geen hele afstanden lopen en vroeg ik me af wat handig is. Er is veel keus in tweelingbuggy's maar daar kan de baby pas in als hij/zij kan zitten. Een dure wagen met maxicosi/reiswieg/zitgedeelte kopen vind ik eigenlijk zonde van de Mura ( gekregen...dus wil hem ook niet zomaar op MP knallen ). Hebben jullie tips? Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Een draagdoek voor je jongste, of een ergonomische drager voor je oudste
Kun je geen draagdoek/zak kopen voor de baby? Kan de oudste lekker ind e wagen blijven zitten.
Een ergonomische drager/draagdoek dus.
Je kunt ook een buggy nemen waarin je dreumes voorop kan zitten en je baby in een babynestje erachter ligt. Een lange buggy ipv een duozit. Daar kun je ook wat makkelijker mee door de winkels. Daar kan de baby vanaf de geboorte al in liggen. En daarna zitten ze of achter elkaar. Of de oudste laat je tegen die tijd zelf lopen.

Je moet je wagen niet wegdoen, want die gebruik je dan weer als de jongste wat ouder is en de oudste loopt zelf. Die overbruggingsperiode is niet zo groot.
Dat had ik inderdaad al bedacht, voor de eerste maandjes. Hoelang hebben jullie je baby gedragen in de draagzak? Ik vond dat best zwaar worden na een tijdje... En dan zie ik mezelf al, met draagzak, moeten bukken om de boodschappen kwijt te kunnen onder de wagen enzo...of draaf ik nu door
Hier zat er exact hetzelfde leeftijdsverschil tussen de kindjes.

Wij hebben nooit een dubbele wagen gehad en ik heb hem ook nooit gemist. Wel heb ik 2e hands zo'n plankje voor achter de kinderwagen gekocht, maar dat vind ik een onding omdat je half schuin achter de wagen moet lopen. Hier loopt dochter en bij lange stukken gaat ze op haar loopfietsje. Ideaal vind ik! Ze gaat best snel met haar loopfietsje en ze wordt niet snel moe.

Wat ik ook weleens heb gedaan was inderdaad mijn jongste in de draagdoek. Maar eigenlijk wilde mijn oudste toch niet meer in de kinderwagen (is voor baby's), dus dat was makkelijk.
mamam30, waarschijnlijk had je dan geen goede ergonomische draagzak. Vraag het eens in het draagdoekentopic!
quote:mamam30 schreef op 16 februari 2011 @ 11:34:

Dat had ik inderdaad al bedacht, voor de eerste maandjes. Hoelang hebben jullie je baby gedragen in de draagzak? Ik vond dat best zwaar worden na een tijdje... En dan zie ik mezelf al, met draagzak, moeten bukken om de boodschappen kwijt te kunnen onder de wagen enzo...of draaf ik nu door

Niet in zomaar een draagzak, dat wordt snel zwaar en is niet ergonomisch voor jou en je baby. Als je een goede neemt (een Bondolino bijvoorbeeld) kun je lang dragen zonder dat het zwaar wordt, en zelfs na een paar maanden op je rug gaan dragen. Ik draag mijn dochter (2 jaar en 11,5 kilo) nog elke dag, met drager of draagdoek.

Dat bukken krijg je wel onder de knie
Wen en Yamuna dragen hun tweejarigen nog.

En ik heb mijn drager voor het laatst in december gebruikt. Maar hij gaat gewoon weer mee op vakantie, het is ideaal voor erbij.
Ha, daar is Wen al.
Met het loopfietsje ook gewoon de supermarkt &zo in? En bleef ze dan ook netjes bij je?

Ik heb een keer een kindje op een loopfietsje heeeeeeeeeeeeel hard weg zien "fietsen" ... krijg het er nu al spaansbenauwd van. Zullen ook de hormoontjes wel zijn...
Een bondolino, ok...ik ga eens kijken. Kan je die ook makkelijk alleen omdoen enzo? Uh...ik moet denk ik toch naar het draagdoekentopic.
Ja!

En... ja
je hebt toch ook van die rol-plankjes die je achter je wagen aan kan maken, dan de twee jarige gemakkelijk op staan. Er zijn er zelfs met een klein steunpuntje om ook af en toe te gaan zitten geloof ik.
zoiets bedoel ik
Gelukkig is mijn dochter van het soort dat buiten heel goed luistert en altijd netjes op de stoep blijft en nooit ver weg gaat. De eerste paar keer leek ik wel een viswijf hoor, moet ik toegeven. Maar het is altijd heel goed gegaan. Bovendien krijgt ze zo ook haar beweging. We hebben een slotje waarmee we haar fietsje vastzetten bij de supermarkt. En ze blijft ook in de supermarkt gewoon bij me.

Of heb ik dan toevallig een heel braaf kind??
Mijn zoontje is niet zo'n braaf type die bij je blijft, dus ik was maar wat blij met mijn Phill and Teds duo wagen. Hier ligt de kleine eerst achterin in een babynestje en later zitten ze er met zijn 2-en in. Kleiner dan een echte duowagen en goed wendbaar. Ik ben in ieder geval zeer tevreden over deze kar.
Haha...ik denk dat jij wel een braaf kind hebt ja! Nee hoor, die van mij is ook een schatje, maar ik zie het nu een beetje "zwaar" in denk ik...straks met de kleine erbij.

Die opzetplankjes ken ik, maar kon ik niet vinden geschikt voor de Mura, of zijn er ook universele? Want dan ben ik er al...een draagzak & een plankje, en dan afwisselen afhankelijk van de happening.
quote:TessTan schreef op 16 februari 2011 @ 11:49:

Of heb ik dan toevallig een heel braaf kind??

Vast De doelen van mijn kind en mij lopen nog niet altijd synchroon, dus voorlopig loopt ze in een tuigje; scheelt viswijven .

Maar on topic: het valt me echt mee hoe veel een kind kan lopen. Mijne loopt met gemak van huis naar supermarkt en is nu 15 maanden - ik neem altijd een sling mee voor de zekerheid, maar ik gebruik hem zelden. Ik denk dat ik zelf voor zo'n korte periode dus geen dubbele kinderwagen aan zou schaffen, maar gewoon een drager mee zou nemen voor het geval dat en het grote kind verder gewoon zou laten lopen.
Het lijkt wel een scootmobiel
AJ: het ligt er natuurlijk maar net aan hoe dicht je bij een supermarkt woont
Ohja, dat is natuurlijk zo Een meter of 400, schat ik, dus niet idioot ver weg.
Wij wonen niet heel ver weg van klein winkelcentrum, maar wel een druk fietspad waar we langs moeten en drukke weg om over te steken. Terugweg is een steile weg naar beneden...en dan zie ik hem dus al gaan met zo'n loopfietsje .... de weg over...
Hier ook een Phil & Teds, overgenomen van de buren. Heb achteraf wel spijt dat ik niet gewoon een nieuwe heb gekocht, want het is toch al een vrij oud ding dat niet meer helemaal goed is terwijl ik er nog wel gebruik van wil maken. Ik wilde eerst nooit aan de Phil & Teds, leek me zielig voor de kleinste, maar zij heeft het altijd prima gevonden.

Heb ook een tandembuggy van X-Adventure, maar die duwt erg zwaar en ik vind dat ze daar ook minder lekker in zitten.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven