Kinderwens en werk
donderdag 18 oktober 2007 om 13:09
Ik zit al een tijdje met de gedachte te spelen om aan mijn eerste kind te beginnen. Maar nu is het zo dat ik net een nieuwe baan heb en dus nog geen vaste aanstelling heb. Maar ik weet niet of ik nog zo lang wil wachten met het nemen van een kind. Ik heb een jaarcontract dus een evt. vaste aanstelling is pas over een klein jaar. Ik wil gewoon die zekerheid hebben. Stel dat ik net na de bevalling niet meer aan het werk kan dan wil ik wel enig beroep kunnen doen op inkomen.
Wat adviseren jullie mij?
Liefs Sara
Wat adviseren jullie mij?
Liefs Sara

donderdag 18 oktober 2007 om 13:19
Als je na de bevalling niet meer aan het werk kan, heb je recht op een ziektewetuitkering, ook als je jaarcontract niet wordt verlengd. UWV betaalt in dat geval je Zwangerschapsverlof en eventueel aanvullend je ziektewetuitkering. Als je fysiek wel in staat bent om te werken kun je een WW-uitkering krijgen voor een paar maanden. Als je echter niet mee aan het werk WILT, dan zul je dat zelf moeten zien te financieren, in samenwerking met de vader van je kind. je kunt dan niet verwachten dat de maatschappij opdraait voor het feit dat jij l;ekker wilt thuisblijfmoederen.
Overigens kan het ook best zomaar een jaar duren voordat je zwaner bent en zal de manier waarop jij praat over "een kind nemen"behoorlijk wat mensen tegen de borst stuiten. Ik hoop voor jou dat je volgens je planning een kind mag krijgen. het werkt helaas niet zo dat je vandaag besluit en morgen zwanger bent. Zelfs als je normaal vruchtbaar bent is de kans op en zwangerschap slechts 20^% per maand.
Overigens kan het ook best zomaar een jaar duren voordat je zwaner bent en zal de manier waarop jij praat over "een kind nemen"behoorlijk wat mensen tegen de borst stuiten. Ik hoop voor jou dat je volgens je planning een kind mag krijgen. het werkt helaas niet zo dat je vandaag besluit en morgen zwanger bent. Zelfs als je normaal vruchtbaar bent is de kans op en zwangerschap slechts 20^% per maand.
donderdag 18 oktober 2007 om 13:29
Bedankt voor je reactie. Ik moet zeggen dat je wel heel 'geprikkeld' reageert. Het was absoluut niet mijn bedoeling om andere mensen te kwetsen of wat dan ook. Als jij je zelf zo aangesproken volet dan is dat jouw probleem maar dan hoef je niet als een enorme schaduw over mij heen te hangen. Tuurlijk weet ieder weldenkend mens dat lang niet alles zo vanzelfsprekend is in dit leven. Ik leg hier in het kort mijn 'wens' neer zonder overal tussen haakjes 'met gods wil' neer te zetten.
Maar goed, nogmaals bedankt voor je reactie en informatie.
quote:Krengiserweer schreef op 18 oktober 2007 @ 13:19:
Als je na de bevalling niet meer aan het werk kan, heb je recht op een ziektewetuitkering, ook als je jaarcontract niet wordt verlengd. UWV betaalt in dat geval je Zwangerschapsverlof en eventueel aanvullend je ziektewetuitkering. Als je fysiek wel in staat bent om te werken kun je een WW-uitkering krijgen voor een paar maanden. Als je echter niet mee aan het werk WILT, dan zul je dat zelf moeten zien te financieren, in samenwerking met de vader van je kind. je kunt dan niet verwachten dat de maatschappij opdraait voor het feit dat jij l;ekker wilt thuisblijfmoederen.
Maar goed, nogmaals bedankt voor je reactie en informatie.
quote:Krengiserweer schreef op 18 oktober 2007 @ 13:19:

donderdag 18 oktober 2007 om 13:38
donderdag 18 oktober 2007 om 13:41
donderdag 18 oktober 2007 om 13:41

donderdag 18 oktober 2007 om 13:44
Hoezo opvallend? Blijkbaar hangen hier veel dames rond die trauma's zijn opgelopen met het krijgen van kinderen. Dus op het moment dat er iemand is die er nog redelijk nuchter tegenover staat dan komen ze van uit alle kanten aanvallen, het lijkt wel alsof ze op de loer zitten. Echt triest! Dit is dus echt een 'met handschoentjes aanpakken' doelgroep...quote:bridges6 schreef op 18 oktober 2007 @ 13:41:
Jeminee sara wat een vreemde reactie terug zeg! Als we het over geprikkeld hebben... Ik las jouw stukje en vond het ook opvallend! En er zijn er dus meerderen. Er word je alleen gezegd dat je andere mensen tegen de borst kunt stuiten als je het op deze manier verwoord.
Maar succes!
Jeminee sara wat een vreemde reactie terug zeg! Als we het over geprikkeld hebben... Ik las jouw stukje en vond het ook opvallend! En er zijn er dus meerderen. Er word je alleen gezegd dat je andere mensen tegen de borst kunt stuiten als je het op deze manier verwoord.
Maar succes!

donderdag 18 oktober 2007 om 13:46
De neige die hier een kreng is dat ben jij! Ik zou zeggen CHILL, anders gaat dat tweede kind wel heel lang op zich wachten door die opgefoktheid van jou. Heb je wel een eerste of leef je in een soort 'fantasiewereld'? Over trauma's gesproken....quote:fleurtje schreef op 18 oktober 2007 @ 13:43:
Sara, voor mij is er níks mis met die zin. Ik denk trouwens dat jij me quote voordat ik mezelf verbeterd had: Er stond eerst Sara, maar dat heb ik veranderd in Kreng.
Sara, voor mij is er níks mis met die zin. Ik denk trouwens dat jij me quote voordat ik mezelf verbeterd had: Er stond eerst Sara, maar dat heb ik veranderd in Kreng.
donderdag 18 oktober 2007 om 13:47
Nee hoor er wordt gezegd dat je reacties kunt krijgen en ik vraag me af of je beseft hoe het is als het niet lukt na 2, 3 of meer jaren...
jouw vraag is denk ik heel reeël, jouw manier van verwoorden kan mensen tegen de borst stuiten. dat betekent niet dat je het niet zo moet neerzetten, dat betekent dat je reacties kunt krijgen!
jouw vraag is denk ik heel reeël, jouw manier van verwoorden kan mensen tegen de borst stuiten. dat betekent niet dat je het niet zo moet neerzetten, dat betekent dat je reacties kunt krijgen!

donderdag 18 oktober 2007 om 13:51
Iets doordachter opschrijven doe ik wel als ik een projectplan moet schrijven of een plan van aanpak. Maar niet hier als je begrijpt wat ik bedoel...quote:Celeone schreef op 18 oktober 2007 @ 13:48:
Lieve Sara, ik heb niet eens kinderen en ik wil ze voorlopig ook nog niet. Maar naar mijn idee had die zin ook wel iets doordachter gekund.
Lieve Sara, ik heb niet eens kinderen en ik wil ze voorlopig ook nog niet. Maar naar mijn idee had die zin ook wel iets doordachter gekund.