kleding crisis?

02-01-2012 15:50 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij ons in de straat woont een gezin waar van beide oiders in deeltyd werken en beide voor de opvoeding van de kinderen ( meisje 8 jaar jongen 7 jaar ).

Maar wat ons de laatste tyd opvalt is dat de jongen steeds vaker rondloopt in kleding die zijn zusje eerst aan had ( broeken trui tshirts etc ) misschien is die kleding wel te klein geworden voor het meisje en schuiven ze het door naar de jongen, is dit normaal doen dat wel meer ouders ? Of moeten we als buurt bewoners ons zorgen over maken om deze ontwikkeling en kijken wat er kan zijn en desnoods actie ondernemen? Voor de rest lijkt het dat er verder niets aan de hand is in dat gezin en de kinderen als mede de ouders lopen er voor de rest wel netjes en verzorgd bij. Of zal deze actie mogelijk net de crisis te maken hebben en ze op die mannier wat extra geld willen besparen?
Wat een domme vraag.

Waar bemoei je je mee?

Het is heel normaal om kleding door te schuiven, hell, mijn zoon draagt bijna alleen maar kleding die we doorgeschoven krijgen van vrienden en als ze hem niet meer passen en nog goed zijn gaan ze gewoon door naar de volgende die ze wil hebben.
Misschien wil het jongetje liever een meisje zijn

Misschien is het geld op en proberen ze zo te besparen

Misschien mogen de kinderen de kleren zelf kiezen en soms gaat dat wat beter dan de andere keer

Misschien moet je je niet met dit soort dingen bemoeien.
Alleen het zinnetje ' wij als buurtbewoners' al, gruwel. Het is dus al besproken achter de coniferen. Als het nog nette kleding is, wat voor jongens en meisjes kan, waarom niet doorschuiven. En waarom erbij vermelden dat ouders deeltijd werken. Niet interessant.
If God is watching us, the least we can do is be entertaining
Zolang hij geen roze shirtjes van Hello Kitty of jurkjes draagt, geeft het toch niks? En zelfs als hij dat wel doet, dan nog is het niet aan jou om je daarmee te bemoeien, lijkt me. Mijn zoontje smeekt me al maanden om een prinsessenjurk, haha, zou me wat zijn als de buurt zich daar dan ook nog eens mee ging bemoeien.
..
Euhh wat is er zo erg aan dat er kleding gedeeld/doorgeschoven wordt?? Ik wilde vroeger ook alleen maar tweedehands dingen aan; nieuwe kleding vond ik kriebelen. Zolang ze 'm niet in de rokken en jurken van z'n zus laten rondlopen zou ik me geen zorgen maken.
Sandra24 bespaart zelf ook, ze schrijf y ipv ij
Get a life.
..popcorn?
En wat had je in gedachten voor actie? Daar ben ik wel benieuwd naar.
Als je denkt aan een inzamelactie, doe dan wel geld ipv oude kleding van de buurtgenoten, anders lopen ze nog de hele tijd in tweedehands spul
quote:Stromboli schreef op 02 januari 2012 @ 16:00:

Zolang ze 'm niet in de rokken en jurken van z'n zus laten rondlopen zou ik me geen zorgen maken.Mijn neefje vond de Hello Kitty shirtjes van zijn zusje juist top! Was juist favoriet. Ik heb trouwens als kind heel veel doorgeschoven kleding gedragen van familie en kennissen. Was soms juist ruzie wanneer er weer een zak kwam! Net Sinterklaas
Christus wat een bemoeizucht!

Ik zou je aan zien komen zeg, als ik het desbetreffende gezin was.

Bemoei lekker met je eigen zaken zeg, kleding, waar gaat dit over?
Wat ik ben blij dat ik zo'n buurvrouw niet heb. Maken al de buurtbewoners zich hier zorgen over? Maak je zorgen als het kind wordt mishandeld,maar toch niet als hij kleding van zijn zusje aan heeft. En wat heeft dat deeltijd werken ermee te maken?
quote:Sandra24 schreef op 02 januari 2012 @ 15:50:

Bij ons in de straat woont een gezin waar van beide oiders in deeltyd werken en beide voor de opvoeding van de kinderen ( meisje 8 jaar jongen 7 jaar ).

Maar wat ons de laatste tyd opvalt is dat de jongen steeds vaker rondloopt in kleding die zijn zusje eerst aan had ( broeken trui tshirts etc ) misschien is die kleding wel te klein geworden voor het meisje en schuiven ze het door naar de jongen, is dit normaal doen dat wel meer ouders ? Of moeten we als buurt bewoners ons zorgen over maken om deze ontwikkeling en kijken wat er kan zijn en desnoods actie ondernemen? Voor de rest lijkt het dat er verder niets aan de hand is in dat gezin en de kinderen als mede de ouders lopen er voor de rest wel netjes en verzorgd bij. Of zal deze actie mogelijk net de crisis te maken hebben en ze op die mannier wat extra geld willen besparen?Ja hoor dat doen veel ouders. Ik wil niet dat onze jongens er als meisje uitzien, maar als het kan dan kan het. Bij onze twee jongens gebeurd dat ook maar dan ook alleen als het past en staat. Oudste zoon is wat breder dan jongste en de een is blond en de ander donker. Soms maakt iets de blonde zoon zo flets dan doe ik het weg, naar donker neefje en soms kan het goed. Bij trainingspakken, regenjacks etc koop ik het al met het idee dat het doorgeschoven moet worden. Crisis of geen crisis we leven graag een beetje zuinig. Jaren geleden verkocht de H&M ook vaak jacks die zowel voor jongens als meisjes waren. We hadden er een hele serie van waar de jongste nu uit is, begon me op den duur ook wel te vervelen, weer in kind in datzelfde jasje.
Leuke spijkerbroekjes en truitjes worden hier (3 en 4 jaar) ook doorgeschoven van dochter naar zoon hoor. Ben jij gek, waarom weggooien als het nog aan kan. En inderdaad, ook veel krijgertjes. En ik geef weg wat nog goed is.

En ja, wij werken ook allebei deeltijd, maar kunnen er best van komen hoor. Ook als het geen crisis is, willen wij zo min mogelijk weggooien. Milieu en zo
Het is goed dat je mogelijke signalen van verwaarlozing oppikt, maar meteen actie ondernemen gaat waarschijnlijk in dit stadium wat te ver.

Mijn kinderen zien er als ze thuis zijn ook niet je van het uit. Onze buurkinderen ook niet, daar is niets mis mee.
Ik zou actie ondernemen; een hongerstaking met de hele straat.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Zolang het broertje niet het rokje of jurkje van zijn zus aan hoeft, zou ik mij er geen zorgen over makenOh, mosterd zie ik.
@bgb

En dan de kleding die niet meer past weggeven aan....oh nee, dat is dan ineens 'zorgelijk'.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 02 januari 2012 @ 16:13:

Ik zou actie ondernemen; een hongerstaking met de hele straat.
Letten jullie (de buurtbewoners dus) daar altijd zoveel op elkaar, of loopt dat jochie echt voor l*l in die kleren?

Ik vind het trouwens niet echt lekker overkomen dat er achter die mensen hun rug om word gepraat.

Als het kind echt gepest word spreek je die ouders toch zelf aan.

Al snap ik niet wat je eraan kan doen tenzij je zelf kleren hebt om door te schuiven, en in dat geval zie ik het probleem niet.
Ik zeg: T.............R.................O..............L.................L
quote:Djin schreef op 02 januari 2012 @ 15:59:

Alleen het zinnetje ' wij als buurtbewoners' al, gruwel. Het is dus al besproken achter de coniferen. Als het nog nette kleding is, wat voor jongens en meisjes kan, waarom niet doorschuiven. En waarom erbij vermelden dat ouders deeltijd werken. Niet interessant.

Ik zie het helemaal voor me.

Ik draag zelfs als volwassen vaak nog doorgeschoven kleding. Die ik bijv. van vriendinnen krijg omdat het te klein is, of ze er op uitgekeken zijn. Daar ben ik altijd erg blij mee.

Ik hoop niet dat de buren zich nu zorgen om mij maken.
quote:Sandra24 schreef op 02 januari 2012 @ 15:50:

Maar wat ons de laatste tyd opvalt is dat de jongen steeds vaker rondloopt in kleding die zijn zusje eerst aan had ( broeken trui tshirts etc ) misschien is die kleding wel te klein geworden voor het meisje en schuiven ze het door naar de jongen, is dit normaal doen dat wel meer ouders ? Of moeten we als buurt bewoners ons zorgen over maken om deze ontwikkeling en kijken wat er kan zijn en desnoods actie ondernemen? Voor de rest lijkt het dat er verder niets aan de hand is in dat gezin en de kinderen als mede de ouders lopen er voor de rest wel netjes en verzorgd bij. Of zal deze actie mogelijk net de crisis te maken hebben en ze op die mannier wat extra geld willen besparen?Of één van de ouders heeft er niet zo'n goede kijk op. Mijn man kon ook op zijn vrije dag wel eens de kinderen aankleden met dingen waarvan ik dacht OMG. Of onze zoon een shirt van zijn zusje aandoen en dan zat het zo strak dat hij het bijna niet meer uitkreeg. Meisjes shirt zijn vaak smaller maar dat wist hij niet, plukte iets van het rek en moest goed zijn.
Mijn man trekt ook altijd zomaar wat aan, zo is zoon wel eens in een pyjama ipv een gewoon shirt naar het kinderdagverblijf gegaan.

En ik ben bang dat mijn smaak ook niet zo doorsnee is, dus de mensen zullen wel denken...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven