kleetjes....

20-06-2011 20:34 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wanneer koop je de eerste kleertjes voor je kindje?

BIj hoeveel weken zwangerschap?

Ik ben nu 26 weken zwanger van een tweeling. De kans dat ze te vroeg gaan komen is redelijk aanwezig.

Nu weet ik dus niet meer hoeveel, wat en in welke maat ik kleertjes aan moet gaan schaffen
Zijn al heel wat topics over, maar goed

Ik had voor mijn 1-ling 2 setjes in maat 50, en 1 in maat 56. Dat was te weinig, man heeft meteen na de geboorte 5 setjes er bij gehaald. Zoon was trouwens 8 pond, en kon een paar weken in 50, daarna 56.

Oja, en iedereen zegt dat je niks moet kopen omdat je zoveel krijgt. Niet waar! Ik kreeg wel veel, maar allemaal in grote maten. Naar dat advies luister ik dus nooit meer
En denk dat ik de eerste kleertjes heb gekocht toen ik 20 weken was.
Wanneer jij daar zin in hebt?

Jouw zwangerschap, jouw feestje..

Ik zou zelf wachten tot ik de 3 maanden gepasseerd ben, dénk ik..
Ik heb de eerste kleertjes gekocht na de 12 weken echo . Ik zou zeker voor een tweeling maat 50 kleertjes kopen. Ieder 3 setjes minimaal! Ze spugen snel alles onder.

Heb je helemaal nog geen kleertjes gekocht? Knap hoor!
Oh je bent al verder dan dat .. Sorry!

Ik zou óf specifiek vragen om kleding in bepaalde maten, of zelf toch al wat gaan kopen.. 5 a 6 setjes per baby voor de eerste tijd? Maat 50 tm 56?

Jouw baby's zijn waarschijnlijk kleiner dan eenlingen, dus iets kleiner dan maar 50?
Bij 25 weken heb ik het een en ander gekocht. Voornamelijk 56 een paar dingen 50-56 en 2 setjes 50. Onze dochter was ook een 8 ponder en zat eigenlijk gelijk in 50-56

Vaak zijn 2lingen niet heel groot dus in jouw geval zou ik een paar dingen 48 (?) kopen en een paar 50(?) of misschien nog wel kleiner

Als je in totaal 5 setjes hebt kom je echt wel even vooruit hoor! je man kan altijd nog wat halen.

en idd wat jorina reken er niet op dat je wat krijgt. wij hebben helemaal niks gekregen omdat ik dat absoluut niet wilde bang dat ze met iets spuuglelijks aankomen

denkt aan het pakje wat schoonzus had gekregen donkerbruin met oranje beertjes :puke:
Ik was ontzettend dankbaar voor de kleertjes die de kraamvisite me gaf. Natuurlijk zat er weleens een setje tussen wat ik zelf niet snel zou kopen maar over het algemeen vond ik het hartstikke mooi en bovendien erg lief dat ze het gaven.
Jorina, wat een beheersing of wist je geslacht niet?

In maat 50 een setje of 4-5? In 56 meer,of je moet veel willen wassen.

Ohja vanaf een week of 20!
Ik heb het meeste gekocht toen ik na de 20w echo het geslacht wist. ik kreeg ook niet zo heel veel kleertjes, en alles wat ik in kleine maatjes kreeg was op mijn eigen verzoek
Ik heb voor mijn tweeling toen vanaf de 20 weken echo van alles gekocht. Vooral maat 50 maar toen ze geboren waren was alles veel te groot, en moest alles nieuw worden gehaald in maat 42/44.

Je krijgt idd vooral grote kleertjes cadeau, dus daar zou ik niet vanuit gaan.

Verder zou ik veel rompertjes aanschaffen want die had ik altijd tekort.( tenzij je elke dag wilt gaan wassen)
oooo maat 44??? Ik vind maat 50 al zo ienieminie!!
Als ik jou was zou ik het houden bij drie rompertjes en pakjes in maat 50 en vijf rompertjes en pakjes in maat 56, voor iedere baby. En natuurlijk mutsjes. Als ze eenmaal geboren zijn, kun je altijd meer kleertjes kopen, dan weet je beter hoe groot ze ongeveer zijn en bovendien krijg je vast ook veel van het kraambezoek. Teveel kleertjes van tevoren aanschaffen in grotere maten is niet verstandig, omdat je dan niet precies weet of het ook uitkomt met het seizoen. Nu zijn er bijvoorbeeld vooral zomerkleertjes te koop, maar daar heb je weinig aan als het straks winter is.
quote:RosaP schreef op 20 juni 2011 @ 20:47:

Jorina, wat een beheersing of wist je geslacht niet?

In maat 50 een setje of 4-5? In 56 meer,of je moet veel willen wassen.

Ohja vanaf een week of 20!

Daarom bij 20 weken, wilde pas wat kopen als ik wist wat 't zou worden

En schoonloeder indoctrineerde mij met de gedachte dat je zóóóó vééél; krijgt (hoor het haar nog zeggen). In het ziekenhuis lachten ze ons nog net niet uit toen ze hoorden dat we maar 2 setjes hadden Tweede dag in het ziekenhuis heeft het arme kind kleertjes van het ziekenhuis aan gehad
Ik heb eerst wat unisex kleertjes gekocjht rond vanaf de 12 weken. Toen ik bij mijn dochter met 27,5 week eindelijk wist dat ze een meisje was ben ik meteen los gegaan. Maat 56 vooral. Maat 50 had ik een paar dingetjes.

Ze werd met 33 weken geboren en paste wel in mt 50. Misschien iets te ruim, maar een kleinere maat was niet nodig. (ze woog 2500 gram)

Bij mijn zoon had ik wat gekocht rond de 12 weken. En met 20 weken jongenskleertjes gekocht, mt 50/ 56. Hij werd met 34 weken geboren en paste 50.

Ik had wel alles al in huis. Wilde er graag zelf de hand in hebben. Veels te leuk om zelf te doen. Mijn vriend heeft wel nog wat sokjes gekocht.

Heb tot nu toe alleen wat rompertjes gekocht. een aantal in 50/56 en 62/68. maar dit om ze zelf te beschilderen...

En een pyjamaatje voor elk kindje in maatje 50

denk dat ik dan toch maar naar maatje 44 moet gaan kijken.....

Tis wel erg leuk allemaal maar vind het ook wel moeilijk!
Ik dacht aan 3 setjes wel genoeg te hebben van maat 50 en 56.

Maar er gaat een golf melk overheen en je kunt weer omkleden.

Heb man erop uit gestuurd om nog 3 setjes bij te halen.

Dus 6 setjes van elke maat.

En bij een tweeling zou ik dan ook nog voor maatje 44 gaan inderdaad.

(Zwijmelt even stiekem weg bij die kleine maatjes... schattig!)
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
quote:annayake schreef op 20 juni 2011 @ 21:12:

En een pyjamaatje voor elk kindje in maatje 50

Ben ik nou een ontaarde moeder? Mijn baby's lagen gewoon in hun gewone kleren in bed, overdag en 's nachts. Dat zijn toch altijd al van die zachte en comfortabele pakjes. Pas toen de broekjes stugger werden (jeans etc.) ben ik ze pyjama's aan gaan geven.
Home is where your wifi connects automatically.
Ik dacht dat een belgische een topic over jurkjes had geopend.

Ik heb geen ander advies dan de voorgangers.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik ben nu 30 weken in verwachting van een tweeling en heb nu 4 of 5 setjes in maat 50 per baby. Allemaal vroeg in de zwangerschap gekocht (12-18 weken) en dus vooral unisex.

In maat 56 heb ik 5 broekjes en 7 truitjes ofzo. En ik heb ook nog wel wat in 62! Een hele verzameling dus al, maar bijna alles in de uitverkoop en goed gelet op welk seizoen het ongeveer is als ze het aan kunnen.

Vind het echt knap dat sommigen zich zo in kunnen houden! Vanaf dat wij het geslacht wisten ben ik helemaal los gegaan!
Pyjama Had ik ook nog niet aan gedacht... Ben 31 weken zwanger en heb met name al veel gekregen. Mijn zus en moeder gaan al vanaf de positieve zwangerschapstest zo'n beetje los met kleren kopen

Ikzelf heb pas het eerste gekocht toen ik het geslacht wist, met 17 weken.

Ik vind het moeilijk kleding kopen voor iemand die je nog niet kent laat maar zeggen.
quote:Enn schreef op 20 juni 2011 @ 21:35:

Ik dacht dat een belgische een topic over jurkjes had geopend.

Ik heb geen ander advies dan de voorgangers.Ik dacht aan een dyslectische Belg
Pyjama's hebben mijn dochters de eerste maanden nooit gedragen. Ze slapen bijna de hele dag en die kleine pakjes zijn lekker zacht en soepel, daar liggen ze wel lekker in. Bovendien is omkleden niet heel fijn voor een pasgeboren baby.

De kleertjes die ik kreeg waren vooral maat 62/68 omdat ze daar nog ingroeien. Ik zou niet op veel kleertjes in maat 50 rekenen.

En voor een tweeling is maat 44 bijna altijd wel handig om in huis te hebben. Wel de groei in de gaten houden, mijn nichtje beviel met 39 weken van twee kinderen van ongeveer 3000 gram. Die konden maat 44 niet meer aan.

Per kind 5 pakjes hebben is wel handig.
eens met Jorina, iedereen zegt dat je veel kleertjes krijgt, maar dat zijn vooral grote maten. Mijn man ging ook de dag na de bevalling nog kleertjes in maat 50 kopen.

Volgens mij moet je met een tweeling maat 46 kopen. De enige winkel waar ik dat wel eens ben tegengekomen was de C&A. Verder vond ik maar 50 overal vrij ruim vallen, en mijn dochter was niet heel klein hoor, gewoon 7 pond.
Hier ook alleen maar kleertjes gekregen vanaf maat 68.

En inderdaad, de kleertjes zijn allemaal zo lekker zacht, dat ze echt geen pyamaatje aan hoeven voordat ze naar bed gaan 's avonds. Ze slapen natuurlijk het grootste gedeelte van de dag. Ik heb mijn dochtertje rond 2 maanden een slaapzakje aan gedaan, omdat ik het idee had dat dit voor haar misschien wel fijn was, om ook eens lekker met blote beentjes te liggen.

Trouwens, ik zie ook genoeg pasgeboren baby's met spijkerbroekjes aan. Dat is wellicht hartstikke stoer, maar zit toch voor geen meter! Daar verbaas ik me wel eens over. Je ligt toch zelf ook niet lekker in bed als je een spijkerbroek aan hebt. Veel te stug.

Heb er zelf ook een paar gekregen van kraamvisite, maar nooit aangedaan bij dochtertje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven