Kleine dief...

14-09-2019 09:48 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter is 8 en steelt af en toe hebben we uitgevonden. Ik vraag mij af hoe anderen hier mee om zouden gaan.
De laatste twee keer (daarvoor is het ook wel eens gebeurd maar met pruldingetjes. Werd besproken. Klaar) waren pokemon kaarten van broer/zus. Stiekum uit hun kamer gepakt.
Gister echter van een ander jongetje. Het ging weer om zo‘n k.. pokemon kaart. Hij had zijn boek ergens laten liggen en zij heeft her eruit genomen. Het was op een soort van feest. Uiteindelijk heeft ze hem teruggegeven maar ze hield vol dat dat de hare was en ze die de dag ervoor op school had geruild.
Pas vanmorgen gaf ze het toe toen ik het nogmaal rustig vroeg en zei dat ik niet boos zou worden.
Nu moet ik hier wat mee, maar wat zouden jullie doen. Ik wil haar ook niet publiekelijk te schaam zetten of hoe je dat ook zegt.
valalis50 schreef:
14-09-2019 17:53
Het jongetje sorry gaan zeggen dat zit nog in mijn hoofd. Ze is panisch dat ik het hem vertel of haar broer en dat anderen er dus achter komen.

Ze moet leren dat dat de consequentie is van leugens die uitkomen en diefstal. Jij leert haar nu dat je er mee weg kunt komen door een moeder die de hand boven je hoofd houdt.
Blauwbloemetje schreef:
14-09-2019 22:56
Dat heb ik gedaan maar wat ik al zei het meisje kwam uit een probleemgezin. Ze zei dat ze de slijper mee naar huis had genomen en daar was hij kwijt geraakt (in 1dag tijd).
Het gezin waarvan ik de ouders nooit gezien heb want moeder kwam nooit op school en vader zat volgens de verhalen in de gevangenis was ook niet echt geschikt om daar naar toe te gaan. Dat had het voor mijn zoon alleen maar lastiger gemaakt. Het meisje was echt niet de makkelijkste en dan druk ik me voorzichtig uit. Niet voor niets was ze het jaar erna weg van school.
Hij heeft van opa gelukkig een nieuwe gekregen maar zoals gezegd met de juf is het nooit meer goed gekomen.
Ahh oke... Ja dan sta je met de rug tegen de muur... Wat fijn dat hij een nieuwe kreeg van zijn opa!
Nummer*Zoveel schreef:
15-09-2019 10:02
Ze moet leren dat dat de consequentie is van leugens die uitkomen en diefstal. Jij leert haar nu dat je er mee weg kunt komen door een moeder die de hand boven je hoofd houdt.
Mee eens. Moeder durft de confrontatie niet aan en schermt zich achter de gedachte dat dochter 'publiekelijk te schande zou kunnen worden gezet. Dochter is nu al manipulatief; ze draait het zo dat het jongetje zelfs bijna gaat geloven dat de kaart niet van hem was. Ondertussen schrijft moeder hem wel 'een grote bek' toe. Die dochter 'leert' in elk geval dat ze bij mams overal mee weg komt.
Het kind ook sorry laten zeggen was de juiste weg geweest.
'If you obey all the rules, you miss all the fun'. (Katherine Hepburn)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven