Knuffelbeer

19-04-2020 10:43 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag iedereen,

Ik heb de knuffelbeer van mijn zoon onder handen genomen daar deze "surface wash only" was. Ik ben met een tandenborstel en wat vlekkenverwijderaar te werk gegaan maar zit nu met een probleem.

Het beest rijkt vrij chemisch en mijn ogen pikken zelfs als ik hem tegen mezelf houdt. Wat heb ik misdaan? Ik heb heus niet zó veel product gebruikt.

En belangrijker: wat kan ik doen? Ik kan hem zo niet bij mijn zoontje leggen maar weet niet of ik hem durf te wassen in de machine. Tips?

Hier een foto van de teddy: https://www.lacolline-auxdoudous.com/13 ... cotoy-.jpg

Hopend op positief bericht!
Ik zou hem gewoon met de hand wassen, teiltje warm water en zacht wasmiddel, en heel goed uitspoelen en drogen
Wat voor vlekkenverwijderaar heb je gebruikt? Kan je hem niet gewoon in een bak lauw water laten weken met wat azijn? Ik zou nooit chemische middelen gebruiken voor speelgoed. Gebruiken we hier sowieso nooit. Heb je het wel goed uitgespoelt? Als je iets van hg hebt gebruikt of vergelijkbaar middel zou ik heel heel goed uitspoelen. Dat kan tot huidirritaties leiden tot aan brandwonden. En dat staat er niet voor niets, ik heb een schrijnend geval gezien na het reinigen met hg waarna kind in contact kwam met niet goed uitgespoelde middelen, heeft een week geduurd voor de allergische reactie verdween. Niet om je bang te maken, maar iig goed spoelen dus.
Met de hand in een teiltje handwarm water goed spoelen. En dat een keer of 4 herhalen met steeds schoon water.

Goed uitknijpen, door een grote badhanddoek rollen/duwen en dan aan zijn oren aan de waslijn zodat het water van onderen weg kan druipen.
Hips, hopsakee en pierlala.
Gewoon in de wasmachine.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
wasmachine, fijne was programma 30 graden
Gewoon in de wasmachine en niet te hard centrifugeren. En accepteren dat ze er niet mooier op worden. Dit hoort erbij en geeft ze karakter.
Zo koud mogelijk in de wasmachine en zo mogelijk (ligt aan het materiaal) in de droger om hem lekker zacht te krijgen.
Vlegeltjevandaag schreef:
19-04-2020 12:11
Wat voor vlekkenverwijderaar heb je gebruikt? Kan je hem niet gewoon in een bak lauw water laten weken met wat azijn? Ik zou nooit chemische middelen gebruiken voor speelgoed. Gebruiken we hier sowieso nooit. Heb je het wel goed uitgespoelt? Als je iets van hg hebt gebruikt of vergelijkbaar middel zou ik heel heel goed uitspoelen. Dat kan tot huidirritaties leiden tot aan brandwonden. En dat staat er niet voor niets, ik heb een schrijnend geval gezien na het reinigen met hg waarna kind in contact kwam met niet goed uitgespoelde middelen, heeft een week geduurd voor de allergische reactie verdween. Niet om je bang te maken, maar iig goed spoelen dus.
Goed dat je dat vertelt... Ik heb Oxy Power Voorwasontvlekker gebruikt. Nu ik twee keer nadenk, was dat misschien heel dom van mezelf maar ik las overal dat je een voorwasontvlekker kon gebruiken. Ik heb de ontvlekker op een tandenborstel gedaan en zo de teddy proberen schoonmaken. Daarna met water en vochtig doekjes proberen verwijderen.

Ik heb namelijk schrik dat als ik hem onderdompel, hij begint te stinken of zal schimmelen? Kan dat met een haardroger? Sorry voor de domme vragen, het is de eerste keer dat ik dit moet doen... Ik dacht dat je een 'surface wash only' teddy niet mocht onderdompelen.
Panda1987 schreef:
19-04-2020 12:11
Ik zou hem gewoon met de hand wassen, teiltje warm water en zacht wasmiddel, en heel goed uitspoelen en drogen
Heb je tips om te drogen? Ik heb namelijk geen tuin... Ik heb hem vannacht voor een open raam gehangen in de hoop dat de stoffen zouden 'vervagen', maar ze zijn nog steeds aanwezig.
Merl0t schreef:
19-04-2020 12:16
Met de hand in een teiltje handwarm water goed spoelen. En dat een keer of 4 herhalen met steeds schoon water.

Goed uitknijpen, door een grote badhanddoek rollen/duwen en dan aan zijn oren aan de waslijn zodat het water van onderen weg kan druipen.
Droogt de knuffel dan tijdig? Ik bedoel, zonder te beginnen 'schimmelen' of stinken. Aangezien er wat vulling in zit (niet veel), zou ik het niet erger willen maken.
Wij hebben van de week de beer meegenomen onder de douche en gewassen met Zwitsal shampoo. In de wasmachine even gecentrifugeerd en heel snel daarna was hij droog. En weer fluffy.
Hecamel schreef:
19-04-2020 12:42
Wij hebben van de week de beer meegenomen onder de douche en gewassen met Zwitsal shampoo. In de wasmachine even gecentrifugeerd en heel snel daarna was hij droog. En weer fluffy.
Dan kun je hem toch beter gewoon in de wasmachine doen? Wordt ie tenminste echt goed schoon.
Het is een konijn, maar dat terzijde. Ik was de knuffels in een kussensloop op het kortste programma met laag aantal toeren op de centrifuge. Ik heb geen droger dus ze gaan op de verwarming om te drogen. Die staat nu natuurlijk niet aan, maar misschien buiten in de zon?
pamelacourson schreef:
19-04-2020 12:45
Dan kun je hem toch beter gewoon in de wasmachine doen? Wordt ie tenminste echt goed schoon.
Ging hier alleen om de stoffige lucht van het beest. Was geen lievelings. Dus hij mocht mee onder de douche.
Hier gingen knuffels gewoon in de wasmachine, fijnwas programma, evt nog kort in de wasdroger anders gewoon drogen op de verwarming/aan de waslijn.
Zeker niet zo laten, maar goed wassen! Zo'n knuffel kan echt wel wat hebben en er gebeurt niks als je 'm gewoon in de wasmachine wast. Het is warm en droog weer, dus hij zal prima drogen. En wat iemand hier al zegt: na het wassen een paar keer stevig oprollen tussen twee handdoeken.
Die vlekkenverwijderaar was geen goed idee. Ik zou m echt even wassen. Gewoon in de wasmachine. Na centrifugeren droogt het prima.
Gewoon in de wasmachine, desnoods in een waszakje. Ik gooi eigenlijk altijd de knuffels van kind in de wasmachine (en op 60 graden ook nog), nooit over nagedacht en nooit problemen mee gehad.
Dankjewel iedereen. Heb hen even in de wasmachine gestopt! Komt dus wel goed. Inderdaad heel DOM van mij om vlekkenverwijderaar te gebruiken maar goed... We live and we learn? Voor alles een eerste keer. Dankjewel!!
Trisje84 schreef:
19-04-2020 12:35
Droogt de knuffel dan tijdig? Ik bedoel, zonder te beginnen 'schimmelen' of stinken. Aangezien er wat vulling in zit (niet veel), zou ik het niet erger willen maken.
Wij wassen alle knuffels van dochter ongeveer 2-3 keer per jaar en haar favo (slaap)knuffels vaker, want die worden sneller vies. We wassen dus ook grote knuffels (zelfs haar beer van ruim een meter met best veel vulling, dan is de wasmachine wel vol) en ik heb in de afgelopen jaren nog nooit gemerkt dat knuffels gingen schimmelen of stinken. We laten het wel goed drogen uiteraard.
Trisje84 schreef:
19-04-2020 12:35
Als dat het geval is, zou je hem opnieuw kunnen vullen. Vulling wordt verkocht in stoffenwinkels.

Ik stop knuffels in de wasmachine en droger. Dan worden ze misschien wel iets minder zacht, maar dat worden ze ook van snot, zever en kots.
Trisje84 schreef:
19-04-2020 12:33

Ik heb namelijk schrik dat als ik hem onderdompel, hij begint te stinken of zal schimmelen? Kan dat met een haardroger? Sorry voor de domme vragen, het is de eerste keer dat ik dit moet doen... Ik dacht dat je een 'surface wash only' teddy niet mocht onderdompelen.
Soms gaat het fout maar meestal gaat het gewoon goed.

Als je bang bent dat de knuffel te lang nat blijft kan je hem inderdaad föhnen.

Föhn niet te dichtbij houden.

Je bent wel een eeuwigheid bezig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven