Knuffelbeer
zondag 19 april 2020 om 10:43
Dag iedereen,
Ik heb de knuffelbeer van mijn zoon onder handen genomen daar deze "surface wash only" was. Ik ben met een tandenborstel en wat vlekkenverwijderaar te werk gegaan maar zit nu met een probleem.
Het beest rijkt vrij chemisch en mijn ogen pikken zelfs als ik hem tegen mezelf houdt. Wat heb ik misdaan? Ik heb heus niet zó veel product gebruikt.
En belangrijker: wat kan ik doen? Ik kan hem zo niet bij mijn zoontje leggen maar weet niet of ik hem durf te wassen in de machine. Tips?
Hier een foto van de teddy: https://www.lacolline-auxdoudous.com/13 ... cotoy-.jpg
Hopend op positief bericht!
Ik heb de knuffelbeer van mijn zoon onder handen genomen daar deze "surface wash only" was. Ik ben met een tandenborstel en wat vlekkenverwijderaar te werk gegaan maar zit nu met een probleem.
Het beest rijkt vrij chemisch en mijn ogen pikken zelfs als ik hem tegen mezelf houdt. Wat heb ik misdaan? Ik heb heus niet zó veel product gebruikt.
En belangrijker: wat kan ik doen? Ik kan hem zo niet bij mijn zoontje leggen maar weet niet of ik hem durf te wassen in de machine. Tips?
Hier een foto van de teddy: https://www.lacolline-auxdoudous.com/13 ... cotoy-.jpg
Hopend op positief bericht!

zondag 19 april 2020 om 12:11
Wat voor vlekkenverwijderaar heb je gebruikt? Kan je hem niet gewoon in een bak lauw water laten weken met wat azijn? Ik zou nooit chemische middelen gebruiken voor speelgoed. Gebruiken we hier sowieso nooit. Heb je het wel goed uitgespoelt? Als je iets van hg hebt gebruikt of vergelijkbaar middel zou ik heel heel goed uitspoelen. Dat kan tot huidirritaties leiden tot aan brandwonden. En dat staat er niet voor niets, ik heb een schrijnend geval gezien na het reinigen met hg waarna kind in contact kwam met niet goed uitgespoelde middelen, heeft een week geduurd voor de allergische reactie verdween. Niet om je bang te maken, maar iig goed spoelen dus.
zondag 19 april 2020 om 12:16
zondag 19 april 2020 om 12:33
Goed dat je dat vertelt... Ik heb Oxy Power Voorwasontvlekker gebruikt. Nu ik twee keer nadenk, was dat misschien heel dom van mezelf maar ik las overal dat je een voorwasontvlekker kon gebruiken. Ik heb de ontvlekker op een tandenborstel gedaan en zo de teddy proberen schoonmaken. Daarna met water en vochtig doekjes proberen verwijderen.Vlegeltjevandaag schreef: ↑19-04-2020 12:11Wat voor vlekkenverwijderaar heb je gebruikt? Kan je hem niet gewoon in een bak lauw water laten weken met wat azijn? Ik zou nooit chemische middelen gebruiken voor speelgoed. Gebruiken we hier sowieso nooit. Heb je het wel goed uitgespoelt? Als je iets van hg hebt gebruikt of vergelijkbaar middel zou ik heel heel goed uitspoelen. Dat kan tot huidirritaties leiden tot aan brandwonden. En dat staat er niet voor niets, ik heb een schrijnend geval gezien na het reinigen met hg waarna kind in contact kwam met niet goed uitgespoelde middelen, heeft een week geduurd voor de allergische reactie verdween. Niet om je bang te maken, maar iig goed spoelen dus.
Ik heb namelijk schrik dat als ik hem onderdompel, hij begint te stinken of zal schimmelen? Kan dat met een haardroger? Sorry voor de domme vragen, het is de eerste keer dat ik dit moet doen... Ik dacht dat je een 'surface wash only' teddy niet mocht onderdompelen.
zondag 19 april 2020 om 12:34
Heb je tips om te drogen? Ik heb namelijk geen tuin... Ik heb hem vannacht voor een open raam gehangen in de hoop dat de stoffen zouden 'vervagen', maar ze zijn nog steeds aanwezig.
zondag 19 april 2020 om 12:35
Droogt de knuffel dan tijdig? Ik bedoel, zonder te beginnen 'schimmelen' of stinken. Aangezien er wat vulling in zit (niet veel), zou ik het niet erger willen maken.
zondag 19 april 2020 om 12:45
Dan kun je hem toch beter gewoon in de wasmachine doen? Wordt ie tenminste echt goed schoon.

zondag 19 april 2020 om 12:46
zondag 19 april 2020 om 12:48
Ging hier alleen om de stoffige lucht van het beest. Was geen lievelings. Dus hij mocht mee onder de douche.pamelacourson schreef: ↑19-04-2020 12:45Dan kun je hem toch beter gewoon in de wasmachine doen? Wordt ie tenminste echt goed schoon.

zondag 19 april 2020 om 12:59

zondag 19 april 2020 om 14:21
Wij wassen alle knuffels van dochter ongeveer 2-3 keer per jaar en haar favo (slaap)knuffels vaker, want die worden sneller vies. We wassen dus ook grote knuffels (zelfs haar beer van ruim een meter met best veel vulling, dan is de wasmachine wel vol) en ik heb in de afgelopen jaren nog nooit gemerkt dat knuffels gingen schimmelen of stinken. We laten het wel goed drogen uiteraard.
zondag 19 april 2020 om 15:44
Als dat het geval is, zou je hem opnieuw kunnen vullen. Vulling wordt verkocht in stoffenwinkels.
Ik stop knuffels in de wasmachine en droger. Dan worden ze misschien wel iets minder zacht, maar dat worden ze ook van snot, zever en kots.
zondag 19 april 2020 om 17:30
Soms gaat het fout maar meestal gaat het gewoon goed.Trisje84 schreef: ↑19-04-2020 12:33
Ik heb namelijk schrik dat als ik hem onderdompel, hij begint te stinken of zal schimmelen? Kan dat met een haardroger? Sorry voor de domme vragen, het is de eerste keer dat ik dit moet doen... Ik dacht dat je een 'surface wash only' teddy niet mocht onderdompelen.
Als je bang bent dat de knuffel te lang nat blijft kan je hem inderdaad föhnen.
Föhn niet te dichtbij houden.
Je bent wel een eeuwigheid bezig.