kolven in publieke ruimtes

01-06-2009 23:38 166 berichten
Alle reacties Link kopieren
na.v. het topic kolven als juf zijnde.

Vorige week waren er 2 vrouwen bij ons in het restaurant die net waren bevallen en moesten kolven. Ze hadden beiden een elec. kolf meegenomen en vroegen mij of er een ruimte was om te kolven.

Na wat geïmproviseerd te hebben, heb ik deze dames op ons (beschutte en afgesloten) terras neergezet alwaar zij in alle rust konden kolven. Het was 2 weken geleden, dus niet -10 buiten, maar net niet warm genoeg om buiten te dineren. Nu kon ik tot deze oplossing komen omdat het dus niet warm genoeg was om buiten te zitten, maar als dat wel het geval was geweest waar had ik ze dan moeten laten? In de kelder waar we de drankvoorraad bewaren?

Kortom mijn vraag, in hoeverre wordt er/moet er rekening gehouden met kolvende/borstvoedinggevende moeders in publieke ruimtes? Ik heb zelf alleen maar FV gegeven dus ik ben er zelf nooit tegenaan gelopen.
Ik vind dat je als 'uitbater' al heel okee bezig bent als je meehelpt met het zoeken naar een oplossing. je bent op dat moment geen werkgever die een wettelijke oplossing moet zoeken, maar een dienstrverlener die meedenkt.

Op de efteling (ik noem maar wat) kan je als vrouw kolven bij de ehbo posten, maar dat lijkt me ook niet meer dan logisch op zo'n groot park. Maar als kroeg/ terras? ik vind een aflsuitbaar terras al heel mooi

Ik heb nooit hoeven kolvenin het openbaae, maar wqel moeten voeden. Heb ik op zich geen problemen mee, maar op een high-brow-evenement van Lief's werk wel. Maar geen probeleem: ze hadden een baby-room ingericht.

Dat was dus een lege ruimte, met niks, echt niks, niet eens een stoel, van 6 x 6 meter.

Maak dan géén babyruimte

Heb later tussen alle superdepupermanagers gewoon o he evenement gevoed. Als ik had moeten kolven, had ik wel een ander plekje opgezocht. Ook omdat halverwege de eerste voed-sessie in de baby-room de nog-niet-verklede clown kwam binnenlopen: Hij moest zich kennelijk ook omkleden in de baby-room
Zoveel mogelijk rekening mee houden zolang het redelijk is. Borstvoeding kunnen geven is belangrijk.

Alhoewel ik het wel apart vind dat je in een restaurant gaat lopen kolven...dat kun je anders plannen lijkt me maar goed.
"Goedenavond, heeft u een tafel voor 2?"

"Jawel, wilt u kolven of niet kolven?"
quote:babado schreef op 01 juni 2009 @ 23:52:

"Goedenavond, heeft u een tafel voor 2?"

"Jawel, wilt u kolven of niet kolven?"Je vergeet te vragen elektrisch of met de hand
Als een moeder een beetje discreet wil voeden is dat wel een stuk makkelijker dan wanneer ze wil kolven of in totale privacy wil voeden .

Dat je in het eerste geval zorgt voor een tafeltje in een hoekje oid vind ik logisch , maar als restaurant lijkt het me onmogelijk om op voorhand op dit soort dingen berekend te zijn .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
praktisch meedenken, niet meer. met dagjes uit heb ik ook wel eens ergens op een toilet gekolfd.. tja tijdens de fietstocht in amsterdam was niet veel mogelijk. maar op congressen kreeg ik wel eens een hotelkamer of de kamer van een secretaresse.

mijn ervaring is dat er bijna altijd praktisch wordt meegedacht, maar niet overal zijn mogelijkheden. (klein restaurant in hartje centrum a'dam heeft weinig ruimtes over)
Ik vind niet dat je daar erg veel rekening mee hoeft te houden. Geef het meest beschutte plekje in het restaurant, die dames kunnen zelf inschatten of dat genoeg is en anders gaan ze wel ergens anders heen. Ik heb zelf mijn kind veel in het openbaar gevoed, gewoon discreet en niet te veel aandacht aan geven.

Ik had zelf niet in de openbaarheid kunnen kolven, dat lukte me gewoon niet. Die vrouwen die dat wel kunnen, zijn daar waarschijnlijk heel handig in en hoeven niet in bezemkasten te worden gestopt.
Waarom doen ze dat niet in de wc? Vind het ongepast om jezelf te gaan zitten melken in 't openbaar. Een baby aan de tiet laten lurken idem. Krijg je echt zo'n melkkoe beeld van die vrouwen die geen enkele gene op dat gebied lijken te hebben.
quote:elninjoo schreef op 02 juni 2009 @ 08:47:

Waarom doen ze dat niet in de wc? .

vanwege de vieze luchten ?

vanwege de plee niet te lang bezet willen houden ?

Ik noem maar wat , hoor .......
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Waarom doen ze dat niet in de wc? Vind het ongepast om jezelf te gaan zitten melken in 't openbaar. Een baby aan de tiet laten lurken idem. Krijg je echt zo'n melkkoe beeld van die vrouwen die geen enkele gene op dat gebied lijken te hebben.Oeh, wat verbaas jij me vaak. De toon van je postings is zo...tsja, als je het al grappig bedoelt, mis je helaas veel gevoel voor humor. Als je het serieus bedoelt, dan ben je gewoon een verbitterd mens en moet je jezelf niet zo kwellen om iedere keer te posten op de kinderpijler.
Ik heb ook lang bv gegeven en dus regelmatig moeten kolven. Voor mijn werk ben ik regelmatig onderweg en dan was het ook zoeken naar een goede plek. Ik zorgde altijd voor batterijen in de kolf, dan kon ik gewoon in de auto. Als ik met de motor ben, lukt dat natuulijk niet.

Ik heb ook wel eens dagjes uit van mijn werk gehad of dat ik zelf een dag op pad was en dan toch ergens moest kolven. Ik heb het wel gevraagd bij restaurants en als ze dan iets hadden (kantoortje ofzo) vond ik dat super, maar ik verwacht het niet. Ik heb ook regelmatig op het toilet gekolfd, maar ik vind het erg onhygienisch, die melk ging dus meteen het toilet in en gaf ik niet meer aan baby. En daarnaast houdt je het toilet een tijd bezet, dus als er maar 1 toilet is doe je dat ook niet.

Ik verwacht niet dat overal een plek beschikbaar is. Het is wel fijn als mensen even met je meedenken en je iets aan proberen te bieden (al is het maar een bezemkast). En als kolvende moet je op dat soort momenten niet al te veel eisen stellen.
Kolven vind ik moeilijk, weet niet in hoeverre je als horeca-uitbater rekening moet houden met kolvende vrouwen. Borstvoeding geven vind ik een ander geval, dat moet gewoon overal kunnen.

Waarom doen ze dat niet in de wc? Vind het ongepast om jezelf te gaan zitten melken in 't openbaar. Een baby aan de tiet laten lurken idem. Krijg je echt zo'n melkkoe beeld van die vrouwen die geen enkele gene op dat gebied lijken te hebben.De andere gasten eten toch ook? En ook niet altijd even smakelijk...
BV moet kunnen, kolven is wel wat anders vind ik. Je weet wanneer je ongeveer (het komt niet op 5 minuten, nietwaar?) moet dan lijkt het me handig als je dar gewoon rekening mee houdt. Batterijen mee en in de auto. Of zorg dat je dan ergens bent waarvan je weet dat er mogelijkheden zijn.

Nut, ik vind dat je erg je best hebt gedaan een goede oplossing te vinden. Hoe dat moet als je terras vol zit? Nou als jij geen mogelijkheid hebt verder dus maar niet lijkt me. (kan je de situatie omdraaien: als iedereen op terras zit kunnen ze binnen zitten )
En als het stopcontact een probleem is en die moeders perse in het openbaar willen kolven, dan moeten ze voor dit soort gelegenheden een handkolf aanschaffen, ben je iets flexibeler.

Waarom doen ze dat niet in de wc? Vind het ongepast om jezelf te gaan zitten melken in 't openbaar. Een baby aan de tiet laten lurken idem. Krijg je echt zo'n melkkoe beeld van die vrouwen die geen enkele gene op dat gebied lijken te hebben.

Ik kan me echt zo verbazen om sommige postings die jij typt...

Moeilijk te begrijpen deze reactie dit van een volwassene afkomstig is.

'Melken'

'Aan de tiet laten lurken'

'Melkkoe'

Erg onvriendelijk. Ben je ook zo 'stoer' in real life?

Blijf gewoon weg op de kinderpijler.

Ga verder niet eens op je vraag in.

Bah.
Ik vind kolven in het openbaar ook echt not done. Borstvoeding ok, waar anderen zichzelf al ongemakkelijk bij kunnen voelen. Heb ik ook gewoon gedaan, hoewel discreet. Zat mensen die hun tiet naar buiten gooien en kind aanleggen.

Melken zoals Elninjoo zegt vind ik ander verhaal. Dan maar ff wat later eten.
@Nut:

Ook ik vind dat je het goed hebt opgelost
Ik heb één keer in een restaurant zitten kolven. We hadden een bruiloft, ik was ceremoniemeester en kind was uit logeren. Ik ben toen in een heel stil hoekje met mijn rug naar iedereen toe gaan zitten. Net als borstvoeding geven, kan kolven ook heel discreet (hoezo koe?). Eén keer heb ik in een overvol pannenkoekenrestaurant gevraagd of ik even apart mocht zitten om mijn zoontje te voeden. Dat mocht niet (terwijl ze ernaast een ruimte hadden voor feesten en partijen en die werd niet gebruikt). Nou best, voed ik wel in het restaurant. Er werden vanachter de bar hele giftige blikken naar me geworpen. Maar ik kan moeilijk mijn kind geen eten geven. Idem dito in een hotel, toen ik naar het invalidentoilet werd verwezen om mijn kind te voeden.

Ik vind dat je het netjes hebt opgelost en gedaan hebt wat je kon. De gemiddelde kolvende moeder zal echt wel snappen dat je geen kolfruimte ter beschikking hebt.
quote:TheNurse schreef op 02 juni 2009 @ 09:27:

[...]

'Melken'

'Melkkoe'

Bah.Ik heb gewoon 'n mening over dingen waar ik in 't openbaar mee geconfronteerd kan worden. Als het je niet aanstaat houd je tiet dan in je blouse in openbare gelegenheden.
quote:TheNurse schreef op 02 juni 2009 @ 09:27:

[...]

'Melken'

'Melkkoe'

Bah.Het is toch ook gewoon melken? Het is wat het is.
Heel vreemd, voor een pannenkoekenrestaurant. Ik bedoel: vooral voor een pannenkoekenrestaurant.
quote:elninjoo schreef op 02 juni 2009 @ 09:30:

[...]

Ik heb gewoon 'n mening over dingen waar ik in 't openbaar mee geconfronteerd kan worden. Als het je niet aanstaat houd je tiet dan in je blouse in openbare gelegenheden.Geen bv geven in openbaar omdat jouw opmerkingen me niet aan zouden staan? Jij bent gek. Denk je werkelijk waar dat er ook maar een bv-gevende moeder rekening zou houden met mensen als jij? Ik vrees van niet, Elninjoo.
Sorry hoor Nurse, maar mijn kind lurkte echt aan de tiet. Net zoals ze nu aan haar duim lurkt.

En opmerking over even kolven op wc vind ik ook helemaal niet raar. Dat deed ik notabene op mijn werk. Flikkerde het wel weg trouwens daarna.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven