kolven in publieke ruimtes

01-06-2009 23:38 166 berichten
Alle reacties Link kopieren
na.v. het topic kolven als juf zijnde.

Vorige week waren er 2 vrouwen bij ons in het restaurant die net waren bevallen en moesten kolven. Ze hadden beiden een elec. kolf meegenomen en vroegen mij of er een ruimte was om te kolven.

Na wat geïmproviseerd te hebben, heb ik deze dames op ons (beschutte en afgesloten) terras neergezet alwaar zij in alle rust konden kolven. Het was 2 weken geleden, dus niet -10 buiten, maar net niet warm genoeg om buiten te dineren. Nu kon ik tot deze oplossing komen omdat het dus niet warm genoeg was om buiten te zitten, maar als dat wel het geval was geweest waar had ik ze dan moeten laten? In de kelder waar we de drankvoorraad bewaren?

Kortom mijn vraag, in hoeverre wordt er/moet er rekening gehouden met kolvende/borstvoedinggevende moeders in publieke ruimtes? Ik heb zelf alleen maar FV gegeven dus ik ben er zelf nooit tegenaan gelopen.
Omdat god geen decolletees in zijn huis wil star

Voeden in het openbaar vind ik geen probleem (maar doe iedereen een lol en hou het inderdaad een béétje discreet, gelukkig doen de meeste vrouwen dat ook!) maar kolven in het openbaar... Dat vind ik echt onnodig. Zoek dan een andere, discrete plek!
Ik wil mij zeker niet vergelijken met de heilige maagd Maria, maar zolang die beelden nog in de kerk staan, zie ik werkelijk waar niet in waarom ik daar niet open en bloot zou mogen voeden.
quote:elninjoo schreef op 02 juni 2009 @ 14:47:

[...]

Ik ga toch ook niet iemand zitten pijpen op 't terras: sperma kun je tenslotte ook slikken en is 'n eiwitrijke snack. ....
quote:Star schreef op 02 juni 2009 @ 14:45:

Leg nou eens uit waarom je met een laag decollete de kerk niet in mag?

Hoezo leg eens uit? Ik spreek vanuit mezelf en IK vind dat je rekening kunt houden met het geven van borstvoeding of de kleding die je aantrekt als je bv naar de kerk gaat.

Mag je het niet mee eens zijn hoor, maar vind het echt onzinnig om over wel of geen laag uitgesneden decollete te discuseren. Probeerde er alleen iets mee duidelijk te maken.
Ik voer geen discussie over een decollete. Ik vraag me alleen af waarom ik met iemand een discussie aanga over voeden in een kerk, terwijl diegene niet weet waar ze het over heeft.
O trouwens over dierlijke behoeften gesproken, als ik, net als een kind wat echt moet eten, echt moet plassen, dan zal het me worst wezen dat er geen wc is en dan ga ik ook aan de kant van de weg.

[...]

Ik ga toch ook niet iemand zitten pijpen op 't terras: sperma kun je tenslotte ook slikken en is 'n eiwitrijke snack.

Tsja als een kwakje zaad nou de eerste levensbehoefte van de mens zou zijn, kon ik het wel begrijpen..

Beetje jammer dat je nu met zo'n idioot tegenargument komt.
quote:tangerine schreef op 02 juni 2009 @ 14:47:

Omdat god geen decolletees in zijn huis wil star

Dat had ie me dan wel eens kunnen laten weten

Nee serieus, in het buitenland (voornamelijk katholieke landen overigens) wel meegemaakt dat je inderdaad in de kerk een sjaal om je schouders moest doen of niet met korte rok naar binnen mocht. Hier in NL nooit iets van gemerkt.
quote:fleurtje schreef op 02 juni 2009 @ 14:50:

Ik voer geen discussie over een decollete. Ik vraag me alleen af waarom ik met iemand een discussie aanga over voeden in een kerk, terwijl diegene niet weet waar ze het over heeft.Dag mag jij vinden Fleur, gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde
Ik kolf fulltime (4 a 5 keer per dag) en probeer dat altijd zo te plannen dat ik dit gewoon thuis kan doen. Helaas lukt dit niet altlijd. Mijn ervaring is dat er meestal wel een plekje beschikbaar is om te kolven, en veel mensen bereid zijn mee te denken.

Ik moet zeggen dat ik erg gemakkelijk kolf en vrij weinig schaamte ken hierin. Natuurlijk houd ik rekening met mijn omgeving, en ga ik niet in het openbaar met m'n borsten bloot zitten kolven. Ik zorg altijd dat ik gemakkelijke kleding draag, en een ruim vallend vest bij me heb. Mocht ik ergens zijn waar geen ruimte beschikbaar is, dan zoek ik een rustig hoekje op. Ik hou gewoon m'n shirtje aan, en stop de kolf eronder. Door het vest erbij aan te trekken zie je bijna niet wat ik aan het doen ben. Heb in ieder geval nog nooit rare blikken of opmerkingen gehad.
Fje, leg me es uit: als er in de katholieke kerken overal beelden staan van de heilige Maria die haar kind voedt, waarom zou ik dan geen bv in diezelfde kerk mogen geven? Vind je dat niet een beetje vreemd?
quote:fleurtje schreef op 02 juni 2009 @ 14:54:

Fje, leg me es uit: als er in de katholieke kerken overal beelden staan van de heilige Maria die haar kind voedt, waarom zou ik dan geen bv in diezelfde kerk mogen geven? Vind je dat niet een beetje vreemd?Dit ga ik aan mijn schoonmoeder vragen, want die denkt net zo.
quote:Star schreef op 02 juni 2009 @ 14:52:

[...]

Dat had ie me dan wel eens kunnen laten weten

Nee serieus, in het buitenland (voornamelijk katholieke landen overigens) wel meegemaakt dat je inderdaad in de kerk een sjaal om je schouders moest doen of niet met korte rok naar binnen mocht. Hier in NL nooit iets van gemerkt.Ja en anders is het dus: ksssjt ksssjt.

[...]

Ik ga toch ook niet iemand zitten pijpen op 't terras: sperma kun je tenslotte ook slikken en is 'n eiwitrijke snack.
quote:summerbreeze21 schreef op 02 juni 2009 @ 14:56:

[...]

Ja en anders is het dus: ksssjt ksssjt.

[afbeelding]Ja maar die non ziet er dan weer uit of ze zo met haar tieten gaat zwiepen.
quote:Star schreef op 02 juni 2009 @ 14:58:

[...]

Ja maar die non ziet er dan weer uit of ze zo met haar tieten gaat zwiepen.Achterbaks wijf dat het is.

[...]

Ik ga toch ook niet iemand zitten pijpen op 't terras: sperma kun je tenslotte ook slikken en is 'n eiwitrijke snack. Ah, tuuk, sperma en moedermelk is een op een vergelijkbaar.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
ksssjt kssssjt kssssjt vind ik trouwens een hele schappelijke reactie. In een grijs verleden (toen ik nog jong en onbezonnen was en niet wist wat ik deed, even ter info erbij) liep ik eens in een topje en een korte broek een kerk in Rome binnen. Mijn ex liep enkele meters voor mij. Uit het niets dook een mannetje op die mij bij mijn schouders pakte en een deur die ik niet had gezien opende en voor ik goed en wel met mijn ogen kon knipperen stond ik weer in de brandende zon buiten.
quote:Fje1981 schreef op 02 juni 2009 @ 14:49:

[...]

Hoezo leg eens uit? Ik spreek vanuit mezelf en IK vind dat je rekening kunt houden met het geven van borstvoeding of de kleding die je aantrekt als je bv naar de kerk gaat.

Mag je het niet mee eens zijn hoor, maar vind het echt onzinnig om over wel of geen laag uitgesneden decollete te discuseren. Probeerde er alleen iets mee duidelijk te maken.Ik vind het wel een lollig zijsprongetje ; al die vrij blote bruidsjurken in de kerk ....daar al eens aan gedacht ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Supersmollie1 schreef op 02 juni 2009 @ 16:20:

ksssjt kssssjt kssssjt vind ik trouwens een hele schappelijke reactie. In een grijs verleden (toen ik nog jong en onbezonnen was en niet wist wat ik deed, even ter info erbij) liep ik eens in een topje en een korte broek een kerk in Rome binnen. Mijn ex liep enkele meters voor mij. Uit het niets dook een mannetje op die mij bij mijn schouders pakte en een deur die ik niet had gezien opende en voor ik goed en wel met mijn ogen kon knipperen stond ik weer in de brandende zon buiten.

Ja ik vergelijking tot jouw ervaring is dat wel schappelijk haha. Maar je moet dan ook absoluut niet in korte broek en topje een kerk in Rome inlopen.

Ik vond het een rare ervaring.
quote:summerbreeze21 schreef op 02 juni 2009 @ 13:05:

Rollergirl, je zegt zelf dat je niet snapt wat een moeder met baby op een druk terras moet. Nu spreek je jezelf een beetje tegen.

Nee, dat is niet wat ik zei, zo haal mijn opmerking helemaal uit de context. En daarbij komt dan, dat indien ik zoiets zou zeggen, ik daarmee niet zeg dat je jezelf binnen moet opsluiten en nooit je in het openbaar mag begeven.

Iemand omschreef de situatie op een terras: luidruchtige mensen, hardop boerend etc. Als je dat zo negatief omschrijft en zo vervelend ervaart, vraag ik me inderdaad af waarom je daar als moeder dan met je baby tussen gaat zitten.
Nee, je moet zeker niet in korte broek en topje een kerk in Rome in lopen. Wat ook weer van een zekere hypocrisie getuigt, in mijn ogen, maar dat is weer een hele andere discussie...
quote:Supersmollie1 schreef op 02 juni 2009 @ 16:31:

Nee, je moet zeker niet in korte broek en topje een kerk in Rome in lopen. Wat ook weer van een zekere hypocrisie getuigt, in mijn ogen, maar dat is weer een hele andere discussie...Helemaal mee eens.
Rollergirl, ik heb het inderdaad verkeerd gelezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven