kolven in publieke ruimtes

01-06-2009 23:38 166 berichten
Alle reacties Link kopieren
na.v. het topic kolven als juf zijnde.

Vorige week waren er 2 vrouwen bij ons in het restaurant die net waren bevallen en moesten kolven. Ze hadden beiden een elec. kolf meegenomen en vroegen mij of er een ruimte was om te kolven.

Na wat geïmproviseerd te hebben, heb ik deze dames op ons (beschutte en afgesloten) terras neergezet alwaar zij in alle rust konden kolven. Het was 2 weken geleden, dus niet -10 buiten, maar net niet warm genoeg om buiten te dineren. Nu kon ik tot deze oplossing komen omdat het dus niet warm genoeg was om buiten te zitten, maar als dat wel het geval was geweest waar had ik ze dan moeten laten? In de kelder waar we de drankvoorraad bewaren?

Kortom mijn vraag, in hoeverre wordt er/moet er rekening gehouden met kolvende/borstvoedinggevende moeders in publieke ruimtes? Ik heb zelf alleen maar FV gegeven dus ik ben er zelf nooit tegenaan gelopen.
Mocht ik al es in een kerk zitten met hongerige baby, dan zou ik echt wel mijn kind voeden tijdens de dienst. Niemand ziet het, dus wat zou het. In de kerk mag toch alles zolang je het niet ziet?
quote:Star schreef op 02 juni 2009 @ 17:18:

[...]

Ben ik blij dat ik in de zomer uit ben gerekend, kan ik de memmen eerst even flink laten bruinen.Ah getver, zon jij topless? Dat vind ik echt zo aanstootgevend.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
quote:Rollergirl schreef op 02 juni 2009 @ 17:17:

[...]

Had ik al gedaan, maar kwam alleen kuise beelden tegen. Gezocht op maria met kind, maar madonna en breastfeeding levert andere resultaten op idd. De beelden mogen dus niet meer?Volgens link van Supersmollie niet idd.
quote:Supersmollie1 schreef op 02 juni 2009 @ 17:20:

[...]

Ah getver, zon jij topless? Dat vind ik echt zo aanstootgevend.Ik pas me aan omdat mensen mijn memmen anders wanstaltig vinden na de geboorte. Alles voor mijn medemens.
quote:Supersmollie1 schreef op 02 juni 2009 @ 17:11:

Ik geloof meteen dat het afleidt, no worries.

Maar ik lees altijd verhalen over mensen die enorme witte lellen tevoorschijn toveren. Ik heb die echt nog never nooit gezien. En ik kijk continu om me heen of ik mensen nou ook eens keer zie voeden. Ik zie ze nooit!Ja, die kom ik wel eens tegen. Maar goed, gelukkig meestal in situaties, waarbij ik gewoon weg kan lopen. Dan heb ik het dus over de lellen, die heel pontificaal te voorschijn worden gehaald en open en bloot er een baby aan hangen. Hun feestje, ik loop wel weg. Het is gewoon geen lekker gezicht, kun je hele preken houden over blote borsten op het strand en op Mtv, dat tieten voor de melk zijn en niet voor de sex etc. Zal allemaal wel, ik vind zo'n after bevalling dikke hangtiet met enorme donkere tepels, striae, een sabbelend kind en de overige rollen hangend over de broek nou eenmaal geen appetijtelijk gezicht. De vrouw in kwestie mag haar goddelijke gang gaan, maar ik ga dus even een blokje om. Opgelost. Helaas heb ik wel eens in een situatie gezeten, waarbij ik niet weg kon lopen (kleine wachtkamer, allemaal hutjemutje, elleboog aan elleboog, moeder zat tegen mij opgeprakt, en ja hoor daar kwam de tiet, niet leuk als je tegen iemand aanzit).
Vind ik schokkend.
quote:fleurtje schreef op 02 juni 2009 @ 17:19:

Mocht ik al es in een kerk zitten met hongerige baby, dan zou ik echt wel mijn kind voeden tijdens de dienst. Niemand ziet het, dus wat zou het. In de kerk mag toch alles zolang je het niet ziet?Je mag zelfs de pastoor een fijne pijpbeurt geven, als niemand het maar weet of ziet, dus ik zou zeggen: kind & kerk: aan de tiet!
quote:Rollergirl schreef op 02 juni 2009 @ 17:29:

[...]

Je mag zelfs de pastoor een fijne pijpbeurt geven!Dat lijkt me meer iets voor Elninjoo.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Geloof me, daags na de bevalling zijn het alles behalve hangtieten. Godsamme, ze zaten in mijn nek.
Rollergirl dat is overduidelijk Maria...
Voor mij is dat niet overduidelijk maria, het zal vast wel, maar ik herken er niet direct maria in.

@star, ik heb zelden mooie stevige borstvoedingstieten gezien. Maar nu heb ik er geen honderden geobserveerd, dus wie weet wat voor prachtigs er allemaal bestaat op dat gebied.
Eens Rollergirl! Als er echt prachtige stevige tieten bij zitten, gebruind en glanzend, een lust voor het oog... dan maak ik een uitzondering. Laten we die tieten net zo behandelen als gewone tieten, die mag je ook overal laten zien immers! Zorg wel dat het hoofdje er niet te veel voor zit, enne links en rechts bloot graag!
Nou, dat lijkt me ook rijkelijk overdreven. Als je je aan lekkere titten wilt vergapen, dan kun je bij BNN gaan werken en een vleeskeuringsprogramma gaan maken, of je huurt een fijne film, speurt op het internet of vraagt je vriendin topless te gaan rondlopen.
quote:fleurtje schreef op 02 juni 2009 @ 17:19:

Mocht ik al es in een kerk zitten met hongerige baby, dan zou ik echt wel mijn kind voeden tijdens de dienst. Niemand ziet het, dus wat zou het. In de kerk mag toch alles zolang je het niet ziet?

meld!

kind was 3 weken, nichtje werd gedoopt, dienst duurde lang, kind huilde, dus simpel zat. En niemand had het door, en al hadden ze het wel doorgehad. Kind zat in de draagdoek, niks te zien, niks aanstootgevends. Alleen een rustige tevreden baby tijdens de doopdienst.
quote:Rollergirl schreef op 02 juni 2009 @ 17:41:

Voor mij is dat niet overduidelijk maria, het zal vast wel, maar ik herken er niet direct maria in.

@star, ik heb zelden mooie stevige borstvoedingstieten gezien. Maar nu heb ik er geen honderden geobserveerd, dus wie weet wat voor prachtigs er allemaal bestaat op dat gebied.Ik zou er bijna foto's van gaan plakken
quote:Star schreef op 02 juni 2009 @ 19:57:

[...]

Ik zou er bijna foto's van gaan plakken

Die staan al op het openbaar voeden topic .

Discussies lopen nu eigenlijk op beide topics over hetzelfde .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven