Kosten voeding gastpuber?
dinsdag 19 juni 2012 om 06:51
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want ik heb werkelijk geen idee.
Over een paar weken krijg ik 3 pubermeiden te logeren via een uitwisselingsprogramma.
Het zal gaan om 3 top sportende meiden van 16 jaar.
Helemaal leuk ware het niet dat ik rond moet komen van een uitkering en het dus niet echt breed heb.
Nu kan ik wat financiele steun krijgen van de organiserende vereniging maar ze willen weten hoeveel ik nodig heb.
En laat ik dat nu absoluut niet weten.
Dus mijn vraag: Hoeveel zal ik kwijt zijn om 3 meiden, 11 dagen lang te voorzien van een fatsoenlijk ontbijt, lunch en avondeten.
Ik heb google er al op los gelaten maar het enige dat ik daar kan vinden zijn de kosten van gastouderschap voor kleine kinderen en dat is niet echt vergelijkbaar.
Over een paar weken krijg ik 3 pubermeiden te logeren via een uitwisselingsprogramma.
Het zal gaan om 3 top sportende meiden van 16 jaar.
Helemaal leuk ware het niet dat ik rond moet komen van een uitkering en het dus niet echt breed heb.
Nu kan ik wat financiele steun krijgen van de organiserende vereniging maar ze willen weten hoeveel ik nodig heb.
En laat ik dat nu absoluut niet weten.
Dus mijn vraag: Hoeveel zal ik kwijt zijn om 3 meiden, 11 dagen lang te voorzien van een fatsoenlijk ontbijt, lunch en avondeten.
Ik heb google er al op los gelaten maar het enige dat ik daar kan vinden zijn de kosten van gastouderschap voor kleine kinderen en dat is niet echt vergelijkbaar.
dinsdag 19 juni 2012 om 07:03
Weet je ook het programma? Misschien dat ze ook nog ergens anders lunchen of een diner krijgen? Dagjes uit dat ze hele dag onder de pannen zijn. Scheelt ook al.
Ik vraag me af of je echt alle kosten vergoed krijgt. Ze zullen eerder een kleine tegemoetkoming geven? Ik zat zelf bij kosten te denken aan 10/ 15 euro per dag, maar heb zelf geen gezin. Misschien kan je de komende weken al wat extra inslaan, steeds een beetje? Macaroni, vlees, spaghetti, extra drinken enz.
Ik vraag me af of je echt alle kosten vergoed krijgt. Ze zullen eerder een kleine tegemoetkoming geven? Ik zat zelf bij kosten te denken aan 10/ 15 euro per dag, maar heb zelf geen gezin. Misschien kan je de komende weken al wat extra inslaan, steeds een beetje? Macaroni, vlees, spaghetti, extra drinken enz.
dinsdag 19 juni 2012 om 07:19
Ik ken het programma ja. Heel veel trainen en toernooien tussendoor.
Ze eten twee keer in de avond ergens anders en lunch is om mee te nemen.
Of ik alles vergoed krijg weet ik niet maar de organisatie vraagt een bedrag en ik wil mezelf niet in de vingers snijden (en natuurlijk gaat wat ik eventueel over heb weer gewoon terug)
Ze eten twee keer in de avond ergens anders en lunch is om mee te nemen.
Of ik alles vergoed krijg weet ik niet maar de organisatie vraagt een bedrag en ik wil mezelf niet in de vingers snijden (en natuurlijk gaat wat ik eventueel over heb weer gewoon terug)
dinsdag 19 juni 2012 om 07:20
Míjn zus, nu een bezadigde veertiger maar in haar jeugd een topsportster, at véél. Echt héél veel. Denk dat ze serieus in haar eentje al bijna een brood per dag at. Twee keer opscheppen bij het avondeten was normaal, en als ze trek had nog een half bordje extra. Onderschat écht niet wat die meiden eten. En vraag of e een dieet hebben, soms moeten ze veel eten maar mogen niet aankomen. Dan kunnen ze niet zo maar een week los gaan.
dinsdag 19 juni 2012 om 07:31
dinsdag 19 juni 2012 om 08:04
quote:molie schreef op 19 juni 2012 @ 07:42:
Ik zou vijf euro per dag per kind aanhouden. Dat bedrag wordt in instelling ook wel aangehouden.
Dan zou het prima te doen moeten zijn.
Lijkt me erg weinig voor ontbijt, lunch, avondeten, drinken en af en toe een snackje.
Ik zou het bij die organisatie vragen, die hebben er vaak mee te maken, vraag of ze een richtlijn willen geven.
Ik zou vijf euro per dag per kind aanhouden. Dat bedrag wordt in instelling ook wel aangehouden.
Dan zou het prima te doen moeten zijn.
Lijkt me erg weinig voor ontbijt, lunch, avondeten, drinken en af en toe een snackje.
Ik zou het bij die organisatie vragen, die hebben er vaak mee te maken, vraag of ze een richtlijn willen geven.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
dinsdag 19 juni 2012 om 08:08
Geen idee hoeveel 3 pubermeiden eten. Weet wel dat de puber jongens hier veel meer eten. Hier een gezin met 2 volwassenen, 4 pubers (waarvan 3 jongens) en 2 basisscholeren. Met name de oudste 4 (en ikzelf) sporten vrij intensief. Aan een gezonde verantwoorde warme maaltijd ben ik voor ons gezamelijk een 10-12 euro kwijt. Ontbijt en lunch komt er dan nog bij maar dat is niet zo heel veel.
Denk dus dat de onkosten wel meevallen.
Denk dus dat de onkosten wel meevallen.
dinsdag 19 juni 2012 om 08:11
quote:liubi schreef op 19 juni 2012 @ 07:58:
Vijf euro per dag lijkt me echt heel weinig. Ik denk dat je zo al op 2 tot 3 broden per dag zit plus avondeten, snacks. Eerder tientje tot vijftien euro per dag per kind.
Pubermeiden eten geen brood per dag lijkt me (jongens weer een ander verhaal).
Bedrag wat hier genoemd wordt is zelfs voor een gewoon gezin niet op te brengen.
Vijf euro per dag lijkt me echt heel weinig. Ik denk dat je zo al op 2 tot 3 broden per dag zit plus avondeten, snacks. Eerder tientje tot vijftien euro per dag per kind.
Pubermeiden eten geen brood per dag lijkt me (jongens weer een ander verhaal).
Bedrag wat hier genoemd wordt is zelfs voor een gewoon gezin niet op te brengen.
dinsdag 19 juni 2012 om 08:32
dinsdag 19 juni 2012 om 08:35
quote:baukje schreef op 19 juni 2012 @ 08:08:
Geen idee hoeveel 3 pubermeiden eten. Weet wel dat de puber jongens hier veel meer eten. Hier een gezin met 2 volwassenen, 4 pubers (waarvan 3 jongens) en 2 basisscholeren. Met name de oudste 4 (en ikzelf) sporten vrij intensief. Aan een gezonde verantwoorde warme maaltijd ben ik voor ons gezamelijk een 10-12 euro kwijt. Ontbijt en lunch komt er dan nog bij maar dat is niet zo heel veel.
Denk dus dat de onkosten wel meevallen.Dan eet je volgens mij toch geen fatsoenlijk stuk vlees of vis als je voor 8 (!) personen maar 12 euro kwijt bent.
Denk dus dat de onkosten wel meevallen.Dan eet je volgens mij toch geen fatsoenlijk stuk vlees of vis als je voor 8 (!) personen maar 12 euro kwijt bent.
dinsdag 19 juni 2012 om 08:45
quote:elninjoo schreef op 19 juni 2012 @ 08:32:
Waarom betalen de ouders de kosten niet gewoon, maar moet je niet alleen gratis onderdak maar ook nog gratis voeding bieden?
Lijkt me niet meer dan terecht dat die ouders per puber 250 euro aan jou betalen voor complete kost en inwoning. Dan zijn ze nog goedkoop uit voor 10 dagen all-in.+1
Waarom betalen de ouders de kosten niet gewoon, maar moet je niet alleen gratis onderdak maar ook nog gratis voeding bieden?
Lijkt me niet meer dan terecht dat die ouders per puber 250 euro aan jou betalen voor complete kost en inwoning. Dan zijn ze nog goedkoop uit voor 10 dagen all-in.+1
dinsdag 19 juni 2012 om 08:49
Die vijf euro per dag moet kunnen. Dat is dan wel gewoon basis eten zeg maar.
Als er heel veel extra's bijkomen, kan dat natuurlijk niet.
Maar moet het compleet kostendekkend zijn dan? Ik denk dat als je vijf euro per dag per kind krijgt, je zelf niet veel meer kosten hebt.
Er zijn zat gezinnen die minder per persoon per dag uit te geven hebben..
Als ik doorreken, zou je dan voor een maand voor 3 personen 450 euro hebben. Dat is volgens mij best een gemiddeld boodschappen budget.
Als er heel veel extra's bijkomen, kan dat natuurlijk niet.
Maar moet het compleet kostendekkend zijn dan? Ik denk dat als je vijf euro per dag per kind krijgt, je zelf niet veel meer kosten hebt.
Er zijn zat gezinnen die minder per persoon per dag uit te geven hebben..
Als ik doorreken, zou je dan voor een maand voor 3 personen 450 euro hebben. Dat is volgens mij best een gemiddeld boodschappen budget.
dinsdag 19 juni 2012 om 08:51
Wel vreemd dat de organisatie niet gewoon een richtlijn heeft voor bedragen per dag. Ik zou 5 euro, tot 7,50 per kind per dag vragen. Waarschijnlijk ben je al wel gewend redelijk zuinig in te kopen en te koken, dat scheelt. Op een kamp rekende ik ook altijd iets van 7,50 per dag, inclusief koekjes en limonade enzo.