Kosten voeding gastpuber?

19-06-2012 06:51 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want ik heb werkelijk geen idee.

Over een paar weken krijg ik 3 pubermeiden te logeren via een uitwisselingsprogramma.

Het zal gaan om 3 top sportende meiden van 16 jaar.

Helemaal leuk ware het niet dat ik rond moet komen van een uitkering en het dus niet echt breed heb.

Nu kan ik wat financiele steun krijgen van de organiserende vereniging maar ze willen weten hoeveel ik nodig heb.

En laat ik dat nu absoluut niet weten.

Dus mijn vraag: Hoeveel zal ik kwijt zijn om 3 meiden, 11 dagen lang te voorzien van een fatsoenlijk ontbijt, lunch en avondeten.

Ik heb google er al op los gelaten maar het enige dat ik daar kan vinden zijn de kosten van gastouderschap voor kleine kinderen en dat is niet echt vergelijkbaar.
quote:bammetjebamie schreef op 19 juni 2012 @ 08:48:

Als je het niet kan betalen waarom neem je dan 3(!!) pubers in huis?

dat was mijn eerste gedachte.

mijn tweede gedachte is dat als je zelf een topsport kind in huis hebt ik eens bij zou houden hoeveel die in voeding kost. dat kun je dan ook aanhouden voor die meiden?
En doooooor!
Ik ken iemand die op top niveau gekickboxt heeft (meisje, inmiddels vrouw) en die stond elke dag als puber enorme hoeveelheden rijst, groente en kip en rundvlees te koken voor zichzelf.

Misschien drinken ze ook nog sportdrankjes en willen speciale mueslyrepen?

Snap echt niet dat je zo'n oppasklus gratis doet terwijl je zelf geen cent te makken hebt. Je zou er juist aan moeten verdienen.
Ja het topsport gedeelte daar weet ik dan weer niks van, als dat het veel duurder maakt, dan red je het niet.
Dit is dus de omgekeerde wereld. Die organisatie heeft duidelijk geen benul van wat ze doet als ze jou vragen hoeveel extra kosten je gaat hebben.

Je moet dus niet bij ons zijn maar bij de organisatie. Vertel die mensen dat jij van een uitkering leeft en plotseling 2.5 keer zoveel mensen moet onderhouden die 4x zoveel eten (top sport factor). Vertel ze dat je je steun intrekt als je niet per direct duidelijkheid krijgt.
7,50 tot 10,- per topsportende puber per dag. 5 euro zou kunnen maar vind ik karig.
Over het algemeen wordt 5 euro per kind per dag aangehouden. Ik denk dat je daarmee al een eindje komt als je goedkoop inkoopt (groente, fruit etc op de markt kopen?)
Wat een heerlijke behulpzame, onbaatzuchtige mensen zijn er toch ook op de wereld pfffffffff.

Maar goed dank voor de reacties van de mensen die het zich wel voor kunnen stellen dat je eens iets doet voor de medemens.
Als ze veel vis en vlees moeten eten ben je daar alleen al minstens 5 euro per kind per dag voor kwijt. En dan alle normale dingen nog als fruit, groente, zuivel en andere producten.
5 euro per dag lijkt me echt te weinig voor topsporters. Ik begrijp ook idd niet waarom de kosten niet betaald worden door de ouders.

Enfin ik vermoed dat je met die 3 meiden samen eerder richting de 25-30 euro per dag (voor 3 meiden) gaat zeker wanneer er nog sportdrankjes, mueslirepen, flink veel groente en fruit, brood, kipfilet en weet ik wat allemaal meer bij komt.

Heb je de mogelijkheid om kontakt op te nemen met de ouders van 1 van de kinderen om te vragen wat er zoal gegeten wordt? Zodat je beter weet waar je aan toe bent?

Ik vind eigenlijk dat die best een flinke bijdrage kunnen doen.

Oh en sowieso 3 pubermeiden ineens 11 dagen in je huis, wow!
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
quote:bammetjebamie schreef op 19 juni 2012 @ 08:48:

Als je het niet kan betalen waarom neem je dan 3(!!) pubers in huis?good point!
quote:pepersteak schreef op 19 juni 2012 @ 09:16:

Maar goed dank voor de reacties van de mensen die het zich wel voor kunnen stellen dat je eens iets doet voor de medemens.

Heb je er het geld voor dan?

Vreemde reactie hoor peppersteak.

Als ik er het geld voor heb dan haal ik met alle liefde vijf topsporters in huis. Dat is dus niet het punt.
Ik zou 10 euro per kind per dag vragen.
quote:Java schreef op 19 juni 2012 @ 09:43:

Ik zou 10 euro per kind per dag vragen.Ja dat lijkt mij ook redelijk en ik vermoed ook dat je dat minstens kwijt bent.
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
quote:elninjoo schreef op 19 juni 2012 @ 08:35:

[...]

Dan eet je volgens mij toch geen fatsoenlijk stuk vlees of vis als je voor 8 (!) personen maar 12 euro kwijt bent.Ben ik beter in boodschappen doen dan jij, geef per dag gemiddeld 4 a 5 euro aan vlees uit voor 8 personen.
quote:elninjoo schreef op 19 juni 2012 @ 08:57:

Ik ken iemand die op top niveau gekickboxt heeft (meisje, inmiddels vrouw) en die stond elke dag als puber enorme hoeveelheden rijst, groente en kip en rundvlees te koken voor zichzelf.

Misschien drinken ze ook nog sportdrankjes en willen speciale mueslyrepen?

Snap echt niet dat je zo'n oppasklus gratis doet terwijl je zelf geen cent te makken hebt. Je zou er juist aan moeten verdienen.Een beetje sporter neemt zijn eigen sportdrank/gels en repen mee en wacht niet af wat hij elders voorgeschoteld krijgt.
quote:baukje schreef op 19 juni 2012 @ 12:03:

[...]

Ben ik beter in boodschappen doen dan jij, geef per dag gemiddeld 4 a 5 euro aan vlees uit voor 8 personen.

Wat voor vlees heb je 't dan over? En minstens 150 gram p/p?

2 Stuks kipfilet is al ruim 4 euro, 2 goede biefstukken ben je rond de 8 kwijt. Simpele witvis toch ook wel 4 euro voor 2 stuks, laat staan als je de betere kwaliteit vis neemt. En dan heb je alleen nog maar je hoofdbestanddeel. En alle bijkomende dagelijkse hapjes en drankjes nog.
Ik zou sowieso 10 euro per kind per dag vragen. Lijkt me ook een normaal bedrag en ik denk dat als je bijv. veel kip en kwark enzo moet kopen, je nog wel meer kwijt zult zijn. Zou 15 euro ook niet raar vinden hoor. Dan weet je in ieder geval dat je genoeg hebt. Dan zou het om 500 euro gaan. Lijkt me best redelijk toch?
Ik zou 15 euro voorstellen en dan hoor je het wel. Je kunt dan altijd nog 12,50/10 euro per kind per dag krijgen uiteindelijk. Maar omdat ze aan jou de vraag stellen, zou ik niet te laag gaan zitten, want zij zullen waarschijnlijk het bedrag dat jij noemt niet zelf verhogen.
Topsporter eet elke 2 uur,begint de dag met een eiwitshake,dan 8 eieren waarvan 2 hele en 6 alleen het eiwit of gemaakt van sportpannekoeken dan komt er nog bloem bij,rijst met kipfilet,dan weer een andere shake,de sportpannekoeken weer en daarna de aardappels,biefstuk en broccoli,weer een eiwitshake en voor het naar bed gaan 500 gram magere franse kwark

Maar tis net welke topsport ze doen,sommigen hebben meer koolhydraten nodig en eten pasta's en broden weg.

Voor die van mij ben ik toch wel ca 150 euro per week kwijt duurst zijn die eiwitshakes en biefstukken
Meestal is zo'n uitwisselingsprogramma toch over en weer jouw kind is dat gezin hun kind in jouw gezin.Maar goed je hebt er nu 3 tegelijk.Dat uitwisselingsprogramma gaat denk ik geen 15 euro per kind betalen wordt hun veel te duur normaal betaalt het gastgezin dat zelf,eten en onderdak.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven