kraamcadeau, tips?

12-10-2008 19:30 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Vrienden van ons krijgen zeer binnenkort een zoontje. Natuurlijk wil ik ze graag iets leuks geven als het zover is. Wat vond je zelf erg leuk om te krijgen bij de geboorte van je kindje? En waar zat je juist niet zo op te wachten?

Ik ben benieuwd!
ik vond sommige boeken erg leuk. Rupsje nooitgenoeg, Dik boek van Jip en Janneke, Raad eens hoeveel ik van je hou?

Tuurlijk heel veel leuke dingen gekregen, maar dit vond ik erg leuke "kleinere" kadootjes.

1 tip, koop geen knuffels. Ik heb boven iets van 25 knuffels liggen en zoon doet er niets mee.
een mand gevuld met zwitsal producten!! vond ik zelf geweldig om te krijgen en het is leuk om te geven.
hoi vogel,

onze zoon van anderhalf vind nog steeds 1 kraamkado heel leuk en dat is een grote stoffen bal met een muziekje erin wat je kan laten afspelen door er aan te trekken (je hebt ook knuffels met een trektouw en een muziekje). Nu kan hij allang zelf 'de muziek aanzetten'. Ook een dierenboek viel erg in de smaak maar dat was voor zijn eerste verjaardag.

De ouders vinden het vooral leuk dat je komt, zo belangrijk is het kado niet, dus maak je niet te dik.

Veel plezier,

Vv.
Ik geloof in leven voor de dood
In ieder geval geen knuffels. Manman wat heeft mijn dochter die veel gekregen. En ze doet er niks mee. Jaaaa, op de labeltjes sabbelen.

Leuke boekjes en kleertjes in wat grotere maten, daar was ik erg blij mee.
Inderdaad geen knuffels, hier ook een vuilniszak vol. Boekjes vond ik ook erg leuk!

Een bestekje met de naam en geboortedatum erin, of een mooie spaarpot met naam vond ik erg leuk! Of een kraammand met 8 kleine kadootjes voor de eerste kraamdagen?
Ik was erg blij met het ingelijste geboortekaartje. Ook boekjes waren erg leuk, en heeft zoon nog steeds veel plezier van. Nijntje boekjes bijvoorbeeld, of het boekje: Raad eens hoeveel ik van je hou? Hele kleine regenlaarsjes vond ik ook erg leuk:)

Knuffels vond ik persoonlijk ook wat minder. Zoon kijkt er niet naar om. Heel lief bedoeld, maar zo zonde van het geld!
Ik maak schilderijtjes met de naam van de baby erop. Wordt altijd met gejuich ontvangen. Op menig kinderkamertje hangt al iets van me aan de muur!
Erg leuk een bestekje met de naam van onze dochter erin gegraveerd. Of een spaarpot met naam en geboortedatum. Van de juwelier.

Kleertjes van www.simplycolors.nl met een leuke tekst erop.

Een mandje gevuld met een opgevuld rompertje, wat zwitsal en een speeltje of badspeeltjes.

Een mooi voorleesboek of prentenboek. Raad eens hoeveel ik van je hou, is idd. erg mooi.

Wat ik wat minder vond: Knuffels, daar kreeg ik er idd. ongeveer 20 van en je kan er zoweinig mee. De leukste heb ik neergezet, maar geen 20.
Hahaha, wat is iedereen eensgezind. Ik moet wel sneller leren typen want het is wel heel erg mosterd.
het nadeel van ingegraveerde kado's . wat met je met 2 of 3 bestekjes/spaarpotten

Dus wacht even met graveren dan kun je eevntueel nog ruilen als ej de 2de bent met dat idee
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Precies Niles, wij hebben inderdaad 3 van die bestekjes in de lade liggen. Ook kreeg hij 3 zwembroeken in maat 56 waar we ook nooit iets mee hebben gedaan.

Ik zou ook zeggen kleertjes in een wat grotere maat (bv. 68) hou wel rekening met de seizoenen zodat hij niet in juli met een skipak zit!

Wat ik ook een heel leuk cadeau vond was een stoffen bal van de teletubbies. Als de baby de bal beweegt maakt hij allerlei geluidjes, is hier een groot succes.
The time is now
Of een strippenkaart voor 5 keer oppassen

Ik had ooit de Daphne gekregen ( zo'n bad-ding waar je een baby in kunt leggen en dat je niet 1 arm kwijt bent aan het vasthouden van de baby) en ik vond hem geweldig! Heb hem nog steeds bewaard in de schuur
Ik koop vaak een kledingstuk via www.simplycolors.nl, kan je zelf teksten kiezen... kijk maar eens bij de voorbeelden, erg leuk! Ik heb een aantal keren een shirtje of rompertje gegeven met o.a.

50% papa

50% mama

100% Tim

of

Lise

(zusje van Stijn)

of zo iets...
Koop weer niet te grote kleertjes, wij hebben nu zomerspullen liggen die ze niet aan kan. Shirtjes gaat nog wel met een romper met lange mouwen, maar er zit ook een echte zomerkortebroek tussen. Ik vond maat 68 groot genoeg om te krijgen.

Wij waren ook dolblij met lakentjes en hoeslakentjes, hadden we gewoon op het verlanglijstje gezet. Boekjes zijn altijd goed, en de tuttel die ze had gekregen hebben we bij gekocht, zodat we er altijd één in de reserve hadden, is een briljant cadeau gebleken. Het muziekkonijn gaat aan voor het slapengaan en een handpop wordt uitgebreid mee gespeeld.

Ik had het niet erg gevonden om ook speelgoed voor een kindje van 6 maanden te krijgen, daar hadden we wat minder van.

Voor een jongen: een autobus of vrachtwagen (hoewel ik dus nu ook graag voor onze dochter wil krijgen, )

Die strippenkaart voor oppassen is ook een goede (en herinner de ouders er ook aan later, ik maak er te weinig gebruik van!)
Giraf regenlaarsjes gekregen, errrrrrrug leuk, kleertjes in een maatje groter enz. Maar wat ik zelf erg leuk vind is een kado voor de moeder, zwangerschap is een behoorlijk klus en het is fijn omdat via een kadootje te laten weten
Hé, wat veel reacties al, bedankt! Hier kan ik wel wat mee. Geen knuffels dus, dat is helder! (Hoewel me dat wel wat moeite zal kosten. Ik zie altijd van die hele hele leuke die je bijna wel móet kopen, ook al wordt er helemaal niemand geboren. Maar oké, ik zal me inhouden..) Ik heb even gekeken en simplycolors heeft inderdaad leuke dingen. Goed om te weten dat kleertjes/laarsjes etc welkom zijn.

Boekjes vind ik ook leuk om te geven. Ik dacht dat de geboorte daar misschien nog wat vroeg voor was, maar als dat bij jullie geen probleem is geweest dan zal ik me daardoor niet door laten weerhouden. Cadeautje voor de moeder vind ik ook een hele syphathieke tip, Simpie. Zal ik zeker aan denken! Thanx allemaal tot zover.
ik heb inmiddels zoveel zwangeren om me heen dat ik de winkels afstruin (hema, c&a, prenatal, zeeman en h&m) en dan bij alle opruimingen mijn slag sla. Ik leg het in de kast en maak bij goede vriendinnen een mand met spullen. ik had laatst oa speciaal kinderbadschuim (als ze met hun handjes zwaaien komt er extra schuim ,knijpers voor de kleertjes, fotolijstje, boekje, mutsje, washand in de vorm van een kikker etc. En het kost allemaal geen drol in de sale...
Bij de Hema kan je spaarvarkentjes kopen die je zelf kan beschilderen/ betekenen. Zoon heeft er 1 gekregen met datum, naam enz erop, vond het héél leuk!

Idd een kado voor moeders (boek, douchegel, bloemetje, ingelijste foto van zoon) zelf is erg leuk en laarsjes, niet te klein! Zoon kruipt eigenlijk alleen nog maar dus de laarsjes heeft hij alleen maar voor de sier aangehad...

Ik was ook erg blij met chocola en petit fourtjes, gaf borstvoeding dus een super excuus om ongegeneerd te snoepen!

Speelgoed voor als hij iets ouder is is ook erg fijn. Duplo of een muziekmobieltje (van chicco) stapeltoren. Succes!
Ik kreeg een heel leuk geruite rugtasje met de naam van onze zoon erop. Het is besteld bij de webwinkel JilleJille.nl .

Ik heb er inmiddels ook een aantal kado gedaan en ze worden altijd goed ontvangen! Ze hebben trouwens ook erg leuke geboortekaartjes.
Ik geef vaak leren babyslofjes van Bobux of Oxxy. Valt altijd goed.

Naamstickertjes van www.goedgemerkt.com zijn ook leuk.(handig voor op flesjes e.d. vooral voor kindjes die naar een kinderdagverblijf gaan)

Boekjes altijd goed.

Ik zou n beetje oppassen met badproducten. Niet iedereen gebruikt dat, en best veel kindjes kunnen er niet tegen.
Wat ik erg leuk vond, waren een slabbertje, spuugdoekje en badjasje met mijn dochters naam erop geborduurd. Het badjasje is niet erg praktisch, maar van slabbertjes en spuugdoekjes kun je er niet genoeg hebben!

Het cadeau waar ik het meest plezier van heb gehad is een beer met baarmoedergeluiden. Ik gebruik hem altijd als 'n dochter gaat slapen en ze wordt er erg rustig van. Het is de enige knuffel waar ik wat mee doe Hij is wel duur, bij Prenatal ¤45 en op het internet zag ik hem voor ¤35 (in veel meer kleuren trouwens, dus goedkoper en leuker). Het is dus geen kleinigheidje.
Een tegoedbon van de Prenatal of een andere winkel.

Kunnen mama en papa er zelf iets leuks voor kopen!
Jaaaa bonnen ik houd ervan! Heb er verschillende gekregen en het is zo leuk om dan een tijdje later te gaan shoppen voor niks. Om het nog een beetje leuk te geven, kun je er iets kleins bij doen, anders vind ik een bon geven zelf altijd een beetje saai.

Boeken zijn idd leuk, voorleesboeken maar ook van die voelboekjes en andere dikke kartonnen boekjes, mijn zoon van nu 9 maanden raakt er niet op uitgekeken.

Verder vond ik kleertjes in de maten 62 en 68 handig en dan idd iets wat alle seizoenen kan, dus bv een romper of shirtje met lange mouwen. Mutsjes en kleine slofjes zijn wel heel schattig maar gebruik je maar zo kort en zijn vaak al ik huis.

Verder kreeg ik nog een hele leuke houten trein met blokken, speelt zoon nu ook veel mee.

Iets uit de speelgoedwinkel met lichtjes en knoppen is vaak favoriet bij iets oudere baby's en ik vond het heel handig om vaak speelgoed "op de groei" in huis te hebben.
Een muzieklantaarntje dat beertjes op het plafond projecteert en een lief muziekje afspeelt. M'n zoontje van 3 slaapt er nog steeds elke avond mee in... heerlijk. En ja, veel boeken, boeken, boeken. Krijgen ze geen genoeg van.

Inderdaad: geen knuffels!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven