Kraamfeest

18-01-2010 13:11 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat we bij ons eerste kindje nog kraamvisite kregen terwijl ik alweer aan het werk was willen we bij nummer twee een kraamfeest geven.

Wie heeft er ervaring? Zowel positief als negatief hoor ik graag....

Na hoeveel weken geef je zo'n kraamfeest en welk tijdstip op de dag is praktisch?
Wij hebben ook een kraamfeest gegeven bij de 1e (al zeggen we hier in België eerder "babyborrel"). Is ons goed bevallen.

Hebben het op dezelfde dag als zoon's doop gedaan. Om 14u gedoopt, daarna met familie en beste vrienden naar zaaltje met tuin. Zij kregen om 16u een bbq aangeboden. Vanaf 18u30 waren overige vrienden en kenissen welkom. Hebben allemaal nog hapjes en drankjes gekregen. Was een superdag, ga het bij nummer 2 weer zo doen!
Oh ja, zoon is van 1 juni en doop/borrel was eind augustus...
Maar in die drie maanden voor je babyborrel, heb je dan je vrienden en familie niet al allemaal als kraamvisite gehad?
Goh, dat gaat hier in België toch echt wel anders hoor. We liggen om te beginnen al 5 dagen in het ziekenhuis. Familie en close vrienden komen daar al wel eens naar de baby kijken. Hebben vaak ook dan het cadeautje bij.

Mensen die thuis willen langs komen zijn welkom, maar dat wordt toch minder gedaan is mijn ervaring.

En natuurlijk, in die 3 maanden zie je de mensen wel eens, waardoor ze baby ook al zien. Maar dat is geen belemmering om toch een leuk feestje te geven...
Op onze babyborrel waren bv ook de ouders van mijn schoonbroer aanwezig. Enkele vrienden van mijn ouders/schoonouders, paar vriendinnen van mijn zus (die meter is)...Mensen die niet in het ziekenhuis geweest waren en die ons ook zeker niet thuis zouden komen bezoeken.
Niemand ervaring met een kraamfeest buiten de deur?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven