Kraamkado vriendin

01-03-2021 23:06 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand leuke ideetjes en tips?
Wil graag wat opsturen als vriendin bevalt.
Snoezig outfitje. Klaar.
Ik vul meestal een doos met zowel praktische zaken (Luiers, lekkere baby wasgel), als andere zaken zoals een mooi rompertje, sokjes, speeltje, zwitsal geurzakjes.

Verder hangt het er vanaf of het een eerste kindje is. Dan hebben ze misschien ook nog andere spulletjes nodig. Bij een tweede of meer hebben ze de basis dingen wel in huis.
Alle reacties Link kopieren
Mooie hydrofiele doek voor de baby en ook een kleinigheidje voor je vriendin.
Alle reacties Link kopieren
Leuk / vrolijk spaarvarken (of iets anders spaarachtig) met kind zijn eerste spaarcentjes in.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Deze cadeaus werden door mijn vriendinnen heel erg gewaardeerd :)

Wat een pech, mijn naam is weg
https://www.wonderbly.com/nl/personaliz ... -name-book

Sterrenkaart
https://www.bestecanvas.nl/sterrenhemel ... V1EALw_wcB
Alle reacties Link kopieren
Geboorteposter

Groeimeter op goedgemerkt

Bestek
Hangt van haar af! Wij zouden bijv niet blij worden van wegwerpluiers en Zwitsal dingen, sommige anderen wel. Ik word blij van wollen kleding, strikmutsjes en duurzaam speelgoed (iets van grimms bijv). Het is heel persoonlijk. Met een boek of baby boekje (zacht) kan je vrijwel niet de fout ingaan denk ik. En misschien iets fijns voor de ouders? Een maaltijd is in de heftige eerste maanden ook lekker :)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet snel kiezen voor verzorgingsproducten behalve als je de smaak en voorkeur hierin van je vriendin heel goed kent (ik word bijvoorbeeld niet blij van Zwitsal). Een mooi prentenboek is volgens mij altijd wel een succes, of een knisperboekje, mooi houten speelgoed of badspeelgoed. En doe er ook iets bij voor de moeder :)
Meest blij was ik met vriendinnen die langskwamen met een voorbereidde ovenschaal! En schoonouders die sushi en mijn lievelings vleeswaar van de slager in de koelkast hadden gezet :heart:
Alle reacties Link kopieren
Niet teveel prulletjes, wat werd ik daar gek van zeg. Veel weggegooid ook...
Ik kreeg van een vriendin een poster met ht sterrenbeeld, maam en geboortegegevens van ons dochtertje, heel leuk vond ik dat.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind een leuk kinderboek erg fijn om te krijgen en te geven. Bijvoorbeeld 'Over een kleine mol die wil weten wie er op zijn hoofd heeft gepoept' of 'De Gruffalo'.
Alle reacties Link kopieren
Een mooie bijtring.
Alle reacties Link kopieren
Met stip op 1: eten. Als je niet in de buurt woont bestellen bij een restaurant, of een tegoed bon voor bezorgen (niet thuisbezorgd) ofzo.

Boeken ook altijd goed. Zelf vind ik "ik blijf altijd bij jou" prachtig.

Ik werd zelf niet blij van kleding (vaak niet mijn smaak, maat al te klein etc.), verzorgingsproducten (ook hier geen fan van zwitsal) en knuffels (je hebt er zo 20)
Alle reacties Link kopieren
Iets voor de baby (iets blijvends)
Iets voor de vader
Iets voor de moeder

Voor de baby https://www.meesterslijpers.nl/Zilverst ... _Bestekset
Dit vind ik altijd heel leuk om te geven. Ik laat er dan de naam en geboortedatum in graven.

Voor de ouders een fles bubbels met twee glazen waarin ik de geboortedatum laat graveren.
merel7 wijzigde dit bericht op 02-03-2021 07:25
0.45% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Invulboek, baby’s eerste jaar.
Als je toch langs zou kunnen dan was een warme zelfgekookte maaltijd mijn absolute highlight. Daar had ik zo weinig tijd voor en zooo veel honger.

Ik was ook heel blij als ik iets voor mijzelf kreeg ipv de baby. Je ligt misschien in de kreukels en iets voor mij kon ik dan echt waarderen.
Alle reacties Link kopieren
Helaas kan ik alleen wat opsturen
Ik zou wel nog langs gaan maar niet meteen in de kraamweek.

Weet wel haar smaak en stijl. Maar blijft toch lastig.. want mss heeft die bepaalde dingen al enz.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet blij worden van Zwitsal. Naïf zou ik wel oké vinden.

Wel werd ik blij van:

Luiers vond ik fijn, maar als ze wasbare gebruikt kun je die skippen.
Mooi prentenboek of leuk kartonboek met flapjes.
Luxe grote hydrofieldoek.
GEEN knuffels
Bijtring Sophie la giraf vond ik leuk
Houten blokken
Geboorte poster mr Starsky
Pyjama Feetje
Besteksetje
Speelgoed en servies Done by deer

En hoe afgezaagd ook, heel erg bruikbaar waren kadobonnen van Hema, Prenatal, Kruidvat en mijn favo kledingmerken.
Alle reacties Link kopieren
Niet leuk: wasgel e.d. Ik had een hele collectie wasgel waar mijn kinderen niet eens tegen kunnen.
Knuffels, babydoekjes en rammelaars. Leuk als twee mensen het geven, niet leuk als tien mensen ermee aankomen.

Wel leuk: gepersonaliseerd slaapliedje. Kleding als je de smaak van je vriendin goed kent ( en in een grotere maat) . Bij nummer twee was ik heel blij met cadeaubonnen.
Je hebt ook hele leuke kijkboekjes voor baby’s met geometrische vormen en contrasterende kleuren.
En altijd leuk: iets lekkers voor mama (en papa) erbij.
Alle reacties Link kopieren
In elk geval geen wasgel idd, zeep is ook helemaal niet goed voor die jonge kinderen. Heb zelf van alles weg weer weggedaan.

Een ontbijt wat bezorgd wordt of uitgebreid borrelpakket viel bij mijzelf en bij vriendinnen het meest in de smaak.
Noenoecasa schreef:
02-03-2021 07:30
Helaas kan ik alleen wat opsturen
Ik zou wel nog langs gaan maar niet meteen in de kraamweek.

Weet wel haar smaak en stijl. Maar blijft toch lastig.. want mss heeft die bepaalde dingen al enz.
Dan vraag je toch gewoon of ze nog wensen hebben?
Alle reacties Link kopieren
Een houten lampje met de naam er in gezaagd.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Noenoecasa schreef:
02-03-2021 07:30
Helaas kan ik alleen wat opsturen
Ik zou wel nog langs gaan maar niet meteen in de kraamweek.

Weet wel haar smaak en stijl. Maar blijft toch lastig.. want mss heeft die bepaalde dingen al enz.
Leuk pakje/sokjes en een cadeaubon voor thuisbezorgd oid? Past met een mooie kaart door de brievenbus en als je dan langs gaat kan je iets meenemen wat past bij die tijd.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Je kunt een kilo gerookte zalm laten bezorgen :P

De sterrenkaart/poster heb ik ook eens gegeven.
Ik vind zelf duplo ofzo leuk, omdat je dat pas over een hele tijd uit de kast kunt pakken en je dan toch nog wat nieuws hebt. Al dat babyspul zijn ze zo uit.

Owja, een leuke zwemluier vond ik ook leuk om te krijgen. En boeken inderdaad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven