Kraamtijd klaagtopic

10-09-2015 23:03 988 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, we zijn allemaal dolblij met de geboorte van ons wondertje, ons prinsje, ons engeltje...

Maar soms willen we ook even ongestoord klagen over tantes die hun vieze vingers in het mondje van onze baby willen steken, kennissen die tot na middernacht blijven hangen, en oma's die ondanks koortslip toch echt even met baby willen knuffelen...

Schrijf hier van je af in tijden van hormonale jankbuien, pijnlijke borsten en andere ongemakken. Niet alleen na de bevalling maar in de hele kraamtijd!

Dit topic is de opvolger van het zwangerschap klaagtopic deel 1 en deel 2.

Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Serieus een begrafenisverzekering??? Hoe komt iemand er op..

Even een ordinaire tvp aangezien het bij mij nog een tijdje duurt (20 weken). Ik weet heel zeker dat ik veel te vertellen zal hebben.

Mijn andere bevalling was helaas van mijn stilgeboren dochtertje. Na de bevalling kwam schoonfamilie met fototoestellen alleen maar foto's maken in het ziekenhuis. Verdriet was helemaal voor te stellen want er waren mensen die ook een miskraam hadden gehad met 5 weken (sorry 40 weken is net even iets anders). Hechtingen controleren gebeurt toch echt door met de ogen te kijken en niet met röntgenstraling dus ja dan wil ik privacy. Wel een schat van een kraamverzorgster gehad, gelukkig iemand met veel ervaring en ze heeft goed voor mij gezorgd.
quote:ollekebollekeknolleke schreef op 11 september 2015 @ 13:42:

Even een ordinaire tvp aangezien het bij mij nog een tijdje duurt (20 weken). Ik weet heel zeker dat ik veel te vertellen zal hebben.

Mijn andere bevalling was helaas van mijn stilgeboren dochtertje. Na de bevalling kwam schoonfamilie met fototoestellen alleen maar foto's maken in het ziekenhuis. Verdriet was helemaal voor te stellen want er waren mensen die ook een miskraam hadden gehad met 5 weken (sorry 40 weken is net even iets anders). Hechtingen controleren gebeurt toch echt door met de ogen te kijken en niet met röntgenstraling dus ja dan wil ik privacy. Wel een schat van een kraamverzorgster gehad, gelukkig iemand met veel ervaring en ze heeft goed voor mij gezorgd.Wat verdrietig. hoe ziet het er dan uit met een kraamzorg, komt zij dan toch 3 uurtjes per dag jou verzorgen/helpen? Ik heb daar nooit bij stilgestaan dat je in zo'n situatie net zo goed behoefte en nood aan die zorg hebt.

Mijn andere bevalling was helaas van mijn stilgeboren dochtertje. Na de bevalling kwam schoonfamilie met fototoestellen alleen maar foto's maken in het ziekenhuis. Verdriet was helemaal voor te stellen want er waren mensen die ook een miskraam hadden gehad met 5 weken (sorry 40 weken is net even iets anders). Hechtingen controleren gebeurt toch echt door met de ogen te kijken en niet met röntgenstraling dus ja dan wil ik privacy. Wel een schat van een kraamverzorgster gehad, gelukkig iemand met veel ervaring en ze heeft goed voor mij gezorgd.

Oh wat verdrietig en wat lomp. Fijn dat je weer zwanger bent en hoop dat je over 20 weken een kerngezond kindje hebt.

Doet me denken aan mijn (ja daar is ze weer) schoonmoeder die even op bezoek was in de kraamweek. Ik was boven op de slaapkamer, had dochter gevoed en in haar wiegje gelegd en schoonmoeder werd in de woonkamer geentertaind door man. Kraamhulp ging mijn hechtingen controleren, temperaturen etc, dus deed discreet de deur dicht. Wie stond er binnen een minuut op de deur te bonzen of ze kleindochter nog even gedag mocht zeggen want ze moest nú weg (en nee niet over twee minuten als kraamhulp klaar was met de controle). Ik heb heel hard nee gegild en toen was de boodschap wel duidelijk.
Bij een 2e kind veel minder kaarten gekregen en ook het bezoek laat langer op zich wachten.

Ik vind een tweede kind net zo bijzonder als een eerste.. maar veel mensen denken daar dus anders over...

En inderdaad hier ook schoonmoeder die haar kleinkind graag wakker wilt zien... laatst zei ze... "als ik kom slaapt hij elke keer". Ja en dan laten wij hem lekker liggen...

of ze komen langs en ik sta de wagen te wiebelen om zoon in slaap te laten vallen... gaat ze erboven staan en hard praten... grr... laat hem hij slaapt bijna!!

En bij de 1e er al vanuit gaan dat de borstvoeding niet ging lukken omdat hij s nachts heel veel aan het huilen was... (2e nacht)... nee hij heeft hoofdpijn van de tangverlossing!! Zij zei "ja maar meid als de bv niet gaat lukken geeft dat toch niet"
Wat is dat toch met schoonloeders??

Ik ben 6 dagen geleden bevallen en ben weer volledig op de been (eigenlijk na 3 dagen al weer). Schoonloeder vindt dat ik moet slapen, niet op mag staan, savonds om 20 uur naar bed moet... Niet naar buiten mag... Ik word RAM gek van d'r!!! Dit heb ik vriend ook gezegd... Die houdt t gelukkig in de gaten!

En daarnaast... Vriend heeft een koortslip! Vind het zo erg dat hij haar geen kus mag geven, zichzelf zo ongeveer helemaal moet ontsmetten voordat hij aan haar mag zitten... Boehoee!
Vandaag is de mooiste dag.
TVP! Ik sluit over een week of 8 aan.

Nooo een begrafenisverzekering. Echt schandalig.
quote:my-little-appletree schreef op 10 september 2015 @ 23:14:

Tvp!!! Binnen nu en 5 weken ben ik van de partij, maar als ik alles van jullie lees kan ik me alvast voorbereiden +1 lol

Mijn andere bevalling was helaas van mijn stilgeboren dochtertje. Na de bevalling kwam schoonfamilie met fototoestellen alleen maar foto's maken in het ziekenhuis. Verdriet was helemaal voor te stellen want er waren mensen die ook een miskraam hadden gehad met 5 weken (sorry 40 weken is net even iets anders). Hechtingen controleren gebeurt toch echt door met de ogen te kijken en niet met röntgenstraling dus ja dan wil ik privacy. Wel een schat van een kraamverzorgster gehad, gelukkig iemand met veel ervaring en ze heeft goed voor mij gezorgd. Wat vreselijk verdrietig... Hier word ik even stil van. Ik hoop dat je nog een hele fijne zwangerschap hebt en over een week of 20 een prachtig gezond kindje in je armen kan sluiten!
Jongste is in de hete zomer van 2003 geboren.....Als het aan mijn bezoek lag, was ik iedere dag thuis gebleven. Maar ik lag dus iedere dag met 5 kinderen in het zwembad, de jongste 3 sliepen ook wel op een handdoek.....En heb regelmatig aan de telefoon gevraagd of ze ook kwamen zwemmen om de baby te bewonderen...... Die, die daar geen zin in hadden konden in de herfst wel langs komen.

Ik was 24 uur na de bevalling thuis, en had geen kraamzorg....
Ollebolleke: Wat verdrietig... Dat wens je niet mee te maken. Ik duim voor je dat het nu allemaal goed mag gaan!

Ik ben ook pas weer over 26 weken aan de beurt, maar ik heb me dit keer voorgenomen mijn lieve, beste vriendin meer buiten de deur te houden. Ze was er na de geboorte van dochter bijna iedere dag. Dat zou prima zijn geweest als ze beleefd een uurtje zou blijven, maar helaas bleef ze de hele middag. Subtiele hints werkten niet, ze vond het allemaal wel gezellig en had geen idee hoe ontzettend moe ik was. Maar, eerste kind en maar beleefd willen zijn, een goede vriendin... na, dit keer is het minimaal om de drie dagen en dan na een uurtje bonjour ik haar de deur uit.
quote:pointdexter schreef op 11 september 2015 @ 14:01:

[...]

Wat verdrietig. hoe ziet het er dan uit met een kraamzorg, komt zij dan toch 3 uurtjes per dag jou verzorgen/helpen? Ik heb daar nooit bij stilgestaan dat je in zo'n situatie net zo goed behoefte en nood aan die zorg hebt.Ja ze komen evengoed je hechtingen controleren, temperaturen, helpen met douchen enz. Zelfs de vk kwam nog langs voor een praatje. Het is een heel rare situatie, ook voor de kraamzorg, maar je bent toch kraamvrouw. Ben met 40,6 weken bevallen en had een paar hechtingen enz. Gelukkig is dat wel allemaal goed gegaan en hopen dat deze zwangerschap wel goed gaat komen. Voor nu probeer ik te genieten (en me mentaal voor te bereiden om een kraamweek met kind). Ik heb wat dat betreft dezelfde onzekerheid als iedereen met een eerste kindje. Hopelijk krijg ik dit ook weer dezelfde kraamzorg, heb het wel al aangegeven dat ik haar graag weer heb. Heb heel veel aan haar gehad die week (zowel mentaal als fysiek).
Oh wat verdrietig ollekebolleke.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Ach het was heel verdrietig (als in dat wens ik mijn ergste vijand niet toe), maar ik heb een goede rouwperiode achter de rug met veel steun van iedereen. Ik kan nu gelukkig wel heel erg genieten van deze zwangerschap (ondanks enorme angst af en toe maar dat hoort erbij).

Denk dat voor sommige mensen sociale regels gewoon raar zijn. Zo vertelde schoonmoeder dat ze op kraamvisite ging bij de buren en dat die vrouw zomaar om half tien savonds naar bed ging, de schande! Huhmm, ja wat denk je zelf, dat ze gezellig doorhaalt in haar kraamweek? Dat bewijst enigszins hoe zij ertegenover staat... Mijn schoonvader maakt het liefst foto's, veel veel veel foto's. Was af en toe bang dat het fototoestel op de neus van mijn dochter zou vallen in het ziekenhuis. Tja, ik kan er nog een boek over schrijven, maar anders wordt het misschien te herkenbaar.
Tvp, nog 22 weken wachten.
quote:fleetfox schreef op 11 september 2015 @ 15:50:

Ollebolleke: Wat verdrietig... Dat wens je niet mee te maken. Ik duim voor je dat het nu allemaal goed mag gaan!

Ik ben ook pas weer over 26 weken aan de beurt, maar ik heb me dit keer voorgenomen mijn lieve, beste vriendin meer buiten de deur te houden. Ze was er na de geboorte van dochter bijna iedere dag. Dat zou prima zijn geweest als ze beleefd een uurtje zou blijven, maar helaas bleef ze de hele middag. Subtiele hints werkten niet, ze vond het allemaal wel gezellig en had geen idee hoe ontzettend moe ik was. Maar, eerste kind en maar beleefd willen zijn, een goede vriendin... na, dit keer is het minimaal om de drie dagen en dan na een uurtje bonjour ik haar de deur uit.

Misschien is het een idee om haar daar al een beetje op voor te bereiden. Je kan in het algemeen zeggen dat je deze keer meer rust wil in je kraamweek. En dan zeggen hoe dat eruit ziet. Dit verschillende keren herhalen de komende maanden.

Verder zou ik straks de kraamzorg ook instrueren over je vriendin. Die kan haar vast netjes de deur uit werken zonder dat jij gezichtsverlies lijdt.

En ik had bij de eerste de afspraak met man dat als een van ons aan de ander om een glaasje water vroeg, wist de ander dat het tijd was om af te sluiten.

Tot zo ver mijn ongevraagd advies.
Wel goed ongevraagd advies Pointdexter! Dat glaasje water verhaal is wel leuk overigens, ga ik hier ook introduceren. Wel heb je gelijk, ga ik nu de komende maanden al een beetje op aansturen dat vriendin iets beperkter welkom is.
Ik had trouwens ook zo iemand in in de eerste weken, collega die in scheiding lag een heg hele verhaal ging zitten vertellen. Heel verdrietig hoor, maar echt TMI en ze bleef veel te lang hangen terwijl ik al scheel zag van vermoeidheid. Was alleen maar met zichzelf bezig. Zei op een gegeven moment, ik gooi nog even wat geld in de meter en ik dacht, mens ga gewoon naar huis! En toen moest ze ook nog een telefoontje van de advocaat aannemen waar ik bij zat etc etc... Hoe grote plaat voor je kop kun je hebben. Op een gegeven moment heb ik toch gezegd dat ik naar bed wilde. Had het beter een uur eerder kunnen zeggen. Helaas was man er die dag niet om een glaasje water aan te vragen...
quote:ollekebollekeknolleke schreef op 11 september 2015 @ 16:59:

Ach het was heel verdrietig (als in dat wens ik mijn ergste vijand niet toe), maar ik heb een goede rouwperiode achter de rug met veel steun van iedereen. Ik kan nu gelukkig wel heel erg genieten van deze zwangerschap (ondanks enorme angst af en toe maar dat hoort erbij).

Denk dat voor sommige mensen sociale regels gewoon raar zijn. Zo vertelde schoonmoeder dat ze op kraamvisite ging bij de buren en dat die vrouw zomaar om half tien savonds naar bed ging, de schande! Huhmm, ja wat denk je zelf, dat ze gezellig doorhaalt in haar kraamweek? Dat bewijst enigszins hoe zij ertegenover staat... Mijn schoonvader maakt het liefst foto's, veel veel veel foto's. Was af en toe bang dat het fototoestel op de neus van mijn dochter zou vallen in het ziekenhuis. Tja, ik kan er nog een boek over schrijven, maar anders wordt het misschien te herkenbaar.hier past alleen maar een dikke
Mag ik hier ook klagen over lactatiekundigen? Zo ja, hierbij: dochter dronk na de geboorte niet goed. Was eerst niet geïnteresseerd in borst of drinken en daarna viel ze steeds na vijf minuten drinken in slaap; leek niet genoeg zuigkracht te hebben en werd er moe van. Ze dronk nooit genoeg dus, viel (teveel) af en wij gingen kolven, bijvoeden (drinken uit de fles lukte wel). Zal al het gehannes hier niet opschrijven. Maar een week later een lactatiekundige ingevlogen. Zat bij mij meteen al in de irritatiezone, beetje type Truus de Mier. Alles ging eigenlijk goed wat betreft borstvoeden maar haar conclusie was: kind is LUI geworden door drinken uit de fles. Dus vanaf nu alleen nog maar uit de borst. Een baby van een week hè, lui. Ik zal jullie de verdere adviezen die ze gaf besparen (onuitvoerbaar), maar ik kreeg net mijn dossier van de vorige zwangerschap toegestuurd en daar stond het dus ook letterlijk zo in, vandaar dat het weer naar boven kwam.

Als dit hier niet thuishoort, sorry
Jeetje ollekebolleke, ik word gewoon even heel stil van je verhaal.
If you can dream it, you can do it.
Ik had ook zo'n lieve kraamzorg, wat een verwennerij is dat zeg dat alles uit je handen genomen wordt. De pest is dat beviel me wel, dus nu wil ik een poetsvrouw

Ik heb op het evaluatieformulier aangegeven dat ik haar graag bij de volgende baby ook weer wil hebben.
Tvp, hier 21+2 maar lees alvast mee om me voor te bereiden.
Oehhh schoonmoeders kunnen er wat van. Mijne was tijdens mijn zwangerschap echt totaal niet geïnteresseerd maar zodra dochter geboren was wilde ze een paar x per week langskomen. Dat dacht ik dus niet!

De eerste dag thuis was de temperatuur van dochter niet goed, veel te laag dus wij waren van 17u tot 22.30u bezig met de temperatuur goed krijgen. Eigenlijk zouden schoonouders die avond langskomen, toen ik belde dat het niet door ging en het uitlegde waren ze niet blij.

Ik vond de visite juist leuk en van mij mochten ze overdag zo lang blijven als ze wilden. Lekker iemand om mee te praten (man was weer aan het werk en kraAmzorg afgerond)
quote:mel.nl schreef op 11 september 2015 @ 08:00:

Mijn lieve meisje heeft nog steeds haar dag en nacht ritme volledig omgedraaid. Overdag is ze een engeltje, maar wat een hel zijn de nachten. Ze is 2 weken en 2 dagen oud, en zoveel nachten hebben wij intussen ook niet kunnen slapen. Gelukkig is mijn vriend nog vrij en wisselen we het wakker zijn met elkaar af.

Oh dat is wel echt vervelend! Wij zijn heel erg blij met het boek Buskruit met Muisjes, ken je dat? Daarin staan voedingsschema's beschreven en voor ons en voor LAbaby werkt dat enorm goed! Ze slaapt nu van 22.30u tot 7u door (bijna 12 weken oud) en dit doet ze al een paar weken Allemaal dankzij die schema's.
quote:Honeymoonquiz schreef op 11 september 2015 @ 18:22:

Mag ik hier ook klagen over lactatiekundigen? Zo ja, hierbij: dochter dronk na de geboorte niet goed. Was eerst niet geïnteresseerd in borst of drinken en daarna viel ze steeds na vijf minuten drinken in slaap; leek niet genoeg zuigkracht te hebben en werd er moe van. Ze dronk nooit genoeg dus, viel (teveel) af en wij gingen kolven, bijvoeden (drinken uit de fles lukte wel). Zal al het gehannes hier niet opschrijven. Maar een week later een lactatiekundige ingevlogen. Zat bij mij meteen al in de irritatiezone, beetje type Truus de Mier. Alles ging eigenlijk goed wat betreft borstvoeden maar haar conclusie was: kind is LUI geworden door drinken uit de fles. Dus vanaf nu alleen nog maar uit de borst. Een baby van een week hè, lui. Ik zal jullie de verdere adviezen die ze gaf besparen (onuitvoerbaar), maar ik kreeg net mijn dossier van de vorige zwangerschap toegestuurd en daar stond het dus ook letterlijk zo in, vandaar dat het weer naar boven kwam.

Als dit hier niet thuishoort, sorry Van mij mag 'ie hoor. Maar ik heb er maar één reactie op: LUI?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven