Krentenbaard niet over na antibiotica?

dinsdag 13 januari 2015 om 20:27
Mijn zoon van 3 heeft een aantal weken geleden krentenbaard gehad. Omdat het overal zat heeft hij een antibioticakuur gekregen. Na een week (kuur is afgemaakt) was het weg, en na een week toch weer een open plekje op zijn hoofdhuid waar geel vocht uit komt. Maandagavond weer naar de huisarts geweest, met name omdat ik zeker wilde weten dat de krentenbaard weg was. De huisarts vond het er niet uit zien als krentenbaard en omdat hij eczeem heeft gaf hij aan dat het waarschijnlijk gewoon een beetje ontstoken was.
Smeren met zinkzalf was zijn advies en daar ben ik dezelfde dag mee begonnen.
Nu is het woensdag en het plekje is groter geworden, komt allemaal rommel uit en op andere plakken verschijnen ook weer bultjes met vocht. Hij wil niet liggen omdat het zo'n pijn doet aan zijn hoofd, liggend verschonen is ook geen doen nu.
Is het nou overdreven om morgen weer te bellen of zouden jullie het toch een paar dagen aankijken? Ik ben er zelf van overtuigd dat dit geen gewone eczeem is, ik weet hoe dat er bij hem uit ziet en dat is dit zeker niet. Ook heeft hij daar nooit pijn van, alleen jeuk. Is het normaal dat krentenbaard niet weg is na antibiotica? Hij heeft het twee keer eerder gehad maar nooit zo erg en dan was het na een kuurtje over.
Smeren met zinkzalf was zijn advies en daar ben ik dezelfde dag mee begonnen.
Nu is het woensdag en het plekje is groter geworden, komt allemaal rommel uit en op andere plakken verschijnen ook weer bultjes met vocht. Hij wil niet liggen omdat het zo'n pijn doet aan zijn hoofd, liggend verschonen is ook geen doen nu.
Is het nou overdreven om morgen weer te bellen of zouden jullie het toch een paar dagen aankijken? Ik ben er zelf van overtuigd dat dit geen gewone eczeem is, ik weet hoe dat er bij hem uit ziet en dat is dit zeker niet. Ook heeft hij daar nooit pijn van, alleen jeuk. Is het normaal dat krentenbaard niet weg is na antibiotica? Hij heeft het twee keer eerder gehad maar nooit zo erg en dan was het na een kuurtje over.

donderdag 15 januari 2015 om 23:31
Mijn huisarts twijfelde bij zoontje ook of het eczeem of krentenbaard. Het is toen behandeld als krentenbaard want volgens de ha kon het geen kwaad om eczeem als krentenbaard te behandelen ( het gaat alleen niet over en dan moet je dus een andere zalf gaan gebruiken) maar andersom zou het kunnen verergeren (hormoonzalf op krentenbaard smeren) dus voor fucidin gekozen en dat hielp. Ook hier duikt het zo af en toe op en zijn we helaas ervaren inmiddels.