Krielkipjes

18-11-2010 22:59 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn de krielkipjes er nog?

Of zijn er inmiddels meer kindjes die erg klein zijn voor de leeftijd bijgekomen?

Mijn dochter wordt over een paar weken 5, meet net iets meer dan een meter en weegt 15,3 kilo, schoenmaat 25

Ze heeft ook nog eens een erg schattig babyface-je en heeft een heel lief stemmetje.

Gelukkig zo gezond als een vis en verreweg de kleinste van de hele school. Ook kleiner dan veel van de jongere broertjes en zusjes van klasgenootjes. Ze wordt meestal 2 of 3 geschat. Soms erg handig (dierentuin: ze is nog 3 hoor hehehe). Soms heel vervelend (attracties waar ze niet in mag en een beetje flinke tweejarige mag er wel in, tranen met tuiten)

Gelukkig kan ze nu een beetje van zich afbijten en zegt dat: ik ben niet klein, ik ben een hele grote meid. Je bedoelt zeker kort?
Ze is trouwens vorig jaar helemaal onderzocht in het ziekenhuis: bloed, ontlasting, urine, echo's en een chromosomen onderzoek op het syndroom van Turner.

Gelukkig was ze helemaal gezond. Toen dachten ze nog dat ze ongeveer 1,47 m zou worden.

Maar ze maakte toch weer een klein spurtje waardoor de curve nu zegt dat ze later 1,60 m zal worden.

Ik ben 1,62m (in mijn paspoort staan 1,66m, zeker gesmokkeld ooit ) en mijn man is 1,80m

Manlief is wel half chinees (en de andere helft negroide) (dochter is heel wonderlijk lelieblank en lichtblond), en aziaten schijnen toch een andere groeicurve te hebben. Hij was zelf ook heel lang de allerkleinste van de klas. In de derde van het VWO was hij zelfs nog kleiner dan alle brugklassers.
Dochterlief wordt rond de 1,58 volgens de groeicalculator van Tno. Ze is dit jaar al wel meer naar de -2,5 sd lijn van de groeicurve toegegroeid.

Zitten jullie kinderen ook allemaal nog op de kinderstoel aan tafel? Dochter zit nog altijd op haar nep-triptrap en heeft toen ze 5 was de priori autostoel naar een stoelverhoger met rugleuning (romer kindnogwat)gegaan. We krijgen daar best wel commentaar op van kleuters uit haar klas ('waarom moet ze nog in zo'n autostoel /kinderstoel?'). Ik ben van plan om haar nog wel even in de groep 3-autostoel te laten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven