Krielkipjes
donderdag 18 november 2010 om 22:59
Zijn de krielkipjes er nog?
Of zijn er inmiddels meer kindjes die erg klein zijn voor de leeftijd bijgekomen?
Mijn dochter wordt over een paar weken 5, meet net iets meer dan een meter en weegt 15,3 kilo, schoenmaat 25
Ze heeft ook nog eens een erg schattig babyface-je en heeft een heel lief stemmetje.
Gelukkig zo gezond als een vis en verreweg de kleinste van de hele school. Ook kleiner dan veel van de jongere broertjes en zusjes van klasgenootjes. Ze wordt meestal 2 of 3 geschat. Soms erg handig (dierentuin: ze is nog 3 hoor hehehe). Soms heel vervelend (attracties waar ze niet in mag en een beetje flinke tweejarige mag er wel in, tranen met tuiten)
Gelukkig kan ze nu een beetje van zich afbijten en zegt dat: ik ben niet klein, ik ben een hele grote meid. Je bedoelt zeker kort?
Of zijn er inmiddels meer kindjes die erg klein zijn voor de leeftijd bijgekomen?
Mijn dochter wordt over een paar weken 5, meet net iets meer dan een meter en weegt 15,3 kilo, schoenmaat 25
Ze heeft ook nog eens een erg schattig babyface-je en heeft een heel lief stemmetje.
Gelukkig zo gezond als een vis en verreweg de kleinste van de hele school. Ook kleiner dan veel van de jongere broertjes en zusjes van klasgenootjes. Ze wordt meestal 2 of 3 geschat. Soms erg handig (dierentuin: ze is nog 3 hoor hehehe). Soms heel vervelend (attracties waar ze niet in mag en een beetje flinke tweejarige mag er wel in, tranen met tuiten)
Gelukkig kan ze nu een beetje van zich afbijten en zegt dat: ik ben niet klein, ik ben een hele grote meid. Je bedoelt zeker kort?
donderdag 18 november 2010 om 23:13
donderdag 18 november 2010 om 23:20
Juf heeft de optillers toegesproken dat niet meer te doen. Maar ze doen het alleen maar omdat ze haar zo schattig vinden
Ze eet prima, is gelukkig niet meer zo graatmager maar ze groeit gewoon niet zo hard. Winterjas, winterschoenen, ze past alles nog van vorig jaar.
Haar broertje van 2 jaar jonger is een kilo zwaarder, 10 centimeter korter en heeft slechts 2 schoenmaten kleiner. Echt een bonkie.
Ze eet prima, is gelukkig niet meer zo graatmager maar ze groeit gewoon niet zo hard. Winterjas, winterschoenen, ze past alles nog van vorig jaar.
Haar broertje van 2 jaar jonger is een kilo zwaarder, 10 centimeter korter en heeft slechts 2 schoenmaten kleiner. Echt een bonkie.
vrijdag 19 november 2010 om 10:29
Pammie: hier ook optillers die dat doen omdat ze haar zo schattig vinden. Maar ook hier let de juf er erg op. Ze heeft de kinderen uitgelegd dat minimarsje ook gewoon bijna 5 is en ze haar niet moeten optillen, of altijd de baby laten spelen in de poppenhoek
Maar minimarsje komt wel thuis met vragen als: wat is een ukkepuk?
En ik heb heel wat moeten praten en uitleggen dat klein niet hetzelfde betekent als "jong" als mensen zeggen dat ze klein is. Dat ze dan bedoelen dat ze kort is, en niet dat ze een baby is.
Choca: welkom, ook een krieltje
Mijn dochter is niet prematuur of dysmatuur geboren. Ze was 4 dagen te laat. Ze woog 3250 gram, maar was maar 44 cm
Ze heeft heel lang maat 50 gehad en luiermaat 1 (tot een maand of 5)
Die moesten ze op het KDV speciaal bestellen voor haar, want ze hadden alleen vanaf luiermaat 2
Hier passen trouwens de winterjassen en winterschoenen ook gewoon nog. Ze past kleding sowieso heel lang, je zou denken: lekker goedkoop, maar ik leef me dan weer helemaal uit in heel veel leuke kleren kopen.
Maar minimarsje komt wel thuis met vragen als: wat is een ukkepuk?
En ik heb heel wat moeten praten en uitleggen dat klein niet hetzelfde betekent als "jong" als mensen zeggen dat ze klein is. Dat ze dan bedoelen dat ze kort is, en niet dat ze een baby is.
Choca: welkom, ook een krieltje
Mijn dochter is niet prematuur of dysmatuur geboren. Ze was 4 dagen te laat. Ze woog 3250 gram, maar was maar 44 cm
Ze heeft heel lang maat 50 gehad en luiermaat 1 (tot een maand of 5)
Die moesten ze op het KDV speciaal bestellen voor haar, want ze hadden alleen vanaf luiermaat 2
Hier passen trouwens de winterjassen en winterschoenen ook gewoon nog. Ze past kleding sowieso heel lang, je zou denken: lekker goedkoop, maar ik leef me dan weer helemaal uit in heel veel leuke kleren kopen.
vrijdag 19 november 2010 om 10:34
Ik heb het tegenovergestelde van een krielkipje. Zoon werd 5 weken te vroeg geboren met een gewicht van 2450 gram. 2 wken in het ziekenhuis gelegen, want wilde niet zelf eten.
Nu: 12 jaar, 1.70 (komt boven mij uit), 60 kilo en schoenmaat 43 hahaha.
Ze zetten hem met een maand of 8 gewoon neer op de grond omdat ze dachten dat ie al kon lopen
Nu: 12 jaar, 1.70 (komt boven mij uit), 60 kilo en schoenmaat 43 hahaha.
Ze zetten hem met een maand of 8 gewoon neer op de grond omdat ze dachten dat ie al kon lopen
vrijdag 19 november 2010 om 10:49
Hahaha. Een reusje. Lijkt me ook soms moeilijk als je kind overschat wordt.
Hier wordt dochter onderschat. Het is een heel slim meiske, dus als ze de tafel van 2 opzegt of dingen leest of opschrijft zijn mensen altijd flabbergasted.
Ook leuk, ze zat tot ruim 2 jaar in de maxicosi cabrio. Ze was met 2 jaar nog maar 8 kilo. Dus mensen zien een kindje in de maxicosi liggen, die op de grond staan en ineens staat het kindje op, rent naar me toe en roept mama, en begint te kletsen. Ik heb wel eens mensen wit weg zien trekken van schrik.
Hier wordt dochter onderschat. Het is een heel slim meiske, dus als ze de tafel van 2 opzegt of dingen leest of opschrijft zijn mensen altijd flabbergasted.
Ook leuk, ze zat tot ruim 2 jaar in de maxicosi cabrio. Ze was met 2 jaar nog maar 8 kilo. Dus mensen zien een kindje in de maxicosi liggen, die op de grond staan en ineens staat het kindje op, rent naar me toe en roept mama, en begint te kletsen. Ik heb wel eens mensen wit weg zien trekken van schrik.
vrijdag 19 november 2010 om 16:55
He leuk, een krieltjes-reünie
.
Tja, dochter is qua gewicht wel een beetje een krielkipje, maar qua lengte niet. Nu 1m04 en 14,7 kg, 3 jaar 10 maanden. Ze heeft net als mini-marsje lang (in haar geval 21 maanden) in de maxi-cosi gezeten
Wiekje, jouw dochter is echt klein, maar heerlijk dat ze het goed doet!!
Tja, dochter is qua gewicht wel een beetje een krielkipje, maar qua lengte niet. Nu 1m04 en 14,7 kg, 3 jaar 10 maanden. Ze heeft net als mini-marsje lang (in haar geval 21 maanden) in de maxi-cosi gezeten
Wiekje, jouw dochter is echt klein, maar heerlijk dat ze het goed doet!!
vrijdag 19 november 2010 om 17:01
quote:Mirjam762 schreef op 19 november 2010 @ 16:55:
.
Mijne is een jaar ouder en net zo lang
Wel wat zwaarder, ik denk 17 kilo. Schoenmaat 27.
Jongste is 14 maanden, 73.5 cm en 8790 gram.
Mijne is een jaar ouder en net zo lang
Wel wat zwaarder, ik denk 17 kilo. Schoenmaat 27.
Jongste is 14 maanden, 73.5 cm en 8790 gram.
vrijdag 19 november 2010 om 18:28
Ik heb ook nog steeds hele kleintjes.
Dochter (afgelopen oktober 6 geworden) is 1.07, ik denk een kilo of 18
Zoon wordt over een paar maanden 9 en is ca.1.28.
Beide zitten een deel van de week één groep hoger, dan valt 't nog meer op
Vooral bij mijn dochter, een stuk kleiner dan de meeste kleuters, en dan in groep 4...
Dochter (afgelopen oktober 6 geworden) is 1.07, ik denk een kilo of 18
Zoon wordt over een paar maanden 9 en is ca.1.28.
Beide zitten een deel van de week één groep hoger, dan valt 't nog meer op
Vooral bij mijn dochter, een stuk kleiner dan de meeste kleuters, en dan in groep 4...
vrijdag 19 november 2010 om 22:48
Jemamem, dat zijn ook kleintjes zeg. En dan ook nog slimme kinderen, dat zal wel een kop schelen met hun klasgenoten zeker?
Wat is de verwachte eindlengte van jullie kinderen? Als onze dochter haar lijntje volgt zoals nu (precies op het gemiddelde voor haar leeftijd), wordt ze 1m70. Volgens de lengte van mijn man en mij zou dat 1m78-1m80 moeten zijn. Maar 1.70 is natuurlijk een prima lengte, laat dat duidelijk zijn.
Wat is de verwachte eindlengte van jullie kinderen? Als onze dochter haar lijntje volgt zoals nu (precies op het gemiddelde voor haar leeftijd), wordt ze 1m70. Volgens de lengte van mijn man en mij zou dat 1m78-1m80 moeten zijn. Maar 1.70 is natuurlijk een prima lengte, laat dat duidelijk zijn.
vrijdag 19 november 2010 om 23:03
Slurp, dat is zeker ook niet al te groot. Ik vind het wel opmerkelijk; in mijn directe omgeving (vrienden, kennissen) zijn veel kinderen van dochter's leeftijd die allemaal ongeveer even groot zijn als zij. Ik ken eigenlijk geen kleutertjes die veel groter zijn en toch moeten die er ook zijn, anders krijg je geen gemiddelden tenslotte.
zaterdag 20 november 2010 om 23:10
Vandaag minimarsje gemeten: 1,03 cm (en ze probeerde te smokkelen door haar hielen iets op te tillen hahaha) en 15,5 kg
Ik ben een paar weken geleden met haar naar K3 geweest en toen vroegen ze bij de ingang: " is ze eigenlijk al wel 3?"
Marsje werd boos en zei: ik ben bijna 5 hoor!
Nog een K3 regenboogjurkje voor haar gekocht: maat 3-6 jaar hadden ze alleen. Hij hangt tot op de enkels Maar ze is er zo blij mee.
Ik ben een paar weken geleden met haar naar K3 geweest en toen vroegen ze bij de ingang: " is ze eigenlijk al wel 3?"
Marsje werd boos en zei: ik ben bijna 5 hoor!
Nog een K3 regenboogjurkje voor haar gekocht: maat 3-6 jaar hadden ze alleen. Hij hangt tot op de enkels Maar ze is er zo blij mee.