Krijsende dreumes in de nacht

15-02-2009 20:06 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Help! Mijn zoon is nu bijna 14 maanden en sinds een aantal nachten/avonden kan hij echt de longen uit zijn lijf krijsen als hij in de avond of nacht wakker word.

Kijk dat wakker worden en dan hard huilen kende ik al, dan had ie denk ik naar gedroomt ofzo en dan was het met een slokje drinken en muziekje aan wel weer goed.

Maar nu blijft hij erin! Hij wijst naar de gang, wil perse zijn kamer uit, fles slaat hij weg.

Heb al veel geprobeerd, van even laten huilen, tot oppakken tot in zijn bed laten maar niks helpt, hij blijft uit zn dak gaan en krijsen.

Laatst heeft hij het een halve nacht volgehouden.

Hij is verder niet ziek, paracentamol ook al geprobeerd mocht het oorpijn ofzo zijn maar wil ook niet helpen.

Is het een fase, iemand tips?

Slaaptekort breekt ons wel op nu..
quote:[message=2752662,noline]zaterdag1978 schreef op 15

Laatst heeft hij het een halve nacht volgehouden.

Slaaptekort breekt ons wel op nu..En dat van de buren waarschijnlijk!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
oh ja sorry hoor buren kunnen me even niet zoveel schelen op het moment, die hoor ik ook nooit klagen dus dat zal wel meevallen
En als je nu een campingbedje op een andere plek neerzet? Slaapt hij dan wel? Of dat je naast hem gaat slapen?
Heb je al geprobeerd om even rustig op schoot te nemen (in het donker, in zijn eigen kamer) en dan te proberen te kalmeren met een boekje?

Wel herkenbaar, zo'n boos krijsend kind wat om zich heen slaat. Bij ons gaat het stukken beter sinds hij meer kan praten en kan uitleggen wat hij wil, maar die van mij is al twee.
Krijst hij ook door terwijl je hem troost? Of bedoel je dat hij na het troosten doorgaat met krijsen?
Ik zou Derek O inhuren...

Nee, even serieus; zou hij in een zg 'sprongetje' kunnen zitten?

Kan je hem bij je nemen op zijn kamer en in het donker hem lekker tegen je aan nemen zodat hij weer kalmeert? Dan hou je hem op zijn kamer (zodat hij niet went dat hij eruit mag), en is hij wel lekker veilig bij papa of mama.

Hopelijk is het van korte duur.

Sterkte! Arm ventje

en arme papa en mama...
Hee, ik zie net een oud topic van je en lees dat hij net waterpokken heeft gehad. Zou het kunnen dat je in die periode dat hij ziek was hem vaker uit bed hebt gehaald als hij wakker werd en bijv bij jullie tussenin heb laten slapen? In dat geval is hij daar nu natuurlijk aan gewend, aan die extra aandacht. Dan is het echt een geval van in zijn soppie laten gaar koken en laten huilen. Dan is het na 2 nachten over.
Hier ook een dreumes van 14 mnd die er weleens last van heeft...

Wat hier 9 vd 10 werkt is er níet heen gaan. Als we er wel heengaan wordt t meestal alleen maar erger...
Hier een dochter van 15 mnd die twee maanden lang heeft gespookt snachts. We hadden alles geprobeerd maar niks hielp. De laatste 2 weken 5 a 6x per nacht eruit vanwege het krijsen. Bij je in bed nemen had geen nut, laten huilen al helemaal niet, paracetamol had geen nut, fles nog wel maar niet altijd. Uiteindelijk kreeg ze koorts zijn we naar de HA geweest en was het een dubbele ooronsteking. Dit heeft dus echt een hele tijd gesluimerd en haar pijn gedaan zodra ze ging slapen (liggen). Ik ben er dus van overtuigd bij mijn dochter dat als het nog eens gebeurd ik linea recta naar de HA ga om haar helemaal na te laten kijken. Alle goede adviezen ten spijt, vaak is het gewoon iets lichamelijks ipv psychisch.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Even oren laten checken inderdaad. of een paar avonden paracetamol preventief geven. Wordt hij niet wakker of in ieder geval niet huilend, dan is de kans groot dat hij dus pijn heeft. Fles wegslaan was bij zoon ook altijd teken van oorontsteking/keelontsteking. Drinken doet dan namelijk pijn, liggen doet pijn, en een zetpil doet er vaak even over om te werken. Het kan best zijn dat hij dan niet meer huilt van pijn, maar dat hij gewoon te overstuur is. Een ooronsteking kan heel lang sluimeren (vooral s nachts) voordat het echt op het punt van koorts komt.
Bedankt voor alle snelle reacties, ben idd vandaag bij de ha geweest en die heeft even naar keel en oren gekeken, maar niks aan de hand daarmee.

Had ook al een aantal keer paracetamol gegeven maar had niet effect op het slapen.

Laten huilen doen we wel,staan niet binnen een seconde naast zn bed maar evengoed word het krijsen, dus tja toch er maar even heen. Knuffel, flesje, wel of niet uit bed heeft tot nu toe allemaal weinig effect gehad. Even still zitten met boekje ofzo is niet te doen, ik houd em nauwelijks want hij zet zich in het krijsen enorm tegen je af.

Ernaast liggen heeft geen zin, krijst gewoon door.

Tinus ja klopt hij heeft een week of 3 geleden de waterpokken gehad, maar das allang weer over en de daaropvolgende verkoudheid is ook alweer weg.

Nee we hebben hem tijdens de pokken ook niet in bed genomen hij is zo een stuiterbal in bed, ben veels te bang dat hij uit ons bed valt.

Sientje, hij is niet te troosten, das het punt, gaan gewoon door met krijsen. Uiteind

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven