lange cyclus en zwanger worden

02-02-2009 18:15 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Zoals de titel al zegt ik heb een lange cyclus van tussen de 38 en 42 dagen en wil graag zwanger worden.

We zijn pas 4 maanden bezig en hou het nu ook goed bij.

Vandaar dat me op viel dat het wel heel lang is.

Of misschien valt het wel mee.

Ik ben nieuwsgierig of er meer mensen zijn met een lange cyclus en of ik ergens rekening mee moet/kan houden als ik zwanger wil worden.

Groetjes visje66
Ik had 50 dagen 1e cyclus en de tweede was nog langer, maar eindigde in zwangerschap. Misschien kun je Etos Zwanger worden slikken?
Hallo Liubi,

fijn om te horen!!!!

Ik ga morgen gelijk even bij de Etos kijken wat het precies is.
Mijn eerste cyclus duurde 77 dagen, tweede zwanger. Eerste cyclus had ik ook niet geovuleerd... Misschien kun je dus wat ovulatietestjes doen? Als je even rond googlet heb je zo wat goedkope gevonden hoor. En als je dan ziet dat je een piek hebt (dus een ei) kun je ook zeker zwanger worden!

Ik slikte trouwens mama&baby vitaminen, ook van te voren al.
Hoi Visje,

Ik ben 40, heb drie kinderen en heb altijd een cyclus van ca. 34 dagen gehad. Nooit de pil geslikt want ik houd niet zo van pilletjes, dus zou ook niet zo gauw naar een middeltje grijpen als je 'pas' 4 maanden bezig bent. Je zou goed op je lichaam kunnen letten, afscheiding rond vruchtbare periode, temperatuurstijging van 2/10 graden rond de eisprong... Tegenwoordig kan ik m'n eisprong zelfs voelen aankomen, en vaak ook daadwerkelijk voelen (buiksteken). Als je meer over deze methode wilt weten: er zijn boekjes over, en vast ook wel websites tegenwoordig. Ik had destijds als 'beginner' steun bij 'Natuurlijk en zeker', isbn 9072572297. Succes!
Hee Visje, mijn cyclus is net zo lang als de jouwe en ben inmiddels vijf maanden bezig (da's bijna vier rondes, dat krijg je met zo'n lange cyclus). Ook ik maakte me een beetje zorgen, en ook ik heb laatst een topic geopend. Nu speelt er bij mij meer, maar er staan wel fijne en positieve verhalen op, dus misschien heb je er wat aan:

Minder vruchtbaar en zwanger worden
Ik heb ook een cyclus van 30-35 dagen. Dat vond ik ook al erg veel. Maar omdat ik dat van begin af aan had, zal het wel goed zijn, niet alle vrouwen hebben een cyclus volgens het boekje (28 dagen, ook wel erg kort, ben je vaak ongesteld :D)

Maargoed, ik ben niet bezig met zwanger worden op dit moment. Ik kan me voorstellen dat het dan wel vervelend is want het kan natuurlijk wat langer gaan duren. Het zegt volgens mij niets over je vruchtbaarheid, dus hopen maar dat je snel zwanger mag worden !!
Thanxs voor alle reacties!!!

@Parnell: ik ga gelijk even op je topic lezen. Het lijkt ook inderdaad langer te duren, maar dat komt (denk ik) omdat we niet zo vaak ongesteld zijn.
Ik heb ook een lange cyclus (tussen 30 en 50 dagen, nooit iets zinnigs over te zeggen). En hoewel ik sex erg prettig vind, was het mij even wat te veel om steeds een lange periode waarin ik mogelijk vruchtbaar was om de dag te vrijen. Ik ben daarom gestart met ovu-testen en was 3 keer binnen 3 maanden zwanger. Ik heb persoonlijk erg goede ervaring met de digitale smiley test van clearblue, super duidelijk en geen gehannes met het aflezen van streepjes... Nadeel is het idee van verplichte sex op een bepaalde dag maar als je daar samen om kunt lachen, heeft het ook wel iets... Veel succes, hoop dat het snel 'raak' zal zijn...
Visje,

Je hebt wel een regelmatige cyclus begrijp ik? Dan heb je je eisprong waarschijnlijk ongeveer 14 dagen voor je weer ongesteld moet worden, dus het 1e deel van je cyclus duurt wat langer dan gemiddeld. Als je daar rekening mee houdt kun je al redelijk schatten wat je vruchtbare periode is.

Denk er trouwens wel even over na of je al 'middeltjes' wilt gebruiken om te proberen sneller zwanger te worden, je bent nog niet zo lang bezig en het 'ontspannen houden' is ook wat waard.

Wil je toch al wat doen, kun je eventueel een paar maanden een temperatuurcurve bijhouden (als je eisprong geweest is, gaat je temperatuur ongeveer 0,3 graden omhoog, en deze daalt weer als je ongesteld wordt) Temperaturen heeft dus geen zin om je vruchtbare dagen bij te houden (immers, als je temperatuur stijgt zijn je vruchtbare dagen net voorbij) maar het kan na een paar maanden wel inzicht verschaffen in het verloop van je cyclus. Temperatuur trouwens dagelijks 's morgens op dezelfde tijd, terwijl je nog in bed ligt (activiteit voor het tempen zorgt voor onnauwkeurigheid in je curve)

Succes!
quote:liubi schreef op 02 februari 2009 @ 18:33:

Ik had 50 dagen 1e cyclus en de tweede was nog langer, maar eindigde in zwangerschap. Misschien kun je Etos Zwanger worden slikken?Dit zijn volgens mij gewoon multivitamines, waarin ook de aanbevolen hoeveelheid foliumzuur zit voor vrouwen die zwanger willen worden. Is goed om te gebruiken, foliumzuur verkleint de kans op een open ruggetje, maar je zal er niet sneller zwanger van worden. En ze bestaan niet alleen van Etos eigen merk, maar bijvoorbeeld ook van VSM, Gravitamon en vele anderen. (en die zijn, omgerekend naar dosis per dag, vaak nog goedkoper ook, en beter verkrijgbaar. Bij ons in de buurt is Etos eigen merk vaak niet goed leverbaar) Foliumzuur is trouwens ook los verkrijgbaar, als je geen behoefte hebt aan een multivitamine.
Fijn om te horen dat er meer mensen zijn die een lange cyclus hebben.

Mijn vriendinnen hebben dat allemaal niet.

Dus werd er toch een beetje onzeker door.

Leuk om te horen dat iedereen er anders over denkt. Over de "middeltjes".

Bij mij wisselt het nogal. De ene keer keer denk ik halen en de andere keer wil ik nog even wachten.

Thanxs voor alle reacties ben er erg blij mee.
Omdat mijn ongesteldheid maar uit bleef (pas na 5 maanden eerste keer, daarna miskraam, daarna weer pas na een maand of 5) ben ik gaan speuren. Op internet gelezen dat het slikken van teunisbloemolie (=natuurlijk product) help. En ja, vanaf het slikken, na 30 dagen ongesteld. Tweede keer na 27 (terwijl ik voor de pil een cylcus had van 35 dagen) en nu...zwanger!

Veel succes!!
Ik heb na de bevalling van mijn dochter na 8,5 maand 3 lange cyclussen gehad, 2 van 53 en 1 van 45 dagen, die laatste cyclus raakte ik zwanger! Ik heb er niets voor gebruikt.
Ik had altijd een cyclus van zo'n 5,5 week (is ong. 40 dagen). Twee keer ben ik binnen een paar maanden zwanger geraakt. Bij mij was het trouwens zo dat de eisprong wel 2 weken na de ongesteldheid was, maar juist het tweede deel van de cyclus was langer (bleek uit de grootte van het embryo).

(Inmiddels ben ik sinds kort aan het spiraaltje en kan ik niks zinnigs meer zeggen over een cyclus).

Succes!
Ik heb 3 kindjes gekregen en had een cyclus van 40 dagen. De eerste was binnen 3 rondes, de 2e meteen raak en de 3e 6 rondes dus alles kan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven