Las Barettas Naranjas!

20-06-2010 15:09 2501 berichten

Copyright: Elessie
anoniem_64ef814a18d67 wijzigde dit bericht op 14-09-2010 22:14
Reden: dat zomerhoedje hebben we écht niet meer nodig
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mijn eigen kinderen Sok. Nog maar een knock on wood, of andere kinderen vallen weet ik niet, maar dochter is een angsthaas, dus gaat niet zo hard. Zoon is een snelle rakker, maar doorgaans alleen op zijn "crossfiets" (zijn fiets van toen hij drie was, dus klein ding) en die is laag bij de grond . Op zijn andere fiets mag hij niet racen.
Hier ook geen helm. Ik zag laatst kind in voorstzitje met helm op. Het zal best veilig zijn, maar ik vond het een raar gezicht als ik eerlijk ben.

Ik krijg altijd zo'n enorm schuldgevoel als ik de actielijstjes van Pammie lees, hebben jullie dat ook? Maar ik ga echt slapen nu, morgen werkfeest dat tot laat duurt dus mij zien jullie niet eerder dan vrijdag weer.

Als Wesley geboren is, wil iemand mij dan sms sturen
quote:esmee1975 schreef op 07 juli 2010 @ 22:07:

Als Wesley geboren is, wil iemand mij dan sms sturen

veel plezier op je feestje!

en ik Sms wel als Giovanni er is
Hier wel helmen, maar dat hebben vrijwel alle kinderen hier, dus ze weten niet beter. Ik vind het wel een veilig idee, want ik las pas onderzoek waaruit bleek dat aantal gevallen van hersenletsel echt enorm is gedaald nadat kinderen op de fiets helmen gingen dragen. En voor vallen van mijn kinderen ben ik niet bang, maar wel voor te hard rijdende automobilisten.

Overigens hebben hier ook alle kinderen op het kinderzitje een helm op (dat doe ik dan weer niet) en moeten de kinderen tot ze 8 jaar zijn eigenlijk op de stoep fietsen (dat doe ik ook niet).
En wat was het gisteren stil hier in het dorp. Ik vind het wel jammer, had Du in de finale wel leuk gevonden.
De lijstjes van Pammie die verdring ik overigens gewoon . Wat zij in een ochtend doet, doe ik nog niet eens in een week.
Goedemorgen. Ik heb de krant (kwam vandaag al voor vijf uur) weer uit, en hoor nu boven de wekker. Eens kijken of Man er wakker van geworden is.
Inderdaad, wat Anky zegt, hier kindjes met helmen overal: Op loopfiets, achterop fiets in zitje, zelf met/zonder zijwieltjes - allemaal met helm. Is hier ook heel normaal, ook bij oudere kinderen. Ik vrees zelfs dat ik er per direct op aan zou worden gesproken door mensen als ze ze niet zouden dragen. En de gedachte al, dat iemand mijn kind schept, en dan blijkt dat het met een helm op niet zo erg zou zijn geweest ... griezel. Koeky, helmen zitten eigenlijk pas goed als ze in de winkel zijn gepast, oudste heeft een hele rare grote schedel, en ik zette de verkeerde helm altijd verkeerd op, het paste dus ook voor geen meter. Tot ik eens samen met oudste naar een echte fietsenwinkel ben gegaan, nu gaat het veel beter. Echt een leermoment.
Dat onderzoek van Ank ken ik ook. Kinderartsen in NL willen eigenlijk ook dat de helm ingevoerd wordt maar de Fietsersbond (!) is tegen omdat ze denken dat dan nog minder kinderen gaan fietsen. Mannie moet nu hij net los kan fietsen ook een helm op. Een helm op in een zitje voor vind ik nog niet zo raar, een kind kan zich niet afweren als het met fiets en al omvalt, dan knal je snel met je schedeltje op de grond.

Ik heb gister niets gezien van de wedstrijd want ik was in slaap gevallen. Maar vanmorgen op 538 wel het totale euforie van de Spaanse commentatoren gehoord, geweldig!

Nu wat nuttigs doen.
Hoe nuttig een helm is, hangt er ook wel een beetje vanaf hoe fietsvriendelijk je omgeving is: in Londen fietste ik ook met een helm. Automobilisten zijn daar toch een stuk minder ingesteld op fietsers, en er zijn veel minder fietspaden en -stroken zodat je meestal ook nog echt tussen de auto's zit.

Ik kan me zo voorstellen dat de situatie voor Duitse kinderen ook heel anders is dan voor Nederlandse.

Wesley/Giovanni zit nog op zijn plek, trouwens

Wanneer is er eigenlijk voor het laatst een mutsenmeisje geboren? Was dat Nippa?
zou best wel eens kunnen!

apart ook, dat de fietseersbond niet wil dat de helm verplicht wordt, ook al begrijp ik hun redenatie wel.

had laatst een redelijk heftige discussie met collega, die baby in draagzak op de fiets vervoerd. 'Ach', zei ze, 'als je een beetje oplet, voorzichtig fietst en niet te lange afstanden doet, wat kan je dan gebeuren?'. Is ook zo, maar je bent niet alleen op de weg en wat een ander doet, heb je zelf niet in de hand. En dan kan je net zo goed geen gordels etc dragen, want dat is toch niet nodig, als je voorzichtig rijdt?

meldplicht heb je dus alweer aan voldaan, Miffy. Trek je het nog een beetje?

Moet je nog veel doen op je werk, Pammie? En ik vind jouw lijstje ook supergoed, hoor: voel me gelukkig niet verplicht of schuldig; ik ben gewoon lui

heb overigens vanmorgen met Slof nog in de speelgoedwinkel waterpistolen gekocht (schuimrubberdingen waren jamemr genoeg op) alvast wat gekocht voor de BBQ zondag, heb een was gedraaid en opgehangen en de vaatwasser uitgeruimd en dat was wel weer genoeg voor vandaag. nu koffie bak nr 2
Kind in draagzak op de fiets ga ik echt niet doen. Toen ik 36 weken zwanger was van Pluis heb ik bijna mijn nek en de zijne gebroken door over zo'n stom postpakettenlint wat op de grond lag te struikelen (leverde toen een leuke ziekenhuissessie en een extra anti-D spuit op, en gelukkig was dat alles). Je ziet minder goed met een kind dat in of aan je buik bungelt, je balans is verstoord, en als je valt, lig je bovenop je kind.

Ik ben naar de AH geweest en heb wat oude kleren in een bak gegooid. Tot zover mijn lijstje voor vandaag - vooruit, ik ga nog wel even de kattenharen hier beneden wegstofzuigen.

Waterpistolen op de BBQ? Lijkt me toch minder lekker.
waterpistolen voor het kinderfeestje zaterdag en BBQ voor de familie op zondag

dat is overigens wat ik nu niet bepaald mis aan een kat: de haren voor de rest vind ik het saai.
Esmini is het laatste mutsenmeisje denk ik hoor.

Ik weet dat nog Mif, van dat lint waar je over gevallen was. Dat was best schrikken. Ik vind trouwens kind op schouders ook best wel eng. Kruimel wil altijd dat ik hem op mn schouders draag, en soms doe ik dat ook wel, maar met die kinderkopjes hier overal struikel je ook zomaar.

Ik moet ook inderdaad eens wat gaan doen aan die helmen, want vallen gebeurt hier dus wel, vooral meisje. Heb al eens met haar bij de HA gezeten met gat in kin (daar helpt helm niet tegen natuurlijk). Gister viel ze ook nog, juist tijdens het oversteken. Route is op zich verder wel veilig, we fietsen altijd door het park naar school, maar daar fietsen ze best hard, want het gaat een beetje naar beneden. De stukjes buiten het park moeten ze op de stoep, en drukke oversteken doen we lopend over het zebrapad.

Kind in draagzak op fiets zie ik ook best vaak, doodeng.

Collega vertelt net dat ze 8 weken zwanger is van een tweeling.
Oh.. een tweeling (*rilt bij de gedachte*). Hier wel helm naar niet consequent. Wel helm bij Bel die net fietst. Liz moet een nieuwe.

Kind in draagzak zou ik nooit doen. Wat ziet die dame hiernaast er trouwens vreselijk uit.Fout rokje.

Niet zoveel tekst geloof ik. Ga ff kofje halen.
Maby was laatste babymeid .

Ik word he-le-maal gek hier. Er wordt in de laatste week van alles georganiseerd op de Kindergarten en het kdv: er valt van alles uit (elke dag is er weer een ander kind wat niet opgevangen kan worden en zowel A-man als ik zijn hartstikke druk op het werk) en ik moet nog van alles met de Elternrat. En A-man gaat zondag voor een week de zee op. Zucht...Adem in, adem uit... Over 1.5 week vakantie.

Nu snel proberen een oppas te vinden voor komende maandag en vrijdag (want geen opvang, fijn dat ik dat weer zo snel weet van te voren ).
Draagzak op fiets vind ik trouwens ook doodeng. Lekker je kind of baby pletten tussen jezelf en stuur of grond als je valt...

We gaan zo maar eens wat eten hier. Maby en Ot zitten elkaar wat in de weg vandaag. Ik denk dat we vanmiddag maar een eind gaan fietsen ofzo.
Arme Maby helemaal vergeten, sorry!

Was de koffie lekker, Es? Ik ga mezelf nog maar een glas smoothie inschenken (ben grootverbruiker van dat spul op het moment).
Anky, erg van die kdv-extra-dingen. Ben blij dat ik bij de Arbeiterwohlfahrt-Kindergarten zit, die zijn het meest werknemer-vriendelijk (soms doen ze ook wel eens gek, hoor, maar meestal niet). Heb je je bloeddruk een beetje onder controle?
had ook niet aan Maby gedacht

wat stom dat je zoveel extra opvang moet regelen! helpt Ankyman hier een beetje bij? Toch jammer dat je niet dichterbij woont (of wij dichterbij jullie) zou zoveel makkelijker zijn af en toe.
Oh ja, Maby is natuurlijk de jongste. Dacht ik nog even slim te zijn met Esmini

Anky, wat irritant van die opvang-toestanden. Het principe van kdv is toch dat ze voor opvang zorgen? Ik moet er niet aan denken om steeds ad hoc van alles te moeten regelen. Ik hoop dat het je allemaal gaat lukken, wat zijn je opties eigenlijk, buren of zo?

Ik heb ut warm en ik heb honger. In zoute dingen. Maar in de snoepautomaat zit geen zout, alleen zoet. Ga denk ik maar naar huis, daar heb ik nog een pak tucjes.
Normaal is Kindergarten echt heel betrouwbaar qua opvang, maar dit zijn de laatste weken voor de vakantie en dan is het gewoon een beetje een rotzooitje met heel veel activiteiten en dan wordt er een deel van de kinderen niet opgevangen. En vanmorgen had Sien dus feest + schoolreis, moest ik er als ouder maar ook als ouderraadlid zijn en mochten er geen zussen/broers mee. Ik dacht te doen of mijn neus bloedde, maar uiteindelijk is A-man dus maar met Maby en Ot naar huis gegaan. Heel irritant dus, maar ik merk ook dat ik me vandaag helemaal niet goed voel en dat alles me irriteert . Of ik moet gewoon ongesteld worden....

Bloeddruk is geen peil op te trekken Nitro. Varieert van ok tot veel te hoog. Maar laatste keren waren goed, dus ik ga er maar vanuit dat medicijnen goed werken.

Ik heb het ook warm: het is hier weer gewoon 31.5 graad in de schaduw. Ot en Maby waren heel vervelend (ze zijn altijd een beetje van de wap als Sien niet thuis is), dus we zijn maar een eind gaan fietsen. Alleen wel lastig met Ot: hij crosst hier veel te hard alle heuvels af en ik houd hem dan niet bij .
En zo meteen gaan we Sien ophalen van de schoolreis (arme Ot, moet hij weer op de fiets, arme ik: we moeten weer een heuvel af). Ben benieuwd hoe ze het gehad heeft.
Da's dan weer een voordeel van de plek waar ik nu ben: het is hier redelijk koel - in het ziekenhuis. Ik heb al sinds vanmorgen last van bloedverlies. Verloskundige vond niks alarmerends, maar vertrouwde het ook niet helemaal. Gynaecoloog idem, en die adviseerde toch maar te blijven.

Moet even wennen aan het idee...
Oeh jee Mif, da's ook wat! Moet je alleen een nachtje blijven of weten ze dat nog niet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven