Las Barettas Naranjas!
woensdag 7 juli 2010 om 10:41
Van half zeven tot een kwartier geleden nog geslapen, dus dat valt mee.
Giovanni klinkt inderdaad Ge-Wel-Dig bij de achternaam. Ik ga Man wel even bellen dat dat 't moet worden. Misschien dat hij voorstelt er dan maar een konijn bij te nemen om de naam aan kwijt te kunnen.
Heulen met de vijand mag, maar eigenlijk wel alleen als het een vijand is die al uitgeschakeld is. Anders wordt het twijfelachtig.
Remma, zus van Robben als collega? Wat een ander soort beroep hebben die twee dan. Heeft zij er vroeger veel van gemerkt dat haar broer vast al van heel jongs af aan heel veel voetbalde? Kind van een kennis is net "gescout" door de jeugdopleiding van een grote Nederlandse club, en dat heeft echt behoorlijke invloed op het gezinsleven.
Anky, leuk om je hier weer eens te zien.
Giovanni klinkt inderdaad Ge-Wel-Dig bij de achternaam. Ik ga Man wel even bellen dat dat 't moet worden. Misschien dat hij voorstelt er dan maar een konijn bij te nemen om de naam aan kwijt te kunnen.
Heulen met de vijand mag, maar eigenlijk wel alleen als het een vijand is die al uitgeschakeld is. Anders wordt het twijfelachtig.
Remma, zus van Robben als collega? Wat een ander soort beroep hebben die twee dan. Heeft zij er vroeger veel van gemerkt dat haar broer vast al van heel jongs af aan heel veel voetbalde? Kind van een kennis is net "gescout" door de jeugdopleiding van een grote Nederlandse club, en dat heeft echt behoorlijke invloed op het gezinsleven.
Anky, leuk om je hier weer eens te zien.
woensdag 7 juli 2010 om 11:16
Ik ben gelukkig: net mijn voorraadje vakantieboeken uitgezocht. Omdat ik uit dienst ga mocht ik ook een cadeautje uitzoeken voor ¤50 en dat zijn dus ook 3 boeken geworden Van het werk krijg ik dan de nieuwste Karen Slaughter (Verbroken), de nieuwste Tatiana de Rosnay (Kwetsbaar) en een Harlan Coben (Niemand vertellen). En net zelf heb ik Camilla Läckberg (Oorlogskind), Jane Casey (Spoorloos) en de nieuwste (?) Esther Verhoef (Alles te verliezen) gekocht. Bruna heeft een 3 voor 2 actie.
woensdag 7 juli 2010 om 11:25
En nu maar hopen dat je niet te zeeziek bent om te lezen Gaan jullie al snel?
Heulen met een vijand die 'we' zelf hebben uitgeschakeld mag al helemaal. Zijn natuurlijk wel een beetje zieleporen....
Heb je nog leuke kinderapps, Koeky?
Mijn iPhone is heel lang de ajjo-mama geweest: ajjo voor hallo, omdat je dat kennelijk tegen een telefoon moet zeggen. Nu is het gewoon de witte telefoon, omdat er een wit hoesje om zit. Toch minder schattig
Heulen met een vijand die 'we' zelf hebben uitgeschakeld mag al helemaal. Zijn natuurlijk wel een beetje zieleporen....
Heb je nog leuke kinderapps, Koeky?
Mijn iPhone is heel lang de ajjo-mama geweest: ajjo voor hallo, omdat je dat kennelijk tegen een telefoon moet zeggen. Nu is het gewoon de witte telefoon, omdat er een wit hoesje om zit. Toch minder schattig
woensdag 7 juli 2010 om 12:07
We gaan 2 augustus pas. Maar ze kunnen maar binnen zijn niet. En ik heb nu die knalgoede pillen dus zeeziek ga ik niet meer worden hoop ik. Daarnaast, ik kan natuurlijk alleen maar lezen als we aangemeerd zijn, als we zeilen heb ik wel wat anders te doen.
Strijkje is ook gedaan, boven opgeruimd. Nu is het weer tijd om de kinderen te halen.
Strijkje is ook gedaan, boven opgeruimd. Nu is het weer tijd om de kinderen te halen.
woensdag 7 juli 2010 om 13:32
Neen meisjes. Ik ben de hoofdbestuurder van de boot dus ik zal vermoedelijk achter het roer staan. Manlief doet de zeilen en het anker, ik doe de manoeuvres in de haven (op de motor) en ik roer. Toevallig ben ik bijzonder begaafd schipper in havens (tenminste, dat was ik altijd, ik weet niet hoe het zaterdag gaat )
Mini heeft de klassenindeling. Ik ben er niet heel erg blij mee. Ze zit met één meisje waar ze goed mee omgaat. De beste vrienden van het lijstje wat ze mocht opgeven zitten in een andere klas
Mini heeft de klassenindeling. Ik ben er niet heel erg blij mee. Ze zit met één meisje waar ze goed mee omgaat. De beste vrienden van het lijstje wat ze mocht opgeven zitten in een andere klas
woensdag 7 juli 2010 om 13:40
Ik vind het wel stoer, Pammie, wetend dat je gauw reisziek wordt, en toch gaan zeilen. Mij niet gezien, hoor!
Beetje jammer van Mini d'r klas. Ik hoor wel vaak dat de vriendschappen op die leeftijd vak erg snel veranderen, dus misschien loopt het niet zo'n vaart. De overgang is wel moeilijker. Weet Mini het al, en wat zegt zij ervan?
Beetje jammer van Mini d'r klas. Ik hoor wel vaak dat de vriendschappen op die leeftijd vak erg snel veranderen, dus misschien loopt het niet zo'n vaart. De overgang is wel moeilijker. Weet Mini het al, en wat zegt zij ervan?
woensdag 7 juli 2010 om 13:51
Mini is al sinds groep 1 dikke vrienden met een paar kinderen. Daarin is ze behoorlijk trouw. De groepen worden gemixt sinds dit jaar dus ze gaat met ongeveer 1/3 van haar klas naar een nieuwe groep 4. Zitten wel een paar leuke kinderen in hoor maar gewoon niet 'haar' cluppie. En dat vind ik heel jammer. Maar ik hoor Mini er (nog) niet over dus ik zeg er maar ook niet teveel.
Klagen over de indeling heeft geen zin. Vorig jaar hadden we mazzel, toen zat ze bij al haar vriendjes. Volgend jaar weer een nieuwe kans dan.
Klagen over de indeling heeft geen zin. Vorig jaar hadden we mazzel, toen zat ze bij al haar vriendjes. Volgend jaar weer een nieuwe kans dan.
woensdag 7 juli 2010 om 14:24
Voor de dames hier met kinderen van Mini's leeftijd: Mini moet nu altijd nog met een helm op fietsen als we verder gaan dan hier in de buurt (naar school, de bieb etc.). Maar nu krijgt ze voor haar verjaardag een omafiets en ze wil eigenlijk geen helm meer op. Ik twijfel, omdat een helm op gewoon veiliger is maar ik snap heel goed dat ze er wel klaar mee is (en heel veel kinderen van haar leeftijd dragen geen helm meer). Hoe doen jullie dat?
woensdag 7 juli 2010 om 15:22
woensdag 7 juli 2010 om 15:25
Hier wel helm, maar eigenlijk is het onzin, want vooral die van jongetje zit zo slecht dat als hij valt de helm er waarschijnlijk al af ligt voordat hij de grond raakt. Dus het is meer het idee dan dat echt bescherming biedt.
Hoe doe ik eigenlijk accenten op letters Mif? O en ' achter elkaar tiepen werkt niet.
Hoe doe ik eigenlijk accenten op letters Mif? O en ' achter elkaar tiepen werkt niet.
woensdag 7 juli 2010 om 15:44
Koeky, ik doe niet aan accenten op mijn iPhone, maar je moet geloof ik letters een poosje vasthouden, en dan krijg je een rijtje opties.
(Wel handig en toevallig door Pluis ontdekt, al lang geleden: twee keer spatie geeft een punt. Dat scheelt heel vaak van toetsenbord wisselen.)
Pluis' favoriete app is trouwens traffic rush, kan hij eindeloos zoet mee zijn - bijna net zo lang als met treinen kijken op YouTube
Weer een nesteldrangklusje gedaan: geboortekaartjesadreslijst. Moest trouwens gisteren wel lachen: op mijn ultieme nesteldag deed ik in een hele dag ongeveer net zoveel als Pammie in een avondje deed om vandaag in de hitte (valt trouwens nog mee!) niet zoveel te hoeven doen.
(Wel handig en toevallig door Pluis ontdekt, al lang geleden: twee keer spatie geeft een punt. Dat scheelt heel vaak van toetsenbord wisselen.)
Pluis' favoriete app is trouwens traffic rush, kan hij eindeloos zoet mee zijn - bijna net zo lang als met treinen kijken op YouTube
Weer een nesteldrangklusje gedaan: geboortekaartjesadreslijst. Moest trouwens gisteren wel lachen: op mijn ultieme nesteldag deed ik in een hele dag ongeveer net zoveel als Pammie in een avondje deed om vandaag in de hitte (valt trouwens nog mee!) niet zoveel te hoeven doen.
woensdag 7 juli 2010 om 20:33
Helm hier nog niet van toepassing, Limoen heeft zijwielen en mag nog niet mee ergens naar toe op de fiets want ze fietst nog niet geheel zelfstandig, moet haar nog regelmatig ergens duwen omdat ze niet weg komt. Het is geen natuurtalentje wat dat betreft. Mandarijn fietst beter op haar fiets dan zij.
Balen van de nieuwe indeling van klassen Pammie.
Limoen heeft volgend jaar ook een nieuwe groep. Groep 1/2 wordt te groot dus het worden 2 groepen 1/2 en ze krijgt ook een andere juf want juf gaat naar een hele andere groep. Jammer hoor. De indeling weet ik verder nog niet.
Ik moet nog een strijkje. Ga het nu maar eens doen want zit er al dagen tegenaan te hikken.
Balen van de nieuwe indeling van klassen Pammie.
Limoen heeft volgend jaar ook een nieuwe groep. Groep 1/2 wordt te groot dus het worden 2 groepen 1/2 en ze krijgt ook een andere juf want juf gaat naar een hele andere groep. Jammer hoor. De indeling weet ik verder nog niet.
Ik moet nog een strijkje. Ga het nu maar eens doen want zit er al dagen tegenaan te hikken.
woensdag 7 juli 2010 om 20:48
Hier -in dorp- nooit een helm, trouwens ook niet in A'dam destijds. Dochter is net 8, zoon bijna 6. WIj hadden vroeger ook nooit helm en eigenlijk -KLOPKLOP- heb ik nog nooit echt akelige dingen gehoord. Kinderen zelf vallen nooit en aanrijdingen zijn afschuwelijk natuurlijk, maar vrees dat helm dan ook niet echt helpt. Moet dan wel echt goed zitten en tot nog toe zie ik die dingen regelmatig scheef hangen op zo'n koppie.