Las Barettas Naranjas!

20-06-2010 15:09 2501 berichten

Copyright: Elessie
anoniem_64ef814a18d67 wijzigde dit bericht op 14-09-2010 22:14
Reden: dat zomerhoedje hebben we écht niet meer nodig
% gewijzigd
We zijn er weer, na een weekendje (nogal ver) weg met vrienden. De routebeschrijving naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis met afdeling gynaecologie die we voor de zekerheid hadden uitgeprint, hebben we gelukkig niet nodig gehad. Kinderen waren allemaal superbraaf, maar de ouders gingen iets te laat naar bed. Zelfs zonder alcohol voel ik me of ik behoorlijk ben doorgezakt. Gelukkig hoef ik morgen niet te werken - en bijna 16 weken daarna ook niet.

Es, gefeliciteerd!

Pammie, alweer in de lappenmand? Je was er toch nog maar net uit?
Alle reacties Link kopieren
meurning!

een braaf bakje.

Pammie alweeer wat opgeknapt?

klinkt als gezellig, Miffy; inmiddels al weer een beetje bijgetrokken?

Sokman moet vanmiddag naar een praatje van zijn protégee in Mifstad. hij is nu nog thuis, gaat zo op de motor weg en is vanmiddag rond 3, 4 uur wel weer terug. Scheelt toch aanmerkelijk in het gerace.
Pammie heeft nog geen tijd gehad om op te knappen want ik heb een rondje ziekenhuis met zoonlief gedaan. Hij was gister gevallen in de speeltuin en liep mank. Vannacht werd hij gillend van de pijn wakker en ging pas slapen met een sinasprilletje op. Vanmorgen kon hij er nog steeds niet op staan, sokken aandoen deed pijn, schoen mocht al helemaal niet. Dus ik naar de dokter om 10 voor half 9, om 9 uur zat ik op de röntgenafdeling met hem en om kwart over 9 bleek dat er gelukkig niets aan de hand is. Ik heb hem naar school gebracht en daar zit hij nu met zijn voet op een stoeltje. Juf belt als het niet gaat en gastouder zal hem vervoeren in de buggy zodat hij niet hoeft te lopen. En ik ben echt kapot nou, hele ochtend lopen sjouwen met 20 kilo kind.
o, F*ck, Pam, lekker dan! Gelukkig dat het niets ernstigs was, maar je bent er mooi klaar mee! Gezien mijn ervaringen met het geregeld tillen van 15+kilo, snap ik dat je volkomen af bent.

die heb je wel verdiend.

Ga lekker liggen, ogen dicht en duimen dat het met Mannie gaat.

Murphy moet je wel hebben, he, de laatste weken?
Als het met Mannie niet gaat mag hij mooi bij de gastouder thuis blijven

In het ziekenhuis had ik een rolstoel 'gehuurd' en daar heb ik hem mooi ingezet. Vond hij niet zo leuk maar ik wel
quote:Pammie schreef op 21 juni 2010 @ 10:58:

Als het met Mannie niet gaat mag hij mooi bij de gastouder thuis blijven

In het ziekenhuis had ik een rolstoel 'gehuurd' en daar heb ik hem mooi ingezet. Vond hij niet zo leuk maar ik wel

en terecht. en voor die 2 euro (die je toch wel terug krijgt?) scheelt dat een hoop gezeul.

Ga Poek halen, kijken of Slof daarvoor te porren is
Ai, Pammie, schrikken. In ieder geval goed dat je niet nog langer hoefde te wachten. Blijft alles er wel in bij jou?

Fijn dat je kinderen zichzelf zo goed vermaakten op het partijtje, Sok. Mijn kinderen kunnen dat alleen met vlagen.

Ik baal er zo van dat ik veel denk "Ooit kan ik weer ... (sporten, slapen, lezen, poepen, bellen, praten, afspreken, koken, rustig eten, fietsen ...) wanneer ik wil". Dat ik zo het gevoel van "life on hold" heb met kleine kinderen, en zo weinig kan zien van wat ik wel heb. Ik denk dat dat wel meer mensen zullen hebben, anders zouden ze niet zeggen dat het zo snel voorbij is gegaan (omdat ze hebben vergeten om te genieten), terwijl ik vaak denk: Zo, dat hebben we weer gehad, die dag hoef ik niet over te doen. Ach, misschien ben ik alleen geen goede kleine-kinderen-moeder. Zoals gisteren middag, met de oudste lekker aan de lego, ik in dezelfde kamer een beetje opruimen, beetje lezen, dat vind ik dan weer heel erg gezellig. Maar het duurt helaas nooit heel lang.

Ik had een leuk uitstapje bedacht gisteren, aardbeien plukken met de kinderen en dan jam maken. Ze waren erg enthousiat, alleen jongste had het na 10 minuten alweer gezien (heeft hij altijd, wil dan direct naar huis), dus al in al 30 min geplukt met een mekkerende jongste. Thuis jam gemaakt met het spul, en toen ze zouden proeven wilden ze niet: Oudste zei dat hij jam uit te winkel lekkerder vind, en man viel hem ook nog bij: Eigen jam zou veel minder zoet zijn en daarom niet lekker. Terwijl ik het juist met minder suiker maak in de trant van lekker en gezond. Dus heb ik nu 10 glazen zelfgemaakte jam voor mezelf.
Pammie wat een rotochtend. Gelukkig dat mannie niets had, hopelijk heeft hij er niet al te veel last van, vestuiking kan ook flink pijn doen. Maar een ochtend sjouwen met 20+kilo valt niet mee.

Nitro, is het ook niet zo dat je er niet zo van kunt genieten omdat je gewoon de dubbele zorgtaken hebt? jouw deel en dat van je man erbij?

Ik heb ook bij periodes zo'n gevoel en wat er dan meestal ook meespeelt is het gevoel dat het niet evenredig verdeeld is, dat jij alsmaar loopt te regelen, huishouden, kinderen verzorgen, afspraken plannen en nakomen en dat het evenwicht wel een beetje zoek is. Maar ik heb het idee dat dat bij ons bij vlagen zo is en bij jou structureel, waardoor je in feite misschien een beetje overbelast ben waardoor genieten niet meevalt. Of zit ik er nu naast?

Ook fijn, die bijval van je man (ivm jam)

Hier gaat dat ook zo, Limoen vindt het vies, Mandarijn vindt het ook meteen vies, zonder te proeven. En Limoen vindt nogal veel dingen vies, zucht.

En nog van je verlof aan het genieten Miffy? of hard aan het werk met het wassen van maat 50/56?

Het schijnt heel mooi weer te worden komende tijd.

Baas vindt dat reisjes naar Remmastad er nou eenmaal bijhoren omdat daar ons hoofdkantoor zit, weer zucht.
zou kunnen, Citronella.
Ik ben net wakker. Nitro, het blijft er wel in. Gister ook redelijk normaal gegeten maar toen kreeg ik weer buikpijn, vandaag probeer ik normaal te eten maar ik heb totaal geen trek. Zit nu tegen heug en meug 2 boterhammen weg te werken. Ik moet wel eten want daarom ben ik zo slap. En dat ik zo kan slapen overdag is vrij uniek. Wil toch wel zeggen dat er iets niet goed zit. Mijn rondje weegschaal vanmorgen was dan wel weer leuk, ik zag een getal wat ik al héél lang niet meer had gezien

Nitro, de uitleg van Citro klinkt heel plausibel. Daarnaast heb je ook niet hele makkelijke kinderen als ik het zo lees en dat maakt het extra pittig.
Och, niet makkelijk ... aanwezig, zullen we maar zeggen. Twee jongetjes samen, het zal wel aan de hoeveelheid testosteron liggen.

Pammie, soep (wortel-gember) en druivensuiker (na elkaar uiteraard ) proberen? Dat gaat er bij mij het beste in na misselijkheid.
Ik ben ook niet misselijk Nitro , gewoon geen honger.

Ik ga wat boodschapjes halen en dan de kinderen. Pamman heeft gister boodschappen gedaan maar die kijkt echt alleen maar naar het lijstje en had dus de helft niet meegenomen.
Mannie loopt weer. Hij is vanmiddag 'thuisgebleven' op dringend aanraden van de juf (die volgens mij helemaal geen zin had in een kind wat niet kon lopen - hij had ook nog in zijn broek geplast omdat hij niet snel genoeg was).

Mini kwam met een sticker thuis: ze had haar werkje af én (belangrijker nog) ze had er zelf aan gedacht door te werken aan haar andere sommen toen ze er eentje niet snapte. Ze had zelfs nog tijd gehad om in een speciaal rekenboekje te werken.
goeoeoed! van mini!
Nog iemand een goede boektip?
Eh, waar hou je van?

Mijn Mannie is een echte kerel. Hij riep net uit zijn bed dat hij 'blesseert' is, hij had een sneetje in zijn duim

Pamman kijkt een film waar ik helemaal de kriebels van, ik heb zelfs al gevraagd of er geen voetbal is
Oudste riep ook al iets over een zere vinger toen hij naar bed moest

Zafon vond ik heel mooi, en Kite Runner ook (hoe heet die man ook weer). Elizabeth George heb ik allemaal al uit.
Heb je '1000 schitterende zonnen' al gelezen? Die vond ik nog veel mooier dan 'de Vliegeraar'. En Zafon heeft er ook 2 (hoewel ik de tweede minder vond dan de eerste). Tip die Vrolijk mij ooit gaf; De Waterspuwer. Vond ik een geweldig boek.

Ik ben dol op Karen Slaughter, zij schijnt ook een nieuwe te hebben (die neem ik lekker mee op vakantie).
ooooo lezen. Echt achter elkaar weer lezen. Ik zit nu met afronden van schooljaar en we hebben nu toetsweek dus veel nakijk, maar daarna, na deze vrijdag, ben ik klaar met 's avonds nakijken, voorbereiden of wat dan ook en dan jongens....lees ik.

De maatjes 50/56 moet ik nog steeds opzoeken, Citro Donderdag had ik een heleboel was gedaan, zodat de wasmand een beetje leeg was, maar na het weekend zat 'ie al weer erg vol, dus maar weer drie machines gedraaid en de poppenwas wat uitgesteld. Morgen een nieuwe ronde

Gezellige maandag daar bij jou, Pammie, met een rondje ziekenhuis. En dan ook nog een blesseert kind.

Hoe voel je je zelf?

Ik zit te denken wat ik deze vakantie gelezen heb, en weet het nu al niet meer. Niet echt aanraders dus

Citro, voor je werk een keer naar Remmastad moeten, zou nog kunnen, maar op een niet-werkdag, voor een digitale test, dat klinkt redelijk onzinnig.
Heb inmiddels teruggelezen en ben echt een beetje trots op het minipammeke met haar sticker. Wat geweldig zeg!

Voet van mannie is dan weer minder vrolijk, maar gelukkig dat er niet echt iets aan de hand is.
Ik denk ook dat ik zou glimmen van trots, Pammie. 1000 schitterende zonnen heb ik al gelezen, en vond ik wel mooi, maar heel triest. Karen Slaughter heb ik nog niet gelezen, ga ik me in verdiepen. Waterspuwer zegt me ook niets, dus fluks naar amazon.
Oh, een echt nederlands boek, dat besteld een beetje lastig - eens kijken of ik dat op de waddeneilanden kan krijgen.
Ik ben niet zo'n lezer, dus geen tips, lees maar heel af en toe een boek dat ik echt heel graag wil lezen. Misschien toch weer eens lid worden van de bieb. Las vroeger heel veel.

Wat goed van mini Pammie! Flinke stap in de goede richting.

Ik weet niet meer wat ik met Limoen en het plassen aan moet eerlijk gezegd. Ik ga toch maar weer eens met juf overleggen. Ze is thuis minimaal 3x op een dag nat, en ik begin er moedeloos van te worden, ze meldt het niet, als je vraagt of ze moet en/of of ze nog droog is liegt ze erover, waarom weet ik niet. Op school heeft ze uiteraard ook wel eens (of eigenlijk, iedere dag één of meerdere) een ongelukje en daar zegt ze het ook niet, dus loopt gewoon vrolijk verder met natte broek. Als je aan haar vraagt wat we kunnen doen om haar te helpen of waarom het mis gaat zegt ze dat ze dan met iets bezig is, en dat ze dat af moet maken (bij doorvragen moet ze dat dan van zichzelf) voordat ze naar de wc kan, dat ze soms niet weg mag om naar de wc te gaan, bij bijv een weekviering, maar heel vaak wil ze gewoon niet, als ze thuis is en ergens mee bezig is. Ik twijfel soms ook of ze de signalen van naar de wc moeten wel herkent, of ze op school niet gewoon te veel met alle indrukken bezig is om het merken. Thuis trek ik haar na 2 ongelukjes gewoon een luier aan, want ik kan het onderhand niet meer bijhouden met broeken wassen, maar die plast ze gewoon vrolijk vol dus dan gaat ze ook niet meer naar de wc. En vind ook niet dat ik dat kan maken, haar op school een luier aan trekken. Heb al met juf gepraat, en juf zou haar vaker sturen, ook uitgelegd dat het niet erg is als het mis gaat en dat ze dat best tegen juf mag zeggen en dat er ook een kast is met schone kleren etc.. Maar ik krijg er geen hoogte van, ze ontwijkt je blik, en als ze wat zegt weet ik niet of dan echt is, verzonnen, een naar haar idee sociaal wenselijk antwoord of wat dan ook.

Mandarijn gaat trouwens steeds vaker naar de wc, hij zegt het af en toe al zelf en meldt ook dat ie een vieze luier heeft en een schone wil, dus denk dat dat met het mooie weer in het vooruitzicht wel de goede kant op zal gaan.

Ik vind het ook onzinnig Miffy, maar op een welwerkdag is het erg lastig om weg te gaan omdat we, om het werk te kunnen doen, toch echt ter plekke aanwezig moeten zijn, je kunt het ook niet uitstellen ofzo, laten liggen tot morgen. Baas had weinig begrip, die heeft geloof ik niet zo'n zin in "lastige" werknemers, vandaag of in het algemeen. Ik ben niet iemand die zomaar doet wat er gevraagd wordt omdat het nou eenmaal gevraagd wordt. En dat is soms lastig, denk ik. Nu mocht ik op een wel werkdag komen, om 10 uur. Dat betekent dat ik om 5.30 van huis moet. Daar pas ik ook voor.

Ik krijg helemaal kriebels van het idee dat er van die inieminirompertjes in het zonnetje aan de waslijn hangen, idyllisch gewoon (nee ik wil geen nieuwe)
Nou, wat lief dat jullie ook trots zijn Ze vertelde het ook zo schattig, dat ze bijna weer niets zat te doen omdat ze het niet wist en toen bedacht dat ze de rest dan misschien wel kon doen. Kleine truus Ben ook blij dat ze een sticker kreeg want vandaag had ze 'strenge' juf.

Kan me voorstellen dat je het aardig zat bent onderhand Remma. Hoe lang nog voor je vakantie hebt?

Ik ga naar bed en dan morgen maar eens zien of ik ga werken. Ik overweeg een halve dag, omdat ik nog zo moe ben en die holtes steeds weer vollopen (na spoelen gaat het even goed).

Dag meisjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven