ledikant opmaken

12-06-2010 07:57 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag gaat onze k voor het eerst in haar ledikant slapen alleen nu ben ik het aan het opmaken maar ik vraag me af of er onder het hoofd ook iets moet.

In het wiegje had ik er een hydrofiele luier onder kan dit ook in het ledikant? want je kan dit niet instoppen zoals in het wiegje.
Dat hoeft niet hoor! In wiegjes is dat toch voornamelijk tegen spugen enzo he.
Ik heb het de eerste tijd wel gedaan (gevouwen in een driehoek, dan kunnen de puntjes net ingestopt worden). Inmiddels woelt ze hem los, dus heb ik hem eruit gehaald. Ze spuugt nu ook nooit meer, dus 't is geen probleem.
In het bedje had ik het ook hoor. Anders blijf je aan het wassen als ze toch spugen. Zodra ze gaan liggen draaien en woelen moet je het uit bed halen.
Pff, ik denk dat ik kind dan nog maar even in de wieg hou, want hoezo ze spugen dan niet meer? Die van mij spuugt nog steeds.
Je hebt daar speciale hoofdluiers voor, die zijn groter en passen prima in een ledikant.
Ik heb het dekentje in een dekbedovertrek, en de kussensloop gebruik ik zonder kussen er in, en ligt op de plek waar ooit de hydrofiel lag.

Staat ook nog eens leuk.
Mijne spuugde de eerste tijd in het ledikant ook nog rijkelijk, dus een hydrofiel was nodig.
quote:Jorina schreef op 12 juni 2010 @ 08:37:

Ik heb het dekentje in een dekbedovertrek, en de kussensloop gebruik ik zonder kussen er in, en ligt op de plek waar ooit de hydrofiel lag.

Staat ook nog eens leuk. Ja, dat leek me nou ook zo leuk! Maar nu ze eindelijk zonder hydrofiel kan, propt ze alles wat onder haar hoofd ligt het hele bed door. Zo zonde. Ze werken ook nooit eens mee. De jeugd van tegenwoordig
Is die kussensloop dan zo groot dat je die vast kunt zetten onder het matras? Of ligt die dan gewoon los? Want dat laatste vind ik geen prettig idee.
Nee, ligt niet vast GW.

Nu doet hij er ook niets mee, zoals door het hele bed heen schuiven ( ), terwijl hij wel met zijn slaapknuffel op zijn gezicht slaapt.

Maar dat blijft een beetje kind-gebonden denk ik, je beoordeelt het op hoe je kind is in bed, wat hij/zij al wel en niet kan enz. Ik ben in de overtuiging dat het hier niet zoveel kwaad kan, maar kan me voorstellen dat je daar anders over denkt als je een draaikont hebt
Ligt een beetje aan het kind.

Ik ben al heel snel gestopt met de luiers onder het hoofdje.

Ze rolt en trekt alles los.
Je kan ook gewoon een goede molton onder het onderlaken leggen, blijft je matras in elk geval scho(o)n(er).

Hoofdluiers zijn volgens mij inmiddels ouderwets, ik kan ze niet vinden met Google Ik kreeg ze van mijn moeder en vond ze enorm handig in elk geval.
Ligt K in een slaapzakje? Ik had er niets meer onder, want ze kropen altijd een beetje omhoog in het ledikantje. Dan vond ik zo'n hydrofielluier bv niet handig, die woelde mee.

Een aangezien ik op een of andere manier 15 matrashoesje heb kan ik er wel regelmatig een wisselen
Ik heb hier in het begin ook een hydrofiele luier er onder gelegd. In 3 hoek vouwen dan kunnen de puntjes ingestopt worden. Was hier meer tegen het snot dan spugen. Maar inmiddels woelt hij het hele bed door dus er ligt nu niets meer in (ook geen lakentje en dekentje meer)
dochter hier ligt vanaf het begin al in een ledikantje (we hebben geen wieg) en dus ook vanaf het begin al een hydrofiel onder haar hoofdje (die dus los ligt). Tegenwoordig knuffelt ze er mee haha

waarom vinden jullie het geen prettig idee dat een hydrofiel los ligt??? ivm verstikkingsgevaar???
quote:tandpasta schreef op 12 juni 2010 @ 16:36:

waarom vinden jullie het geen prettig idee dat een hydrofiel los ligt??? ivm verstikkingsgevaar???

Nee hoor - ik niet tenminste. Ik vind het alleen zo zinloos om een hydrofiel neer te leggen als die toch niet onder haar hoofd blijft liggen. Dan leg ik er wel niks onder (net zo makkelijk )

Maar goed, ik zie zelden levensgevaarlijke situaties voor mijn kind (terwijl die volgens het verzekeringsboek toch overvloedig aanwezig zijn in het doorsnee huis), dus ik ben wellicht niet zo'n goede graadmeter.
Pak gewoon een normale witte kussensloop. Een volwassenmaat zeg maar. Die kun je makkelijk instoppen in het ledikantje en anders kun je hem gewoon over het lakentje om de matras heentrekken.
MILF in the making ;-)
echt goed om zulke dingen te lezen.. wij krijgen in dec ons 1e kleintje en ik heb er maar weinig verstand van.

Dit soort dingen bijvoorbeeld.

Nog een vraagje: wanneer doe je je kindje in een slaapzak? en tot welke leeftijd stop je het kindje dus onder een laken (+ deken??)
Mijn kinderen sliepen niet in een slaapzak. Na een aantal keer proberen hebben we ze zonder slaapzak en met een dekentje (in een dekbedhoesje, zoveel makkelijker dan losse lakentjes) in bed gelegd. Ging al stukken beter.
MILF in the making ;-)
wij hebben dochter 5 maanden lang onder een dekentje gehad en daarna in een slaapzak + lakentje. Een slaapzakje kan al eerder hoor! Meestal doe je het als je kindje zich bloot gaat schoppen.
quote:AlettaJacobs schreef op 13 juni 2010 @ 10:18:

[...]

Nee hoor - ik niet tenminste. Ik vind het alleen zo zinloos om een hydrofiel neer te leggen als die toch niet onder haar hoofd blijft liggen. Dan leg ik er wel niks onder (net zo makkelijk )

Maar goed, ik zie zelden levensgevaarlijke situaties voor mijn kind (terwijl die volgens het verzekeringsboek toch overvloedig aanwezig zijn in het doorsnee huis), dus ik ben wellicht niet zo'n goede graadmeter. nee ik zie ook geen gevaar in losse hydrofiel doeken in bed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven