lego opruimen

17-11-2011 08:25 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoon van 4 speelt de laatste tijd wel eens met zijn lego. We hebben een aantal kleine doosjes (politieauto, politiemotor, ridderkasteeltje), een bak met oude steentjes van papa en een bak met steentjes en veel wielen etc.

Nu gaat hij met sinterklaas ook nog het eea krijgen van lego. Hoe bewaren / ruimen jullie de lego op? Alles in de originele doos met de bouwomschrijving erbij, zodat je veel losse doosjes hebt? Of juist alles in een grote bak? Als je dat laatste doet, lijkt het me zo onoverzichtelijk worden, maar is misschien juist wel leuk voor de creativiteit en combineren van eea?
Alles bij elkaar in een bak en de werkbeschrijvingen in insteekhoesjes in een klapper.
Hier ook alles in bakken (trofast systeem van IKEA) en de bouwbeschrijvingen in insteekhoesjes in een ordner.

Wij hadden vroeger ook een grote bak, en ik heb net als gember nog goede herinneringen aan het geluid. En weet dat als je hele kleine stukjes zoekt, je in de hoekjes moet kijken.
Wij sorteren zo:

playmobil: grote doos (inmiddels dozen) met schoenendoos vol poppetjes, diertjes, kleine onderdelen, ziekenhuis, paardenspul en een grote doos vol huisbouw spul.

Heel veel hiervan is nog van mij van vroeger maar van zo'n goede kwaliteit dat er nog volop mee gespeeld kan worden.

Lego:

doosjes voor alle wielen, ramen en deurtjes, dakdelen.

De rest bij elkaar en een apart bakje voor alle werkbeschrijvingen.

Dupo: 1 grote bak.

Alle werkbeschrijvingen van playmobil en duplo heb ik een grote map, hetzelfde geldt voor alle voorkanten van de originele doosjes. daarop kan je het best zien wat bij wat hoort. tik overgehouden van mega georganiseerde moeder.

Die had vroeger alle setjes van lego in een apart bakje met werkbeschrijving, als er dan een stukje miste werd die bijbesteld, ooh war heerlijk werken is dat.
Bedankt voor alle tips, kan ik wel wat mee! Ik ga in ieder geval alle beschrijvingen in een plastic mapje doen (zijn nu al behoorlijk gescheurd her en der ) en ga de ikea 2 plastic dozen halen, 1 voor de 'speciale' steentjes en 1 voor de 'normale'.

Ik hoor aantal van jullie over kleed, wat is daar de toegevoegde waarde van ipv op de vloer?
Het ruimt makkelijker op! Wij speelden vroeger altijd op een laken. Je pakt de hoeken vast en kan alles zo terug in de bak storten. Hier dus ook alles in 1 en later 2 grote bakken (Technisch Lego van grote broer wel apart...). Vorig jaar rond kerst haalde mijn moeder alles van de zolder en we hebben ons met z'n allen (volwassenen dan he, kinderen nog te klein) uren vermaakt om de gebouwtjes en weet ik niet wat weer te bouwen! Ze bewaarde de bouwtekeningen trouwens altijd in een schoenendoos.

Oh ja - wij hadden er wel een handje van om de hele grote doos dus op dat laken leeg te storten. Dat maakte het zoeken zoveel makkelijker.
quote:gember999 schreef op 17 november 2011 @ 09:27:

Bij ons ging altijd alles in een grote bak. Ik herinner me nog het geluid dat het maakt als een hand door die bak met lego graaft om een bepaald steentje te zoeken. een soort van grrrrrrrsh geluid. Dat geeft mij echt zo'n zondag-middag gevoel!jaaaaaaa! lego-graaf-zoek-geluid!
De grote bulk zit bij elkaar in een bak. De grotere kinderen hebben zelf setjes gekocht/gespaard/als kado gekregen en die houden per set alles bij elkaar.
MissFiona: is een oud topic, omhooggehaald door een spammert.
Ik zit al zowat een half jaar op een levering van Dennis de Vos te wachten.

BESTEL DUS NOOIT BIJ DIE ACHTERGEBLEVEN SUKKEL !!!
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
O, dat had ik even gemist. Nou ja, ik was in ieder geval ontopic.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven