Lekker gewoon zwanger worden en zijn

18-03-2009 16:35 5016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nuchter LGZW-topic nummer twee!

naamleeftijdkind nr.nodzwangeruitgerekendandere infoChica1978281JA! 29 september 2009Hartje gezien, alles goed! Mardjen291JA! 20 juli 2009 Hartje gezien, alles goed! Lalie271JA! 9 augustus 2009 Hartje gezien, alles goed! Nemovisje261 eindelijk actie! 15 juli gynaecoloog Sjipperdepip311 ivf 23 juni 1e punctie DoubleDutch311JA! 21 oktober 2009 Hartje gezien, alles goed! Chi caatje28116 april Minicaat geboren! Elev292JA! 25 februari 2010Elevmeisje is 2South291JA! 11 juli 2009Alles goed! 19 juni echo Peanutje331JA! 23 januari 2010Een kloppend hartje! 13 juli echo nekplooimetingSproet197830121 mei Sproetekind geboren! Dufty322JA! 25 juli 2009 Mini-dufty is 3. Hartje gezien, alles goed! Minie86221JA! 13 september 2009Hartje gezien, alles goed! 3 juli 30 wk echoBengal311JAAAA! 12 februari 2010Luaska311JA! 24 juli 2009 Hartje gehoord, alles goed!
Haallooooh! T'is zo'n enorm lekker weer vandaag!!! Wordt er ook helemaal vrolijk van!

En een beetje ziekjes.... Ik heb gewoon de grote schuifpui ramen achter (18m2) gewassen!!!! Ik doe noooooooooit iets in het huishouden, en al helemaal niet vrijwillig! Daarna ben ik voor aan het huis de kozijnen gaan afsoppen....volgens mij heb ik nesteldrang ofzo? Beetje vroeg toch? Ik ben echt niet helemaal mijzelf volgens lief.

Daarna zijn we even naar de d*corette geweest om kleurtjes en behangetjes uit te zoeken voor de kinderkamer. Aan 1 kant (waar het wiegje tegenaan komt) komt een gave kleur blauw (met een vleugje paars erin), en aan de andere kant (waar de commode komt) zachtblauw-wit geblokt 'tafellaken' behang (dus niet het rode, dat wilde lief niet). En dan boven het wiegje komt een grote muursticker in het zilver van twee handafdrukken.

De accessoires worden beige en zilver. We zijn er gelukkig samen uitgekomen. Lief heeft de neiging om alles leuk te vinden dat nét uit is... haha. Mede daarom begrijpt ie mijn voorstellen nooit omdat die weer nét in zijn (of nog moeten komen, bv 2010 collecties).

Hier een linkje van de wall stickers van Voca:

http://www.applepiedesign.be/pdf/cata_enf_www.pdf

Op pagina 32 (van de 47) staat de 'handprints'. Dat konijn op pagina 37 vind ik trouwens ook wel erg gaaf!!

Neeem, wat goed om te lezen dat je weer helemaal lekker in je vel zit!! Ik wordt er helemaal vrolijk van als ik het zo lees! En ook prettig dat je weer ongesteld bent geworden en ditmaal korter dan de vorige keer! Nu hopen dat de volgende weer een stuk korter is óf natuurlijk raak is!!!

Die dromen haha, Laal ook al. Maar Laal, wat leuk he dat je de kleine nu steeds beter gaat voelen! Ik merk dat het elke week ook steeds harder wordt, meer kracht erachter. Het treedt nu ook 's nachts of 's avonds als ik een tijdje in bed lig (en niet direct in slaap val). Ik heb gisterenavond ook heerlijk liggen genieten weer! Ik vind het ook steeds leuker worden naarmate het nu harder gaat schoppen.

Ga denk ik maar wat computeren, want ik heb zo veel bewogen en gelopen vandaag dat ik het weer goed voel in mijn bekken. Ik draag nu trouwens thuis steeds meer die buikband van 4 meter. Ik draai hem heel strak om mijn bekken en het scheelt toch echt wel.
Neem wat omschrijf je de dingen toch weer goed. Mijn stukje opschrijven voor Loeske was inderdaad een soort van reflectie nu ik me weer gewoon happy Peanutje voel.

Ik snap dat je het niet meer snapt vanaf weer je mag tellen. Ik zou het zo snel ook niet weten. Ik zou denk ik toch uitgaan vanaf wanneer je echt bloed had zeg maar. Ik had toen ook een beetje bruin/roze aan het begin van de week en ging helemaal uit mijn dak (mijn vrolijke dak dan he!) maar pas zondag barstte het echt los. Dus ik ben van die zondag uit gegaan. Ze zouden kleuren schema's moeten maken, nu ik dit zo teruglees.

Heb net weer blommetjes gekocht op de markt. Vind ik altijd zo gezellig. Was wel retedruk in de stad. Verder is het huis aan de binnenkant schoon, opgeruimd en ontstoft. En Luus ik krijg inspiratie van jou. Misschien ga ik nog wel even de ramen lappen. Zien er niet uit.

Deze dag klinkt heel actief maar dat valt wel mee hoor.
Oh enne ik heb je even nodig Elev. Ik wil zo graag weer leuke boeken gaan lezen maar op de een of andere manier kan ik nooit kiezen als ik in zo'n winkel sta.

Ik houd van boeken waar je ook nog iets van kan opsteken (voorbeeldje: Everything bad is good for you, Short history about nearly everything) maar ook van een goed verhaal.

Ik houd niet van enge boeken.

Heb jij nog tips op basis hiervan?
Hi! Daar ben ik weer. Vanavond weer een feestje, heeerlijk pimpelen weer vrees ik . Ik krijg enorme zin in wijn, prosecco etc. van dit weer....kan er niks aan doen.

vanmiddag kwamen mijn schoonouders even op de koffie en ik heb heel spontaan een goed gesprek gehad met mijn schoonmoeder. Vervolgens heb ik haar het boekje "Open Zenuw" meegegeven als huiswerk. Misschien dat ze het ooit eens gaat begrijpen

Beng-man is wezen uitwaaien op de motor. Ben blij dat het mooi weer is geweest deze week want hij is erg gespannen. Dus dan ishet goed om even de kop leeg te laten waaien op de bromtor.

Ooooh man heeft net een fles prosecco uit de schuur gehaald. Smaakt vast prima bij de pizza die ik had gepland. Culinair hoogstandje, maar het is Italiaans. ! Die man van mij kan gedachten lezen.

Blij om te lezen dat iedereen het voorjaar in zijn bol heeft, heb ik ook "last" van!
Hey Bengie fijn dat te horen dat je zo vrolijk bent. Het voorjaar doet iedereen goed inderdaad en mijn ramen zijn ook weer blij met me.

Mijn lief wil motor rijles voor zijn verjaardag maar ik vind het zo eng. Dus ik ga maar even wat anders verzinnen. Als er iemand nog suggesties heeft trouwens.....

We gaan vanavond lekker naar de film en uit eten. Ook wel een borreltje drinken denk ik.
Pienda, als je a short history of nearly everything al leuk vond (dat issie ooook! Fantastisch leuk geschreven boek!) dan vind je 'de geschiedenis van het denken' van André Klukhuh wellicht ook wel goed?

Het is een combinatie van filosofie, wetenschap en kunst & cultuur over hoe mensen omgaan met de wereld om hen heen (hoe ze die zien, willen ontwikkelen en begrijpen). Ik vond het een erg vermakelijk boek ook!

Een aardig iets: vroeger, tot ongeveer 1800, at men vaak roggebrood dat niet gezuiverd was. Op rogge groeit van nature 'moederkoorn'. Dit werkt, als het gegeten wordt, hallucinerend! Vroeger kreeg iedereen dus elke dag wat van dit hallucinerende goedje binnen. Wellicht dat toen daarom van die prachtige gothische bouwwerken met mooie details gemaakt werden (en alle andere prachtige dingen die toen gmaakt werden). Pas toen er meer kennis kwam en een aantal fransoozen de dood vonden, zijn de rogge gaan zuiveren.
Hoi allemaal!!

Wat een heerlijk weer vandaag! Was al vroeg op want moest naar de kapper. Nog even voor de bevalling. Als je haar maar goed zit!

Verder lekker in de tuin geluncht, toen een uurtje geslapen want was echt moe. Verstandig he? En de rest van de middag lekker op een terrasje doorgebracht. Heeeeeeeeeeeeeerlijk!!

Hoop nu geen dipje meer te krijgen.

Bengal: Krijg helemaal zin in vakantie in Italie door jouw verhalen. Oh heerlijk wijn en pizza...Zeker ook door het weer, maar ook door jouw verhalen.

Laal: Wat leuk dat je de baby zo goed voelt. Ik heb dat nu pas echt eigenlijk. Voel hem nu echt elke dag, maar dat had ik dus echt niet. Was niet leuk. Werd ik wel heel onzeker van.

Luus: Volgens mij heb je echt al last van nesteldrang hoor. Haha..

En je hebt dus als zo'n buikband? Dat wilde ik nog voorstellen. Heb er ook eentje gekocht. Draag hem alleen als ik langer moet lopen omdat ik anders last krijg van mijn banden en mijn blaas. Baby hangt al erg laag namelijk.

Wij gaan ook naar de film trouwens. Helaas niet uit eten, maar hadden we vorige week al gedaan, dus ik mag niet zeuren.
hebben jullie trouwens nog een lesje bollen en knollen nodig? is mijn thema deze week...

Luus, hihi, je hebt echt de voorjaars-schoonmaak-nesteldrang-kriebels. Ik denk wel als ik je zo lees: oh oh, ga nu eens met je reet op de bank hangen *streng kijkende smiley* , maar goed, jij moet ook gewoon doen wat goed voelt. Ik geloooof dat je daar wel groot, of naja, volwassen genoeg voor bent

Jullie kamertje klinkt heel stoer en hip en designy. Ben echt heel benieuwd naar het eindresultaat!

Bengie, wat goed van jou en je schoonmoeder! Is wellicht weer een stap in de goede richting. Enne.. prosecco hmmmmm! ik ben al onderweg...

Pienie, heb je ooit 'de wereld van sophie' wel eens gelezen? Ik nog steeds niet maar hij is me al meerdere keren aangeraden. Echt een boek wat je gelezen moet hebben, filosofisch van aard en bijzonder goed te lezen. Nu ik het zo zeg, ik denk dat ik er eens in ga beginnen, hij staat hier in de kast.

Hebben jullie trouwens nog tips? Lief en ik willen in ons nieuwe huis graag zo'n doorleefde oud grenen tafel (beetje groot graag) en dito buffetkast of boekenkast. ik heb al zitten kijken op marktplaats maar kon daar zo snel niet iets naar mn zin vinden. Jullie ideeën waar ik die zou kunnen kopen?
quote:Luaska schreef op 21 maart 2009 @ 17:24:

Pienda, als je a short history of nearly everything al leuk vond (dat issie ooook! Fantastisch leuk geschreven boek!) dan vind je 'de geschiedenis van het denken' van André Klukhuh wellicht ook wel goed?

Het is een combinatie van filosofie, wetenschap en kunst & cultuur over hoe mensen omgaan met de wereld om hen heen (hoe ze die zien, willen ontwikkelen en begrijpen). Ik vond het een erg vermakelijk boek ook!

Een aardig iets: vroeger, tot ongeveer 1800, at men vaak roggebrood dat niet gezuiverd was. Op rogge groeit van nature 'moederkoorn'. Dit werkt, als het gegeten wordt, hallucinerend! Vroeger kreeg iedereen dus elke dag wat van dit hallucinerende goedje binnen. Wellicht dat toen daarom van die prachtige gothische bouwwerken met mooie details gemaakt werden (en alle andere prachtige dingen die toen gmaakt werden). Pas toen er meer kennis kwam en een aantal fransoozen de dood vonden, zijn de rogge gaan zuiveren.He, die heb ik ook maar ben er nog steeds niet in begonnen. Leek me toch wel heel zwaar namelijk, maar wel een aanrader dus? Ga er dan toch maar eens in beginnen.
Hallo!

Neempje ik snap ook niet zo heel veel van je sex-afspraak...maar klinkt goed! En je ongesteldheid is vanaf het moment dat je rood/nieuw bloed verliest...als de dijken doorbreken dus Die bruinige zooi telt nog niet echt mee...En 45 dagen? Je lijf gaat het echt begrijpen! Go Neem-lijf

Pien...ik heb ook allemaal blommetjes gehaald Nieuwe orchidee...ik ben stapeldol op deze planten...nu heb ik een hele diep paarse...prachtig! Ook heb ik een vrolijk bosje bloemen op tafel staan en ook nieuwe hyacinten in het raamkozijn. Straks ga ik van die kersenbloesem in grote vazen voor het raam zetten! Dus ja laat die zon maar komen! En wat moet ik lachen om de hairdo van je man....hoe komt hij er trouwens bij om dat zo ineens te doen?

Mijn man heeft ook altijd een kort koppie hoor...ik scheer het altijd met de tondeuse...veel makkelijker met motorrijden...anders moet ie steeds opnieuw zijn haar doen i.v.m. die helm haha! Kort koppie en dan een een stekelbaardje van een paar dagen...zo heb ik mijn man het liefst

Luusje...wat leuk dat jullie zo aan het shoppen geweest zijn, wij hebben ook al ideeen voor de kamer hoor! gaat wel wat worden geloof ik! En fijn dat je nu wat minder pijn hebt, doe maar lekker rustig aan meid! Ja, ik heb ons kindje de laatste paar dagen iedere dag wel even gevoeld en dat is toch een opluchting. Vanochtend ging ik om 05:30 even plassen en toen waren we samen wakker...

Bengal! Lekker gezellig allemaal meid!

Pien...motorrijden is helemaal leuk joh! Niet bang voor zijn, ik vind het heerlijk achterop bij man! Zo stoer...nu ga ik dan even niet...maar als het straks weer kan...
Top Luus die ga ik dus aanschaffen. Thanks!

Neem jouw suggestie heb ik inderdaad al gelezen. Heel goed boek! Leuk ook. Misschien ga ik 'm nog wel een keertje lezen want het is alweer lang geleden.

Ohja Luus helemaal vergeten te reageren op jouw kamerdesign. Zoiets wil ik dus ook. Of had ik dat al een keer verteld? Maar dan wel met rood erbij. Geen idee of mijn lief dat leuk vindt eigenlijk.

Caatje wat goed dat je even bent gaan tukken vandaag. Ben gewoon trots op je.

Oh enne Neem what the hell is een lesje bollen en knollen?!
Haha, hoe smaken kunnen verschillen qua boeken. Ik heb "a short history of nearly everything" gekocht. Tot de helft me erdoorheen geworsteld, opnieuw geprobeerd en tot een kwart gekomen en toen heb ik het opgegeven.

Ik vond het V R E S E L I J K, werkelijk waar een straf om te lezen. Wat een hyper gedoe, werd er helemaal nerveus en rusteloos van tijdens het lezen.

@Neem

weet je zeker dat je grenen wilt? Is nl. een hele zachte houtsoort en doorleefd wordt misschien al snel een "afgetuigde" look met een kind. Mijn ouders hadden een grenen eethoek en mijn broertje heeft hamertje tik gedaan op de stoelzitting vroeger. Zag er heel charmant uit NOT. Zelfs krassen met potloden drukken door op de tafel. Ik zou voor een hardere houtsoort gaan die iets kindbestendiger is.

Niet dat ons huis enigszins kindbestendig is overigens, wij hebben onbehandeld teak. Ook leuk met limonadeglazen die omgaan.
Trouwens Luus ik vind die stickers ook wel heel gaaf. Is er ook ergens waar je ze in het echt kan bewonderen?
Oh ja, en motorrijden is gewoon hartstikke leuk hoor Pien! Ten minste, als jouw lief geen type roekeloos is. Ik rijd zelf ook dus ik ben wel bevooroordeeld natuurlijk. Het is heerlijk en leuk om te rijden. Hoewel ik de mijne wel ga verkopen als er een baby komt. Dan kunnen we toch niet meer zo makkelijk samen weg. Moeten we oppas regelen voor een zondagochtendritje, zie ik niet gebeuren....

Hoewel Pien in het geval van jouw lief het rampzalige effect op zijn kapsel misschien een doorslaggevend argument kan zijn om het niet te doen. Die troef kun je nog uitspelen als je het echt niet wilt !
@Luus

het kamertje klinkt geweldig!!! Echt helemaal leuk.
quote:Bengal schreef op 21 maart 2009 @ 17:46:

Hoewel Pien in het geval van jouw lief het rampzalige effect op zijn kapsel misschien een doorslaggevend argument kan zijn om het niet te doen. Die troef kun je nog uitspelen als je het echt niet wilt !Da's een goeie!!!!!
Oehh Caat dan is het nu het geschikte moment om de geschiedenis van het denken te gaan lezen, zo in je verlof. Je hebt nu tijd genoeg denk ik en het is een dikke pil. Niet alle hoofdstukken zijn even boeiend (de meeste wel gelukkig), en je moet ook wel een beetje in de mood zijn ervoor.

Daarnaast is dat een boek waarin ik erg veel gekrast, onderstreept en in de kantlijntjes geschreven heb... wat ik wel vaker met mijn boeken doe . Volgens sommigen een idiote eigenschap, maar zo kan ik makkelijk nog eens dingen opzoeken, zeker in zo'n boek.

Een best oud ander boek dat ik jaren geleden eens gelezen heb maar erg informatief vond, was het lelietheater van Lulu Wang. Vond het erg boeiend om te lezen hoe het onder het regime van Mao er aan toeging in China. Het liefst lees ik ook dat soort boeken, een roman waarbij je wat van geschiedenis en politiek leert. Ik heb al drie boeken klaar liggen voor het verlof: 'De machtsfabriek' (mijn allerrrrrrrdikste boek everrrrrr), over de CIA en de KGB. Vermoedelijk ga ik daar nooooit doorheen komen, maar in mijn verlof ga ik de laatste poging doen. Daarnaast 'de langverwachte' van Abdelkader Benali. Daar ben ik ook al tig keer in begonnen maar kom er steeds niet doorheen (maar dit zal wel lukken in mijn verlof). Net als 'de duivelsverzen' van Salman Rushdie. Ook daar ben ik al enkele keren in begonnen, maar loop telkens stuk rond pagina 70... Terwijl ik dat nou net zo'n boek vind, dat ik gelezen móet hebben.

Pien, die stickers verkopen ze wel op meerdere plekken, bijv bij d*corette. Daar zag ik ze vandaag. Gaaf zijn ze he? Dat rood wilde ik dus ook in eerste instantie.. alleen Lief kon er écht écht niet mee leven, zei hij vandaag nog eens... Uiteindelijk wordt de kamer nu wel zoeter dan ik me voorgesteld had. Maar toch ook leuk. Het gaat wel een bepaalde kant op zo... dus niemand gaat ons kamertje te zien krijgen totdat.... het zo ver is.
Luus weet niemand in jullie omgeving wat het geslacht van jullie kindje is dan?
God wat moet ik op m'n woorden letten... Ben als de dood dat ik het ineens hier neerzet ofzo...
Nee niemand weet het, maar enkele collega's weten wel dat ik op viva schrijf, dus vind het een beetje eng om het hier hardop te schrijven wat we krijgen. Just in case dus. Flink posten vandaag en morgen en dan is het alweer gauw vergeten dat ik hier ooit beschreef hoe het kamertje eruit gaat zien....

Zo, en nu ga ik een enorme hoeveelheid vlees, shoarmavlees, bakken!
Aha vandaar...ik hou mijn mond
Oh OK, my lips are sealed. We schrijven gewoon flink verder hier en hebben het alleen nog maar over "de baby". Alle aankomende babietjes van dit topic zijn gewoon pas een meisje of een jongetje (of een jongetje of een meisje - willekeurige volgorde!) voor mij totdat ze geboren worden!

Onze hond is engelachtig lief momenteel. Ligt lekker te spelen in zijn up en komt heeel veel kroelen en knuffelen. Vanmorgen lag hij (foei!) bij man op bed op zijn rug. Ik was er al uit en kwam boven en trof dat varken op het bed aan. Van man mag dat, van mij eigenlijk niet...maar het was wel heel lief om te zien. Gelukkig had man wel een fleecedekentje over ons dekbed gedaan.
Hanna is echt een dotje!

Oh en Pien, ik vond 'Handboek van een Hypochonder' echt briljant. Zo briljant, dat mijn huisgenoten kwamen kijken waarom ik toch zo ongelooflijk moest lachen. En je leert best wat over hypochondrie.

Ga nu slapen, dag lieffies!
Owwww, dit is zeker mijn volgende zwangerschapskwaal...

Ik lag echt al een uur te draaien en wakker te wezen in bed. Het enige waar ik de hele tijd aan dacht waren de kleuren van de kinderkamer, of beter gezegd, de kleurenschema's vor de kinderkamer die ik persoonlijk zou hebben gekozen maar lief afkeurde. Ik heb wel 100 keer achter elkaar die kamer ingericht. Ik werd er een beetje gek van, dus ben maar even uit bed gegaan.

Maar toen stond ik dus beneden en ik wist niet wat ik nou dan ging doen, zo midden in de nacht... Een bak ijs eten, net als Duft? Stiekem een sigaret, van lief, roken nu niemand iets ziet? Met onze kat spelen (wat ze niet kan), die helemaal verbaasd is dat ik beneden ben? Ik zag de laptop staan, dus typ iig maar een berichtje naar jullie.

Ik ga iig nog even iets te drinken pakken en een rennie nemen tegen het maagbranden in mijn keel.

Truste!!!

Ohja Mien: wat cute dat Hanna zo'n dotje is!!
Jemig Luus, wat was jij er vroeg bij! Ik hoop dat je nog wat hebt geslapen na je berichtje.

Wij gaan weer uitgebreid ontbijten, dus ga even ingrediënten verzamelen en wat bakken en klaarmaken.

Fijne dag allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven