Leuke cd's voor kleuters

31-05-2009 21:27 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar wat voor muziek luistert jouw kleuter?

Mijn dochtertje is pas 4 en gaat sinds kort naar school. Onze cd's bestaan vooral uit liedjes met een hoepeltje erom, liedjes van het Zandkasteel en Kabouter Plop. Daar is ze onderhand wel op uitgekeken. Ik wil graag muziek die meer bij haar leeftijd past.

VOF de Kunst en Dick Scheele heb ik al in huis, maar dat vindt ze helaas niet zo leuk (ik heb het idee omdat ze het niet herkent).
K3 heb je neem ik aan al. Verder luistert Zwiepje gewoon naar de Radio en is hij groot fan van Anouk's R U kiddin' me.
Mijn neefje 3 jaar luister gewoon de intros van enkele kinderprogrammas zoals bumba bijvoorbeeld etc. noem zelf maar op..

Kenny
Ukkie liedjes te vinden op de ukkie website (vooral de rap versie van Ukkie B.)

rap mee met ukki B.

Ukkie wokkie wokkie Wang Pang

Robo Uk is ook leuk : )

Nou ja en dan daar een cd van samenstellen van die ukkieliedjes?
Ja K3 hebben we idd ook. Op de site van Sesamstraat staan ook liedjes en filmpjes en die vindt ze ook erg leuk!

En van muziek van mijzelf vindt ze Shakira erg leuk!

Ukki ken ik nog niet, ik zal het morgen eens laten horen aan haar. (Maar niet die rap haha).
Shakira is hier ook populair inderdaad! En Kate Perry. Eigenlijk alles waar je op kan springen.
Muziek van mezelf draai ik veel te weinig eigenlijk. Is eigenlijk wel een goed idee om wat vaker gewoon de radio aan te gooien!
Sesamstraat heeft ook een eigen liedjescd, die is hier erg populair.

Ook de cd's van de smurfen (smurfenliedjes op de muziek van top40 nummers) doen het hier erg goed.

En de cd's van de floddertje en nijntje musicals.
Leaf met wonderwoman is ook gewild. Ik hoorde Zwiepje op de achterbank een paar maanden terug:

"ohohohohohooooooooo wasma wasma BORING" Ik moest even denken maar toen vatte ik wat hij zong. Dus ook nog goed voor de tweetalige opvoeding
anoniem_64069 wijzigde dit bericht op 31-05-2009 22:06
Reden: kind verkeerd geciteerd
% gewijzigd
De radio vinden beide kinderen hier helemaal geweldig. Zoon (21 maanden) zet hem tegenwoordig zelf al aan als we thuiskomen. Ik ben slechthorend en heb er meestal geen erg in of er iets aanstaat of niet, zoon heeft er wel heel duidelijk behoefte aan. Mooi om te zien vind ik dat
Dochter van bijna 3 is gek van Lady Gaga met Pokerface. Alles vind ze verder wel leuk. Wel heb ik een cdtje met de liedjes die we allemaal wel kunnen met wat leuke muziek eronder. Er zit ook een boekje bij met de leuke plaatjes en de tekst. Ze kosten een tientje. Weet alleen even niet hoe ze heten......
Kinderen voor kinderen vindt mijn dochter van 4 ook leuk. En K3 natuurlijk. Ik heb pas een cd van Dirk Scheele gekocht, maar ik geloof dat zoon van 2 hem leuker vindt. Ikzelf vindt dat wel erg leuk trouwens, en zal misschien nog wel komen als ze hem vaker hoort.

Verder CD tje van liedjes van Annie MG schmit (is al laat, hoe schrijf je het nou ook al weer...), heb ik ooit voor 2 euro bij een drogist gekocht.
Kinderen voor kinderen vind ze inderdaad ook leuk. Eigenlijk hebben we best veel merk ik nu
Tweenies wordt bij ons ook erg gewaardeerd (tv programma bedoel ik) en daar zijn ook veel leuke liedjes van. Wel effe zelf downloaden.

klik hier voor de liedjes van de tweenies
Ik zie net dat de liedjes van de Tweenies ook te koop zijn op cd of dvd. Dus de link hierboven kun je beluisteren voor inspiratie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven