* LGZW deel III *

28-06-2009 21:26 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
En dan kunnen we hier weer verder... Op naar de geboortegolf

naamleeftijdkind nr.nodzwangeruitgerekendandere infoChica1978281JA! 29 september 2009Hartje gezien, alles goed! 30 juli echo Mardjen291Mardmeisje geboren op 26 juli Lalie271JA! 9 augustus 2009 Hartje gezien, alles goed! Nemovisje261 Per 29 juli aan de Clomid Sjipperdepip311JAAAA! 31 juli echo!DoubleDutch311JA! 21 oktober 2009 Hartje gezien, alles goed! Chi caatje28116 april Minicaat geboren! Elev292JA! 25 februari 2010 Hartje gezien Elevmeisje is 2 South29114 juli Southmini geboren! Peanutje331JA! 23 januari 2010Een kloppend hartje! 31 augustus 20-weken echoSproet197831121 mei Sproetekind geboren! Dufty322Duftyboy geboren op 10 juli! Duftygirl is 3.Minie86231JA! 13 september 2009Hartje gezien, alles goed! Bengal311JAAAA! 12 februari 2010 Goede echo, een kloppend 4 augustus NT meting Luaska311JA! 24 juli 2009 Hartje gehoord, alles goed!

Vorige topic
(Oeps zo krijg je het nieuwe forum wel vol natuurlijk )

Hey Sun wat leuk een berichtje van jou. Hoe oud is jouw kleine nu?
Goodmorning!

Ha Sunrise, ik ken je niet zo heel goed, want toen ik er net bij kwam, ging jij net weg. Maar fijn te horen dat het goed met je gaat, en met je kleine man!

Minieeeee schatje, tuurlijk mag je klagen. Het is ook niet alleen maar makkelijk. En ook heel herkenbaar! Het is gewoon bikkelen even en gelukkig is het volgende week koeler weer! Maar ik schrok ook toen ik gisteren de weersverwachting zag voor de aankomende week....

Tja, die kerel van mij... pfff. Ergens begrijp ik zijn reactie wel, maar ik vind het niet terecht. Ik zat de hele dag achter de pc was zijn verwijt. Nouja, ik wilde 's middags gewoon niet buiten zijn vanwege de hitte, heb geen leuke boeken op het moment om te lezen en verven is lastig met dit plakweer (droogt te snel op). Het gekke is, dat als ik één van die andere dingen had gedaan, er geen verwijt zou zijn geweest... terwijl ik denk: 'laat mij mijn eigen vrije tijd indelen zoals ik wil en dan moet het niet uitmaken wát ik doe'. Nouja... mannen...
Ik vind het btw ook nog erg heet vandaag hoor... zit hier zwaar te zweten... bah bah.
Ohja, mijn linkervoet was vanmorgen minder gezwollen bij het opstaan. Mijn rechtervoet wel nog. Maar nu zie ik dat ze beiden alweer lekker dik zijn... :(
Pff hier is het ook zo warm... Zie een beetje tegn de komende week op met die tropische temperaturen... Kan er zelf al noet zo goed tegen laat staan zo'n kleintje. En hoogzwanger lijkt het me ook een drama!

Pien, mijn kleintje is nu 6 weken. De tijd vliegt!
Zo, ik heb jullie eindelijk weer gevonden. Was jullie kwijt!!

Had van het weekend al telkens kleine beetje gelezen wat ik nu kwijt ben trouwens. Maar wist dus ook dat het vorige topic vol was en durfde niet te posten omdat we nog maar 49, 48, 47 berichten hadden enzo...

Hier val het vandaag wel mee met de hitte. Afgelopen weekend wel erg warm, maar geen noodweer hier. Af en toe wel bewolking en benauwd, maar dat was het. Was een erg gezellig weekend. Vrijdag heerlijk gewinkeld voor Minicaat en nog een supermooi jurkje voor mezelf gescoord! Yeah!

Zaterdag lekker rustig aan gedaan, want Minicaat had toch wel erg last van de warmte en gisteren gewinkeld met Caatman. Hij wilde ook zo graag. Ach ja, mannen en winkelen..

Was wel heerlijk. Niet veel gekocht, maar gewoon telkens op een terrasje gezeten. Wat gegeten, wat gedronken, Minicaat gevoed en weer verder door de stad struinen. Heeeeeeeeeerlijk!!

Vandaag hard aan het werk had ik mezelf beloofd.

Morgen ook nog en dan woensdag heeft Minicaat zijn eerste wenochtend op het kinderdagverblijf en gaan we 's middags naar een groot openluchtzwembad. Ik heb zo'n babyband gekocht vrijdag. Nu al zin in.

Verder weet ik het eigenlijk niet meer zo goed.. Sorry...

Zal zo nog even lezen..
Chiek: Ik moet echt lachen om jou en je nachtelijke ongemakken. Je blijft zo positief, maar je mag ook heus wel eens klagen hoor. Maar je hebt gelijk. Je weet waarvoor je het doet, maar ik weet niet of ik zo positief had kunnen reageren als ik hoogzwanger was geweest met deze temperaturen. Voorjaar is toch wel iets lekkerder om hoogzwanger te zijn.

Sun: Tijd niks van je gehoord inderdaad. Wat leuk dat je weer meeschrijft. Wanneer ben je nu precies bevallen? En van een zoontje begrijp ik??

Luus: Ik heb echt medelijden met je. Ik heb je foto's nog niet gezien, maar ik kan het me zo voorstellen. Ik zou lekker in de schaduw gaan zitten met je voeten afwisselend omhoog en in een koud voetenbadje.

Neem: Wat goed dat je je tentamen hebt gehaald!! Gefeliciteerd!!

Laal: Lekker vrij. Ik ben jaloers!!

Pien: Zo, jouw kdv klinkt erg goed moet ik zeggen. Daarom is er natuurlijk ook zo'n lange wachtlijst. Ik heb Minicaat ook alweer ingeschreven voor een ander kdv in de plaats hier vlakbij. We willen daar graag weer wonen over zo'n 2 jaar, dus nu maar alvast weer inschrijven. Lekker vlakbij het strand en natuurgebieden. Vind het hier bij de fabrieken helemaal niks, maar ja wel goedkoper wonen he?
Zo, een mens kan tegenwoordig ook niet even rustig met een krijsend kind bezig zijn Moest vijf pagina's bijlezen!

Laal, respect voor je tabellen-kunst! Jeetje, het derde topic alweer.

Elev, je weekend klonk heel leuk, ben je dan halverwege ook met een dubbele tong gaan praten? En heb je ook af en toe iets omgestoten? (dat doe ik nl altijd vanaf 3 wijntjes) Een beetje :puke: van de misselijkheid had het ook nét wat echter kunnen maken.

Luus, Duft, Mien Heb echt met jullie te doen. Leuk natuurlijk verlof in de zomer, maar met deze temperaturen is het een beetje te veel van het goede. Wel w eer een voordeel van z-huisbevalling: het is in de verloskamers een stuk koeler dan in je eigen slaapkamer.

Chiek, knap hoor hoe jij steeds zo positief blijft, ik vond het op het laatst wel moeilijk om mijn doel voor ogen te houden. Nog geen oplossing voor de jeuk?

South, ik vind het nu ook wel spannend worden hoor!

Sunrise, dan is jouw kleintje in dezelfde week geboren als Sproetekind! Ook zo'n last dus van de warmte en z'n buikie? Wij doen sinds gisteren rooibosthee in z'n flesje, heb daar wel goede verhalen over gelezen en het was het enige dat we op zondag in huis hadden. Denk dat ik zo wel even naar die druppeltjes op zoek ga. Wel lastig al die verschillende verhalen, bij iedereen werkt weer iets anders (niet), tegen de tijd dat je alles hebt geprobeerd zijn ze er overheen gegroeid
Oh ja jeeeeeee voor Laal voor je eerste echte officiële verlofdag. Heb je al boodschappen gedaan?
Zielig hoor die kleintjes met hun krampjes en oververhitting. Ik weet van een vriendinnetje dat haar kindje er na 3 maanden helemaal overheen was. Heel bizar maar haar kinderarts zei ook dat weinig echt helpt omdat die darmen gewoon moeten rijpen o.i.d.

Nou sterkte met jullie toch wat zielige kleintjes.
Ach Sproet, heeft ie zo'n last van zijn buik?? Ik hoop dat de thee helpt. Maar om je nog meer te verwarren; ik had juist gehoord dat venkelthee goed zou helpen. Ik weet het niet, behalve dan dat mijn eigen darmen weer tot rust komen van venkelthee...
ja venkelthee schijnt goed te helpen, maar....wordt tegenwoordig afgeraden omdat er stoffen inzitten die mogelijk schadelijk (weet niet hoe) zijn, ze doen nog onderzoek.
We gaan alweer hard richting de 5000 op deze manier!

Chicaatje, leuk vooruitzicht hoor, zwemmen met minicaat! Vind het altijd zo schattig, die hele kleintjes in het water!

Sun, leuk weer even van je te horen! En natuurlijk van harte gefeliciteerd met je zoon! Misschien is hij wel op dezelfde dag geboren als sproetekind..?

Lijkt me trouwens heel frustrerend, een huilend kind dat last heeft van zijn darmen; je kunt er volgens mij weinig aan doen, hoe graag je ook wilt. Schijnt dat de darmen gewoon moeten wennen aan het verwerken van iets anders dan vruchtwater. En dan ook nog die klamme hitte erbij....sneu hoor

voor alle mama's die ongetwijfeld heel goed hun best doen, maar het vast af en toe ook even niet weten.

Luus, sterkte met je pootjes weer vandaag! De zon komt hier nu ook weer door (zou bijna zeggen: helaas) dus het zal wel weer pittig worden vanmiddag.

Je hebt trouwens helemaal gelijk hoor; je verlof is bedoeld om je voor te bereiden op je bevalling en de periode erna. Kan me niet voorstellen dat verven in jouw positie erg ontspannend werkt , dus inderdaad lekker doen waar je zin in hebt. Jij draagt zijn kind, laat hem maar lekker verven en klussen hoor

Pien, klinkt als een leuk kdv inderdaad! (hoeveel heb je er inmiddels bezocht?), maar balen van de wachtlijst. Kun je niet voor een gulden middenweg gaan?

Wel lief dat jullie me allemaal zo positief vinden, dat probeer ik ook zeker te zijn, omdat ik gewoon écht heel blij ben dat deze keer alles goed gaat! Maar vraag het me over een week of wat nog eens; niets zo veranderlijk als een zwangere vrouw he
Mijn mannetje is de 18e geboren, scheelt dus niet veel met sproetekind. Ik heb infacol geprobeerd tegen krampjes, heb wel het idee dat het even hielp maar daarna niert meer. Doe nu niks eigenlijk, alleen wat vaker water tussendoor en soms wat extra water in de fles. Inderdaad moeten de darmen gewoon rijpen dus we zullen moeten afwachten...

Luus, die dikke voeten had ik ook op het eind! kon geen schoenen of slippers meer aan, maar 1 paar laarzen (en die zijn nu helemaal uitgelubberd...) Niks hielp bij mij, maar een koud badje geeft even wat verkoeling/verlichting.....

Chicaatje, spannend bijna het eerste wenochtendje! Maar komt vast goed, je klinkt in ieder geval als een stoere volleerde moeder!!!

Lalie, fijn he verlof!! Je hebt er mooi weer voor uitgekozen, haha!!

Oh, even een fles er in stoppen hier...
Arme Sproetekind Ik kan het me ook echt voorstellen, had dit weekend af en toe echt genoeg aan mezelf in mijn blootje op bed met de terrasdeuren wijd open en de (thank God witte!) gordijnen dicht. En dan nog helemaal klam van het zweet! En normaal kan ik echt goed tegen de hitte, heb het strand dus ook maar niet gewaagd en ga het denk ik ook niet doen deze week.

Redt sproetekind zijn moeder het nog een beetje allemaal

Luus, ik ga zo even naar je enkels kijken op de groep, maar het klinkt vreselijk (dan vind ik meteen weer dat ik niks te klagen heb)

Duft, dat maagzuur heb ik ook sinds een week, vannacht ben ik half zittend gaan slapen tegen mijn voedingskussen aan en dat hielp! Ik moet er soms nl. zelfs van overgeven en dat is echt niet leuk! Ik vertel onze dochter dus ook voortdurend dat als ze dan zo weinig plek heeft ze er beter uit kan komen Tot nu toe nog geen effect

Chiek even mijn wiegje: matras, molton hoeslaken, hoeslaken, lakentje, dekentje. Matrasbeschermer is alleen ter beschermind van het matras tegen de lattenbodem van het bedje dus hebben wij niet gedaan (hoeveel weegt zo`n uk nu).

Ledikantje: matras, aerosleep, hoeslaken, lakentje, dekentje.

kinderwagen: matras, aerosleep, hoeslaken, laken, deken.

Als je het beddenopmaak protocol van een babywinkel volgt moet je wel meer aanschaffen heb ik gemerkt, dat kan je dan nl. bij hun kopen is het idee volgens mij

Ik heb het er dit weekend een beetje van genomen, ondanks de warmte Vrijdag lekker veel geshopt voor mezelf en de baby (boeken voor mezelf, boxkleed voor de baby, tas voor mezelf of voor de baby, is nog een twijfelgeval ), `s avonds heerlijk uit eten geweest met vriendinnetje. Als dank voor al het geregel voor onze bruiloft. Heel lekker restaurant, `midden` in de weilanden maar wel maar 5 minuten op de fiets. Lekker in de zon, superlekker eten. Zaterdag dus mijn bed omhoog, laatste klusdingentjes doen/halen, hele middag bezoek, toen nog ff naar bed (en gelukkig geslapen, want de nacht ervoor niet) en met mijn zussen uit eten. WEderom erg gezellig, heel andere restaurantje, midden in het dorp vol bekenden. `s Nachts weer niet geslapen en zondag dus maar besloten om het heel rustig aan te doen, dat is mislukt Hele middag bij schoonouders en mijn ouders in de tuin gezeten en daar uiteindelijk ook gegeten. Toen lekker naar huis en in bed, pride en prejudice gekeken en heerlijk geslapen. Tot de conclusie gekomen dat `s avonds laat eten etc. niet echt bevorderlijk is voor mijn slaapgedrag, of het is toeval.

Merk ook wel dat lief en ik wel veel extra tijd aan elkaar willen besteden, ook omdat het zo`n spannende tijd is. Zou dat bij Luusman ook een beetje mee kunnen spelen Luus? En dat hij het dan wat ongelukkig uitdrukt en jij het ook wat vervelender opvat dan hij het bedoelt?

Ik kwam er namelijk achter dat bij mijn lief, zijn collega`s hem aan het waarschuwen zijn voor de laatste 4 weken voor de bevalling Schijnt qua humeur echt beduidend vervelender te zijn dan daarvoor, heb er zelf niet zo`n last van vind ik. Lief denkt daar anders over

Sun, wat leuk om je even te lezen en wat fijn om te horen dat je ook zo`n heerlijk gezond mannetje hebt die geen zin heeft in de warmte! Wat mij betreft altijd welkom om even mee te lezen/schrijven!
Elev, wat klinkt dat gaaf zo`n weekend. Mijn huisgenoten waren niet echt heel leuk, een is er nu bijna 40 en woont er nog steeds En niet op een leuke verlepte studenten manier....

Maar met onze vriendengroep is het ook zeker wel een optie, we zijn al voorzichtig plannen aan het smeden om met oud en nieuw ergens een huis te huren voor 4 gezinnen, dan kunnen de kids gewoon naar bed en hoeft er `s nachts niemand meer naar huis.

Dat bierflesje
Nou, ik ga Minicaat zo maar eens wakker maken voor zijn flesje. Slaapkop! Ik was namelijk van plan om met hem te douchen en zo wordt het wel erg laat. Ik wacht nog tot half 1. Dan ga ik hem wakker knuffelen. Klinkt wat liever he?

Waar is South trouwens?? Al aan het bevallen misschien? Oeh.. spannend!!
quote:Peanutje schreef op 29 juni 2009 @ 11:43:

Oh ja jeeeeeee voor Laal voor je eerste echte officiële verlofdag. Heb je al boodschappen gedaan?

Je bent toch ook zo'n lekker ding Nee nog niet...kom net terug van de kapper! Ook leuke bezigheid zo op mijn eerste vrije dag! Straks boodschappen doen en dan komt er vanmiddag visite...ik kom de dag wel door dus.

En dames, bedankt voor alle credits, maar zo moeilijk was het niet om de tabel te kopiëren en te plakken Elev/Chiek die de tabel hebben gemaakt, hebben het zware werk verricht...want je zou eens moeten zien hoe het in elkaar steekt

Sun! Ik had al gelezen dat je bevallen was van een zoon...ik heb je vaderdagtopic een beetje gevolgd, zodoende...maar ik durfde ook geen berichtje achter te laten, want misschien zat je er wel helemaal niet op te wachten! Zes weken geleden dus...wat moet dat nu genieten zijn zeg...

Spannend Caat, morgen een wendag! Ben benieuwd. Wel leuk dat je morgen gaat zwemmen! Die kleintjes in zo'n band vind ik altijd om te smelten...(zo'n gele band zeker? )

Luus voor jou...
Even een vraagje. Toen jullie het op je werk vertelde dat je zwanger was, hebben jullie het toen ook meteen gehad over minder werken e.d. Ik moet voor die inschrijvingen van kdv namelijk wel weten of ik een dag minder mag werken en welke dan. Maar ik weet niet of het gepast is omdat meteen tijdens mijn leuke nieuws te vragen.

Hoe hebben jullie dat gedaan? Wil me namelijk het liefst wel al heel snel inschrijven.

Chiek ik ben nu naar 5 verschillende geweest omdat er dus twee op een dag konden omdat ze zo dichtbij elkaar zaten. En ik ga donderdag nog op 1 kijken. Dan houd ik ermee op en ga ik heel hard duimen voor een plekje op de juiste dagen.

Wat bedoel je met gulden middenweg?

Caatje wat leuk dat je gaat zwemmen met mini. Dat wil ik t.z.t. ook gaan doen. Dat babyzwemmen lijkt me zo leuk.

Pienman is net met hele witte tanden teruggekeerd. Mooi!! En ik geloof dat de boodschap van vanmorgen aan is gekomen. Hij is nu het hele huis aan het stofzuigen (incl. spinrag) en hij zegt dat ie ook al afgestoft heeft.
Zo, even snel voor Pien. Het is op zich nog niet erg dat je nog niet weet of je minder mag werken. Je hebt namelijk recht op 26 weken ouderschapsverlof. Ik kan daardoor de komende 2 jaar 1 dag minder gaan werken in de week puur en alleen van mijn ouderschapsverlof.

Bovendien betalen ze je pensioen wel door op basis van het aantal uur dat je nu werkt en ze mogen het wettelijk niet weigeren. Ideaal dus.

Maar nu ga ik echt Minicaat uit zijn bed halen. Het wordt me nu echt veel te laat. Tot later!
Pien, mijn baas of eigenlijk de directeur dus...vroeg er meteen zelf naar. Ik heb toen gelijk aangegeven dat ik minder wil gaan werken, maar dat het voor mij ook afhangt van het KDV (welke dagen zijn er beschikbaar?)...Anders was ik ook wel van plan om er zelf over te beginnen, al was het alleen maar dat ik dan niet twee keer met zenuwen bij de directeur aan tafel zit

Als ik jou was, zou ik wel aangeven dat je wilt gaan inschrijven bij een KDV en dat je dus zelf ook aan het nadenken bent over de invulling van je werkzaamheden en hoe zij daar zelf over denken. dan ligt het onderwerp in ieder geval alvast op tafel.
Dankjulliewel voor de tips, dit maakt het al heel wat duidelijker. En ik denk dat ik jouw zinnetje mooi ga gebruiken Laal. Klinkt wel evenwichtig en wel doordacht. Ik zit altijd zo te brabbelen en hakkelen bij dat soort gesprekken.
quote:Peanutje schreef op 29 juni 2009 @ 12:44:

En ik denk dat ik jouw zinnetje mooi ga gebruiken Laal. Klinkt wel evenwichtig en wel doordacht.

Heb ik godzijdank toch niet voor niets gestudeerd

Enneuh...ik had rode vlekken in m'n hals van de zenuwen hoor
Godskolere, wat is het heet zeg. Ik snap de functie van een airco ook niet helemaal. We hebben er een gekocht omdat we aan de straatkant slapen en daar geen raam open kunnen laten staan, je hoeft weinig moeite te doen om op het balkonnetje te komen, en, nou ja... Maar die airco heeft dus een mega-slang die je uit het raam moet hangen, wat dus niet kan, want dan houden we hetzelfde probleem. Dus nu kan ie alleen aan als we wakker zijn, terwijl het snachts het heetst is. Ik bedoel, dat is natuurlijk een wereldprobleem En overdag maakt dat ding weer zo'n herrie, dat je maar moeilijk in slaap komt met zo'n hijgerd aan je oor. Dus ja. Ik heb nogal last van de hitte, mijn doos en mijn voeten. Ben ook steeds misselijk, hoofdpijnerig en chagrijnig. Het belooft een mooie dag te worden

@Laal, lekker he, zo'n eerste verlofdag. Lekker genieten hoor!

@Sun, ik ken je ook niet echt, maar leuk om te lezen dat je ook een prachtig kindje hebt gekregen, gefeliciteerd!
Hier intussen erg bewolkt, koelt het meteen ook erg af. Bij jullie ook? Weet iemand hoe ik er voor kan zorgen dat ik steeds op de laatste pagina kom van dit topic? Ik liep daar vorige keer ook zo mee te klooien. Bij mijn voorkeuren staat het wel aangevinkt, maar het werkt dus nog niet

Hehe, Sproetekind slaapt weer even, in z'n inbakerslaapzakje in z'n eigen bedje. Wel stom dat ik nu steeds zo blij ben als hij slaapt, want veeeel liever heb ik een wakkere blije baby , maar goed, nu kan ik tenminste eventjes de krant lezen, wat opruimen en lunchen. Ik wordt trouwens wel heel behendig in het dingen doen met één arm, maar een boterham smeren blijft lastig.

Laal, geniet je van je eerste verlofdag?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven