LGZW Deel IV

05-08-2009 20:52 3865 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eens even kijken of we hier verder kunnen....

naamleeftijdkind nr.nodzwangeruitgerekendandere infoChica1978281 14 september Chiekmeisje geboren!!! Mardjen291Mardmeisje geboren op 26 juli Lalie271Laalbaby geboren 3 aug!!! Nemovisje2611 Nov? 18-10 Heeft een ei!! Sjipperdepip311JAAAA! 16 maart 2010 Kloppend hartje gezien 29 okt 20 weken echo DoubleDutch311 14 oktober Kimberley geboren Chi caatje28116 april Minicaat geboren! Elev292JA! 25 februari 2010 Helemaal heel met een hartje!!!

Elevmeisje is 3 South29114 juli Southmini geboren! Peanutje331JA! 23 januari 2010Een kloppend hartje! Alles goed.

1 november pretecho Sproet197831121 mei Sproetekind geboren! Dufty322Duftyboy geboren op 10 juli! Duftygirl is 3.Minie86231 Miniemeisje geboren 3 sept Bengal311JAAAA! 12 februari 2010 Een kloppend

Alles goed! Luaska311 Luusbaby geboren!!! 4 aug

Hier vind je deel 3
lees wel mee, maar schrijf weinig...zit rot in mijn vel momenteel. Heb t moeilijk met gedwongen thuiszitten miv deze week, de tranen zitten gigantisch hoog.

Ipv opknappen ben ik er alleen maar labieleriger van geworden tot nu toe. Ach t zal wel tijd nodig hebben.....
Bengie
en nu zit ik alweer te huilen....
Bengie moppie.... kan me voorstellen dat het je even teveel wordt... Het thuiszitten is ook niet niks, en dan zeker ook met al die hoofdpijnen erbij.. sjonge, je hebt het echt niet gemakkelijk met de zwangerschap. Ik zou willen dat ik iets kon doen voor je meis!
Arme Beng, wat een narigheid. Gaat vast wel wennen, verzet je maar even niet tegen dat rotgevoel maar laat het eruit, zeker weten dat je het op een gegeven moment wel accepteert en dan wat opknapt, maar kan me wel beetje voortstellen dat alle rotgevoelens en machteloosheid over de situatie nu even de overhand hebben, je bent de controle even kwijt en over je lichaam en nu ook nog je werksituatie en dat is moeilijk, rustig aan komt wel goed. Mocht je nog schuldig voelen probeer dat dan als eerste te laten gaan, want je kan er niks aan doen!

Luus, hihi, de chirurg toe maar... blij dat je borst mooi op schema heelt. Hou verwacht je dat een eventueel litteken blijft daarna? Hoop dat je er niks van ziet ahteraf en meer dan wat dan ook dat die klachten gewoon weg zijn en blijven.

Ik wilde wat teveel vandaag geloof ik, net 2,5 uur zitten strijken. Wel blij dat ik klaar ben maar nu last van rug, nek en gewoon doodop. Maar de hele baby-uitzet is weer netjes... en wat heb ik al veel, ook in grotere maten, bijna allemaal cadeautjes en ze is nog geneens geboren...

Ben bed weer ingekropen, denk dat ik rest van de dag maar blijf en pas einde van de middag douche, aankleed en ga koken want we moeten wel naar (laatste) Samen Bevallen avond. Manlief is ook helemaal niet fit die ligt nog te pitten. Nou ja, laten we dit nou even lekker uit ons systeem krijgen voor de kleine er echt is want lijkt me erg vervelend om met alle wennen er dan ook nog eens een griepje bij te krijgen. Ga hem maar even lekker uitzitten/liggen/slapen, of in elk geval proberen wat minder ongeduldig te zijn.

Fijne middag en avond alvast
Ik heb net iets heel stoms gedaan... schaam me er best een beetje voor... Luusbaby heeft een hele schilferige huid (hoofd en gelaat). Hij heeft er ook best last van, want hij krabt het best open, dus er zitten allemaal kleine wondjes op zijn hoofd. Sinds vandaag slaapt ie trouwens met sokjes om, maar ik wilde dus zijn nageltjes eens goed vijlen. Maar dat ging me wat te langzaam, dus ik dacht, ik knip dat ene nageltje wel even.... maar ik heb nu een stukje van zijn vingertje afgeknipt... het bloed best... Hij heeft er geen last van, want hij ligt vrolijk in de box te spelen, maar ik voel me zo oerstom nu...
Och Beng! het is ook helemaal niet wat je je er van voorgesteld had!
Oeps Luus! Ik knip de nageltjes van Laalbaby altijd als hij slaapt...maar iedere keer als ik dat knippertje dicht druk dan bid ik dat er geen stukje vinger tussen zit
Serieus jongens, ik voel me vandaag zó gelukkig! Gisteren eigenlijk ook al, maar vandaag nóg meer!

Ik vind het hebben van een kindje nu pas écht écht leuk! Luusbaby is sinds een weekje wat makkelijker, maar hij is nu ook echt gezellig! Hij is zó vrolijk en ligt zo te genieten in zijn box met zijn speeltjes boven zijn hoofd waar ie tegenaan kan meppen en tegen kan kletsen... *zucht*

Stom, dat ik dat nu pas zo ervaar...maar ik ben zó vreselijk gelukkig met hem!
Wat fijn Luus! Ik hoop dat ik dat begin volgend jaar ook kan/mag zeggen over onze dochter en het nog meen ook. Spiegel me toch vooral aan jou mbt niet zo'n prettige zwangerschap en me rot voelen..
Absoluut Beng, voor jou komt een tijd dat je dat ook gaat voelen en zeggen! Onze zwangerschappen zijn dan qua klachten niet gelijk, maar wel even zwaar geweest omdát je er zo'n hinderhebt van je klachten. Ik kan me dan ook telkens zo indenken hoe jij je moet voelen nu en hoe het is om een zwangerschap als een zwarte wolk te ervaren.

As we speak ligt Luusbaby lekker hard te huilen in zijn bedje. Heb hem er weer even ingelegd omdat het nog geen tijd is voor zijn fles en hij niet veel heeft geslapen sinds de laatste fles....dat is toch altijd een minder leuk iets...
quote:Luaska schreef op 07 oktober 2009 @ 14:27:

Serieus jongens, ik voel me vandaag zó gelukkig! Gisteren eigenlijk ook al, maar vandaag nóg meer!

Ik vind het hebben van een kindje nu pas écht écht leuk! Luusbaby is sinds een weekje wat makkelijker, maar hij is nu ook echt gezellig! Hij is zó vrolijk en ligt zo te genieten in zijn box met zijn speeltjes boven zijn hoofd waar ie tegenaan kan meppen en tegen kan kletsen... *zucht*

Stom, dat ik dat nu pas zo ervaar...maar ik ben zó vreselijk gelukkig met hem! Wat een ontzettend fijn berichtje! Ik zit al zolang te wachten en hopen tot jij ook eindelijk kunt gaan genieten, heerlijk om te lezen dat je nu eindelijk een beetje aan zorgeloos gelukkig zijn toekomt.
Luus, about time, ik wens je hele bergen roze wolk momenten toe! En Bengal jij ook!
Luus, wat fijn!!

Ook al heeft het gevoel dan eventjes (understatement) opzich laten wachten, ben zó blij te lezen dat het dan nu toch zover is! Hup, ren die wolk achterna en spring er alsnog op.... en geniet van elk moment!

Beng, ook voor jou is er licht aan het einde van de tunnel.. echt! Denk aan eindeloze huilsessies, poepluiers en slapeloze nachten... Nee, geintje, je zwangerschap is heel zwaar en misschien niet wat je ervan verwacht had, maar je zult zien hoe gelukkig julie straks zijn met jullie droommeisje!

Hier een drukke dag gehad, heb geprobeerd er een beetje ritme in te krijgen (omdat ik daar zelf bij gebaat ben, en meisje indirect dus ook, als ik het gevoel heb "on top of it" te zijn); dat is half gelukt. Maar ja, je moet ergens beginnen! Ik voelde me vanmorgen zo stoer toen ik om 10.00 stond te douchen terwijl meisje net 5 min. daarvoor in slaap was gevallen na het drinken (goede tip elev! ) (neemt niet weg dat ik alsnog op je buikfoto zit te wachten trouwens ) Verder boodschappen gedaan met de draagzak (veel bekijks joh, echt leuk!) en op b*l.com gewinkeld. Rupsje nooitgenoeg heeft nu een speciale pop-up editie, superleuk, die heb ik besteld Heb nu al zin om haar later voor te gaan lezen (en dat zij dan al die pop-up flapjes kapot trekt )
Chiek, wat klink je positief! Gewoon om tien uur al gedoucht én met kind en al de deur uitgeweest. Dat is heel wat hoor, ik ben onder de indruk. Ik zei net voor ik elevmeisje naar boven bracht tegen man dat hij zo meteen een buikfoto moest maken omdat ik me hier anders niet meer kon vertonen, maar nu ligt de camera boven dus ik wacht even vijf minuutjes tot mijn zingende taalwonder boven in slaap gevallen is tot ik 'm haal.

Chiek, als chocochiekje maar half zo leuk wordt als de mijne, heb je geluk gehad.. Ik weet dat ik hier net zo vaak klaag over haar, maar écht, ze is nu zó leuk! Even ter illustratie: ze zingt nu luidkeels op de wijs van altijd is kortjakje ziek dat je boterhammen met pitjes moet eten omdat je anders buikpijn krijgt (ze had op een gegeven moment besloten alleen nog wit brood te eten, en ze heeft 'buikpijn' ontdekt als leuke aandachtstrekker, dus ik heb even gezegd dat ze bruin brood met pitjes moet eten omdat haar buik dat fijn vindt). "Je moet pitjes eeheeeten want anders krijg je spijijijt oekadadadiedie wapadoewapadoe, van boterhammen met pitjes krijg je geen buihuikpijn iejadeejaa papa leef je nog iejadeeja poef" (de wijs van kortjakje werd vrij snel verlaten, het is een medley geworden). "mijn knuffel is nog niet jarig geweest, de vlaggen hangen nog steeds niet uiuituit, ei ei we zijn zo blij, er stonden zeven wagentjes netjes op een rij"

Elev

Hier een boze Minie. Had maandag oppas voor Miniemeisje, mijn vader had de middag vrij genomen om te kunnen oppassen, zodat ik naar VO.3 kon. Alles leuk en aardig, ik zit daar, komt die docent niet opdagen! Grr... Maar geen man overboord. Docent gemaild dat onze hele groep aanwezig was etc etc en excuses van de docent.

Staat er vandaag een bericht op het netwerk dat we dat VO op vrijdag alsnog moeten doen!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nu moet ik dus op stel en sprong oppas regelen voor vrijdag omdat mevrouw de Docent eventjes niet kon. Nou, ik kan toevallig vrijdag niet. Tss!

Ik heb gelijk gemaild of ze van plan was vrijdag wel op te komen dagen (alleen iets beleefder ) omdat ik anders geen oppas ga regelen.
Mienie, wat balen! Heeft je vader er helemaal vrij voor genomen, en hij woont ook niet om de hoek natuurlijk.
Elev, wat een ùberschattig kind heb je toch

En tuuuuuurlijk wordt die van ons net zo leuk, alleen dan ietsje bruiner

Denk je weleens na over hoe het moet als je straks een tweede hebt en je de aandacht moet verdelen? Denk je dat elevmeisje straks jaloers wordt?

En die buikfoto moet nu toch echt een keer komen hoor, anders krijg je een keiharde ban! (nee hoor,dan zou ik je veel te veel missen )

Mini, wat een k-zooi zeg! Hoop dat je nu alsnog oppas kunt krijgen voor vrijdag! Drop haar anders hier, gezellig, heeft ze meteen een vriendinnetje! (niet echt doen hoor, dat trek ik volgens mij niet! )

Vraagje aan de mama's: hoe doen jullie het nu met anticonceptie? Ik ben erg vergeetachtig met de pil, dus dat zie ik niet zitten, een spiraaltje wil ik niet, want er is voorlopig genoeg gebeurd down under dacht ik zo , condooms kan in het begin prima maar zie ik niet als langdurige oplossing.... dus kom ik uit bij zo'n staafje in je arm. Heeft iemand daar ervaring mee?
Goed nieuws dan, Chiek, de foto is net gemaakt en ga ik nu op de groep gooien.

Elevmeisje ziet al heel erg uit naar de baby dus ja, ze moet dan wel aandacht delen, maar ze krijgt er ook iets heel leuks bij. Ik heb het gevoel dat het wel goed komt. Bovendien is het ook zo'n kind tegen wie je soms kan zeggen: ik heb nu geen tijd, straks kom ik weer met jou spelen. Ik werk ook wel eens als ze er gewoon is bijvoorbeeld.
Leuk leuk Elevfoto!

Wat een zeer aandoenlijk Elevmeisje door de babyfoon!! Ohh heerlijk, ik hoop dat luusbaby dat later ook gaat doen. Of doen jongens andere dingen?

Chiek, en de prikpil? of Nuvaring? Spiraal kun je btw het beste na 10 weken zetten. Misschien dat je tegen die tijd heel anders tegen je down-under aankijkt?

Mien...sjonge jonge... normaal als student vond ik het nooit erg als ik ineens onverwachts vrij was...maar als je een kindje hebt is het wel mega-stom. Prrr... heb je een oppas geregeld, komt je docent niet... Ik hoop dat ze vrijdag komt.

Ik heb, gewoon voor de leuk, een paar luusbaby foto's op de groep gezet.

Morgen naar de chirurg... ben benieuwd. Volgens de verpleegkundigen die hier komen, ziet de wond er erg schoon uit alleen moet de arts morgen even kijken naar een harde plek in mijn borst. Ik had vlak na de operatie geen harde plek, maar sinds een paar dagen wel. De verpleegkundige van gisteren was dat opgevallen en die van vandaag zei ook dat de arts daar morgen naar moet kijken en het moet beoordelen, want, zo zei zij: "ik kan je nu wel allemaal enge dingen vertellen maar je moet gewoon het oordeel van de arts afwachten", toen ik vroeg wat het dan kon zijn.

Pfff... het stukje zwart, dat was gewoon heel hard aangeplakt oud bloed. Is nu een stukje schoongemaakt.

Mijn borsten zijn nu trouwens wel echt theezakjes geworden....
Hoi allemaal,

Zo druk daggie gehad zeg. Wel af en toe bijgelezen, maar niet kunnen reageren. Wel op de groep, want was zo benieuwd naar Pien's reisverslag.

Chiek: Zo, jij bent zeker on top of it zeg! Superstoere mama ben je!! En ritme is inderdaad ook voor jezelf fijn moet ik zeggen, dus vooral zo doorgaan.

Wat anticonceptie betreft. Ik ben nu aan de pil. Niet meer voor lang hoor, maar had ze nog liggen en vond het handig omdat we op vakantie gingen. Had geen zin om ook mezelf nog eens te verschonen op vakantie. Dus lekker 2 strips achter elkaar. Maar daarna weer condooms. Verder geen ervaring, behalve dan met zo'n nuvaring. Dat breng je in en zit er dan 3 weken en geeft iets minder hormonen dan de pil, maar hoef je dus niet aan te denken. Na de 3 weken hou je 1 stopweek net als de pil en dan begin je met een nieuwe ring. Is een kunststof rubberachtig ding. Misschien wel iets voor jou? Hoor er wel positieve ervaringen over. Vond het alleen zelf niet handig, want toen ik moest plassen floepte dat er zo weer uit, maar misschien deed ik iets verkeerds??

Vind zo'n staafje maar een eng idee eigenlijk, dus nee geen ervaring.

Elev: Wat onwijs schattig is Elevmeisje zeg. Zo leuk lijkt me dat al die schattige dingen die dreumessen uitkramen.

Beng:

Luus: Jaaaaaaaaaaaaaaaaaa, de roze wolk is eindelijk gearriveerd en dat werd tijd ook zeg. Ben zo blij ook dat je nu eindelijk kan genieten. Fijn zeg.

Hoe lang eigenlijk nog tot je weer moet beginnen? Heb je nu toch langer verlof vanwege de moeilijke start?? Hoop het voor je, dan kan je nog even langer gaan genieten.

Mien: Wat vreselijk vervelend inderdaad. Hoop dat het vrijdag doorgaat.

Sproet: Hoe was de eerste dag op het kdv voor Sproetekind? Viel het mee?

Hier alles goed. Minicaat ligt op bed! Yeah!!!

Ben daar vandaag mee begonnen. En hij slaapt!! Maar ja, hij was dan ook uitgeput. Hij draait zich namelijk vandaag voor het eerst om. Helaas hadden wij niet de primeur, maar het kdv wel. Helaas, maar goed. Wij hebben gezien hoe hij zijn voetje voor het eerst in zijn mond stopte, eerste tandje gezien en dat hij alle gezichtsuitdrukkingen nadoet die wij ook maken. Dus daar troosten we ons maar mee. Maar vandaag schijnt hij zich de hele dag te hebben omgedraaid. En thuis ook nog even voor papa en mama gedaan. Daarnet dus gebadderd en een fles gegeven. En wou nog gaan voorlezen om er een heel ritueel van te maken, maar dat was niet nodig. Wilde hem boeren, maar hoorde alleen maar gesnurk op mijn schouder. Dus nu slaapt ie. Hoop dat het goed blijft gaan.

Oh, heb ook nog iets schattigs. Gisteren was Minicaat bij mijn schoonmoeder. En mijn nichtje van zeven dus ook. Heeft ze een tekening gemaakt op een stuk papier dat is uitgeknipt als hartje. En allemaal tekeningen van hartjes, kroontjes en meer meisjesdingen met daarop de tekst: Lieve Minicaat, je bent lief. je bent mooi.

Vond dat zo lief!! Ga het ophangen op Minicaats kamer morgen.
Luus, die theezakjes herstellen meestal nog wel (deels), volgens mij is zes maanden ongeveer de termijn dat je borstweefsel weer steviger is en als hersteld gezien kan worden. Bij mij knapte het in de loop der maanden in elk geval nog wel op (helaas niet meer zoals voor de bevalling, maar niet zo erg als na het stoppen van de bv).

Caatje, caatmini draait en slaapt! Hoera voor het kleine aapje. En joh, het kruipen, eerste woordje en eerste stapje is weer voor jullie.
Haaaaallo! Wat een heerlijke verhalen hier.

Elevmeisje en nog veel meer. Te leuk!!!

Enne nee ik was inderdaad niet in de stad. Sterker nog weinig buitenlucht gezien en eigenlijk pas anderhalf uur thuis. Maar een zeer geslaagde dag. Heb er helemaal energie van gekregen ondanks de vermoeidheid. Kreeg ook flink wat veren in mijn reet. Altijd leuk!!!

Luus yay!!!!!! Heerlijk dat je zo geniet. Je hebt dat zo verdiend.

Hoe ging het verder ook alweer met iedereen. Sorry ben de boel weer vergeten.

Oh ja miniCaat kan al een heleboel dingen. Wat leuk!!! En wat goed dat ie zo lekker ligt te slapen.

Hoe is het met Laalbaby? Over de koorts en prikken heen?

Bengie

Chiek wat ben je goed bezig!!! Je ziet het zelf nu toch ook? Knap hoor. Wat heb je voor draagding trouwens? Wil ik ook heel graag.

Pienieminie vond het ook leuk vandaag. Maar nu ik eindelijk echt rustig zit vind ie (even tegen de identiteitscrisis ) het nog leuker. Hihi!! Gezellig.

Ga zo de Elev foto kijken.

Sproet hoe ging het?

Oh en Mien wat een stomme docent! En gelijk heb je om dan even een duidelijk mailtje te sturen. Beetje commitment van de docenten kant mag toch ook wel.
Haaai!

Zo, eindelijk bijgelezen (een mens kan tegenwoordig niet eens meer een dagje werken )

Luus voor je blije, gelukkige gevoel! Eindelijk komt het genieten dan toch!

Mien, wat rete-irritant van die docent. Maar je vader heeft het vast leuk gevodnen, een paar uurtjes met z'n kleindochter (hij is toch nog wel even gebleven?)

Chiek, je doet het echt hartstikke goed, wees maar trots op jezelf! Ik ben trouwens sinds een week of 2 weer aan de pil (had nog 5 strips liggen en heb er eigenlijk nooit slechte ervaringen mee gehad).

Beng Niemand had je kunnen voorspellen dat zwanger zijn zo zwaar zou kunnen zijn, want jij hebt het wel flink te pakken zeg. Lijkt me moeilijk om het Goede Doel dan nog voor ogen te houden. Hou je taai meisie.

Elev voor Elevmeisje! Wat is het toch een superschattig poppetje. Volgens mij zit je dan zelf ook proestend op de bank of niet?

Caat, wat leuk dat Minicaat aan het rollen is (Sproetekind doet heeeel erg z'n best om van z'n buik naar z'n rug te draaien, maar hij pakt het nog niet heel handig aan ) En hij heeft dus ook al z'n eerste tandje?! Je moet ons vaker op de hoogte stellen hoor, we missen de helft! En wat is nu je nieuwe schema?

En dan.....

de 10 punten gaan naar.......

Lalie!!!!

Sproetekind had inderdaad een wenochtend. We hebben hem vanmorgen samen gebracht en hem gezellig spelend met een babygym achter gelaten en 3 uur later trof Sproetman hem weer zo aan. Hij had tussendoor wel geslapen (geen idee hoe lang) en was heel vrolijk. Dus dat was goed om te horen. Sproetman had het er vanmorgen moeilijker mee dan ik, maar hij was dan ook nog nooit bij de KDV geweest. Vrijdag dus nog een half dagje en daarna gewoon hele dagen.

Mijn moeder heft net aangeboden om een keer een nachtje op te passen. Sproetman en ik willen nog heel graag een weekendje (1 nachtje) samen weg, want dat hebben we nog te goed (omdat Sproetekind er opeens was), dus dat gaan we maar snel plannen. We houden wel erg van de Ardennen , maar ik ben nog steeds niet tot urenlange wandelingen in staat, dus misschien gaan we toch maar naar een stad (veel cafétjes induiken). Bovendien is 3 uur rijden wat veel voor één nachtje.
Duft, hoe ging je rijles? (bij mij is er zelfs met sneeuw nooit een les afgezegd, kon ik fijn de ABS uitproberen)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven