LGZW Deel IV

05-08-2009 20:52 3865 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eens even kijken of we hier verder kunnen....

naamleeftijdkind nr.nodzwangeruitgerekendandere infoChica1978281 14 september Chiekmeisje geboren!!! Mardjen291Mardmeisje geboren op 26 juli Lalie271Laalbaby geboren 3 aug!!! Nemovisje2611 Nov? 18-10 Heeft een ei!! Sjipperdepip311JAAAA! 16 maart 2010 Kloppend hartje gezien 29 okt 20 weken echo DoubleDutch311 14 oktober Kimberley geboren Chi caatje28116 april Minicaat geboren! Elev292JA! 25 februari 2010 Helemaal heel met een hartje!!!

Elevmeisje is 3 South29114 juli Southmini geboren! Peanutje331JA! 23 januari 2010Een kloppend hartje! Alles goed.

1 november pretecho Sproet197831121 mei Sproetekind geboren! Dufty322Duftyboy geboren op 10 juli! Duftygirl is 3.Minie86231 Miniemeisje geboren 3 sept Bengal311JAAAA! 12 februari 2010 Een kloppend

Alles goed! Luaska311 Luusbaby geboren!!! 4 aug

Hier vind je deel 3
Oja, heb geprobeerd net foto's te maken van een lachende Sproetekind, maar de lach is natuurlijk nét weer voorbij als je het knopje indrukt.
Elev, vandaag is echodag!!

Wil je heel veel succes (en plezier!) wensen met met zwaaien naar elevmeisje 2 in spé (of elevjongetje natuurlijk!)

Laat je snel weten hoe het gegaan is?

Wat een drukte hier gisteravond! Weet even niet zo goed meer wat iedereen gezegd heeft, dus dan maar even een voor jullie allemaal... tot later!
Goedemorgen!

Ik ben vanmiddag om drie uur pas, dus ik ben hier nog wel even vandaag. Liep vanmorgen van de zenuwen alweer zo te katten tegen man dat ik hem aangeraden heb een beetje uit mijn buurt te blijven (voordat jullie denken dat ik altijd alleen maar een bitch ben, tussendoor ben ik ook heel vaak lief hoor ).

Pien, wat leuk dat jullie het juiste kamertje gevonden hebben én het voor een deel cadeau krijgen!! Gauw bellen, ze zijn vast nog niet allebei weg sinds gisteravond. En welke wagen hebben jullie gekozen?

Sproetje, wat leuk dat je je opa nog hebt, maar heel moeilijk om iemand zo te zien wegglijden hè. Hij kan vast nog wel genieten van het zien van Sproetekind, ook als hij niet meer helemaal weet van wie jij er eentje bent of zich de man met wie jij al een decennium (misschien nog wel langer?) samen bent niet meer herinnert.

Mard, ik kende die uitdrukking ook niet (ik googlede jaffa en was even bang dat jullie hieraan refereerden

En wat een leuk kraamcadeau van je moeder!
Hahaha wie is dát dan? Jaffa is een plaats in Israël toch? Dus 'voor Jaffa liggen' is vast een Bijbelse uitspraak.
Dat is jaffa, een karakter uit 'stargate' (wat dat is? een variatie op startrek en starwars denk ik) volgens wikipedia. (En geloof me, er waren nog veel ergere plaatjes van.)

Jammer dat je lach-foto niet gelukt is, sproet! Ben benieuwd naar sproetekinds lachje..
@Elev, spannend vanmiddag, ik dacht (lees:hoopte) dat de echo al was geweest... Dan kan een dag lang duren he?

@Sproet, V. heeft dikkere voeding omdat hij heel veel heeft gespuugd en last heeft van reflux. Dus helaas moet het drinken ook wel in het tempo zoals we het nu doen. Wel zielig hoor, hij kan soms echt zo'n pijn hebben in zijn maagje, dan krimpt hij helemaal ineen. Gelukkig is hij er niet huilerig door en doet hij het verder prima (op het slapen na dan), maar na een voeding duurt het dus wel heeeel lang voordat het een beetje rustig is qua windjes laten en boertjes doen

Vannacht trouwens echt weer een erg gebroken nacht. Ik lag om 3.45 uur weer in bed, maar om 4.30 uur werd V. alweer wakker. Mijn lief heeft hem toen op zijn borst gelegd, maar dan kan ik dus niet meer slapen, veel te bang dat hij in slaap valt (ik heb helaas te veel van dat soort enge verhalen gehoord over in slaap vallen en kindjes die dan van de borst afglijden en stikken of vallen) dus tot 5.30 uur liggen koekeloeren naar het plafond, zucht. Om 5.30 uur is lief met V. opgestaan voor een flesje en kwam mini naast me liggen, die was wakker geworden. Toen ik net een beetje sliep, werd V. weer heel onrustig, zo rond een uur of 7. Ik heb hem toen op mijn borst gelegd en hij viel in slaap. Ben toen ik bad gaan liggen, want slapen had toch geen zin meer. Mini kwam ook lekker in bad, haar naar de creche gebracht en weer in bed gaan liggen waar ik goddank nog heb kunnen slapen tot 11.30 uur. Pfffff. Erg vermoeiend...
Van zo'n nacht zou ik ook helemaal kapot zijn Duft. Wat vervelend dat V. zo'n last heeft/had van spugen. Wel goed dat jullie meteen een oplossing hebben met die dikkere voeding. Sproetekind spuugt dan weer bijna nooit, maar hij drinkt heel gulzig, dus wij laten hem ook expres langer over z'n flesje doen door 2x tussendoor te stoppen voor boertjes (anders is die fles echt in no time leeg en heeft hij daarna nog steeds honger).

Ik wil eigenlijk alvast spullen inpakken voor vakantie, maar de spulletjes voor Sproetekind hebben we nog tot vertrek bijna allemaal nodig. En mijn eigen kleren liggen allemaal in de slaapkamer waar hij nu een tukkie aan het doen is. Het moet dus maar tot morgen wachten. Waar we heen gaan wordt het trouwens de hele komende week boven de 25 graden! (zelfs een paar dagen boven de 30) Ik ben er wel blij mee hoor, want niet hoog-zwanger en we hebben er een tuin.
Elev, misschien ben je al onderweg, maar veel sterkte anders het komende half uurtje en daarna: veel kijkplezier!!!
Veel kijkplezier Elev! Ik kwam al even kijken voor nieuws, maar je moet dus nog.

Helaas begon ik weer vreselijk te spugen net nadat ik vanmorgen ultravroeg een berichtje hier postte.

Die hoofdpijn is om gek van te worden, paracetamol houd ik niet binnen en zelfs een paracetamol zetpil 1000 mg helpt niet. Ik word er zo langzamerhand wanhopig van want zelfs slapen lukt niet. Op de ergste momenten zit ik er gewoon van te trillen en dan ga ik ook nog stotteren. Bengman vindt het ook helemaal niet leuk meer, voelt zich zo machteloos.....

En ondertussen iedereen maar zeggen dat ik vooral moet genieten van de zwangerschap. Het is maar zo kort en straks krijg ik spijt dat ik niet heb genoten. Heb gisteren heel kattig gevraagd op welk moment ik dat genieten moest doen, misschien als ik net mijn kop uit de pleepot trek of tijdens het kotsen
Ha!

even vanaf mijn mobiel. Lig samen met luusbaby te rusten. Ik heb ook al zo'n doorslaper. Vannacht de laatste voeding om 12 uur gegeven en pas om 7 uur schrokken we zelf wakker. Toen moesten we de kleine zelfs wakker maken voor zijn voeding. Wel lekker hoor.

jee duft. Wat ben je lang bezig zeg. Helemaal niet gek dat je zo vermoeid bent. Hier zijn we een uur a 5 kwartier bezig met voeden, verschonen en boeren.

Ben vanmorgen bij t consultatieburo geweest en de kleine is nu 3380. Geboortegewicht was 3025. Dus dat is heel netjes in tien dagen.

elev ik denk aan je vandaag en t zit vast helemaal goed, dus ik wens je véél plezier bij de echo! :-)

ik ga even lekker slapen. X
Slaap lekker Luus! Wat een bofkonten toch allemaal met die doorslapers. Eerst dachten we nog dat Minicaat een uitzondering op de regel was, maar volgens mij zijn Sproetkind en Duftyboy dat Luusmini is trouwens goed gegroeid zeg! Doet hem goed, die borstvoeding van jou!

Bengie, ik heb zo met je te doen. Je voelt je zo ellendig en kan volgens mij geen kant uit met je lijf. Zou er goed wanhopig van worden. En nee, genieten is er op deze manier niet bij. Arme meis.
Wat fijn dat Luusmini het zo goed doet! Heerlijk.

Ik vind het echt niet leuk meer idd en weet niet waar ik het zoeken moet van ellende. Mijn normale oplossing voor alles is gewoon even slapen. Maar zelfs dat lukt me niet meer, die koppijn is gewoon allesoverheersend.

En als kers op de taart zitten we ook nog midden in een verbouwing. Morgen mag ik de hele dag naar een drilboor luisteren waarmee de tegels van de muren gebikt worden en waar een muur mee aan gort wordt geslagen.

Vanmorgen met mijn kotshoofd zelfs nog keukenkastjes staan leegruimen....geen goede combi kan ik jullie verzekeren.

Was ik begin deze week nog vol goede moed dat het beter leek te gaan, dat gevoel is nu echt weg. Hopelijk trekt de hoofdpijn in de loop van dit weekend weg en kan ik weer wat positiviteit aanboren. Anders denk ik dat ik maandag of dinsdag jankend bij de huisarts zit want ik kan hier echt niet meer tegen. Helaas weet ik ook al dat de huisarts niks voor me kan betekenen, want zwanger als ik ben mag ik toch niks slikken...
Nou Luus, je hebt helemaal gelijk: het zit helemaal goed!

Ik had me er zo op ingesteld dat het mis was, dat ik weer helemaal moet wennen aan het idee dat we echt een kind krijgen. Alsof ik net pas de positieve test in mijn handen heb. Maar hij was er echt, hij was heel goed gegroeid (bijna zes centimeter al) en er klopte een duidelijk hartje. Neem smste me 'Beloof je dat je nu eindelijk zult gaan genieten?' en ze heeft gelijk, want in tegenstelling tot Beng ( ) heb ik nu echt geen enkele reden om dat niet te doen.
Bengie bengie, er zijn best veel dingen die wel mogen hoor, als je zwanger bent. Huisartsen zijn vaak een beetje aanstellerig voorzichtig, maar als je echt wat nodig hebt kan er een boel. En misschien is het een idee om gewoon even bij je ouders te gaan bivakkeren tijdens de verbouwing? Dat is niet ver bij jullie vandaan, toch? Als je het slopen, hakken en klussen niet hoort scheelt dat misschien een heel klein beetje in de hoofdpijn, je kunt niet stiekem toch gaan helpen en 's avonds kruip je gewoon wel in je eigen bed. Ik hoop dat het gauw beter gaat, mop.
Yes yes yes Elev. Ik heb de hele tijd lopen F5-(want hier moet dat wel ) om te zien hoe het met jullie was. Wat een goed nieuws en ik hoop ook echt dat je lekker kunt genieten nu.

Duft wat een nacht. En arme V dat ie zo’n last heeft van zijn maag. Tank je overdag een beetje bij of is dat lastig?

Bengie toch dit schiet ook niet op he. Supervervelend. Kan me niks voorstellen bij zulke heftige hoofdpijn (vond een week spanningshoofdpijn af en aan al vervelend) maar ik zou toch echt even langs de huisarts gaan en de vk even bellen want dit schiet ook niet op.

Ik zit me hier te verheugen op vanavond. Lekker een avondje bij paps en mams. Zo’n zin in!! Maar moet nog even anderhalf uur wegtellen.
Wat heerlijk Elev!!! En geniet je maar suf voor 2, want mij lukt het echt niet.

Ik kruip morgen idd bij mijn ouders in bed als ze hier aan de gang gaan. Daar hebben ze een heerlijk bed staan en een emmer heeft mijn moeder ook wel ter beschikking. Mag mijn vader net als vroegah kotsemmers legen. Zal hij enig vinden

Bengman is trouwens nu op pad om voor mij een positielegging te kopen. Lief he. Hij wilde graag iets voor me doen dus nu is hij naar de E*tam voor een zwarte legging. Het zal mij benieuwen waar hij mee thuiskomt.
Elev !!!!!

Beng wat lief van je man, en wat naar dat je nog zo rot voelt en het genieten daarom niet echt lukt, nee logsich toch?

Sorry even heel kort maar ik lees wel mee, heb alleen niet veel zin om te schrijven de laatste tijd (ook niet bij andere topic hoor).

Fijn weekend allemaal, wij gaan morgen lekker met een motorbootje het water op, koelbox met lekkers mee en genieten van elkaar en het water, helemaal zin in!

Tot snel :-)
Elev, jeeeeeeeej!!!

Wat een heerlijk nieuws dat alles goed gaat in je buik, en 6 cm al... goed hoor!! Dan is het echt al een klein minimensje

En neem heeft gelijk hoor, probeer er nu echt van te gaan genieten, want daar heb je alle reden toe! Aangezien het je 2e is ga je het vast ook al snel zien, leuk leuk leuk!

Beng, wat een narigheid toch weer... Ik zou ook zeker niet in het geboor en gedril blijven hoor morgen, daar wordt je hoofdpijn gegarandeerd erger van. Ik hoop zó dat je hormonen zich snel weer normaal gaan gedragen,en dat ook jij kunt gaan genieten van je zwangerschap!

Oh ja, neem, wat een lieve woorden van jou, dat was ik helemaal vergeten te zeggen. Ik werd er gewoon een beetje stil van...

Vind jou ook een lieffie hoor!
Elev, helemaal super! Lekker genieten nu, die kleine maakt het hartstikke goed!

Jeej Elev! Wat een fijn nieuws! En nu genieten GVD!

Neempie, wat rot van dat tentamen. Schouders eronder en dan komt het vast goed.

Beng, arme meis toch! Inderdaad wat Elev zegt, als je echt wat nodig hebt kan er een heleboel hoor. Sommige artsen hebben geen zin om het uit te zoeken en andere zijn inderdaad overdreven voorzichtig. Zo is het niet uit te houden, en al dat gespuug is ook niet echt goed voor de kleine.

Ik heb vandaag de enveloppen geschreven en (hopelijk) de laatste aanpassing aan het geboortekaartje gedaan. Ik kreeg ineens zo'n gevoel van urgentie! Dat komt denk ik door mijn moeder, ze is er namelijk van overtuigd dat ik zeer binnenkort ga bevallen (als in, een week of 2/3. Anders duurt het max. 6 weken en dat is ook nogal binnenkort ).

En ik heb nog een pyjama met broek en shirt gekocht, en een zwarte joggingbroek met 2 t-shirts. Dan kan ik er redelijk netjes bijlopen in comfortabele kleding, tijdens de kraamtijd.

Oh, en we hebben beschuit, muisjes en boter in huis gehaald. Die kleine kan komen wat mij betreft.

En nu ga ik lekker een boek lezen, want ik heb tenslotte verlof om uit te rusten.
Oh, Duft... 3 dagen was wel nodig ja. Het was écht heel vies! Maar mijn moeder poetst dan ook op plekken waar ik niet eens aan denk dat het vies wordt, zoals onder de koelkast/vaatwasser/oven of de leuningen van de trap etc. En we hebben alles natuurlijk niet zomaar afgestoft, maar echt geschuurd en geboend en heel erg veel zooi weggegooid. We hebben me toch een ruimte ineens.
Het goede nieuws begint een beetje door te dringen hier (misschien omdat man elk uur tegen me zegt "hee, we krijgen een kindje!"), ben helemaal vrolijk. Want behalve de goede echo ben ik ook de 12 weken grens gepasseerd. Dus Bengie, ik doe m'n best om te genieten.

En luister maar naar dokter Minie, hup, ga naar je huisarts om iets te halen voor die migraine. Er zijn ook best dingen die met mate niet zo schadelijk zijn, en een moeder die niks binnenhoudt en niet slaapt is ook schadelijk. Hopelijk kun je een beetje rusten als je uit de verbouwingsstress bent en bij je ouders zit. Migraine lijkt me één van de ergste soorten pijn die er is.

Mien, wat een lekker gevoel als er op dat soort plekken schoongemaakt is hè! Doe ik ook nooit hoor, ik vind het al heel wat als ik af en toe onder het vloerkleed stofzuig en de banken van hun plek haal. En superleuk, enveloppen schrijven. Maar jouw ukkie kan beter nog zo lang mogelijk blijven zitten, hoor. Hoe groot is de kans eigenlijk dat jouw mini in de couveuse moet als ze zo licht blijft (jij had er zelf ook in gelegen, toch?)?

Duft, dat klinkt inderdaad als een waardeloze nacht! Wat kun je dan brák zijn hè. En ik was ook altijd heel bang dat we met de baby in bed in slaap zouden vallen, en dan...
Jeeeeh Elev! Wat een fantastisch nieuws En nu inderdaad verplicht genieten hoor! Hebben jullie het een klein beetje gevierd samen?

Ik kom net bij m'n opa vandaan. Was zo leuk om hem met Sproetekind te zien. Hij heeft hem lekker op schoot gehad en dat zag er zo natuurlijk uit. Maar ja, die man heeft ook wat kinderen, kleinkinderen en achterkleinkinderen in z'n armen gehad! En Sproetekind schonk hem bij binnenkomst een hele grote lach Opa zei dat hij Sproetekind maar goed in zich op zou nemen omdat hij hem vast niet meer zou zien voordat we weggaan. Maar ik heb hem beloofd dat we zeker voor de verhuizing nog een keer langs, komen. Oh en hij was helemaal niet vergeetachtig hoor, had laatst met mijn moeder zeker een slechte dag ofzo.

Sproetekind sliep trouwens heerlijk op de heen-en terugweg, totdat we bij stoplichten aankwamen, toen vond hij het niet meer leuk. Dus voor onze vakantie weten we alvast dat we zo lang mogelijk moeten blijven doorrijden op de snelweg.
Oja, we hadden onze huwelijksakte opgevraagd en die werd vandaag toegestuurd. Staat er een verkeerde geboortedatum van mij op Wat een eikels toch bij de gemeente, stelletje ambtenaren . Dat is toch te debiel voor woorden dat dat handmatig wordt ingevoerd?? Ik heb het digitaal aangevraagd, met mijn goede geboortedatum en zelfs mijn paspoortnummer, je zou toch denken dat het één druk op de knop is en dat document rolt er uit. Maar nee hoor, dat gaat iemand zitten typen daar. Unbelievable .
Nou vergeet ik DD, klinkt super jullie dagje morgen! veel plezier!

Oh Sproetje, wat fijn zo'n leuke middag! Toch bijzonder, de vierde generatie hè. En gelukkig dat hij helemaal niet vergeetachtig was. Ik hoop voor jullie dat Sproetekind net zo'n makkelijk autokind wordt als elevmeisje, en daarbij telt: oefening baart kunst. Dit voorjaar zijn we met maar één pauze van Toulouse naar huis gereden.

Man keek ontgoocheld in de boodschappentas omdat hij vond dat ik niet genoeg lekkers (magnum mini's double chocolate/caramel) had gehaald om het te vieren. Toen heeft hij dus avondeten gehaald bij b*rger k*ng (daar had ik al 8 weken trek in), mmm.

Hee, ik zie bij On air (soort van DWDD-vervanger in de zomer op schiphol) dat de viva-actie Free Arie genoemd wordt. Grappig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven