LGZW Deel IV

05-08-2009 20:52 3865 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eens even kijken of we hier verder kunnen....

naamleeftijdkind nr.nodzwangeruitgerekendandere infoChica1978281 14 september Chiekmeisje geboren!!! Mardjen291Mardmeisje geboren op 26 juli Lalie271Laalbaby geboren 3 aug!!! Nemovisje2611 Nov? 18-10 Heeft een ei!! Sjipperdepip311JAAAA! 16 maart 2010 Kloppend hartje gezien 29 okt 20 weken echo DoubleDutch311 14 oktober Kimberley geboren Chi caatje28116 april Minicaat geboren! Elev292JA! 25 februari 2010 Helemaal heel met een hartje!!!

Elevmeisje is 3 South29114 juli Southmini geboren! Peanutje331JA! 23 januari 2010Een kloppend hartje! Alles goed.

1 november pretecho Sproet197831121 mei Sproetekind geboren! Dufty322Duftyboy geboren op 10 juli! Duftygirl is 3.Minie86231 Miniemeisje geboren 3 sept Bengal311JAAAA! 12 februari 2010 Een kloppend

Alles goed! Luaska311 Luusbaby geboren!!! 4 aug

Hier vind je deel 3
Oh Sjip, 10 weken alweer! Je zit alweer op 1/4e van de zwangerschap. Schiet op hoor! Lijkt nu niet zo, in het begin vond ik het ook megalangzaam gaan, maar als ik nu terugkijk ging het stiekem razendsnel!

Mardie, wat fijn dat miniMard even lekker ligt te slapen. Regeldagen noemen ze dat toch?

Tja, die voorweeën... Het waren er een stuk of 8 en toen viel ik in slaap. Weet niet of ze toen nog even door zijn gegaan of meteen gestopt zijn.
Even snelle update over Pienieminie. Alles goed. Hartje klopte mooi, ze vond het ook meteen en onze minie groeit goed. Baarmoeder zit een vinger onder mijn navel en dat was prima.

Gister geweldige ongeplande dag uit gehad. Later meer want heel erg druk. Voor nu heel blij met de levenslust van onze minie.
voor Pienieminie.

Super dat alles goed gaat!

Mien, wat houden die voorweeen precies in, snap dat ze voor de echt bevalling komen en een soort oefening zijn, maar waarom? Wanneer krijg je die? Sorry ben met m'n 10 weken nog niet zo ingelezen

Mard, lekker dat je nu even kunt rommelen, terwijl Minimard heerlijk in dromenland is. Dat was gister dus een aardig melkmachine-dagje
Laal en Luus, ik weet eigenlijk niet meer of ik het al had gezegd, maar dank je wel voor jullie mooie kaartjes!!

Erg leuk!
Wat goed Pien!! Yeah!!

Heb vanmorgen mijn eerste échte uitstapje gehad in mijn eentje: naar de tandarts!

Ik wist toch niet meer hoe ik auto moest rijden?!!? Vond het zo vreemd en moest er in het begin écht goed bij nadenken! Maf.

Maar het was lekker om weer eens zelfstandig op pad te zijn. Had me ook opgetut, kon mijn zwangerschapsspijkerbroek weer aan (jippie!!!), leuk pre-zwangerchapsblousje erop (lekkerrrrr), kleine hakjes aan! Yeah, voelde me weer helemaal top! Kon prima in en en uit stappen in de auto. Wat voelt dat dan geweldig, na maanden zo beperkt te zijn geweest! Mijn dag kan niet meer stuk.

Nah., ik ga weer voeden! Adios!
Hey Pien, wat fijn!

Sjip, ik las net ergens dat voorweeën ervoor zorgen dat de baarmoedermond zachter wordt. Een soort voorbereiding op de bevalling dus. Maar ik las ook dat je best 5 weken voorweeën kunt hebben zonder dat er verder iets gebeurt qua bevallen/gewone weeën.
Pienie, wat goed dat je kleine het zo goed doet, en dus al helemaal niet meer zo klein is! En je bm al een cm onder je navel... dat gaat hard zeg! Ik zeg: de hoogste tijd voor een nieuwe buik foto!!

Sjippie ook al zulk goed nieuws, en 10 weken alweer... je zult er zelf misschien anders over denken, maar wat gaat het hard! Zie je bij jou al iets veranderen aan je lichaam? En dat humeur... dat komt heus wel weer goed hoor, en anders heeft je omgeving gewoon lekker pech!

Mard, dat klinkt als een lange voedsessie zeg! Drinkt ze dan ook de hele tijd, dat kan toch haast niet? Lijkt me wel dat je dan echt mega gevoelige tepels hebt na 9 uur gesabbel?

Wel heerlijk dat het zo goed gaat!

Luus alweer de zelfstandig opererende vrouw, goed hoor! Kan me goed voorstellen dat je trots bent op je eerste uitje, dat ook nog eens goed verliep, en terecht!!

Elev, had even niet gedacht aan de medische voorzieningen op jullie vakantiebestemming, maar dan zou ik inderdaad ook niet voor marokko gaan hoor . Man hier was daar ook heel duidelijk in, daarom bleven wij ook in europa toen we op vakantie gingen.

Heb even voor je gekeken, zuid spanje is een graad of 16-18 rond die tijd, met misshien een uitschieter naar 20 graden. Geen strandweer dus (althans niet zwemmen) , maar lijkt me als je 7 maanden zwanger bent juist aangenaam om niet in de 30 graden te zitten. En niet zo ver vliegen (hoe comfortabel zit je nog met een dikke buik?), maar dat zijn afwegingen die je natuurlijk zelf het beste kunt maken. (ik had vorige maand 8 uur vliegen absoluut niet zien zitten, maar misschien jij wel)

De canarische eilanden zijn ook leuk, mits je de goede bestemming/plaats kiest (zodat je niet tussen de disco's zit) en een graad of 23-26 in die periode.

Is het bij jullie ook zo heerlijk bewolkt? :p
Ben ik toch nog even. Kan maar zo lang geconcentreerd bezig blijven.

Chiek wat ben je weer heerlijk vakanties aan het plannen. Was alweer een tijdje geleden dat je hulp nodig was natuurlijk. Vind dat altijd zo leuk om te lezen.

Enne wat die foto betreft, die wilden we van het weekend maken maar dat is er dus zo niet van gekomen omdat we allemaal leuke dingen hebben gedaan. Foto's maken is ook leuk maar gewoon totaal bij ingeschoten. Was gisteravond ook pas om half 11 thuis. Nou hopelijk wordt het vanavond wat.

Sjip jeetje dat schiet echt al op bij jou. Wanneer is je combi test? Of staat dat al in het schema? Kan ik even niet terugzien nu.

Luus wat ben jij lekker bezig met je uitje. Wat klink je goed en blij en helemaal jezelf. Met jouw bekken gaat het dus ook goed? Geen oefeningen of fysio meer?

Mard wat een zuipschuit die kleine van jullie zeg. Waar laat ze het allemaal? Komt er dan nog wel melk uit je borsten als ze er zo lang aan ligt. En inderdaad gaat het niet heel pijn doen?

Oh ja had ook nog niet gereageerd op de zere en wiebelende benen van de hoogzwangeren. Super vervelend. Helemaal als het je nachtrust verstoort. Nog een paar loodjes dames en dan zien we jullie hier ook niet meer zo vaak denk ik.

Ik heb vandaag hele rare plopjes in mijn buik en begin steeds meer te vermoeden dat het niet mijn darmen zijn. Niet echt bevorderlijk voor de concentratie. Desalniettemin toch maar weer verder. Doeg!!
voor de plopjes van Pieniemini!

Nou die tijd die ze dan drinkt is niet achter elkaar, ze houdt ongeveer een pauze van 30 min. Dan valt ze in slaap aan de borst, daar til je haar dan zeer behoedzaam vanaf, leg haar op mijn buik en na 10 min. durf ik haar dan in bed/box/wipstoel/wagen te leggen. Met een beetje mazzel kan ik dan 20 min. eten/plassen/ogendicht

En ja, die tepels doen zeer na zo`n dag, maar ik smeer Bepanthen en dat helpt dan goed. Op een gegeven moment heb je dan echt het idee dat er geen druppel melk meer in je borst zit, maar zij krijgt er altijd nog wel iets uit (je ziet dan melk in haar mondje oid).

Die bepanthen is trouwens een aanrader, ik zou het echt kopen voor je bevalt als je bv wilt gaan geven. Wij kregen ook wel monstertjes in het zh, maar dan moet je daar maar net terecht komen en zij die monstertjes hebben.

Vandaag een lekker dagje, zelfs een soort van ritme!

Luus, geef jij nu 1 borst of 2?
Even vanaf mobiel en vanaf bed. Hihi.

Twee borsten. Plekje zit toch net buiten zijn mondje.

Relaxed spul dat bepanthen! Heb net een nieuwe tube gekocht. Mijn drie kleine testtubes waren op. Zeker een aanrader.

Gaan bij jou de zoogcompressen ook zo snel er door heen?

Luusbaby ligt ook op mijn buik en voedingskussen nu, ff rusten tussen twee borsten in. Ga nu de rechter nog even geven als toetje.

Doei!
Lekker he, Luus, ik snap helemaal wat je bedoelt! Ik ben verleden week uiteten geweest met een vriendinnetje, met een rose en een sigaret en dat vond ik ook ZO lekker, gewoon ook weer even vrouw zijn ipv alleen moeder. EN ik heb net allemaal kekke setjes lingerie besteld, ook fijn!

Bij mijn 1e was het zo erg dat ik iedereen ging bellen toen ik naar de pedicure liep (aan de overkant). "Ja, ik loop nu ALLEEN buiten, en ik ga ALLEEN naar de pedicure,knap he?!" Dat mijn vriendinnen mijn vriendinnen zijn gebleven is me een raadsel, ik was compleet mesjogge in die tijd, als ik eraan terug denk
Oh meiden, ik werd gister zelfs een beetje verdrietig omdat ik zelf geen borstvoeding geef terwijl het bij jullie zo romantisch klinkt... Ik vraag me dan af of ik niet te snel heb opgegeven, maarja, daar kan ik toch niks meer aan veranderen natuurlijk. Ik vind het zo knap hoe jullie erin door blijven zetten, Luus en Mard, volgens mij is het uiteindelijk zo de moeite waard!

@Pien, wat een supergoed nieuws! Ik ben trots op jullie pieniminie!
Nou Duft, 's nachts loop ik wel een beetje te vloeken hoor (en een paar keer gehuild ook). Luusbaby wil dan veel moeilijker aangelegd worden, dus dan is het een beetje een strijd. Gezwaai met armen en benen, dus dat doe weer pijn aan mijn tepels etc...

Ja lekker is dat hè? Het is net alsof vanaf het moment van de bevalling je op een sneltrein stapt en die niet meer stopt. Je zit vast op die trein. Vanmorgen was het net alsof ik even van de trein af mocht, even iets anders dan in die sneltrein zitten.

Ik kijk nu ook al uit naar ons eerste avondje uit samen met z'n twee, zonder baby. Lijkt me heerlijk. Stom he? Maar ales draait om die kleine nu en dat is geweldig, maar het lijkt me ook heerlijk rustig om weer eens zonder de baby te zijn. Zonder daardoor een slechte ouder te zijn, haha.
Dankjulliewel voor jullie lieve woorden voor Pienmini. Ben ook wel heel trots. *glunder glunder glunder* Zet alles ook weer even in perspectief. Maakt onnodige stress nog onnodiger.

Luus en Mard wat een fijne verhalen schrijven jullie toch. Het klinkt zo uberheerlijk. Ik ga me er ook steeds meer op verheugen. (Dat deed ik wel al hoor maar door jullie verhalen lijkt het nog bijzonderder te worden.) En superfijn dat het allemaal zo goed gaat natuurlijk ondanks de wat gekke dagen en nachten tussendoor.

Duft niet verdrietig zijn over wel of geen borstvoeding. Dit is voor jouw de beste keuze en V komt echt niks te kort. Dat weet ik gewoon heel zeker. Jij bent zo’n oermama (mag ik dat zeggen?) dat ik zeker weet dat als het beter had aangevoeld de borst te geven dat je dat dan ook gedaan had. Dit werkt voor jou en dat is prima.
Ik heb trouwens net een echt héél leuk cadeautje gekregen van een vriendinnetje. Een boekje over 'baby prins luusbaby's naam'

En ik en lief spelen de koning en koningin in het verhaal. En luusbaby's gewicht en lengte komen ook in het verhaal voor.

Custom made op een speciale website. Misschien een leuke tip voor anderen: www.personalgifts.nl
Had ik bijna over het superduper pieniemini beweegt-nieuws heen gelezen...... Pien, wat onwijs leuk!!!

Hoop dat je het steeds vaker en duidelijker zult voelen, het is zo heerlijk!

Ik voelde het in het begin het beste als ik even ging lopen (naar de wc ofzo) en daarna weer ging zitten... dan voelde ik meteen allemaal kriebeltjes.
Leuk cadeau Luus!!!

Chiek het zijn soms kriebeltjes maar soms echt soort van plopjes, net over er bubbels in mijn buik borrelen. Dus ik weet eigenlijk niet wat wat is. Maar die borrels van vandaag waren zo onherkenbaar en toch zo duidelijk dat ik wel een klein beetje durf te geloven dat het onze minie is.

Nog iets wat ik me vandaag realiseerde. Dat we het hartje hoorde en dat alles goed is zonk wat laat in maar het geeft me wel een gevoel alsof ik vandaag de test opnieuw heb gedaan. Klinkt misschien stom. Maar ik heb heel lang niet durven geloven dat dit ons kon overkomen en dat het goed zou gaan en nu lijkt het daar toch echt op.
Het overkomt jullie wel degelijk pien, en dat is maar goed ook, want het zou toch zonde zijn als jij als hippe urban-mama geen kind zou krijgen. Geniet er maar van, de bewegingen worden alleen maar duidelijker! En over een week of wat (kan best nog even duren) kan pienman het ook voelen vanaf de buitenkant..... dat is toch wel een van de meest romantische en intiemste dingen éver; dat je man zijn kind voelt in jouw buik, en jullie samen kunnen zwijmelen

(even niet zo nuchter, maar zo zie ik het gewoon echt)

Man hier vind het nog steeds helemaal geweldig om de baby te voelen, of mijn buik te zien golven. Maakt dan opmerkingen naar mijn buik als: "Hoi baby, papa is nu al zo gek op je!" of "Papa kan niet wachten om je te zien en met je te knuffelen" , waarop ik weer helemaal verliefd op hem wordt!

Maareh..... waar is iedereen?
Wat fijn dat Pienieminie het zo goed doet en dat je gewoon plopjes voelt! Zo leuk!!!

Ik had vandaag een K-dag. What's new. Heb vreselijk hysterisch zitten huilen aan het bureau van mijn baas , arme man. Gelukkig is hij niet bang voor tranen, maar toch.... Hij heeft me voor deze week naar huis gestuurd en ik moet maar kijken wat ik wil en doe. Morgen ga ik ws. wel even heen en weer voor een gesprek met PZ over vervanging. En dan zal ik gelijk even een laptopje regelen zodat ik voorlopig thuis kan werken en mijn eigen tijd kan indelen. Kan ik lekker een middagdutje doen. 's Avonds trek ik meestal wel weer bij, maar na de lunch gaat het helemaal mis.

Die hoofdpijn is zo allesoverheersend dat ik er gek van word. Ik kon er vandaag echt niet meer tegen.
Bengie

En wat fijn dat je baas zo begrijpend is. Doe maar lekker rustig en ik denk dat het echt niet zo'n gek idee is dit even met de vk te bespreken. Dit kan niet de bedoeling zijn.

Chiekie, Pienman was ook helemaal enthousiast toen ik vandaag smste over het koppeltje duiken van ons kind. Verder zitten we in een heel klein dipje volgens mij. Ik voel een afstand en dan niet letterlijk. Maar dat verschilt ook per dag. Ga me er niet te druk om maken. Het komt goed want we vinden elkaar nog wel heel lief. Hebben alleen even moeite met uiten ofzo.
voor Pienie, emotionele achtbaan hoor dat zwanger zijn. Tijdelijke onzekerheid en angst voor wat komen gaat. Bengman zei vanavond ook ineens dat hij niet weet hoe het straks allemaal gaat en moet etc. Terwijl ik wat dat betreft zoiets heb van wie dan komt wie dan zorgt. Eerst die zwangerschap maar eens doorstaan, dat heeft nu mijn prioriteit. Ik ben echt overgegaan op survivalmode, heb niet eens energie om te stressen of ons kind het nog wel doet. Voel me zo ellendig, dat moet die groeiende energievretende parasiet wel veroorzaken.
Ja je zegt het precies goed. Emotionele achtbaan. Pffff het treft ons beiden hier.

Maar jouw survival mode lijkt me ook niet echt fijn. Ik hoop echt zo voor je dat het snel beter wordt. Even denken jij bent nu 14 weken toch? Ik ging me met 16 weken echt merkbaar beter voelen. Dus ga ook voor jou duimen.
Ben nu 14,5 week idd, hoop op verbetering bij 16 weken. Dacht het ook te kunnen uitzingen tot die tijd op het werk door halve weken vrij te nemen maar ik stortte vanmorgen dus al in.

Er was hier alleen pas een topic over 4 maanden zwanger en nog steeds hoofdpijn. Ben zo bang dat het bij mij ook blijft aanhouden... Voor mezelf wel echt een grens gesteld op 16 weken. Als ik dan nog zo'n hoofdpijn heb ga ik 50% werken oid in overleg met de arboarts. Ik loop nu nl. al op mijn tandvlees en voer eigenlijk niks meer uit op kantoor omdat logisch nadenken niet lukt.

Hier op iedereen reageren lukt trouwens ook niet, kan het gewoon niet onthouden op de 1 of andere manier. Terwijl ik het wel lees allemaal.

Sjip heeft voldaan aan haar meldplicht, braaf meisje Succes met de bovenverdieping.

Mooie foto's trouwens weer op de groep Laal. En jouw buik is ook schitterend Chiek.
Duft was er gewoon hoor vandaag.

Ben ook heel benieuwd hoe het met Neempie is. Hoop dat je het nog een beetje trekt meis.

En Beng inderdaad gewoon aan de bel trekken als het niet ophoudt. En toch even vragen of dit wel normaal is.
Zag net dat Duft er gewoon was vandaag idd. Heb gewoon zitten lezen over rose en peukies en lingeriesetjes en flesvoeding ipv borstvoeding.

Neempje had toch verhuisweekend afgelopen weekend? Die zal wel echt gesloopt zijn vandaag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven