LGZW Deel IV

05-08-2009 20:52 3865 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eens even kijken of we hier verder kunnen....

naamleeftijdkind nr.nodzwangeruitgerekendandere infoChica1978281 14 september Chiekmeisje geboren!!! Mardjen291Mardmeisje geboren op 26 juli Lalie271Laalbaby geboren 3 aug!!! Nemovisje2611 Nov? 18-10 Heeft een ei!! Sjipperdepip311JAAAA! 16 maart 2010 Kloppend hartje gezien 29 okt 20 weken echo DoubleDutch311 14 oktober Kimberley geboren Chi caatje28116 april Minicaat geboren! Elev292JA! 25 februari 2010 Helemaal heel met een hartje!!!

Elevmeisje is 3 South29114 juli Southmini geboren! Peanutje331JA! 23 januari 2010Een kloppend hartje! Alles goed.

1 november pretecho Sproet197831121 mei Sproetekind geboren! Dufty322Duftyboy geboren op 10 juli! Duftygirl is 3.Minie86231 Miniemeisje geboren 3 sept Bengal311JAAAA! 12 februari 2010 Een kloppend

Alles goed! Luaska311 Luusbaby geboren!!! 4 aug

Hier vind je deel 3
quote:Lalie schreef op 09 september 2009 @ 12:34:

[...]

De voeding...maar het kan ook liggen aan de fles die je gebruikt. Misschien ook nog het bekijken waar Luus.

Voordat ik overstap op kunstvoeding ga ik me eerst verdiepen in the ins and outs op voedings- en flessengebied.Ik denk inderdaad ook dat de fles ook een grote rol speelt, maar helaas werkt het voor iedereen weer anders dus moet je zelf uitvogelen hoe of wat...
Minie, ik vind jou zo'n leuke mamma. Volgens mij zie je overal de humor wel van in, maar dat komt waarschijnlijk ook omdat je een relatief makkelijk kindje hebt (denk ik). Heerlijk om je te lezen, je klinkt ontspannen en gelukkig!

Caat, het gekke is dus, dat ik weer van het RIVM begreep dat de Mex. Griep zich juist helemaal niet kenmerkt met hoge koorts, maar met een temp. van rond de 38 graden (ik had precies 38 graden koorts en juist dat vonden ze typered voor de MG als je daarnaast wel hevige griepverschijnselen hebt, mn hoesten) Maar de HA daarentegen dacht juist weer dat ik het niet had, omdat ik geen hoge koorts heb... Tsja, je komt er toch niet achter, maar ik voel me wel echt ziek, zo ziek heb ik me zelden gevoeld ook. Ik moet ook steeds even uitblazen als ik iets gedaan heb, dus echt even liggen en uitrusten als ik V. een luier heb omgedaan en bijv. voor mini een boterham heb gesmeerd. Echt niet leuk... Maar goed, morgen gaat het hopelijk weer wat beter...
Neem je bent een schatje!! Bedankt voor je lieve kaartje en het cadeautje.
quote:dufty schreef op 09 september 2009 @ 13:13:

[...]

Ik denk inderdaad ook dat de fles ook een grote rol speelt, maar helaas werkt het voor iedereen weer anders dus moet je zelf uitvogelen hoe of wat...Precies, daarom ga ik eens kijken wat er allemaal aan info op internet staat. Maar dan nog...dan weet ik nog niet wat Laalbaby fijn vindt. Inderdaad een kwestie van uitvogelen...
Oh ja Luus, ik heb geen foliumzuurtabletten gekregen hoor, vonden ze niet nodig en ze kenden het hele verschijnsel niet
Ik ben er weer! En goed geslaagd ook. Een trui, schoentjes (voor volgende zomer) en 2 jurkjes waarvan 1 van KL (die nu ook een webshop heeft!) Ging ook hartstikke goed met lopen en fietsen, meestal zet ik mijn fiets op één plek neer maar heb ik hem steeds meegenomen zodat ik elk moment kon fietsen en niet terug hoefde naar het startpunt. Geen laarzen zonder hak, vond ze toch echt allemaal te grof/ordinair/gewoon lelijk. Ik doe het voorlopig met dat ene paar hakjes waar ik wel op kan lopen.

Duft, wat leuk om te lezen hoe jij de voedingen doet. En je hebt gelijk dat je zelf ook niet precies om de zoveel uur eet. Ik heb wel steeds naar een ritme gestreefd en gelukkig hebben we dat nu ook al een tijdje. Vind het wel prettig met afspraken enzo dat ik een beetje weet waar ik aan toe ben op een dag. De hoeveelheid eten laten we wel aan Sproetekind over sinds hij opeens niet meer als een gek alles achter elkaar opdrinkt. Hij weegt ruim 7 kilo, dus komt niets te kort.

Onze dag: tussen 03.30 en 04.30 flesje, binnen een half uur weer in bed, rond 7.00 flesje, knuffelen, alleen in de box of wipstoel, 11.00 idem, 15.00 idem, 19.00 idem 23.00 laatste flesje met lichten gedimd en dan ook niet meer alleen spelen maar naar bed. Hij is maximaal 5 kwartier wakker tussendoor (je ziet goed wanneer hij moe wordt). Soms is hij ook wel eens een uur eerder of later wakker en dan krijgt hij gewoon een flesje hoor, uiteindelijk geven we hem altijd z'n laatste tussen 22.00 en 23.00, soms moeten we hem dan wakker maken, want z'n slaapje van 19.00 is heel diep.
Oh en over verschillende middeltjes en flesjes tegen krampjes, ik heb er toen uren over zitten lezen op internet, maar iedereen heeft zulke verschillende ervaringen. Ik heb toen besloten: ik probeer die Cina*baby uit, als het werkt: fijn, als het niet werkt: pech. Als je alles uitprobeert (want er is veel hoor) is dat ten eerste vreselijk onrustig (steeds weer een ander speentje/druppeltjes/voeding) en ten tweede heb je uiteindelijk waarschijnlijk dé oplossing gevonden op het moment dat de krampjes over zijn gegaan omdat z'n darmen gewend zijn aan alles. Hoe zielig het ook is (en hoe kut voor jezelf om met een huilend kind rond te lopen) en het is echt iets waar ze doorheen moeten en dan is het over (tenzij ze een allergie hebben).

Oh en Luus, die 3 weken hebben wij nét niet gehaald, anders ook hier een huilbaby hoor.
Wat leuk Sproet! Zijn die schoenen voor jezelf voor volgend jaar zomer??
Ja, haha, nog niet voor Sproetekind. Als het net zo'n slome is met lopen als ik was, dan heeft hij volgend jaar pas in de winter z'n eerste echte schoentjes nodig (even ter illustratie: ik kon zitten toen ik 1 jaar was). Nee, dit zijn open schoentjes met een laag hakje. Ben al jaren op zoek naar de ideale schoenen voor zomers onder een jurkje met een laag hakje, want van die ballerina's staan mij namelijk niet (krijg ik korte pootjes van) en altijd maar hoge hakken is ook niet fijn.
Bengal, jij ook al leuke post van Neem vandaag? Ik ook!

Neem is echt een enórme lieverd, ook hier nogmaals: dankjewel!!

Mini, wat klinkt je toch schattig met je kleine piepmuisje!

Al zal dat volume best nog wel toenemen hoor de komende tijd, en dan denk je met weemoed terug aan die eerste weken gok ik

Sproet goed geslaagd dus, mooi! En ook als moeder blijf je dus een jurkjestype! Heb je nu weer hetzelfde lichaam als voor je zwangerschap, of niet? Ik snap dat de gemiddelde buik iets slapper blijft na het krijgen van een kind, maar verder? Sommige vrouwen houden bijvoorbeeld ook een andere cupmaat, of een maat grotere voeten

Chicaatje, wat een grappige tip, had er nog nooit van gehoord! Als je radeloos bent ga je alles proberen, maar ik heb niet eens een stuk zeep in huis, en geen puf meer om nog naar het dorpscentrum te gaan (erg he!). Ga dus eerst de melk en de oefeningen van dd proberen, en anders morgen een stuk zeep aanschaffen.
Chiek, je kunt vast ook iets anders dan zeep doen, wat een beetje het zelfde formaat heeft, een spel kaarten ofzo (ik vind het echt zo'n grappige tip, dat ik graag wil dat je het uitprobeert ).

Mijn lichaam is zo goed al 'terug geveerd'. Mijn gewicht is hetzelfde, maar mijn buik lijkt nog wel wat groter, maar is vooral slap. Op mijn heupen lijkt ook nog een beetje extra te zitten, maar veel is het niet. Cup is nooit anders geworden en schoenmaat (godzijdank, ik ben heel blij met mijn altijd-nog-iets-te-vinden-in-de-uitverkoop maatje 37). Geen idee hoe ik dat slappe buikje weer wat strakker moet krijgen, want het is natuurlijk voornamelijk de huid die is opgerekt. Al met al ben ik dus best tevreden! En natúúrlijk blijf ik als moeder ook jurkjes dragen (en Sproetekind kwijlt of spuugt niet, dus ik heb ook nooit zo'n typische 'moedervlek' op mijn schouders)
Fijne avond allemaal, ik ga er vandoor, eten met een vriendin in ex-Nemo-stad
Veel plezier sproet!

En als ik eraan denk zal ik iets soortgelijks onder mijn hoeslaken stoppen vanavond....
Ben ik bijgelezen, begint lief aan mn hoofd te zeuren dat ik moet gaan koken

Nou ja, straks dan maar.

Beng en Chiek, vond ik gewoon leuk, ik was in een kadootjesbui en ik wilde jullie gewoon even een hart onder de riem steken Heb ook een kraamkadootje voor Luusbaby gevonden!
Ik heb nog foto's van een lekker ding op de groep gezet
Goh wel heel leerzaam hoor, al die voedingsverhalen. Ben heel benieuwd hoe dat straks zal zijn met ons babysaurusje. Als ze net zo druk is 's nachts als nu in mijn buik dan krijgen we het nog wel druk denk ik.

Duft, fijn dat er iets verbetering in zit, en wat heelijk vaag dat RIVM en HA neit hetzelfde zeggen.

Verder ben ik het even kwijt... geheugen van een goudvis op het moment.. loop ook steeds een kamer binnen en weet dan niet meer waarom.... zucht!

Oh, dat met die zeep kreeg ik als tip tegen rusteloze benen? Maar misschien he;lpt het ook tegen kramp.. ik vond het alleen zo maf klinken dat ik het niet geprobeerd heb (tot dustoe), maar als het bij jou helpt Chiek laat je het dan weten? Ben wel benieuwd....

'k ben de hele dag, nou ja met pauzes hoor zeg maar halve dag dan, druk geweest met opruimen, stoffen en schoonmaken. Ik kan er toch echt niet tegen als ik visite krijg en er liggen plukken stof door het hele huis het is echt een beetje vies geworden de laatste tijd. Morgen nog even de badkamer en WC en beide trappen en dan is het wel weer om aan te zien. Over 2 weekjes komt mijn moeder een weekendje en die gaat alles nog even goed doen ook de ramen en zo, wel erg fijn!

Tot morgen, ik ga plat liggen want voel het wel een beetje nu dat ik vandaag van alles gedaan heb. Gelukkig gaat Samen Bevallen vanavond niet door vanavond, "juf" (zo noemt hij haar voor de grap) is ziek, kan ik lekker chillen vanavond...

Oh Beng respect voor je crea werk met de wrapper en lakentjes! Ik ben al trots op mezlf als ik een zoompje in de gordijntjes strijk, haha. dat doe ik je niet na hoor!
Vandaag is misschien wel de mooiste datum van het jaar , 09-09-09 , maar baby hier heeft besloten vandaag tóch maar niet jarig te zijn..... toch jammer
Ja, Chiek, ik dacht ook vanmorgen: er zullen vast een hoop zwangeren hopen dat ze vandaag bevallen.. Maar als je het niet te lang vindt duren, zou ik mooi voor 20-09-2009 gaan. Die vind ik eigenlijk nog mooier.
Dat is ook mijn plan B inderdaad

Al vind ik mijn uitgerekende datum ook erg mooi (29-09-09) , en eigenlijk alles tussen 20-09 en 29-09 wel) Maar 20-09-09 spreekt me het meeste aan nu, vooral ook omdat het 9 dagen eerder is!
Ik vind het echt vreselijk leuk en lief Neem, Bengman vond het ook heel leuk. Dus ook namens hem (en de ongeboren parasiet) ontzettend bedankt!

En je tekst op het kaartje heeft me goed gedaan, er lijken toch niet veel mensen te zijn die het begrijpen hoe vreselijk het is om non-stop hoofdpijn te hebben. Iedereen vindt eigenlijk dat ik vooral moet genieten van dit wonder.... Ik ben ook echt wel blij, maar vind zwanger zijn vooral zwaar tegenvallen. Het is aftellen en ik kan idd alleen maar hopen dat de tijd vliegt. Tot nu toe kruipt de tijd helaas

Maar vandaag een behoorlijk goede dag dus dat is ontzettend fijn. Gisteren was waardeloos, maar van vandaag heb ik genoten. Dan ben ik ook echt vrolijk en opgeruimd en zit ik lekkerder in mijn vel. Deze dag pakken ze me niet meer af en daar kan ik dan ook wel weer even op teren.
Wat flauw trouwens van Chiekbaby dat ze vandaag niet jarig wil zijn. In de herkansing voor de 20e dan maar! Die tip van dat stuk zeep kende ik wel. Maar het schijnt echt ouderwetse zeep te moeten zijn, het gaat niet om het formaat.
Och Beng... ik kan het me ook niet voorstellen nee, maar ik vind het ronduit kut dat je dit mee moet maken. Tjee, ben je zwanger en dan dit

Ik heb een tijdje dag en nacht een soort van spierspanningshoofdpijn gehad door een vastzittende rugwervel en dat vond ik al heftig. Laat staan hoe dit moet voelen!

Ik vind het zo bizar dat er helemaal niets aan te doen is...maar gelukkig kun je nog teren op goede momenten. Je bent een kanjer!
Ik ken de tip van die zeep ook trouwens
Beng, wat heb je dan gekregen, ik ben zo nieuwsgierig! En ik kan me wel voorstellen hoe het moet zijn om non-stop hoofdpijn te hebben. Ik heb in het verleden veel migraine gehad, kon geen licht bijna verdragen en wilde alleen maar in mijn bed liggen. Elk geluidje of welke prikkel dan ook.... mijn hemel, kan het gevoel bijna weer voelen. Op de een of andere manier is het sinds een paar jaar redelijk weg. Nu ik erover nadenk, sinds de geboorte van Mini. Ik denk door de regelmaat ook, ik slaap nu elke dag dezelfde uren. Rond 22.30 uur naar bed en rond 8.00 uur er weer uit. Die regelmaat heeft me wel wat frisser gemaakt in mijn hoofd, kon vroeg echt tot een uur of 12 in mijn bed liggen slapen en dan begon de ellende vrijwel direct, bonkende koppijn. En ook heb ik minder stress, of laat ik het zo zeggen, ik heb wel stress maar geen ongezonde. Ik piekerde destijds heel veel. Kreeg toen de gekke tip om dagelijks een vast half uurtje te reserveren om even te piekeren en de rest van de dag dat dus niet meer te doen. Het werkte ook nog, zelfs zo goed dat ik geen behoefte meer had aan dat halve uurtje... Maar de pijn ken ik heel goed en vind het voor jou behoorlijk kut. En dat mensen vinden dat je moet genieten moeten ze lekker zelf weten, als ze willen moeten ze je hoofdpijn maar een dagje overnemen dan en kijken hoe ze dan reageren. Word altijd zo moe van de zelfingenomenheid van mensen...
Bengal: dit valt ook gewoon tegen, wonder of geen wonder....hopelijk snel beterschap of dat de tijd vliegt voor je x

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven