LGZW Deel V
donderdag 22 oktober 2009 om 11:39
Gaan we in dit topic al door voor de tweede?? Caatje???
NaamLeeftijdKind
nr.PiesdagZwanger?BijzonderhedenNemovisje271Ja!
22 aug14 januari echoPeanutje331Ja!
23 januariHartje!
Pienienimie moet
alleen nog even
draaien, kom op kleintje!Bengal311Ja!
12 februariHartje!
Lekkere spekbaby op komst Elev292Ja!
25 februariHartje!
Elevmeis is 3Sjip311Ja!
16 maartHartje!
Alles goed en nu al eigenwijs Chi caatje28116 april Minicaat
geboren! Sproet31121 mei Sproetekind
geboren! Dufty32210 juli Duftyboy
geboren!
Duftygirl is 3South29114 juli Southmini
geboren! Mardjen29126 juli Mardmeisje
geboren! Lalie2713 aug Laalbaby
geboren! Luaska3114 aug Luusbaby
geboren! Minie2313 sep Miniemeisje
geboren! Chica29114 sep Chiekmeisje
geboren! DoubleDutch31114 okt Kimberley
geboren!
NaamLeeftijdKind
nr.PiesdagZwanger?BijzonderhedenNemovisje271Ja!
22 aug14 januari echoPeanutje331Ja!
23 januariHartje!
Pienienimie moet
alleen nog even
draaien, kom op kleintje!Bengal311Ja!
12 februariHartje!
Lekkere spekbaby op komst Elev292Ja!
25 februariHartje!
Elevmeis is 3Sjip311Ja!
16 maartHartje!
Alles goed en nu al eigenwijs Chi caatje28116 april Minicaat
geboren! Sproet31121 mei Sproetekind
geboren! Dufty32210 juli Duftyboy
geboren!
Duftygirl is 3South29114 juli Southmini
geboren! Mardjen29126 juli Mardmeisje
geboren! Lalie2713 aug Laalbaby
geboren! Luaska3114 aug Luusbaby
geboren! Minie2313 sep Miniemeisje
geboren! Chica29114 sep Chiekmeisje
geboren! DoubleDutch31114 okt Kimberley
geboren!
donderdag 5 november 2009 om 16:43
Ja, dat is nog een raar verhaal met die kwik. Er zijn namelijk twee soorten inentingen, pandemrix (wat in NL gebruikt wordt) en iets anders, ik geloof focetria. Die is duurder, maar daar zit géén kwik in. In Duitsland worden overheidsmedewerkers en militairen met de dure ingeënt, en is de goedkope ingekocht voor de bevolking. Stront aan de knikker natuurlijk, en nu krijgen zwangeren ook de dure. Maar volgens mij wordt die in NL helemaal niet gebruikt Misschien dat ik me bij mans Duitse huisarts met die dure laat inenten, maar eigenlijk dacht ik er hetzelfde over als jij, Beng.
Ik ken trouwens een verloskundige die zich niet wil laten inenten 'omdat ze niet goed reageert op vaccinaties'. Nou ja! (Niet mijn vk hoor, een kennis van me. Blij dat ze mijn vk niet is..)
Luusje
Ik ken trouwens een verloskundige die zich niet wil laten inenten 'omdat ze niet goed reageert op vaccinaties'. Nou ja! (Niet mijn vk hoor, een kennis van me. Blij dat ze mijn vk niet is..)
Luusje
donderdag 5 november 2009 om 16:46
Nou ja Elev dat is inderdaad een raar verhaal van die vk. Tenzij ze er echt aan onderdoor zou gaan ofzo. Pienman vertelde mij namelijk dat sommige mensen erg ziek worden van de gewone griepprik.
Als ik niet zwanger zou zijn dan zou ik me gewoon in laten enten trouwens, als ik daarvoor in aanmerking zou komen tenminste.
Als ik niet zwanger zou zijn dan zou ik me gewoon in laten enten trouwens, als ik daarvoor in aanmerking zou komen tenminste.
donderdag 5 november 2009 om 16:57
Hmm nogal een gedoe om die griepprik he? Ik heb me er niet echt mee bezig gehouden.
Jongens, luusbaby is onstopbaar... heel irritant als je beiden flink ziek bent. We willen allebei al de hele dag gewoon in bed liggen, maar dat lukt dus voor geen meter. Luusbaby blijft maar krijsen... dodelijk vermoeiend. Luusman loopt nu boven met hem op de arm. Inmiddels is het alweer tijd voor zijn volgende flesje. Hij is nu al wakker sinds 13.00 uur... das als 4 uur, veel te lang voor hem.
Nja, zo de volgende fles maar weer erin gieten en hopen dat hij dáárna toch écht écht eens gaat slapen. Dan eten wij snel onze soep en dan ook snel naar bed, hopelijk slapen... hoef ik er alleen even uit voor de thuiszorg om half 9.
Sorry dat ik zo weinig gezellig ben de afgelopen dagen. D'r gebeuren ook alleen maar even nare dingen. Bah.
Ben wel blij, Duft, dat jij je theorie examen hebt gehaald!! Jeuj!!!
Jongens, luusbaby is onstopbaar... heel irritant als je beiden flink ziek bent. We willen allebei al de hele dag gewoon in bed liggen, maar dat lukt dus voor geen meter. Luusbaby blijft maar krijsen... dodelijk vermoeiend. Luusman loopt nu boven met hem op de arm. Inmiddels is het alweer tijd voor zijn volgende flesje. Hij is nu al wakker sinds 13.00 uur... das als 4 uur, veel te lang voor hem.
Nja, zo de volgende fles maar weer erin gieten en hopen dat hij dáárna toch écht écht eens gaat slapen. Dan eten wij snel onze soep en dan ook snel naar bed, hopelijk slapen... hoef ik er alleen even uit voor de thuiszorg om half 9.
Sorry dat ik zo weinig gezellig ben de afgelopen dagen. D'r gebeuren ook alleen maar even nare dingen. Bah.
Ben wel blij, Duft, dat jij je theorie examen hebt gehaald!! Jeuj!!!
donderdag 5 november 2009 om 17:02
donderdag 5 november 2009 om 17:03
Wat een dilemma's allemaal opeens.
Hè wat een pech Mien met die spruw. Heeft Miniemeis er erge last van? Merk je wat aan haar? Je hoeft niet nu te beslissen hoor, of je wilt stoppen. Je geeft haar sowieso al een paar flesjes op een dag toch? Ik zou dat vannacht ook gewoon doen en dan morgenochtend bedenken wat je wilt doen. Dan kun je er even oer praten met Minieman en met iemand van het CB misschien. Maar wat je ook beslist: volg je gevoel! Als jij denkt dat je er nog niet klaar voor bent om te stoppen en er een manier is om ermee door te gaan, dan moet je dat doen. Als je enorm opziet tegen de weg die jullie moeten bewandelen als je wél doorgaat, dan is stoppen het beste. Je hebt natuurlijk ook al tepelkloven, dus het niet alleen die spruw dat het moeilijk maakt om borstvoeding te geven. Maar... voel je in geen geval schuldig!! Borstvoeding is mooi, maar als het niet meer gaat, dan gaat het niet. En Miniemeis heeft al zoveel goeds van jou binnen gekregen, die redt zich wel!
Hè wat een pech Mien met die spruw. Heeft Miniemeis er erge last van? Merk je wat aan haar? Je hoeft niet nu te beslissen hoor, of je wilt stoppen. Je geeft haar sowieso al een paar flesjes op een dag toch? Ik zou dat vannacht ook gewoon doen en dan morgenochtend bedenken wat je wilt doen. Dan kun je er even oer praten met Minieman en met iemand van het CB misschien. Maar wat je ook beslist: volg je gevoel! Als jij denkt dat je er nog niet klaar voor bent om te stoppen en er een manier is om ermee door te gaan, dan moet je dat doen. Als je enorm opziet tegen de weg die jullie moeten bewandelen als je wél doorgaat, dan is stoppen het beste. Je hebt natuurlijk ook al tepelkloven, dus het niet alleen die spruw dat het moeilijk maakt om borstvoeding te geven. Maar... voel je in geen geval schuldig!! Borstvoeding is mooi, maar als het niet meer gaat, dan gaat het niet. En Miniemeis heeft al zoveel goeds van jou binnen gekregen, die redt zich wel!
donderdag 5 november 2009 om 17:06
En dan het inenten...
Ik zou het zelf niet hebben gedaan tijdens mijn zwangerschap en ook nu niet. Heb nog nooit griep gehad, dus vertrouw er op dat mijn lijf zich er wel tegen wapent (maat misschien is dat heel naïef).
Mocht Sproetekind een oproep krijgen (ze hebben het steeds over 'kinderen', vallen baby's daar ook onder?), dan weten we het nog niet hoor.
Ik zou het zelf niet hebben gedaan tijdens mijn zwangerschap en ook nu niet. Heb nog nooit griep gehad, dus vertrouw er op dat mijn lijf zich er wel tegen wapent (maat misschien is dat heel naïef).
Mocht Sproetekind een oproep krijgen (ze hebben het steeds over 'kinderen', vallen baby's daar ook onder?), dan weten we het nog niet hoor.
donderdag 5 november 2009 om 17:14
donderdag 5 november 2009 om 17:30
Nah, voor ons is het ook al te laat. Niet dat wij een oproep voor vaccinatie kregen, hoor. Maar nu wij beiden griep hebben, is het maar een kwestie van tijd tot dat Luusbaby het ook heeft. Ik gok dat vannacht of morgenvroeg de hel los gaat breken voor luusbaby. Dit is gelijk wel een nieuwe uitdaging als kersverse ouders: beiden flink ziek zijn en een baby hebben die plezier wil maken (en vanaf morgen ofzo lekker jengelig en ziek is)...
donderdag 5 november 2009 om 17:51
Ja, ouders kunnen niet meer rustig ziek zijn, hè Luus. Waardeloos is dat, griep hebben en gewoon door moeten gaan. Als het te erg wordt kunnen jullie misschien een moeder of schoonmoeder inschakelen die een dagje of twee kan komen zorgen? Vooral als luusbaby zelf ook ziek wordt. Maar jullie hebben 'gewone' griep toch, luus, of vermoedelijk ook mexicaanse?
Ik moet er trouwens wel even bij zeggen dat het kwikloze vaccin minder goed onderzocht is (alsof dat andere wel uitgebreid getest is ), en het volgens de officiële berichten daarom niet in NL gebruikt wordt.
Ik voel me wel iets minder eigenwijs nu ik weet dat meerderen zich niet zouden laten inenten, want de huisarts plus assistente raadden het zo sterk aan dat ik aan mezelf begon te twijfelen.
Ik moet er trouwens wel even bij zeggen dat het kwikloze vaccin minder goed onderzocht is (alsof dat andere wel uitgebreid getest is ), en het volgens de officiële berichten daarom niet in NL gebruikt wordt.
Ik voel me wel iets minder eigenwijs nu ik weet dat meerderen zich niet zouden laten inenten, want de huisarts plus assistente raadden het zo sterk aan dat ik aan mezelf begon te twijfelen.
donderdag 5 november 2009 om 17:54
donderdag 5 november 2009 om 18:12
quote:Bengal schreef op 04 november 2009 @ 14:42:
een dotje wat alleen maar aan het gapen en happen was, ze probeerde de navelstreng en 2 handen tegelijk te verorberen en propte er zelfs nog een voet bij op een gegeven moment. Lekker ding !
Er zit al lekker veel spek op en het is een slaapkop. Precies zoals we d'r hadden besteld.
Ik word hier een beetje emo van, want ik vind het zoooo ontzettend gaaf voor jullie!
Lekker genieten moppie
een dotje wat alleen maar aan het gapen en happen was, ze probeerde de navelstreng en 2 handen tegelijk te verorberen en propte er zelfs nog een voet bij op een gegeven moment. Lekker ding !
Er zit al lekker veel spek op en het is een slaapkop. Precies zoals we d'r hadden besteld.
Ik word hier een beetje emo van, want ik vind het zoooo ontzettend gaaf voor jullie!
Lekker genieten moppie
donderdag 5 november 2009 om 18:16
Oeps, ik val wel heel erg middenin een gesprek... Tsja, dat inenten, ik weet het niet hoor. Mijn lief is heel stellig, als ze adviseren kinderen te laten inenten, dan gaan we dat maar meteen doen. Al die doemscenario's zijn volgens hem alleen maar in de wereld gekomen door kijkers van de EO. Maar goed, we moeten het er tegen die tijd nog even heel goed over hebben... Volgens de HA worden of alle kinderen gevaccineerd, of er worden alleen maar kinderen gevaccineerd die in een risicogroep zitten. Het is dan geen eigen keuze, hoewel je de vaccinatie wel mag weigeren natuurlijk, maar het is niet zo dat je je kind mag laten vaccineren, terwijl het niet verplicht is.
donderdag 5 november 2009 om 18:17
Ik was gisteravond ook helemaal emo hoor Duft. Net wat ik eerder vandaag schreef, ik realiseer me nu dat er een echt meisje in mijn buik zit, helemaal van ons. En ik ben ineens verliefd op d'r. Ondanks de pijn in mijn kop vandaag geniet ik nu toch. Mocht ook wel na 26 weken....heeft even geduurd bij mij
donderdag 5 november 2009 om 18:26
quote:elev schreef op 05 november 2009 @ 17:14:
Oh, ik heb me vergist, zwangeren krijgen in D ook het dure vaccin niet, ze worden gewoon helemaal niet gevaccineerd. Lekker is dat, het officiële advies daar staat lijnrecht tegenover dat in Nederland. Nu denk ik dat ik het zeker niet doe. En als elevmeis het echt heeft, ben ik toch al te laat.
* breekt even in*
In Dld. is het officiele advies van het Robert Koch Instituut (zeg maar de duitse RIVM) om zwangeren wel te vaccineren (www.rki.de voor als je duits een beetje goed is). Wel adviseren zij om met het vaccin zonder adjuvans te vaccineren (juist ja, dat wat politici en leger hier krijgt), alleen is daar dus niet zo makkelijk aan te komen. MIjn gyn is hier ook erg resoluut, vaccineren!
Goed, tot zover de duitsland update...
*breekt weer uit*
Oh, ik heb me vergist, zwangeren krijgen in D ook het dure vaccin niet, ze worden gewoon helemaal niet gevaccineerd. Lekker is dat, het officiële advies daar staat lijnrecht tegenover dat in Nederland. Nu denk ik dat ik het zeker niet doe. En als elevmeis het echt heeft, ben ik toch al te laat.
* breekt even in*
In Dld. is het officiele advies van het Robert Koch Instituut (zeg maar de duitse RIVM) om zwangeren wel te vaccineren (www.rki.de voor als je duits een beetje goed is). Wel adviseren zij om met het vaccin zonder adjuvans te vaccineren (juist ja, dat wat politici en leger hier krijgt), alleen is daar dus niet zo makkelijk aan te komen. MIjn gyn is hier ook erg resoluut, vaccineren!
Goed, tot zover de duitsland update...
*breekt weer uit*
donderdag 5 november 2009 om 19:15
Hey Germanwings,
Dat is gek, mijn man heeft vanmiddag juist van rki.de die informatie gehaald over niet vaccineren (en hij is Duits, dus aan de taalbarrière zal het niet liggen). Misschien heeft hij het verkeerd gelezen, het wordt nu nagekeken. Ja, je hebt helemaal gelijk! Lekker betrouwbaar, die man van mij. As we speak zit hij de hele website zo'n beetje voor mij te vertalen.
Wat vreemd trouwens dat ze dat andere vaccin adviseren, terwijl daar volgens zijn (Duitse) huisarts eigenlijk niet aan te komen is. Er staat op die website trouwens wel dat je echt alleen met dat vaccin zonder adjuvans moet laten vaccineren, en anders helemaal niet. Celvapan heet het. Ik zal morgen mijn huisarts nog eens bellen om te vragen naar de werkzame stof die ze gebruiken, want dat wist de assistente niet.
Als je trouwens vijf minuten googelt op die vaccins (celvapan, pandemrix en focetria) word je trouwens spontaan weer beter. Wat een ellende.
Dat is gek, mijn man heeft vanmiddag juist van rki.de die informatie gehaald over niet vaccineren (en hij is Duits, dus aan de taalbarrière zal het niet liggen). Misschien heeft hij het verkeerd gelezen, het wordt nu nagekeken. Ja, je hebt helemaal gelijk! Lekker betrouwbaar, die man van mij. As we speak zit hij de hele website zo'n beetje voor mij te vertalen.
Wat vreemd trouwens dat ze dat andere vaccin adviseren, terwijl daar volgens zijn (Duitse) huisarts eigenlijk niet aan te komen is. Er staat op die website trouwens wel dat je echt alleen met dat vaccin zonder adjuvans moet laten vaccineren, en anders helemaal niet. Celvapan heet het. Ik zal morgen mijn huisarts nog eens bellen om te vragen naar de werkzame stof die ze gebruiken, want dat wist de assistente niet.
Als je trouwens vijf minuten googelt op die vaccins (celvapan, pandemrix en focetria) word je trouwens spontaan weer beter. Wat een ellende.
donderdag 5 november 2009 om 19:43
elev, dat is precies mijn dillema, ik wil ook graag dat andere vaccin vanwege dat advies en omdat daarmee dus relatief veel ervaring in de vs is opgedaan, maar ik kan het hier ook niet krijgen, op de website stond volgens mij dat het op dit moment in duitsland nog niet is toegelaten, dus ik wacht nog maar even af. Maar raar advies he, zeggen je moet het ene nemen en vervolgens is dat niet te krijgen.
donderdag 5 november 2009 om 19:58
donderdag 5 november 2009 om 20:03