LGZW Deel V

22-10-2009 11:39 3103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaan we in dit topic al door voor de tweede?? Caatje???

NaamLeeftijdKind

nr.PiesdagZwanger?BijzonderhedenNemovisje271Ja!

22 aug14 januari echoPeanutje331Ja!

23 januariHartje!

Pienienimie moet

alleen nog even

draaien, kom op kleintje!Bengal311Ja!

12 februariHartje!

Lekkere spekbaby op komst Elev292Ja!

25 februariHartje!

Elevmeis is 3Sjip311Ja!

16 maartHartje!

Alles goed en nu al eigenwijs Chi caatje28116 april Minicaat

geboren! Sproet31121 mei Sproetekind

geboren! Dufty32210 juli Duftyboy

geboren!

Duftygirl is 3South29114 juli Southmini

geboren! Mardjen29126 juli Mardmeisje

geboren! Lalie2713 aug Laalbaby

geboren! Luaska3114 aug Luusbaby

geboren! Minie2313 sep Miniemeisje

geboren! Chica29114 sep Chiekmeisje

geboren! DoubleDutch31114 okt Kimberley

geboren!
Ik weet niet óf het getest is op zwangere vrouwen... Daar heb ik niks over gehoord bij de persconferentie. Over het algemeen worden zwangere vrouwen altijd overgeslagen, je wil daar namelijk helemaal geen risico bij gaan lopen. Ik heb btw ook geen idee wanneer en welk land dit specifieke vaccin getest heeft?

Daarnaast worden héle kleine kinderen ook vrijwel nooit in geneesmiddelonderzoek betrokken, tenzij het echt geneesmiddelen betreft voor kinderen. En dán nog zijn daar zulke stricte regels voor en een enorme papierwinkel!
Nou papierwinkel of niet ik blijf naar nee neigen als ik al dit tegenstrijdige nieuws zo hoor. Was ik niet zwanger geweest en had ik een kindje ouder dan 6 maanden gehad dan had ik het wel aangedurfd. Denk ik. Maar dit is zo vaag en onduidelijk allemaal. Plus dat je toch met een deeltje van het virus wordt ingeent dus dan stel ik mijn ongeboren kindje er nog aan bloot. Tenminste zo heb ik het begrepen.

Elev ik denk dus niet dat het vaccin gevaarlijker is voor kindjes dan welk ander vaccin. En dus zou ik Elevmeisje gewoon wel laten vaccineren. Maar ik snap ook wel dat je dat ook een beetje eng vindt. Helemaal na die overleden kindjes. Hoewel ik toen ik dat terugzag op Netwerk dat wel als losstaande gevallen kon zien. Ik denk dat je meer baat hebt bij kindervaccinaties dan dat het schaadt. De ziektes waartegen je vaccineert zijn gevaarlijker. Lijkt mij.

Goed misschien klink ik nu wel tegenstrijdig maar het is ook zo lastig om onder woorden te brengen.
Hmmmm, het ruikt hier heerlijk! Ik heb een marmercake in de oven staan. Wilde eigenlijk gisteren bakken maar had geen puf. Dus nu net maar een cake in elkaar geflanst. Over +/- 30 minuutjes is 'ie klaar.

Voel me vandaag heerlijk! Lekker gewerkt, bij de fysio geweest, heerlijk geslapen vanmiddag en ontzettend lekker gegeten. Had een roerbak met spitskool gemaakt en ik had supertrek dus dan smaakt het dubbel zo lekker. Voel me gewoon energiek, heerlijk is dat!

Bij ons komt de kraamzorg ook 's avonds Pien, had van mij wel overdag gemogen juist. Ook al zei ze dat het niet hoeft, heb nu toch het gevoel dat ik dingen in orde moet hebben en het huis aan kant etc.
Oh wat klink je supervrolijk Beng. Heel fijn!!!

Enne cake om de vriezer opnieuw mee te vullen of je buik?

Lekker hoor. Ik moet het met goedkope speculaasjes doen. Maar ik klaag niet want ik moet echt minder snoepen.
Hallo meisjes!

Ik ben ook wel blij dat man en ik de mogelijkheid krijgen om te vaccineren. Wij gaan dit ook zeker doen om Laalbaby zoveel mogelijk te beschermen, maar ik zit met exact hetzelfde als Luus...Laalbaby kan het ook oplopen op het KDV. Een ding is zeker, zodra Laalbaby koorts krijgt, dan hang ik gelijk bij de HA aan de telefoon! Wel jammer dat Laalman niet in NL is als ze gaan vaccineren, maar hij wil hem wel hebben, hoe moeten we dat dan doen?

Wat ik persoonlijk een beetje raar vind is dat kinderen onder de 6 maanden niet ingeënt mogen worden, maar als je kind 6,5 maand is dan mag het ineens wel? Goed, ik snap ook wel dat ze de grens moeten trekken qua leeftijd...maar toch...

Als ik nu zwanger zou zijn, dan zou ik geloof ik wel de inenting gaan halen. Ik hoorde vandaag op het nieuws dat ze zwangeren toch dringend verzoeken zich in te laten enten.

Het blijft moeilijk, iedereen wil tenslotte de beste beslissing voor haar kindje nemen...geboren of ongeboren.

Elev wat een ontzettend nare droom!

Caatje hai!!! Fijn om te lezen dat alles goed gaat met je.

Chiek...super dat je gesprek lekker liep! Ben erg benieuwd! Oh en ik heb die momenten ook nog veel hoor...moest vanochtend heel hard slikken om Laalbaby weer achter te laten...Ik zag hem zo zitten bij de leidster op schoot. Handjes over elkaar...ogen die mij overal volgden...als hij kon praten dan hoor ik hem al helemaal zeggen "mama, neeeee...neem mij mee"

Luus, wat leuk dat Luusbaby zich omdraait!
Ben ook vrolijk, voel me goed en ik geniet ervan! De cake is om Bengman's buik te vullen. En de buik van Bengman's vader. Je moet klussers goed voederen natuurlijk! En zelf neem ik heus ook een stukje. Eigenlijk zou ik ook minder moeten snoepen, maar ik kan t niet laten momenteel. Heb gewoon enorme drang naar zoet.
Beng, fijn zo'n energiek middaagje! Weet je ook weer eens hoe dat voelt! En dat komt straks weer helemaal goed hoor!

Sproet, ik snap het ook wel hoor...maar niet te veel afscheid nemen hoor!
Hey Laal. Kreeg helemaal een brok van je stukje over Laalbaby achter laten. Gelukkig heeft ie 't daar goed. Maar moeilijk blijft 't.

Net als 't hele prikverhaal. Snap ook niet waarom ik nog geen oproep heb als het zo aangeraden wordt. Nou ja het levert hier interessante discussies op. En Pienman is nu aan 't Googlen op de werking van de placenta.

Beng echt fijn dat je zo'n goede dag hebt. Dat heb je wel verdiend. En die hang naar zoet, erg herkenbaar!!
Hey Pienie-lief...natuurlijk heeft laalbaby het daar goed, maar ik moet er toch nog echt even aan wennen hoor.

Stel dat je je laat vaccineren, dan moet je zelf contact opnemen met de HA. Want niet alle zwangeren bellen hun HA, dus HA zijn niet altijd op de hoogte van wie er zwanger is ja/nee...zelf even bellen dus!!!

En als je een goede zwangerschap hebt, sta je verder nergens geregistreerd als zwanger zijnde...is was anders als je bijvoorbeeld geregistreerd staat als astma-patient (ik zeg maar even wat...)
klopt hoor Laal! Ik heb een oproep gekregen (en weggegooid ) omdat ik astma heb.

Ik las op nu.nl dat de oproep/advies voor zwangeren via VK of gyn loopt. Als ik die prik wil moet ik sowieso de HA bellen want ik heb mijn oproep dus weggegooid...
En zie...ik verkondig niet eens onwaarheden

Meisjes, ik ga nog even kolven, Laalbaby de fles geven en dan lekker onder de wol. Morgen weer werken *hoezee*

Trusten!
Nou (om de discussie even voort te zetten), wij hebben vanavond besloten om elevmeis wel in te laten enten. Dat wil zeggen: man heeft me overgehaald. En het is natuurlijk waar dat die kwik-toestand en onbekende gevaren niet gelden voor kinderen, alleen voor zwangeren en ongeboren kinderen. Plus ik raak zo van de kaart als ik nadenk over elevmeis in het ziekenhuis of erger, dat eventuele nadelen of bijwerkingen ruimschoots opwegen daartegen. Als meis en man ingeënt zijn, heb ik bovendien nauwelijks kans om het op te lopen. En toch twijfel ik nog...

P.S. Beng en Pien: hier is het ook snoepen snoepen snoepen. Ik mag ook veel te veel van mezelf, dus ik word duidelijk ronder. Valt mee hoeveel ik aangekomen ben tot nu toe (+3/4), maar ik krijg de rekening vast nog een keer gepresenteerd..
Oh nou ja mijn huisarts weet zeker dat ik zwanger ben want toen ik mij daar aanmeldde/inschreef was ik al overduidelijk zwanger en dat heeft ze ook genoteerd. Maar goed ik merk het wel. Ik ga het gewoon vragen bij de vk over een week. En dan misschien ook nog wel bij de ha. Om vervolgens nog onwijs te twijfelen waarschijnlijk.

Laal ik snap heel goed hoor dat je zelf ook nog zo moet wennen.

Truste voor iedereen. En eet smakelijk voor Beng met je lekker cake.
Ik sta nu op +2 (+7 als je de kilo's die ik eerst ben afgevallen meetelt...) maar mijn buik groeit echt explosief. Vandaag weer nieuwe foto's gemaakt, ze moeten alleen nog even op de pc, dan op stick, op de laptop en dan online geslingerd worden. Beetje bewerkelijk....

De cake is heerlijk *veegt de kruimels uit de mondhoeken*

Ben bezig met de adressenlijst aanvullen. Heb allemaal namen van mensen zonder adressen. Ze verhuizen wel maar sturen geen bericht. En dan word ik wel geacht een kaartje te sturen, tssssk. Eigenlijk ben ik principieel tegen, maar ja Bengman wil dat die mensen toch een kaartje krijgen. Vind het zo'n K-klus! Zit nu op ongeveer 70 kaartjes, denk dat ik er 100 bestel dan heb ik genoeg reserve. Nu alleen nog een naam voor op t kaartje....;-)
Nog even snel dan. Elev jij bent 20+ weken met nog maar 3-4 kilo + ?! Wow toen was ik volgens mij al 10 kilo aangekomen. Ik vind dit toch zo'n bijzonder fenomeen. Ik zie heel eerlijk zelf ook niet waar die nu 15 kilo extra zitten buiten het overduidelijke natuurlijk. Maar dat overduidelijke weegt ook never nooit niet 15 kilo.

Heel apart dat dat zo kan verschillen per persoon.

En for what it's worth, ik denk ook dat het verstandig is om Elevmeisje in te enten.

En nu ga ik echt slapen.
Oh maar wacht even Beng. De afgevallen 7 kilo zitten er al wel weer aan dus? Dan ben jij ook gewoon al 9+ hoor, niet stiekem vals spelen!
Neeeeee, totaal +7! 5 kilo afgevallen eerst en weer aangekomen en nu 2 kilo boven startgewicht. Startgewicht als in dag 1 positieve test - ik zou nl. beginnen met lijnen die dag
Oh ja, en de laatste 3-4 kilo's zijn dus echt van de afgelopen 3 weken....het gaat heel hard ineens.
Meurning!

Zo leuk al die gesprekken over aankomen, het lijkt voor mij alweer zo lang geleden (terwijl ik de jongste baby heb van ons) (of wacht, de 1 na jongste )

Zolang je je niet finaal te buiten gaat aan van alles, gaat het er heus wel weer af (en als je bv geeft gaat het meestal nog veel sneller, want dan verbruik je veel meer!) Ik heb de eerste weken echt als een bouwvakker gegeten en toch viel ik af!

Nog even over dat vaccineren, man is nu dus ook een "risicogroep" , maar krijgt hij dan vanzelf een oproep? Denk dat ik voor de zekerheid toch maar even de huisarts bel (arme mensen bij de huisarts.... die worden natuurlijk helemaal plát gebeld )

Volgens mij teren zuigelingen na de geboorte nog een maand of 5-6 op het immuunsysteem van hun moeder (wat duft ook al zei) en worden ze mede daarom ook niet ingeent, ja toch?

Sproet, denk ook dat het erg belangrijk is om jullie nieuwe leven een goede kans te geven, en dus deels afscheid te nemen van hier. Tenslotte wil je daar ook nieuwe mensen leren kennen, en niet alleen virtuele vrienden houden , alleen maar goed denk ik. Zolang je ons maar niet helemaal uit je leven bant

Chicaatje, drukke dagen heb je met minicaat zeg! Maar wil je hem dan de hele dag vermaken, of leg je hem soms ook in box zo van "speel maar even zonder mij"

Laal, werkse weer vandaag! Kan laalbaby weer lekker flirten met iedereen die voorbij komt
Ah ok Beng ik snap 'm. Tja dan is het ook nog niet eens valsspelen eigenlijk. Jeetje 2 kilo dus nog maar. Nou ja zolang mijn 15 kilo eraf gaat vind ik het totaal niet erg natuurlijk.

Chiek goedemorgen. Zit jij Laalbaby en Laal nou niet aan te sporen met dat flirtgedrag van Laalbaby.

Nee hoor Laal ik hoop dat ie vandaag weer gezellig met zijn vriendinnetje kan spelen als ze maar de andere kant op kijkt.

Zo ik heb goed geslapen. Wel 2 keer wakker geworden maar eigenlijk heel snel weer in slaap gevallen. En een bijna niet snurkende Pienman naast me werkte ook bevorderlijk. Alleen zo jammer dat je er dan weer uit moet als de wekker gaat.
pien, hoeveel dagen werk jij nou eigenlijk? volgens mij best onregelmatig, of zie ik dat verkeerd?

meisje is lekker aan het kletsen boven in haar wiegje, ik zit te ontbijten beneden en hoor allerlei kreuntjes en geluidjes door de babyfoon, zo schattig sinds een dag of wat kan ze ook heel overdreven nep lachen met geluid, heel gemaakt zeg maar, ze is echt een cutie!
Om 9.20 is er op RTL 7 een extra uitzending waarin artsen kijkersvragen over de MG beantwoorden, dat zegt mijn grote vriend Jan de Hoop net
Hé Chiek, heb jij ook Jan de Hoop in je vriendenboekje staan?

Tja, ik weet het niet hoor met die vaccinaties. Ben eigenlijk blij dat Sproetekind er gewoon niet voor in aanmerking komt (Chiek, ze vaccineren zuigelingen niet omdat ze nog een verhoogde immuniteit hebben, maar omdat ze niet weten of het veilig is voor de allerkleinsten), hoef ik daar niet over te beslissen. Sproetman en ik kunnen dus wel een prik halen, maar ik weet niet of we dat moeten doen. Ten eerste heb ik nog nooit griep gehad en zou ik niet weten waarom nu opeens wel. Daar komt bij dat wij helemaal niet met veel mensen in contact komen nu ik niet werk (en dus niet forens) en Sproetman thuis werkt. Maakt de kans ook aanzienelijk kleiner dat we iets oplopen. En Sproetekind gaat wel naar het KDV, dus als hij ergens ziek zal worden is het eerder daar dan thuis.

En dat vaccin is dus nog heel nieuw en er is weinig bekend over eventuele bijwerkigen. Dus al met al ben ik er niet hel happig op om het te gaan halen.

Beng, dat is ook echt niet veel zeg die +2/+7 kilo. En Pien, gewoon lekker dooreten hoor. Als je trek hebt, dan heeft je lijf dat gewoon nodig. Ik heb echt vaak voor 2 gegeten, gewoon omdat ik echt meer honger had dan anders.
Bedankt voor de aanmoediging met betrekking tot mijn eet gedrag Sproet. Ik ga er ook niet minder om eten eigenlijk. Zolang ik mezelf niet tonnetje rond aantref. Ik zie namelijk werkelijk waar niet waar al die kilo's zitten en dat is niet eens ontwijkend kijkgedrag naar mezelf toe. Maar eerlijk gezegd zou iets minder snoepen geen kwaad kunnen.

Argh heb net de ha en de vk gebeld over de prik. En de ha wil dat ik deze week laat weten wat ik doe. Zij raden het wel aan. De vk volgt ook de richtlijnen van de instanties maar zeggen wel dat ik het zelf moet weten. Met andere woorden ben er geen drol mee opgeschoten en heb er alleen nog maar tijdsdruk bij gekregen.

Zeiden ze nog iets boeiends op RTL7 Chiek?
Kun je het niet op uitzending gemist oid kijken?

Ja, ik vond van wel, ze adviseren toch echt wel inenten.

Het ging ook specifiek over zwangeren; als je na de 13e week bent adviseren ze inenten; de moeder maakt door de prik antistoffen aan en die komen via de placenta bij de baby. Bovendien heeft een baby in de buik de afweer van de moeder, en is dus goed beschermd.

Als een baby geboren is duurt het een maand of 5-6 voor het afweersysteem goed werkt, dus daarom worden hele kleine baby's niet ingeent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven