LGZZ Deel VI

18-12-2009 21:44 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kom maar door met die tweede bevalgolf!

NaamLeeftijdKind

nr.PiesdagZwanger?BijzonderhedenPeanutje331Ja!

23 januariHartje!

Versie geen effect,

Pienmini wil rechtop!Bengal311Ja!

12 febHartje!

Bengel is een

lekkere spekbaby!Elev292Ja!

25 febHartje!

Elevmeis is 3Sjip311Ja!

16 maartHartje!

Alles goed en nu al

eigenwijs Nemovisje271Ja!

23 augHartje! Chi caatje28116 april Minicaat

geboren! Sproet31121 mei Sproetekind

geboren! Dufty32210 juli V

geboren!

Mini is 3South29114 juli Southmini

geboren! Mardjen29126 juli Mardmeisje

geboren! Lalie2713 aug Jeetje

geboren! Luaska3114 aug Luba

geboren! Minie2313 sep Miniemeis

geboren! Chica29114 sep Chocomeisje

geboren! DoubleDutch31114 okt Kimberley

geboren!

Het vorige topic!
Heb ik eindelijk uitgevonden hoe het werkt, gaat iedereen naar bed!

Nou ja, ik dan ook maar. Meis nog een fles en moeders in bed met een boek.

Slaap lekker, Doornroosjes!
Welterusten! Ik heb de filmpjes allemaal bekeken nu, ook die van Sproet en Luus. Ben niet zo'n you tuber, maar heb me er nu toch aan gewaagd.
Lief minie! Zo schattig!

Ik zit in de kou te wachten op de bus naar huis. Ben net uit eten geweest in de stad met drie nieuwe vriendinnetjes. Was echt erg gezellig. Maar nu wil ik wel graag naar huis ipv hier kou te lijden.

Pienminie zit er dus nog. Maar hoe lang nog...

Ik ken ook weinig andere forummers dus dat fototopic is niet echt boeiend voor mij.

Maar hier is t dus rustig.

Ben benieuwd naar t kamertje beng! Ik ga eens kijken of ik ook met mijn mobiel daar kan inloggen en foto's kan zien.
Luus, zal ik je maar even gezelschap houden dan?
Wat ontzettend leuk dat je nu al 3 nieuwe vriendinnen in de stad hebt! Zijn die ook allemaal daar net komen wonen?
Oh da's echt een nadeel van het OV he, wachten in de kou. Bah.

Bengman heeft vanavond een nieuw fototoestel gekocht wat ook goede filmpjes kan maken. En het ding heeft panoramafunctie, is wel heel leuk. De hele woonkamer op 1 foto. Misschien nog een keer proberen in de babykamer. Zal sowieso de camerasoftware ook op mijn laptop zetten, dan kan ik wat makkelijker foto's uploaden naar de groep.
Wat vinden jullie trouwens van kleine jongetjes met lang haar? Zie net weer een jochie van 8 voorbij komen op SBS met zo'n lange pruik met golvend haar. Ik vind het dus echt helemaal niks, het staat zo meisjesachtig. Ook bij hele kleintjes zie je het veel, vind het echt helemaal niet leuk staan.
Echt lang is wel een beetje grachtengordel tegenwoordig. Ik ben er ook geen groot fan van, maar als Sproetekind op z'n 8e lang haar wil, vind ik het prima. Maar stekeltjes houd ook weer niet van (ik ben dus gezegend met mijn kuikentje ). Niet te lang, niet te kort (maar ook geen bloempot!)
Echte stekels of bloempot is t ook niet nee, maar dat meisjesachtige vind ik zo sneu. Vriendin van ons hield ook maar vast aan het babyhaar met 3 slagen van haar zoon, dat waren zijn prachtige "krullen" en die mochten er niet worden afgeknipt. Dat het kind overal voor een meisje werd aangezien op 2-jarige leeftijd vond ze minder belangrijk.

Maar dat het echt grachtengordel is klopt wel, die BN-kids lopen er ook allemaal zo bij als je ze op tv ziet.
Zo, ook nog een paar filmpjes van KK op de groep gezet. Ze zijn wat ouder, maar zijn meisjesstem kun je goed horen op de tweede.

Weet je wat ik pas verschrikkelijk vind? Matjes in de nek.
Die horen bij het grachtengordel kapsel, dat is een soort kruising tussen een uitgegroeide bloempot en een matje...
Morning

Zo te lezen heb ik niet veel meer gemist gisterenavond
Ohhh ik vind lang haar bij jochies supercool! Hehe, komt misschien ook omdat toen ik nog als kdv leidster werkte...ik in a'dam zuid werkte met kak-kindjes. Die hadden dus allemaal lang haar! Vind het erg leuk!

Daarom kan ik ook niet wachten totdat Luba's haar en beetje gegroeid is. Nu is het ook net een kuikentje, wel schattig hoor.

Oh ik heb je net gemist Sproet. Ja was leuk met de meisjes. Erg gezellig zelfs terwijl wij elkaar helemaal niet zo lang kennen, zelfs 1 meisje had ons alle drie nog nooit gezien (alleen met mij gemaild). Ik heb ooit een paar jaar eerder een klein clubje meisjes (2 uit mijn stad, 2 uit de grote stad), maar dat is doodgebloed. Ik zie één meisje nog héél soms, ze was op kraamvisite geweest. Maar dat liep gewoon niet zo goed omdat we heel sporadisch maar afspraken. Met dit groepje hebben we nu afgesproken om elke 3 a 4 weken af te spreken, omdat het anders écht moeilijk is om een band op te bouwen en dan makkelijk afhaken is. Maar eerlijk gezegd, zijn dit leukere meisjes. Grappig is wel, dat wij gisteren aan een tafeltje zaten en dat twee meisjes uit mijn oude clubje aan het tafeltje daarnaast zaten!! Toevallig! Heb ze wel even gesproken, ook leuk.

Pien ben je er nog?
Pien, lig je soms te baren?

Haai allemaal!

Hier nu al de 5e baggernacht op rij, ik zie er niet uit en mijn wallen hangen inmiddels op mijn enkels Ik weet niet wat het is... de laatste voeding doen we al weken rond een uur of 21.15, en dan slaapt ze door tot 06.45 ongeveer, maar het is nu d-r-a-m-a! Ze heeft geen honger, want ze hapt niet en ze wil ook geen fles, maar ze ligt wel te hele nacht te kreunen en te draaien met haar hoofd, waardoor wij ook de hele tijd wakker zijn. Weet even niet zo goed wat ik hieraan moet doen, jullie nog suggesties? Overdag gaat het prima trouwens.

Ik overweeg zelfs om 's avonds fles te gaan geven ipv bv, omdat ik dan weet wat erin gaat.... maar daar voel ik me ook weer niet lekker bij eigenlijk. Bah!

Je avond klinkt gezellig luus! Leuk ook, dat je zo weer een eigen vriendenkringetje opbouwt!

Lang haar voor een jongen? Ehm.. Niet mijn smaak.

Wat een leuke filmpjes allemaal op de groep!
En oh wee als iemand zegt dat het een sprongetje is
Trouwens! Luba is sinds gisterenavond begonnen met op zijn handen en knietjes zitten. Dus als ie op zijn buik ligt, trekt ie zijn knietjes onder zijn buik en drukt zich omhoog. Als ie dan op handen en knietjes zit, dan beweegt ie naar voren en naar achter, naar voren en naar achter, naar voren en achter. Zo knap van hem! Ik denk dat het nu nog maar een weekje duurt voordat ie ook écht kan kruipen! Trotse moeder hier!

Nu is ie die handeling dus ook de hele tijd aan het herhalen in de box!! Schattig om dat oefenen te zien!
Ik zeg sprongetje Chiek!

Klinkt wederom zó bekend! Luba heeft dat ook met tijden en de laatste was wel heel erg dramatisch qua slapen 's nachts.....maaarr zie nu, hij kan er ineens veel dingen bij!

Fase mopje... hoe dramatisch het ook is. Bij ons duurde die rotnachten ongeveer 2 weken (laatste sprong, dus die zal jouw mopje nog niet hebben).
Luus wat knap van Luba! En wat klinkt je avondje uit ontzettend gezellig! Fijn dat je weer een groepje begint te vinden zo...

Chiek wat vervelend dat Chocopopje zo rot slaapt, vooral vervelend voor jullie Denk je zelf dan dat het honger is? Borstvoeding kan inderdaad teruglopen rond de 4 maanden, schijnt een beruchte dip te zijn. Denk je dat dan aan de hand is? Wel vervelend als je dan inderdaad de keuze moet maken om dan een flesje te geven, dat zou ik niet willen! Kun je niet kolven om te kijken hoeveel je nog produceert (kan even geen andere woorden vinden ) en desnoods een beetje aanvullen met kv?

Lang haar vind ik ook niet zo maar een heel kort koppie hoeft voor mij ook niet...eerst maar eens zien wat voor haar J krijgt. Als hij mijn haar krijgt is hij gezegend, als hij zijn vaders haar krijgt, heb ik nu al medelijden

Niemand vroeg er meer naar, maar mij arme Jee is ziek...zo zielig! Vanochtend moest hij ineens heel hard huilen met dikke tranen en al! Zo zielig en wij schrokken ons helemaal naar omdat Jee nooit huilt! Daarna heeft hij lekker tussenin geslapen. Hoewel het waarschijnlijk gewoon een griepje is ofzo, breekt mijn moederhart wel hoor.
Pfoeee daar heeft J'tje gelukkig nog geen last van gehad, wel van die sprongetjes, maar hij heeft er gelukkig (tot nu toe!) nog niet slechter van geslapen. Maar ja, dat kan nog komen natuurlijk...
Goedemorgen. Nee hoor geen baring en geen Pienmini op de wereld gezet.

Heerlijk om die snaaiverhalen van gisteravond te lezen. Ik voel me zelf nog steeds beroerd/suf/duf van het gesnaai van gister. Dus ik heb zojuist heel gezond ontbeten met heel veel fruit en huttekase. Was errug lekker!!!! En nu staat er een ook al zo gezonde en zuiverende beker kamille thee af te koelen.

Oh en Beng bij de meeste supers verkopen ze van die tubes in de vorm van een kok (de muts is dan de dop) met roomkaas/smeerkaas achtig spul in verschillende smaakjes. Die is onwijs lekker in Bugles. Die gebruiken wij altijd. Vooral de kruidenkaas versie. Jummie!!!

Ik zeg wel jummie maar moet er nu dus echt even niet aan denken. :puke:

Laal hoe is het met mijn schoonzoon? Is ie er weer helemaal bovenop? Arm schaap zo maar koorts krijgen.

En Chiek een heel onrustig meisje dus. Ik zal helemaal niks zeggen behalve dan dat het vervelend is voor jou/jullie. Slaapt ze wel door het kreunen enzo heen? Dan is het misschien een optie om haar niet meer bij jullie op de kamer te laten slapen zodat je er zelf ook niet wakker van wordt. Maar daar moet je wel zin in hebben natuurlijk.

Oh en jongetjes met lang haar kan soms best hoor. Hangt zo van het haar en het kind af. Mocht Pienmini (jongen of meisje) met de krullen van Pienman gezegend zijn (please please please please please please please!!!!!) dan gaan die er ook niet zo snel weer af denk ik.

Luus wat leuk dat je zo'n clubje meiden hebt. Hoe heb je die ontmoet dan? Via die ene site die op de groep staat? Ik heb daar laatst ook even gekeken. Want feitelijk ken ik ook maar 2-3 mensen hier in de stad en daar valt gelijk mijn broertje en zijn vriendinnetje onder.

Nou ja DD woont ook lekker dichtbij. Maar dat afspreken wil al helemaal niet lukken. We gaan lekker he DD?!

Wow Pienmini is weer wakker, jeetje wat een spierkracht heeft dat kind. Zou hij/zij nu aan het genieten zijn van mijn sugar rush van gister? Wel een beetje laat.

Stond trouwens vanochtend op de weegschaal. Ik kom niet echt meer aan. Of eigenlijk gewoon helemaal niet meer. Ik dacht dat er op het eind nog flink wat bij zou komen maar nee dus. Helemaaaaaal niet erg overigens.

Nou ik dacht dat ik niks te melden had met mijn duffe hoofd maar dat valt dus ook best mee.

Oh wij gaan vanavond lekker uit eten. Met zijn vieren. Gezellig!!! Da's al best lang geleden namelijk. Ga zo alvast eens het menu bewonderen denk ik. En vandaag niks eten om te sparen voor vanavond. Nee hoor dat houd ik niet vol.
Och ja Laal! Jee had 39 graden koorts toch?? Pfoeee dat is echt niet leuk voor hem! Krijgt ie dan een zetpilletje?

Ik moet even flesje geven, ciao!
quote:Lalie schreef op 16 januari 2010 @ 10:50:

Niemand vroeg er meer naar, maar mij arme Jee is ziek...zo zielig! Vanochtend moest hij ineens heel hard huilen met dikke tranen en al! Zo zielig en wij schrokken ons helemaal naar omdat Jee nooit huilt! Daarna heeft hij lekker tussenin geslapen. Hoewel het waarschijnlijk gewoon een griepje is ofzo, breekt mijn moederhart wel hoor.

Vroeg er wel naar maar je was me net voor. Wat zielig zeg, echt ziek dus. Maar wat klinkt het dan wel weer superknus dat ie tussen jullie in slaapt. Op dat soort dingen kan ik me nu al verheugen.

Luus wat knap van Luba!!!! Hij is echt snel met al die dingen he. En wat lief dat ie dan zo ligt te oefenen in de box.
En ik had ook nog gereageerd op arme J'tje (had alleen arme J geschreven, zonder tje )

Ik ben ook zoooooo duf en moe. Ben net weer even gaan liggen na het ontbijt maar daar knap ik ook niet van op. Ga zo eerst maar boodschappen doen, even een frisse neus halen. En wie weet kan ik dan vanmiddag wel slapen. Heb overigens heerlijk geslapen vannacht, maar ben in geen tijden zo brak geweest. Ik functioneer beter op 2 uurtjes slaap lijkt t wel.

Wat knap van Luba dat hij aanstalten maakt om te kruipen! En gezellig zo'n clubje meiden. Ik ken hier veel mensen maar heb meestal geen behoefte om af te spreken Ben niet zo'n heel erg sociaal dier. En nu al helemaal niet, heb echt even genoeg aan mezelf.
Goedemorgen!

Wat zielig dat Jeetje ziek is.. De eerste keer is het ook nóg wat erger om te zien en weinig te kunnen doen, maar het blijft altijd zielig voor die ukkies. Lekker veel kroelen en op schoot hangen maar vandaag, hopelijk gaat het gauw over. En als hij moeilijk kan slapen door de koorts inderdaad een keer een zetpilletje erin zodat hij even lekker bij kan tanken.

Chiek, wat waardeloos die nachten. Ik heb ook even geen adviezen voor (geen die niet verband houden met sprongetjes en 'het gaat vast vanzelf weer over' ), maar wel een .

Sproet, ik had juist in mijn hoofd dat volgende kinderen eerder indalen doordat die ruimte er al is, maar ik heb het nagekeken en je hebt helemaal gelijk. Tweede en latere kinderen dalen vaak juist later in. Gisteren op het feestje zei iemand dat ik er dan wel rekening mee moest houden dat ze eerder kwam, zou dat verband houden? Ze beweegt ook echt rustiger, kleinere bewegingen zeg maar. Ik droomde uiteraard prompt weer een complete bevalling vannacht (duurde maar 40 minuten tot een uurtje overigens ), misschien ben ik daarom zo moe? Ging om half elf erin en werd om acht uur wakker, en werd nul keer wakker notabene, maar het voelt alsof ik één van chieks nachten gehad heb. Komt vast door het vele lopen en staan gisteren, en een nogal verkeerde keus in schoenen (waar ik al na een uur spijt van had).

Even denken wat ik nog meer gelezen heb gisteravond en net. Oh ja, ik heb filmpjes van minimeis gezien.. vooral dat lachen!

En Luba die op knietjes en handjes staat... het kleine LGZW-atleetje! Maak daar maar 's een filmpje van (en dan wat langer, inderdaad Beng)!

Lang haar bij jongetjes staat soms wel heel leuk vind ik, maar het wordt snel een beetje grachtengordel en dan net wat té onverzorgd. Meis heeft ook zo snel dat haar haren in plukken langs d'r hoofd bungelen, de kleine zigeuner. We gaan het laten groeien trouwens, en ik hoop vurig dat ze haar (papa's) krullen ooit weer terug krijgt.
quote:Bengal schreef op 16 januari 2010 @ 11:12:

Ik ben ook zoooooo duf en moe. Ben net weer even gaan liggen na het ontbijt maar daar knap ik ook niet van op. Ga zo eerst maar boodschappen doen, even een frisse neus halen. En wie weet kan ik dan vanmiddag wel slapen. Heb overigens heerlijk geslapen vannacht, maar ben in geen tijden zo brak geweest. Ik functioneer beter op 2 uurtjes slaap lijkt t wel.

...Ben niet zo'n heel erg sociaal dier. En nu al helemaal niet, heb echt even genoeg aan mezelf.

Twee keer heel herkenbaar Beng.

Ik lijk me ook beter te voelen als ik niet te veel slaap. Of in ieder geval als ik de slaap niet ga forceren. Dan kan ik beter 6 uurtjes geslapen hebben dan 8 uur bijvoorbeeld. Heel vreemd want voorheen moest ik echt 8 uur slapen.

En erg sociaal ben ik ook al niet. Ik denk iedere keer leuk afspreken met iemand maar ben het dan al snel 'zat'. Het is inderdaad net alsof ik wel even genoeg heb aan mezelf op het moment.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven