LGZZ Deel VI

18-12-2009 21:44 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kom maar door met die tweede bevalgolf!

NaamLeeftijdKind

nr.PiesdagZwanger?BijzonderhedenPeanutje331Ja!

23 januariHartje!

Versie geen effect,

Pienmini wil rechtop!Bengal311Ja!

12 febHartje!

Bengel is een

lekkere spekbaby!Elev292Ja!

25 febHartje!

Elevmeis is 3Sjip311Ja!

16 maartHartje!

Alles goed en nu al

eigenwijs Nemovisje271Ja!

23 augHartje! Chi caatje28116 april Minicaat

geboren! Sproet31121 mei Sproetekind

geboren! Dufty32210 juli V

geboren!

Mini is 3South29114 juli Southmini

geboren! Mardjen29126 juli Mardmeisje

geboren! Lalie2713 aug Jeetje

geboren! Luaska3114 aug Luba

geboren! Minie2313 sep Miniemeis

geboren! Chica29114 sep Chocomeisje

geboren! DoubleDutch31114 okt Kimberley

geboren!

Het vorige topic!
Dit is trouwens de bal waar ik het over had:

Ah Elev, je bent er nog. Was al bang dat ik echt alleen tegen mezelf aan het kletsen was.

Sproetman evenwichtig Vind hij vast heel leuk dat ik blijkbaar zo over hem schrijf dat hij zo overkomt! Nee hoor, hij is wel heel evenwichtig als het om beslissingen nemen gaat en ook als ik stress over dingen, maar hij kan ook van het ene op het andere moment hevig geïrriteerd (en driftkopperig) zijn en dan slaat de sfeer hier in huis onmiddellijk om.

En ja, ik was een slome (en daarom maak ik me ook absoluut geen zorgen en kan ik erg om mijn eigen luiaardje lachen)
Leuk die bal Sproet!

Ik heb 2 nieuwe buikfoto's op de groep gezet van vandaag.
Mmmmmm, ik zit lekker te knabbelen aan een stukje chocoladeletter. We hebben er nog 5 liggen! (vergeten uit te delen aan familie )
Strategische vergeetachtigheid Sproet !

Enne, je wens is vervuld, foto van Bengman met babypop op de groep.
Je hebt me door

Ik ga gelijk kijken!
Leuk Beng!

Ik ga me even op Sproetekindje storten die net (15.30) wakker wordt uit z'n 3e slaapje van vandaag Geen idee of het een sprongetje is, maar lastig is het wel!
Welterusten allemaal! Ik ga afsluiten voor vandaag en naar bed.
Oh ben net te laat voor de gezelligheid geloof ik.

Pufclub zit erop. En de eerste is al bevallen. Ze heeft wel voorgedrongen maar goed het was nu al een 9 ponder dus het is haar vergeven.

Sproet jij en je uberrelaxte kind. Heel geestig. Leuke bal inderdaad!

Grappig dat jullie het over dat zonneschermpje hebben. Wij hebben vanmiddag ook toch nog het kliksysteem opgehaald bij de mega baby winkel. En daar vroeg ik dus ook waar ik zo'n schermpje kon vinden. Heeft de mevrouw het even haarfijn uitgelegd. Daar was ik dus echt nooit zelf opgekomen.

Ga ook nog even naar het filmpje van Beng kijken.

*En snelt nu naar de groep voor de foto's.* Dat wordt leuk!
Ik ben getrouwd met Mr. Mom! Hij heeft net mijn brood klaar staan maken voor morgen.

En Sproet, ieder kindje doet alles op zijn/haar eigen tempo, toch? No worries is de beste aanpak voor je lieve stressvrije kuikentje!

Ik had een vraag op mijn tentamen fout, ze vroegen wat kinderen met 11 maanden meestal kunnen. Het antwoord moest 'tijgeren' zijn, maar ik kon al los lopen dus had ik dat aangekruist. Ik heb geen ander referentiekader dan wat mijn moeder mij verteld heeft omdat Meis nog zo jong is. Mja die ene vraag goed hebben had me nog geen voldoende gegeven.

Goed, 't is bedtijd. Morgen weer de hele dag op de NICU. Weet je wat nou leuk is? Die opdracht is aardig saai, maar we krijgen wel een cursus Newborn Life Support en we mogen bij een premature bevalling zijn. Onze supervisor zei dat er vast wel ergens een geplande sectio of inleiding in de komende 4 weken komt.

En we stonden bij een baby'tje te kijken van 795 gram, ik stond helemaal van " OOOOOH wat een kleintje!!" (in mijn gedachten), zegt die man tegen de couveuse: "Ha, een spekkie." Ik had echt zoiets van en toen zei hij: "Ja meestal wegen ze een gram of 500 als ze hier komen. Dit is echt een Dikkertje dap." En toen stond ik helemaal zo .

Dus.

En nu ga ik echt slapen.
Oja Mien, coole keuze onderwijs. Heel boeiend lijkt me. Hoewel die hele kleintjes me ook wel confronterend lijken.
Dus Beng kan al met minder tevreden zijn als ze een spek-baby wil

Jij was dan ook wel weer een hele snelle Mien! (laatst zag ik trouwens een jongetje van 9 maanden dat door de kamer rende!)

En mag je als vrouw eigenlijk weigeren dat er een hele groep studenten om je bed komt staan? Ik heb me dat altijd afgevraagd (en ik was er ook van overtuigd dat ik ze allemaal weg zou sturen tijdens mijn bevalling!) Ik snap heel goed dat jullie natuurlijk daar zijn om dingen te leren en in de toekomst voor betere medische zorg kunnen zorgen, maar ik kan me ook voorstellen dat je bij zoiets spannends als een premature geboorte liever geen pottenkijkers hebt die dan jouw babytje als 'een geval' staan te bekijken.
Ooh, en mag ik even trots zijn? Sproetekind heeft net een half bekertje verdunde appelsap gedronken! Hij snapte meteen wat de bedoeling was toen ik het bekertje aan z'n lippen zette! Hij werd er wild enthousiast van met z'n maaiende armpjes.
Ik zat even online Wie is de mol te bekijken (op welke dag is dat nou?) en toen belde mijn zus nog tussendoor. We hebben geconcludeerd dat elevmeisje zonder twijfel hoogbegaafd is.

Sproet, Sproetman lijkt wel een beetje op mij dus.

En heeft sproetekind echt uit een gewoon bekertje gedronken bedoel je? Wat knap! Volgens mij kun je het beste zo min mogelijk beginnen met antilek- en tuimelbekers e.d., dan hebben die kinderen het snelst door hoe ze moeten voorkomen dat ze knoeien en dat je bekers niet op hun kop kunt houden e.d. Zo deden wij dat in elk geval (ze had soms wel tuitbekers trouwens, maar geen antilek) en meis gooit minder om dan ik. (Voor in de auto wel een antilekbeker kopen!)

En in het ziekenhuis werd mij keurig gevraagd of ik er bezwaar tegen had als er eventueel stagiaires of student-assistenten of weetikveel wat daar nog rondloopt bij kwamen staan. Volgens mij mag je dat gewoon weigeren, al zal dat in een academisch ziekenhuis vast anders liggen.

Ik zit al de hele dag aan de roos*vicee fer*ro in de hoop dat ik gauw weer fitter ben. En ik moet ook nodig naar bed. Slaap lekker allemaal!
Truste!
** Even checken of Pieniemini er al is **
Stay with me, let\'s just breathe.
Hihihi Toad. Nee hoor!

Pienmini nog lekker wiebelend in mijn buik. Lief dat je even komt buurten. Hopelijk voel jij je ook niet al te beroerd.

Was wel vroeg wakker vanochtend. En ik ga vanmiddag gezellig lunsje met vriendinnetjes.

Wat was er ook alweer met ananas en bevallen overigens? Er zit namelijk een halve ananas door mijn overheerlijke ontbijt.

Elev, vanwaar de conclusie over Elevmeis? Niet dat ik me daar niet volledig bij aansluit overigens.

En jeeee voor Sproetekind die uit een bekertje kan drinken. Toch niet zo'n slome he!

Nou het is weer lekker rustig hier vanochtend. Fijne dag allemaal.
Goedemorgen! Mijn meldplicht gaat ook bijna in....vanaf donderdag moet ik me ook melden.

Slechte nacht gehad, veel wakker, hoofdpijn en maagzuur. Maar tegen de ochtend nog even heerlijk geslapen gelukkig.

@Mard

prachtige foto's van je meisje op hyves! Wat heeft ze een heerlijke toet. En die gezichten die ze trekt bij banaan, wortel en mango, geweldig!

Wat betreft studenten, arts-assistenten etc. Ik heb er dus echt bewust voor gekozen om naar een ziekenhuis te gaan dat geen opleidingsziekenhuis is....bij mijn bevalling wil ik dat absoluut niet. Verder werken we altijd aan alle onderzoeken, proeven etc. mee en mag iedereen erbij zijn wat ons allebei betreft maar bij mijn bevalling niet. Ik wil gewoon een volledig geschoolde gyn aan mijn bed als de nood aan de man komt.
Hey Beng. Goedemorgen!

Ik hoop ook op mijn strepen te gaan staan hoor tzt. Ga sowieso morgen melden over het vorige gesprek met de arts assistent.

Oh niet lachen trouwens, maar hier staat de afwasmachine aan met een flink hoop soda erin. Nu maar hopen dat dat ding niet van aluminium is.
Mmmmm ik weet nu weer waarom ik geen cruesli moet kopen. Ik zit dat nu gewoon als koekjes uit het pak op te eten. En kan het dan ook niet weg leggen.

Maar 't is wel lekker.
Mij werd toen gevraagd of ik er bezwaar tegen had als er -eventueel- extra mensen bij kwamen staan. Sowieso werd de bevalling gewoon gedaan door de gediplomeerde vk. Hebben jullie met kraamzorg die vraag niet gekregen? Ik kon kiezen uit: geen stagiaires, alleen als 'extra' bij een gediplomeerde kz of 'het is goed als een kz in haar eindstage alleen komt.

Beng, wat rot dat je weer zo'n ellendige nacht had. Mijne was wat beter dan gisteren gelukkig.

Ananashart eten zou de bevalling opwekken geloof ik, Pien, maar de rest van de ananas niet volgens mij (en dat hart is helemaal niet lekker ). Wel heerlijk trouwens, ananas als ontbijt! En veel plezier met lunsje.

We besloten dat elevmeis hoogbegaafd is omdat ze een bapao kreeg, ik vroeg of ze 'm in 2 of 4 stukken wilde. Ze zei: 3. Toen deed ik dat, keek ze ernaar en zei: als je hem nog eens doorsnijdt zijn het er zes. (Ik ga er maar even vanuit dat dat een toevalstreffer was, want tellen kan ze wel aardig, maar rekenen niet hoor!) Dat hoogbegaafde was meer opschepperige mama- en tantepraat dan een serieuze overweging.
Ik ben trouwens enorm aangekomen! Het is afgelopen met mijn 5 a 6 kilo-verhalen, ik zit nu op 9 (en dat is, met een hoger startgewicht, evenveel als ik met 40 weken woog bij meis ).
quote:elev schreef op 19 januari 2010 @ 10:23:

We besloten dat elevmeis hoogbegaafd is omdat ze een bapao kreeg, ik vroeg of ze 'm in 2 of 4 stukken wilde. Ze zei: 3. Toen deed ik dat, keek ze ernaar en zei: als je hem nog eens doorsnijdt zijn het er zes. (Ik ga er maar even vanuit dat dat een toevalstreffer was, want tellen kan ze wel aardig, maar rekenen niet hoor!) Dat hoogbegaafde was meer opschepperige mama- en tantepraat dan een serieuze overweging. het is hierbij bewezen. Er is niks anders meer van te maken. quote:elev schreef op 19 januari 2010 @ 10:25:

Ik ben trouwens enorm aangekomen! Het is afgelopen met mijn 5 a 6 kilo-verhalen, ik zit nu op 9 (en dat is, met een hoger startgewicht, evenveel als ik met 40 weken woog bij meis ).Houd jij even lekker op. Hier nog steeds +20 he (da's 4 keer zoveel, ben ik nu ook hoogbegaafd ). Dus we wegen nu waarschijnlijk evenveel.
Ik zal niet meer zeuren, Pien. Maar ik was de 80 kilo-grens over (81 om precies te zijn), en dat was even confronterend.
Oh haha dan ben ik zwaarder dan jij!

Waarom ik daar zelf zo om moet lachen weet ik eigenlijk ook niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven