LGZZ Deel VI

18-12-2009 21:44 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kom maar door met die tweede bevalgolf!

NaamLeeftijdKind

nr.PiesdagZwanger?BijzonderhedenPeanutje331Ja!

23 januariHartje!

Versie geen effect,

Pienmini wil rechtop!Bengal311Ja!

12 febHartje!

Bengel is een

lekkere spekbaby!Elev292Ja!

25 febHartje!

Elevmeis is 3Sjip311Ja!

16 maartHartje!

Alles goed en nu al

eigenwijs Nemovisje271Ja!

23 augHartje! Chi caatje28116 april Minicaat

geboren! Sproet31121 mei Sproetekind

geboren! Dufty32210 juli V

geboren!

Mini is 3South29114 juli Southmini

geboren! Mardjen29126 juli Mardmeisje

geboren! Lalie2713 aug Jeetje

geboren! Luaska3114 aug Luba

geboren! Minie2313 sep Miniemeis

geboren! Chica29114 sep Chocomeisje

geboren! DoubleDutch31114 okt Kimberley

geboren!

Het vorige topic!
Oh horror! Ik heb een kat en geen last van muizen gelukkig.

Aanvulling mbt cadeautje:

Bengman heeft een persoonlijk cadeau gekregen, mijn pakje komt van een winkel waar ze alleen babykleertjes verkopen. Toch leuk dat ik alleen maar de moeder van het kleinkind in wording ben....
Ja ja ja ja een date!!!!

Nou meiden ik ga douchen. Hoewel het hier wel heel gezellig is deze ochtend. Doei!!
quote:Peanutje schreef op 27 december 2009 @ 12:06:

[...]

Hier komen ze naast je zitten op de bank. ECHT!!GATVERDAMME!! (Misschien moet je ze allemaal een naam geven, dan hoef je ze ook niet te vergiftigen maar sluit je vriendschap. ) DIe in mans oude huis waren ook zo brutaal, die keken me echt de woonkamer uit als zij aan het spelen waren en ik zat er in de buurt. Dat konden ze ook omdat ik ze vreselijk vond.
Beng ik hoop dat je niet boos wordt dat ik dit zeg maar ik word een beetje verdrietig van je berichtjes. Je kunt het ook omdraaien en blij zijn dat ze moeite doen om een cadeautje voor je te kopen. Zij denken jou daar een plezier mee te doen. Maar goed aan de andere kant ken ik jouw situatie ook niet goed genoeg om daar echt iets van te kunnen zeggen. Het valt me alleen op dat ik het gevoel krijg dat er heel veel boosheid in je zit en dat vind ik een beetje verdrietig.

Elev, ik zie er steeds maar een maar ik wil 'm best naar jou vernoemen hoor. Oh nee dan zou ik helemaal geen gif meer durven neer te leggen. Ik vind ze dus echt niet erg behalve dat er nu dus in keukenkastjes stront ligt en ze aan dingen zitten te knagen. Blegh!!!!

Goed ik ging douchen geloof ik.
Wat een leuke site Elev! Kan me voorstellen dat je daar je geld hebt achter gelaten!

Ik heb niet echt een boek voor Jee maar ik heb een mooie ringband gekocht. Daar kan ik dan iedere keer fotobladen aan toevoegen. Ik gebruik ook fotobladen juist omdat die wat steviger zijn, dan kan ik tenminste knippen, plakken en tekenen naar hartelust Ik heb ook het verslag van de verloskundige over de bevalling toegevoegd. Heb alleen wel achterwege gelaten hoeveel hechtingen ik had, dat vond ik niet noodzakelijk voor J om te weten verder ook geboortekaartje, echofoto's, bevallingsverhaal (in aangepaste versie ) mooie foto's, mijlpalen en zo verder...ik vind het erg leuk. Vind het ook heel leuk om te doen en als ik mooie plaatjes tegenkom in tijdschriften, dan plak ik die ook in.

Elev maak je wel foto's als het kamertje klaar is, en het nieuwe kamertje van Elevmeisje...ben wel benieuwd. Beng van jou ook hoor!!!

Mien, wat fijn dat meisje zo lekker doorslaapt!

Elev, tja zeg het maar...ik mag nu nog de volgende keer thuis bevallen, terwijl ik eigenlijk een medische indicatie heb...maar dan wil ik wel absolute zekerheid aangaande het bloedverlies. Bij een tweede krijg ik op voorhand al twee prikken tegen het bloedverlies, maar als ik die niet krijg of er is geen zekerheid wat betreft het tegengaan van het bloedverlies, dan durf ik het niet nog een keer aan om thuis te bevallen...Als je op de foto's ziet hoeveel bloed er ligt, dan krijg ik er nog kippenvel van...Brr...Maar het is wel zo, ik wil er heel graag over praten, helaas lukt dat niet echt met Laalman.
Ik heb geprobeerd om de gedachte van dankbaarheid te laten overheersen maar dat lukt me echt even niet. Ik word nl. liever als mens en met respect behandeld dan dat ik cadeautjes krijg....

En misschien vind je het overgevoelig van me, maar geef het cadeautje dan tav ons ongeboren kind ipv mijn naam erop te zetten. Of geef het aan Bengman en mij samen.

Die boosheid zit er inderdaad. Mijn schoonmoeder is veel te ver gegaan voor de tigste keer. En ik wil graag excuses. Geen cadeautjes, geen geld, maar gewoon een simpel sorry. Van daaruit kunnen we dan gaan kijken of er ooit iets van mijn vertrouwen terug zal keren. Maar zonder sorry zit dat er niet in. En hoe langer het duurt, hoe kleiner de kans.
Beng ik sluit me bij Pien aan, ook met de beste bedoelingen natuurlijk. Maar ik denk ook dat je schoonouders met dat cadeautje echt wel willen plezieren en je niet alleen zien als broedmachine hoor!
Jakkie Pien! Komen ze serieus naast je zitten op de bank? Zeker met en zak chips erbij... stelletje muizen...

Luub is ook echt een vrolijke vent. Hij huilt echt nauwelijks. Als het 5 minuten bij elkaar is op een dag, dan is het veel.

Ik ga lekker met Luub's boek. Heb eindelijk ook even de tijd om bij te schrijven.
Maar heb je dan gezegd wat je dwars zit, heb je het echt tegen je schoonmoeder gezegd..."dit zit me dwars"...of weten zij niet hoe jij je voelt en moeten ze dat maar gokken?
Pien je moet het maar zo zien, je bent in de ogen van de muizen zo gezellig dat ze graag naast je komen zitten, best een eer toch?
quote:Lalie schreef op 27 december 2009 @ 12:41:

Maar heb je dan gezegd wat je dwars zit, heb je het echt tegen je schoonmoeder gezegd..."dit zit me dwars"...of weten zij niet hoe jij je voelt en moeten ze dat maar gokken?Ik heb letterlijk gezegd dat ik ervan baal dat ze zich niet houden aan afspraken mbt privacy. De 3 dingen die mij het meest dwars ziten mbt deze zwangerschap zijn stuk voor stuk benoemd. Bengman is daarna nog bij ze geweest en heeft het in detail besproken maar alles wordt ontkend. En er kan geen excuus af. Tijdens het o zo gezellige etentje vorige week werd er niet eens goedenavond of gedag gezegd tegen mij (zowel bij binnenkomst als vertrek - en ik heb wel wat gezegd maar ze ontweken mijn blik). Geen grapje. Niet tegen me willen praten, niet even bellen om sorry te zeggen en wel een cadeautje voor de kerst. Sorry hoor, maar ik vat 'm niet.
Ik zal jullie "kerstige" gevoel van naastenliefde etc. niet verder verpesten met mijn negativiteit.

Op de groep wat nieuwe foto's, o.a. van onze vreselijke wieg en de lakentjes.
Ik denk niet dat je dat doet Beng, wat ik in ieder geval bedoel is dat het zo ontzettend jammer is dat je schoonmoeder zo'n negativiteit oproept en dat het jou zichtbaar veel negatieve energie kost...
Zo, ik ben ook gedoucht hoor. Meis en ik hebben samen nog een uur jip en janneke liggen lezen boven, nadat we man wakker gemaakt hadden met brunch-op-bed. Er hoort alleen nog zondagochtendseks bij dit soort dagen, en die missen we nu een beetje..

Laal, het heeft natuurlijk ook niet echt zin om te speculeren of het dan anders gegaan was, het is ook niet mijn bedoeling om je een slecht gevoel aan te praten over hoe het gelopen is. Ik vroeg me eigenlijk alleen af hoe jij er nu tegenover staat dat je vk dat zo aangepakt heeft. Maar je hebt het thuis bevallen wel als heel fijn ervaren he, en als je eenmaal een medische indicatie hebt gehad mag dat niet meer natuurlijk. Dus dat begrijp ik wel. Jammer dat laalman er niet echt over wil praten. Kun je het er met je moeder wel over hebben?

Beng, ik begrijp de reactie van Pien en Laal (ik vind het bijvoorbeeld heel leuk om cadeautjes voor de baby te krijgen), maar ik kan me ook inleven in die dwarsheid en woede van jou. Ik denk alleen dat het nooit zo zal gaan als jij wilt, dus dat je uiteindelijk zelf het meest last ervan hebt (en Bengman). Dus ik wil je aanraden om te proberen het los te laten en gewoon niets meer van ze te verwachten, maar ik weet hoe moeilijk dat is...
Oh Elev, je praat me helemaal geen naar gevoel aan hoor! Het is nu eenmaal zo gegaan en aan de bevalling denk ik terug met een goed gevoel...alleen dat bloedverlies is me zwaar gevallen, tenminste het gevoel wat ik er aan overhield dan Maar ik ben al heel blij dat ik me nu weer zo goed voel! Maar zoals ik al schreef, ik wil wel meer zekerheid als ik nog een keer zou bevallen, en anders twijfel ik inderdaad of ik het nog een keer thuis zou durven. Maar voor de rest ben ik wel heel blij dat ik thuis ben bevallen en dat is ook zeker mijn voorkeur voor de tweede keer

Het is niet dat Laalman er niet over wil praten, maar hij weet allemaal niet zo goed wat ik bedoel...ik kan kan er zelfs nu nog heel lang over praten, maar daar heeft Laalman geen boodschap aan...dus laat ik het allemaal nog maar in gedachten de revue passeren...of zoals nu, kan ik het even bij jou/jullie kwijt

En Beng, ik begrijp je ook echt wel hoor...zelf ook de nodige ervaringen Maar probeer, als het lukt, het inderdaad niet je volledige gedachten in beslag te laten nemen...je hebt zoveel meer en zoveel mooiere dingen, Bengman, Bengel, je werk...stop daar je energie maar in!
Jeumig, jullie zijn weer aardig op dreef vanmorgen! Arme sproet, die kan straks weer 482 blz bijlezen

Hier een heerlijke chill zondag, mét bijbehorende sex zelfs

Meisje en man liggen allebei te pitten dus heb ik mooi even tijd voor mezelf

Beng, aan de ene kant snap ik je best, maar ik sluit me wel aan bij de anderen; zoveel negativiteit is toch voor jezelf ook niet leuk? Aan de ene kant zeg je dat je geen kadootje wilt, en als je kadootje dan voor je dochter is, is het ook niet goed...

Ik vind kadootjes voor ons meisje 10 keer leuker dan voor mezelf eigenlijk, en bovendien is er voor een baby zoveel leuks te koop! Van deze negatieve spiraal word je toch zelf ook niet blijer of gelukkiger? Probeer het los te laten....

Ik ga even uitgebreid douchen (ja, nu pas ja! )
voor Chiek's late douche sessie . Oh lees nu pas over de zondagseks. Nog meer dan maar.

Elev ik ben ook heeeeeeeel benieuwd naar jullie nieuwe babykamertje. En verwacht dan ook zeker foto's tzt.

Ga zo gelijk die van Beng ook even bewonderen. Enne nou ja . Ik zei het meer voor jou en ik vind niet dat je de kerst spirit van naastenliefde verpest hoor. De andere meiden hebben met veel mooiere woorden aangevuld wat ik bedoelde. Maar je moet zelf inderdaad maar zien of je daar iets mee kunt. Nou ja je moet uiteindelijk helemaal niks natuurlijk.

Laal als je zo'n behoefte hebt om over je bevalling te praten dan doe je dat toch lekker hier. Ik vind dat je dat nog maar heel weinig hebt gedaan dus dat mag echt heus wel. En ook al doe je het 100 keer, als het jou helpt...

Nou het huis hier ligt bezaaid met muizengif. Tja weet niet zo goed wat ik ervan moet denken. Hoewel toen ik het keukenkastje uitgeruimd had en zag en rook was ik al een stuk minder van slag om dit besluit.

En ik heb de hele stad weer leeggekocht maar wel echt echt bijna alles in huis en in mijn koffertje nu. YES!!!! En ik heb een hele mooie lijst gekocht voor een hele leuke poster voor op Pienmini's kamertje. En mezelf verwend met allemaal lekkers.

Ga zo nog eens kijken of ik een beginnetje kan maken aan de kussensloopjes en dan is dit wel een uberproductieve dag geworden.
Heerlijk he, om dingen van je lijstje te kunnen strepen pien! Je zit zoveel relaxter op de bank (of je slaapt veel lekkerder) als je hoofd leeg is, en niet vol met "dit moet ik nog doen" en "dat moet ik nog kopen" Kun je je straks helemaal focussen op de komst van jullie kleine moppie!

Ik merk toch wel dat ik al weer een beetje kriebels krijg hoor..... vind het zó tof dat er nu weer een bevalling aan zit te komen! En ook nog eentje met een paar vraagtekens; wat zal het worden, hoe gaat het heten, hoe ziet het kaartje eruit.... zo leuk!!

Vroeg me trouwens af, hebben ze het gewicht van pienimini nog bekeken de laatste keer? Want dat geeftt in jouw stadium toch wel een goede indicatie van of het een grote of een kleine baby is!

Oh ja, bedankt voor je tip-sms

Heb met de kerst gewoon 4 van die douche pakketten gekregen (zou ik stinken?! ) Dus ik heb me net compleet uitgeleefd met scrub, douchemud, olie en bodybutter... ik ben nu echt een geur explosie!

Lalie; een bevalling is een van de heftigste dingen die je als mens (of, als vrouw eigenlijk) meemaakt, en jouw bevalling was zelfs nog een tikkie heftiger, dus dat je daar nog steeds vol van bent begrijp ik wel hoor! Jeetje wordt al een grote jongen, maar feitelijk is het pas 4 maanden geleden! Als je hier graag je verhaal wilt doen, denk ik dat niemand dat erg vindt hoor; als we je daarmee kunnen helpen of een luisterend oor kunnen zijn doen we dat graag! Zelf droom ik nog regelmatig over mijn bevalling, en vraag ook nog weleens details aan man,zo van: "deed ik toen dat en dat?" of "hoe ging dat en dat ook alweer?" (het stomme is dat hij het antwoord vaak helemaal niet meer weet!) Ik ben er ook nog best veel mee bezig; heb het niet als traumatiserend ervaren, maar wel als ontzettend heftig. Vergelijk het met je bruiloft, een begrafenis van iemand in je naaste omgeving; daar denk je toch ook nog wel eens aan?
Nou Chiek, om je gerust te stellen, dat is me niet opgevallen hoor tijdens onze laatste meet Dus het zal wel meevallen, ze dachten gewoon origineel te zijn denk ik Nog meer leuke dingen gekregen? Ik heb een bon van Hunkemoller gekregen, een Douglasbon en een nieuwe mascara! Ben er erg blij mee! Kan ik eindelijk weer eens een mooie nieuwe push-up kopen en even losgaan in de Douglas!

Pienie...leuk...wat voor poster ga je ophangen?

Chiek, ik de bevalling an sich helemaal niet als traumatiserend of wat dan ook ervaren hoor. Maar de kraamweek is me heel zwaar gevallen, puur omdat mijn geluk zo gruwelijk overstemd werd doordat ik me lichamelijk zo klote voelde. Nee, ik kan oprecht zeggen dat ik de bevalling heel intens en zelfs mooi vond. Iets wat ik zeker nog heel graag een keer wil meemaken. En omdat ik er gisteren ineens om moest huilen, notabene bij een vreemde (schaamde me dood gelukkig snapte zij het, want ze heeft zelf ook drie kinderen)...had ik ineens zoiets van hmmm...blijkbaar zit dit toch nog hoog.

Ik stel die vragen ook regelmatig aan Laalman, maar hij kan er niet zo heel goed antwoord op geven, want hij vond het zelf ook erg indrukwekkend allemaal Maar ik weet gewoon ook hele stukken niet meer...toen ik laatst het bevallingsverslag van de VK las, had ik zoiets van huh...heb ik echt nog zo lang weeen liggen opvangen toen zij aanwezig was? Voor mijn gevoel moest de VK Jeetje opvangen toen zij binnen kwam, maar dat is natuurlijk niet zo...

Maar goed, ik ben blij dat ik hier even weer mijn hart gelucht heb...
Lekker Pien, zo'n actieve dag. Wij zijn bepaald niet actief geweest, al heeft man wel de commode naar boven gesjouwd en heb ik met meis gezellig alle kleertjes erin gelegd. Hij is wel klein en laag, maar het is ook wel heel fijn dat het kamertje daardoor niet zo krap is. Dus we houden 'm toch maar. Ben nog steeds een beetje high van mijn stofjes-aankopen, jammer dat ze pas op 2 januari verstuurd worden.

Chiek, respect voor je zondagochtendseks! En heerlijk, zo'n compleet verzorgingspakket (had ik ook met sinterklaas, mmm), maar vier?!

Laal, ik was bang dat ik even de indruk wekte om het achteraf beter te willen weten oid, maar zo vat je het gelukkig niet op. Waar denk je dan nog het meest over na, de bevalling zelf of die eerste heftige week? Misschien is dat de reden dat vrouwen elkaar graag bevallingsverhalen vertellen, ze hebben allemaal behoefte om het een aantal maal te herhalen. Man en ik hebben het laatst nog zitten vertellen (mensen vragen er nu weer naar), en toen bleken onze verhalen ook niet meer hetzelfde te zijn.
Oh crosspost, vooral over die week dus. We hebben het daar sowieso nog weinig over gehad natuurlijk, omdat jij hier niet was en wij daarna zo nieuwsgierig als de pest waren naar Jee en het bevallingsverhaal etc. En met zo'n kleintje is er daarna telkens nieuws genoeg, dat je niet nog eens uitgebreid die week verteld hebt. Ik herinner me vooral nog dat je een paar keer flauw gevallen was en de hele dag op bed bleef omdat je gewoon nergens energie voor had.

Oh, ik moet even de laptop weg doen want meis misbruikt mijn 'afwezigheid' om stiekem cakejes te snoepen terwijl ik net gezegd heb dat het niet mag.. En misschien moet ik ook maar wat gaan koken. Bluh, helemaal geen honger.
Elev, ik denk nog veel na over de bevalling, maar op een goede manier...die eerste heftige week maakt me wel een beetje verdrietig. En niet omdat ik niet gelukkig was met J'tje, nee zeg absoluut niet, maar gewoon omdat lichamelijk echt even een wrak was...daar zie ik nu al tegen op bij een tweede, maar ja, wil niet zeggen dat het hetzelfde loopt natuurlijk

Goed, dan ga ik nu maar eens douchen Ik span de kroon vandaag!
Ben vandaag ook nog naar de koopzondag geweest ff snel. Ik moet nog een kruikenzak hebben want ik had er wel 2 maar 1 is op miraculeuze wijze verdwenen. Kan t ding nergens vinden, dus wil ik maar een nieuwe kopen. Maar die dingen zijn bij elke hema uitverkocht lijkt t wel.....heel frustrerend.

Verder heb ik nog tig dingen die ik nog moet kopen maar die staan niet op een lijstje maar zitten los in mijn hoofd. Moet ze maar eens gaan opschrijven en dan ook echt kopen en afstrepen.

En jullie hebben helemaal gelijk wat betreft verspilde energie, maar soms vlamt er ineens een stuk woede op. Heb ik niks aan, weet ik, maar het gebeurt gewoon. En ik baal gewoon van mijn schoonmoeder.
Het is heel normaal hoor, om je aan je schoonmoeder te ergeren; daar zijn ze voor gemaakt geloof ik

(al worden wij later natuurlijk onwijs leuke schoonmoeders; dat lijkt me logisch )

Laal, wie weet wordt je volgende bevalling wel heel anders, en ben je veel fitter erna, dat kan natuurlijk ook! Schijnt dat een 2e (of 3e) bevalling veel sneller en makkelijker verloopt, dus dat is op zich een goed vooruitzicht! (duft kan je er alles over vertellen, en elev over een week of wat ook!)

Ik heb trouwens foto's op de groep gezet... jaja, spuit 11 heeft ook door hoe het werkt!

Elev, klinkt knus zeg, kleertjes inruimen met de toekomstige grote zus Beseft ze denk je dat er straks ook echt een baby is, die ook niet na een dagje weer weggaat, maar ook blijft? :p Weet ze hoe haar zusje gaat heten? (doen jullie eigenlijk 1 naam, of 2 net als bij elevmeisje?)
Chiek! Ik wil eigenlijk zijn omdat je zo lang geen foto's hebt geplaatst, maar ik ben veeeuuuulste van dat supermodelkind van jou. Wát een moppie zeg, die oogjes!

Ik geloof dat meis wel beseft dat de baby blijft hoor, ze heeft natuurlijk al aardig wat leeftijdsgenootjes die broertjes en zusjes hebben gekregen, ze kan zich er aardig een voorstelling van maken. Ze vindt zichzelf ook al een grote zus, ookal zit haar zusje nog in de buik. Ze weet de naam niet hoor, die zou ze gelijk doorvertellen. Ze heeft zelf een naam voor de baby bedacht (ze vond 'boontje' geen goede naam voor een kind, want dat is eten), waarop we al heel wat reacties hebben gehad (kan het zijn dat elevmeisje de naam al weet? want ze heeft het de hele dag over ...). Ze weet wel dat als ze geboren is we pas weten hoe ze echt gaat heten. Ik heb het zo gebracht alsof het voor ons ook pas duidelijk is op het moment van geboorte, dan komt er verder ook geen discussie over. Ze weet niet dat dit een beslissing van ons is, meer een soort feit, net als welke kleur haar haar is.

Ze speelt wel héél erg vaak babietje tegenwoordig. De poppen worden niet meer aangeraakt, ze is steeds zelf het kleine kindje. Wil weer in de kinderstoel (mag niet), op de commode liggen (doet man af en toe, ik til haar niet meer), kleine hapjes brood etc. Het is vrij duidelijk dat ze wel doorheeft dat ze haar positie als kleintje gaat verliezen, en dat niet makkelijk vindt. Ik houd mijn hart vast voor straks..

En Laal, jij spant inderdaad de kroon.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven