Liefe meiduh!!

05-07-2010 23:31 2507 berichten
Alle reacties Link kopieren
Haaaaai liefe meisjes!!!

Nou het is weer zover, we gaan flink voor een beeb!

Ook zijn er al wat met een , wat natuurlijk helemaal geweldig is!

De dikke buiken groeien goed en nog even en dan worden er weer geboren!!!

En wat zullen onze beebs smullen van de !!

We blijven wel voor nog meer !!!

Dus eerst even flink met onze hubbies, temperaturen en wat hulp inroepen van onze grote vriend en dan rennen naar de en even voor een !!!

Succes meisjes!!!

naamlftstand van zakenbijzonderhedendatumCarrera30bevallen!heeft de perfecte baby gebaard!21-04-2010Momo32bevallen!klaar met kolven...10-07-2010Nut30J. (09-'08), bevallen!Arie slaapt door!27-07-2011Melodie36zwanger!meiske mag nog even groeien13-09-2010 (35w) mAmbrosia24zwanger!duidelijk gevalletje nesteldrang!25-09-2010 (33w) zLoeszie362 mk, zwanger!19 aug. VK08-10-2010 (31w) vCake26zwanger!gaat lekker!20-10-2010 (29w) wSproet30K1(5), K2(2), mk, k, zwanger!VK g.b., 12 aug. gyn09-11-2010 (27w)Naski392 mk en zwanger!plonkende pukkel!15-12-2010 (21w) wMelody35D(7), S(2), 2 mk, zwanger!meisje doet het goed daarbinnen16-12-2010 (21w) dMaliboo253 mk en zwanger!hartje gehoord, 17 aug. echo, 15 sept. 20w-echo29-01-2011 (15w) zMariëlle28Lien (2), mk's, zwanger! Maksie doet het super!, 23 aug. VK+echo27-02-2011 (11w) oToosje352 mk, L. mrt.'09, zwanger! goede echo!!18-03-2011 (8w) vToadette35R. 9 jr, 3 mk, zwanger! pre-zwanger! 18 aug. gyn + echo24-03-2011 (7w) dVera341 bbz, 1 mklijf beter op orde, pauze voorbij!--Stefanie251 mkmineur... --Fee29dochter 5, 2 mknaar Turkije! 15 sept. operatie+ballonnetje en hormonen--Merder33onrustig 2009 gehadtrotse mama van mooie meid!--

Vorig deel
Naski, flannellen luiers heb ik nooit gebruikt. Hydrofiel luiers en washandjes heb ik minstens 12 van. Ze nemen veel vocht op en je hebt er dus al gauw meer nodig. Ook onder het hoofdje had ik hydrofielluiers ivm spugen. 6 vond ik veel te weinig.

Luieremmer nooit gebruikt, deed de luiers meteen in de prullebak en de poepluiers buiten in de bak.

4 flesjes is ook overdreven. Ik zou eerst 1 of 2 doen en dan kijken of het flesje bevalt. Er is gauw wat bijgehaald. Ik had bijv S flessen van difrax, maar kreeg er geen geschikte speen bij voor de nutrilon omneo(tegen krampjes, was wat dikker) dus over gegaan op advent. Dat ging wel goed. Met 2 flesjes wilde het prima.

Flessenwarmer niet gehad en dus ook niet gebruikt. Magnetron werkt prima en als ik op pad ging nam ik heet gekookt water mee in een thermosflesje en maakte het op temp met koud water, ideaal en lekker snel.

Maatkan? Nooit gebruikt, op de flessen zitten maatstreepjes.

Monddoekjes had ik wel meer als 6 van nodig.

Ik zou dus goed naar jje lijstje kijken, er staan soms wat overbodige dingetjes op.

Ooow ik pas op de katten en konijnen van de buurtjes. NU is Joep konijn dood. Vanmorgen zag ik al dat ie niet helemaal lekker was, stilletjes en niet eten. En net was ie dood. R is hem nu aan het begraven. Buurtjes zijn ingelicht. Buurmeisje (13) hoort het morgen.
Fijn Nas, geef kleur enzo maar door, dan maak k hem (later, nu nog te veel haakwerk)

En ja ik ga weg bij de bonbonnetjes, heb mijn ontslag gekregen (financiële redenen), mijn mama had het er moeilijk mee.. Vrijdag een sollicitatie voor dossierbeheer, even horen wat het precies inhoudt en of mijn cv uberhaupt goed is (boekhouding is reeds 7 jaar geleden). Daarom ligt het zwanger worden wat op een laag pitje, als k toch moet veranderen van job, zou ik graag toch wat langer er zitten.. (maar ik blijf er voor gaan hoor)
Balen van het konijn Toos! Maar ja, dat gaat nu eenmaal zo. En met konijnen is het snel over als ze wat hebben.

Nas, ik heb nog niet de helft van jouw lijst haha.. 6 rompers daarentegen vind ik wel wat weinig, ligt dat aan mij?

En dingen als dat nagelschaartje kun je toch ook halen als je ze nodig hebt?

Mijn zusje gebruikte overigens 3 pakken newborn luiers..

Is het overigens ook niet handig om een flesje aan te schaffen, ook al ben je van plan om bv te geven? En dan ook wat voeding? Voor de stel dat het niet lukt..

Kruiken kun je vast wel van iemand lenen, kijk wel van tevoren of ze nog steeds niet lekken. Niets erger dan dat de kraam er achter komt dat ze lekken..
Joep RIP

Ja Nas, eens met Toosje staan dingen op die niet nodig zijn, en ook dingen die je nog xtra moet hebben. Bedoel 3 setjes kleertjes? Das toch veel te weinig

Kijk ook even bij de Hema, hun hebben ook baby-uitzetlijst, en ze hebben echt fijn spul. Goedkoper dan de prenatal, maar net zo goed.

Dan heb je ook nog de babydump, het is een vreselijke winkel maar ook goedkoper dan de Prenatal.

Ik wacht inderdaadnetjes op Sproet, had ik beloofd

Toa laatste avond nog lekker genieten. Thuis direct gyn bellen?

Toosje reken er maar op dat je je verhaal nog wel n paar keer kan doen in zhuis. Sowieso heb je straks n gesprek met verpleegkundige, kun je je wensen enzo aangeven middels bevallingsplan. En vraag evt ook om gesprek met annestesie, bij jou was toch ook dat ruggeorik niet goed werkte? Ik heb nu ook geregeld dat na ruggeprik ook morfine gegeven wordt, just in case, maar het staat nu wel op papier iig.
quote:Naski schreef op 26 juli 2010 @ 21:33:

[...]

Nou euh, alles?!?

Ik kwam dit lijstje nog weer tegen in een oud topic van ons en dat hebben we dus blijkbaar allemaal nodig:

Lijstje:

Voor de bevalling:

1 kraampakket

Verzorging

6 flanellen luiers Wat zijn dat? Die heb ik niet hoor.

6 monddoekjes

6 hydrofiel washandjes 2 is meer dan zat hoor, je baby hoeft echt niet elke dag in bad.

6 hydrofielluiers Zou er 12 van maken, die dingen gebruik ik werkelijk overal voor: in de maxicosi zodat ze minder zweet, als monddoekje, bij het voeden, om af te drogen etc.

1 aankleedkussen Ik heb er ook 1 voor beneden aangeschaft, zodat ik niet steeds met haar de trap op hoefde om te verschonen. Ik bewaar 'm in de lade van de box.

2 aankleedkussenhoezen

1 Babybadje (met standaard) of Tummy Tub (met standaard)

1 Badthermometer

1 waskom

1 luieremmer Heb boven een goedkope met cassette. Die sluit de luchtjes af, superhandig voor 's nachts. Overdag gooi ik net als Toosje, de luiers meteen buiten weg.

2 badcapes

1 pak new-born wegwerpluiers

1 thermometer (moet een nieuwe zijn, voor jou moet er ook 1 aanwezig zijn om jou tijdens de kraamweek te controleren)

verzorgingsproducten (babyzalf, babyzeep, babyolie of babylotion)

1 zacht haarborsteltje

1 nagelschaartje met ronde punten (pas na 6 weken gebruiken)

Slapen

1 ledikantje of wiegje

1 matras

1 molton matrasbeschermer Zou er 2 aanschaffen, dan kun je nog eens rustig wassen.

3 hoes- of onderlakens

3 molton luiers Volgens mij heten die molton onderleggers. Ik gebruik ze eigenlijk niet, een molton hoeslaken is tot nu toe genoeg. Die stapel ligt nog onaangeraakt in de kast.

3 bovenlakens of 3 dekbedovertrekken Dekbedovertrekken zijn toch veel te groot? En een dekbedje mogen ze de eerste 2 jaar toch niet onder liggen. Zou ledikant- of wiegenlakentjes aanschaffen.

2 wollen of katoenen dekens of 1 duodeken

2 verchroomde kruiken (met kruikenzak)

2 slaapzakjes

1 babyfoon Heb ik de eerste tijd weinig tot niet gebruikt. Daar zou je dus nog even mee kunnen wachten. Ik liet haar overdag, op advies van de kraamzorg, beneden slapen. Dat vond ze prima, dus had ik nog geen babyfoon nodig. Nu gebruik ik 'm als ze 's avonds eerder naar bed gaat dan wij.

Voor de baby

6 rompertjes (2 maat 50, 4 maat 56) Ik zou geen maat 50 aanschaffen, in maat 56 passen die kleintjes ook wel. Als het echt een kleintje blijkt te zijn, kun je altijd nog maat 50 halen.

3 setjes kleding Vind ik erg weinig, maar misschien krijg je nog veel. Als je baby 2 keer kotst op een dag is alle kleding op.

2 mutsjes

Sokjes Tip: die van Kruidvat (Bambino, 3 in een pakje) zijn heel fijn. Die kunnen ze moeilijker uittrappen.

Pyjamaatjes? Die zitten vaak wat lekkerder dan 'echte' kleding.

Borstvoeding

2 voedings BH's Kun je beter na de eerste week aanschaffen. Dan is de productie goed op gang. Het kan zomaar een cupmaat schelen namelijk. Het is ook zonde om dure beha's te kopen en de bv lukt niet. Kun je er niks meer mee. Ik heb er 4 trouwens, want ik draag ze ook 's nachts.

Zoogkompressen

Voedingskussen Kun je die niet lenen van iemand om te proberen? Ik gebruik de mijn niet meer, heb ik na een week of wat in een hoek gegooid. (Als je een keer in de buurt bent, mag je hem zo hebben hoor!)

Vitamine D en K druppels (Davitamon heeft dat in 1 flesje). Daar moet je op dag 10 mee beginnen. Is handig als je dat vast in huis hebt.

Bepanthen tegen tepelkloven. Werkt als een tierelier, elke dag even smeren, blijven je tepels soepel van. Kun je ook voor de baby's billetjes gebruiken ipv sudocrem.

Flesvoeding Ga je flesvoeding geven? Als je bv wilt proberen, zou ik nog niks hiervan aanschaffen.

4 flessenspenen (naam pasgeborenspenen)

4 zuigflesjes

Flessenwarmer

1 Maatkan met deksel (alleen voor de nachtvoeding)

Het kraampakket heb ik dus vorige week geregeld bij de zorgverzekeraar en voor de rest hebben we nog niets.

Behalve 10 knuffels, want die krijgen we steeds van familie en vrienden Ben zo brutaal geweest om er even in te knoeien voor je. Misschien heb je er iets aan.
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
He Steef, balen dat je ontslag hebt gekregen! Ik hoop dat die 7 jaar niets uitmaakt of dat je anders bijgespijkerd kunt worden..
Jeetje Nas, ik heb gister een lijstje gemaakt met wat ik nodig heb. Lijstje komt ongeveer overeen Tips zijn inderdaad welkom over wat wel en niet nodig is.

Stef mag ik ook alvast een knuffie bestellen bij jou? we houden je wel bezig he En wat balen van je ontslag. Hopelijk heb je snel iets nieuws.

Toosje, ach gos wat zielig van dat konijntje. Ook sneu voor je buurmeisje als ze thuis komt. Wat heb je hem voor eten gegeven?
Toosje, bedankt voor je aanvullingen. Ik ga jouw stukje knippen en plakken naar mijn word-bestandje over de benodigdheden.

Steef, ik zal nog eens nadenken over de kleur. En de 20 weken-echo van donderdag afwachten. Want jouw 'knijntjes' zijn echt superschattig.
Carr, dank!!
Nas, je hebt het vast al eens gezegd, maar willen jullie weten wat het wordt en zo ja, mogen wij het ook weten?

Thnx voor je hyves compliment overigens
Dit kwam er nog achteraan (pag 2 over het hoofd gezien ):

In de woonkamer

• Wipstoeltje

• Box

• Boxkleed

Samen er op uit

• Kinderwagen

• autostoel groep 0+

• Weekendbedje

Een eigen kamertje

• Kast

• Commode

• Plank

Dat zal toch wel ongeveer kloppen, lijkt me?
Stef, hoop dat je snel wat leuks, goedbetaald vindt :-)

Toos, oei wat zielig van Joep enzo.

Niet om flauw te doen, maar kreeg ff een flashback naar de online uitvaart van Vera dr papegaai. Weten jullie nog meiden, met al die leuke plaatjes van onze outfits en gedichten enzo
Stay with me, let\'s just breathe.
Cake: ja en ja en graag gedaan, echt zo mooi!
He leuk! (de ja's dan he)
Ligt aan het merk hoor qua maat rompers. J was groot bij geboorte en heeft ook mt 50 gehad. Prenatal, zeeman, name it valt groot. Anders 50-56 van Hema nemen, zit je altijd goed.
Heb het lijstje ook even opgeslagen! Handig!
Ik zie het al, de lijst moet nog aangepast worden.

Dank allemaal voor het meedenken, fijn! Ik had 'm gewoon gekopieerd en niet meer naar gekeken. Was nog voor de verre toekomst.

Maar ik zal al jullie opmerkingen erbij zetten.
Weekendbedje kun je ook wel meewacgten. De eerste tijd volstaat de reiswieg van kinderwagen
reisbedje is wel weer handig als ze wat groter zijn, die kun je ook als box gebruiken als je op visite bent..
quote:Naski schreef op 26 juli 2010 @ 22:07:

Dit kwam er nog achteraan (pag 2 over het hoofd gezien ):

In de woonkamer

Wipstoeltje Heb je de eerste tijd nog niet nodig hoor.

Box Kijk of je er een met verstelbare bodem kunt vinden, anders nog niet doen.

Boxkleed

Samen er op uit

Kinderwagen

autostoel groep 0+

Weekendbedje Zou ik nog niet kopen, de kinderwagenbak voldoet de eerste weken/maanden veel beter. Zo'n campingbedje is dan veel te groot voor je kleintje. Bovendien hebben de meesten een plastic matrasje en dat mag de eerste twee jaar dus niet ivm verstikking.

Luiertas. Babydump heeft vaak lekker goedkope, die toch heel handig zijn. Kijk of er een verschoningsmatje inzit, die ga je nog nodig hebben.

Een eigen kamertje

Kast

Commode

Plank

Lekkere stoel om in te voeden. Misschien 1 van marktplaats halen, heb ik ook gedaan. Hij gaat binnenkort toch weg, omdat ik geen nachtvoedingen meer geef en overdag lekker beneden zit.

Dat zal toch wel ongeveer kloppen, lijkt me?
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
Nut, o dat is wel fijn dat het bespreekbaar is.

Mijn ruggeprik zat idd niet goed. Eigenlijk ging er van alles mis.

Meteen weeënstorm toen infuus open ging (ingeleid) kreeg ruggeprik die maar voor de helft werkte, ene helft was verdoofd, andere helft niet. Ontsluiting die bleef hangen, koorts, sterrekijker. Keizersnee, verdoving niet goed, auauauaauauau... L geboren, JOEPIE!, baarmoeder gescheurd, hechten, au au! narcose om de baarmoeder goed te kunnen hechten, en toen was de ellende voorbij! Inmiddels dus littekenweefsel en verkleving, maaaarrr spontaan zwanger! hahaha mijn lijfje is eigenwijs.

Joep at niet, tja dus dan gaan ze dood.
quote:nut schreef op 26 juli 2010 @ 22:11:

Ligt aan het merk hoor qua maat rompers. J was groot bij geboorte en heeft ook mt 50 gehad. Prenatal, zeeman, name it valt groot. Anders 50-56 van Hema nemen, zit je altijd goed.Daar heb jij weer gelijk in. Die van Hema zijn heel goed inderdaad, en soms hebben ze aanbiedingen van 7 in een pak.
weekendbedje zou ik zo'n apart matrasje bij kopen. Ik gebruikte hem 's zomers als box voor buiten met een dakraamhorgaas (xenos) tegen de vliegen en insecten. Konden we lekker buiten zitten en L lekker kijken. Ze is van maart dus 's zomers wilde dat mooi.

Maar weekendbedje kan later wel, heb je voor de geboorte niet nodig. Misschien een kadotip als iemand vraagt wat je wilt hebben?
hema rompers en kruitvat/trekpleister sokjes! die zijn goed en blijven zitten.
JOEP RIP! We zullen je missen!

Ik bedank jullie ook even voor het aanvullen van het lijst. Voor mij ook erg handig.

Ga nu mijn bedje opzoeken. Ben de hele dag al moe. Hopelijk morgen wat fitter.

Trusten dames!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven