ligt het nou aan mij, of is dit echt niet normaal

05-08-2009 14:33 214 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik was vanmorgen in het zwembad met mijn zoontje van 17 maanden. Hij was lekker aan het spetteren in het peuterbad, toen ik een klein meisje (ongeveer 3 jaar denk ik) tegen haar moeder hoorde zeggen: mama ik moet plassen.

Zegt die moeder doodleuk: ga maar op je hurken zitten, en dan plas je maar lekker, want dat mag in het peuterbad...

?????

Ik was echt sprakeloos!

Okee, ik weet heus wel dat bijna alle kleine kindjes weleens een plasje doen in het peuterbad, maar om je kinderen nou zelf te gaan aanleren dat dat heel normaal is...??

Overigens: dit speelde zich af in het buitenbad, maar het is maar een klein stukje lopen naar het binnenbad, waar genoeg wc's zijn.

Waarschijnlijk had moeders gewoon geen zin om dat stukje mee te lopen naar de wc, vandaar deze eh... creatieve oplossing.
Twee pagina's hier gelezen, en ik ben ineens zo ontzettend blij dat ik nooit naar een zwembad ga!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
ik weet ook wel dat plas in het zwembad op een schaal van goor objectief gezien meevalt, en dat niemand er dood van gaat, maar nogmaals, ik snap gewoon niet dat je normaal vindt dat anderen jouw pies in hun mond krijgen omdat jij te lui bent om naar de wc te lopen. Die inderdaad ook vaak smerig is, maar die je met een beetje handige planning best kan vermijden, of zitten de meesten van jullie 12 uur lang in het zwembad?

Ik vind het overigens ook goor dat je niet doucht voor het zwemmen en ik vind zwembaden trouwens sowieso smerig, maar dat je daar bewust aan meewerkt, snap ik niet.
Nou ik vind het smerig dat je tegen je kind zegt ga maar lekker op je hurken in het bad plassen ! bah wist niet dat er zulke viespeuken waren ! Goed voorbeeld voor die kleine
Zonder dat we het door hebben, worden we steeds asocialer

Maar inderdaad, het is niet normaal nee.! Zou het zelf nooit zeggen tegen mn kind als ik er 1 had.!
quote:kxs_inge wrote on 05 August 2009 @ 18:53:

Zonder dat we het door hebben, worden we steeds asocialer

Maar inderdaad, het is niet normaal nee.! Zou het zelf nooit zeggen tegen mn kind als ik er 1 had.!Bewust worden we steeds asocialer, niet onbewust...
quote:Ainne schreef op 05 augustus 2009 @ 17:44:

Nou kom ik niet vaak in zwembaden, maar hoe smerig zijn de wc's daar nou helemaal? Springt er iets vanaf de bril tegen je poes aan of zo, als je daar boven hangt?

Piesen in het zembad = vies.

de bril is niet zo smerig (als er niemand per ongeluk op gepiest heeft, that is, terwijl die boven de wc hing) Mij gebeurde eens dat ik zoooo hoognodig moest dat ik boven de wc ging hangen en niet gezien had dat het wcdeksel er nog op was (normaal verwacht je dat niet he ).. nou dan spettert alles erop en er rond hoor, en kan je nog wegvegen, detergent heb je niet bij je..

+ ik vind alles er rond smerig... zal ook wel het idee zijn voor een deel... Ik raak de klink niet aan, de deur niet, de muur niet...Kans bv dat iemand die ongesteld was wat bloed op haar vinger kreeg of zo (of erger na het kakken wegvegen en per ongeluk wat stront aan je vinger, het overkomt me niet maar misschien overkomt het een kind of zo) en dan iets anders aanraken... Zulke dingen weet je gewoon niet.

Maar goed, dit zou niet mogen betekenen dat je hierdoor niet naar de wc gaat en maar in het zwembad piest, heeft niks met elkaar te maken... Want piesen in het zwembad is nog meer goor, iedereen zit daarin gewoon...
Even ter geruststelling van dezen en genen. Alhoewel plassen in het water ronduit goor is, kun je er evengoed op vertrouwen dat het zwemwater in de zwembaden wel schoon is. Het moet wettelijk aan allerlei eisen voldoen en er wordt daarom van alles aan zwemwater toegevoegd om het water te zuiveren.

Mochten er echter mensen meelezen die zelf vinden dat plassen in het water niet zo erg is, dan wil ik die mensen toch even waarschuwen. Er zijn behoorlijk wat zwembaden in Nederland met raampjes onder het water niveau. En via die raampjes is het opmerkelijk goed te zien als mensen in het water plassen. Ik persoonlijk zou me echt dood generen als ik stiekem in het water pies en 2 tellen later staat de badmeester voor mijn neus om me publiekelijk mede te delen: "Mevrouw, u heeft zojuist in het water gepiest. Wilt u dat alstublieft niet meer doen? De wc zijn om de hoek en gratis toegankelijk".

Wees dus gewaarschuwd...
Ik vind in het zwembad plassen ronduit smerig en asociaal. Als het privé zwembad is moet je vooral lekker doen wat je wilt maar in een openbaar zwembad vind ik het echt niet kunnen. Zelfs mijn twee oudste kinderen van 7 en 4 weten al heel goed dat dit niet mag en komen zeggen dat ze naar de wc moeten.

Een klein kind kan zich nog wel eens vergissen of de regel vergeten maar van een volwassene vind ik het gewoon asociaal.
quote:nummerzoveel schreef op 05 augustus 2009 @ 19:01:

Even ter geruststelling van dezen en genen. Alhoewel plassen in het water ronduit goor is, kun je er evengoed op vertrouwen dat het zwemwater in de zwembaden wel schoon is. Het moet wettelijk aan allerlei eisen voldoen en er wordt daarom van alles aan zwemwater toegevoegd om het water te zuiveren.

Moet je eens met je duikuitrusting op de bodem gaan liggen. Als iets goor is.... :puke:
quote:Star schreef op 05 augustus 2009 @ 14:43:

In het zwembad kan ze naar de wc, op het natuurstrandje gisteren mocht dochter van mij ook in het water plassen, aangezien de wc's op slot waren.Dan zoek je met je kind toch een boom op? Ik vind dat ook geen reden om het water te bevuilen voor anderen.
~Is vandaag nog naar het zwembad geweest en hoopt zo dat Shining en Supersmollie niet bij mij in het dorp wonen~
Vandaag was ik weer in het zwembad.... jaja, ik durf nog.

Er loopt een toiletjuffrouw rond. Met handschoenen aan. Met die handschoenen veegt ze de pot, wringt de dweil uit en hangt daarna een nieuwe rol wc papier op.....

Dat 1 op de 5 in het water plast is echt waar. En ik heb vandaag 1 bejaarde en 0 geestelijk gehandicapten gezien. Wel veel kinderen trouwens, maar bij de tv test hadden ze alleen maar volwassenen.

Er lopen mannen rond die behoorlijk behaard zijn. En hordes jongens met van die lange korte broeken (of korte lange broeken, wat je wilt). Met die lange broeken liggen ze op het gras te rollebollen en te vechten. Op datzelfde gras lopen mensen met blote voeten, wordt limonade geknoeid, en je wilt niet weten hoeveel sigarettepeuken, en dus ook as, er overal liggen. Dat komt ook allemaal in het water.

Urine is dan tenminste nog steriel. Dat kun je van veel andere troep niet zeggen.

Maar om op de openingspost terug te komen, nee, het is niet normaal om een kind te leren dat het normaal is. Het gebeurd, akkoord. Maar je hoeft het een kind niet aan te leren. Als je je kind niet op een vieze wc wilt laten plassen kun je hem of haar op zijn minst even tussen de struiken zetten.
quote:schouderklopje schreef op 05 augustus 2009 @ 20:52:

[...]

Dan zoek je met je kind toch een boom op? Ik vind dat ook geen reden om het water te bevuilen voor anderen.Daar spelen weer andere kinderen in het gras, dan liever in niet stilstaand water.
quote:nummerzoveel schreef op 05 augustus 2009 @ 19:01:

Ik weet heus wel dat je er niet ziek van wordt,maar het is wel vervelend dat er maar weer meer chloor in het water gekiepert moet worden omdat er van die volwassen ransapen zijn met volledige controle over hun blaas maar die te lui zijn om even het toilet op te zoeken.

Eigenlijk ben ik gewoon idd voor badmutsen en douchen voor zwembadbezoek en dragen van slippers verplicht en stoffen badkleding verboden (iedereen in speedo's) en dus ook pissen in het water verboden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven