Littekens na bevalling jeuken erg..herkenbaar?tips?
zondag 29 augustus 2010 om 20:52
3 maanden geleden ben ik bevallen van onze zoon,helaas heb ik er een subtotaalruptuur aan over gehouden. Gelukkig is alles goed genezen alleen heb ik bij weersveranderingen altijd ontzettende jeuk aan littekens en nu dus ook aan deze littekens. Niet echt een plekje om uitgebreid aan te krabben . Ondertussen ben ik echt wanhopig want ik heb zo'n jeuk! Is dit herkenbaar? Heeft iemand een goeie tip?
zondag 29 augustus 2010 om 20:58
Ja, is zeker herkenbaar. Zover ik weet is jeuken een teken van genezing, dat is mij iig verteld. Ik heb 2 bevallingen gehad, na de eerste had ik een totaalruptuur en de tweede was een keizersnee. Beide behoorlijke littekens dus en die hebben ook behoorlijk gejeukt de eerste maanden. Nu geen last meer van. Mijn laatste bevalling is 5 maanden geleden. Verder is het ook zo dat bij weersverandering littekens kunnen gaan trekken/jeuken. Het wordt dus echt minder...succes ermee!
zondag 29 augustus 2010 om 21:12
zondag 29 augustus 2010 om 21:15
Ik heb 18 mnd geleden (!!!) een keizersnede gehad en bij verandering van weer jeukt mijn litteken enorm! Gelukkig kan ik iets subtieler krabben dan in jouw geval (alhoewel het al aardig in de buurt komt van de not-done-zone ). Ik vraag me af of het ooit nog over gaat..
Jeuken kan idd ook van genezing komen, maar als jij schrijft dat het vooral samenhangt met het weer (net als bij mij) moet ik je helaas vertellen dat het zelfs na 18 mnd nog aan kan houden....
Jeuken kan idd ook van genezing komen, maar als jij schrijft dat het vooral samenhangt met het weer (net als bij mij) moet ik je helaas vertellen dat het zelfs na 18 mnd nog aan kan houden....
zondag 29 augustus 2010 om 21:20
zondag 29 augustus 2010 om 21:29
zondag 29 augustus 2010 om 21:38
Ja, herkenbaar! Hier bijna zeven maanden geleden een keizersnee, en ik loop ook sinds een week weer te krabben (voorzichtig en als niemand het ziet ).
Ik herinner me nu pas weer dat ik dat na mijn borstverkleining ook heel lang heb gehad, ook bij weersverandering, en vooral als het gaat vriezen. Dat laatste heb ik nog steeds (operatie is acht jaar geleden). Maar dan in veel mindere mate hoor!
Kortom: ik denk dat het ook vanzelf nog wel minder wordt, ik weet alleen niet hoe lang je erop moet wachten.
Ik herinner me nu pas weer dat ik dat na mijn borstverkleining ook heel lang heb gehad, ook bij weersverandering, en vooral als het gaat vriezen. Dat laatste heb ik nog steeds (operatie is acht jaar geleden). Maar dan in veel mindere mate hoor!
Kortom: ik denk dat het ook vanzelf nog wel minder wordt, ik weet alleen niet hoe lang je erop moet wachten.