LLS KMT GD

20-03-2010 09:44 2525 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo, een nieuw topic. Alles komt altijd weer goed. Ook een van mijn motto's. Het bewijs zijn de opdracht van Lien nu, het feit dat ik zo goed in mijn vel zit na jarenlang tobben met werk, Pebblo die geen enge kanker heeft.

Laat het ook een hoopgevend motto zijn. Voor wie het nodig heeft.
Heeft iemand van jullie weleens een tapijtreiniger gehuurd? Ik moet echt wel geloof ik, want ons hele huis stinkt naar kots, zo vies. Iemand ervaring of het ook echt werkt?
Kun je niet gewoon met iets van HG doen LLL? Ik had altijd een of ander spul, daar moest je schuim mee maken en dat schuim, op tapijt doen. Laten intrekken en dan stofzuigen geloof ik. In ieder geval van HG en mijn vloerkleed werd daar mooi schoon van. Toevallig bedacht ik dat ik dat weer eens moet kopen. Met tapijtreinigapparaat geen ervaring.

Sprak vanmorgen vriendin op school en die begreep al helemaal niets van mij en gastouder. heeft zelfs overwogen aan te bieden op mijn kind te passen omdat ze gastouder niets vind. Zij was dus ook blij met mijn afspraak bij kdv vanmiddag.

Snel bestellingen klaarmaken en naar huis!
Ik heb 'm al gehuuurd, heb even gebeld en de bouwmarkt op babyfoonafstand verhuurt ze ook. Voor 8 euro per dag, dus het proberen waard. Heb net de trap gedaan, wat een pokkewerk zeg, daar is dat ding duidelijk niet voor gemaakt. Maar goed, toch gelukt en het water dat eraf kwam was echt pikzwart. Enige jammere is dat de echte vlekken nu meer opvallen omdat het tapijt eromheen schoner is. Nou ja, die doe ik nog wel een keer apart dan, met dat HG spul voor vlekken. Ik hoop dat het nu een beetje droogt dan kan ik het vanavond met Sjaak nog een keer doen.
Zit op 't werk want iets moest af en is niet af. Ik kan alleen zelf niet zoveel doen behalve af en toe peilen hoe het gaat en de moed erin houden.

LLL, ik heb mijn tapijt weleens laten reinigen met een reiniger. Werkte goed, maar een nadeel is wel dat je tapijt daarna echt sneller weer vuil wordt omdat een of ander beschermende laag eraf gaat.

En ik heb een keer een demonstrateur van Kirbij thuis gehad die ging laten zien hoe goed die stofzuiger was. Die ging toen ook tapijt reinigen, op babykamer waar Schorrie al geslapen en dus ook gekotst had op tapijt. Investering van ons uit was wel een hele avond luisteren naar zijn verkoopverhalen......
Hmm, dat is wel balen ja, als het nu sneller vies wordt. Maar het ligt er al lang hoor, het is nog van de vorige bewoners en wij wonen hier al vijf jaar . Dus ik denk dat er van die beschermlaag toch niet veel meer over was...

Oh wat erg zeg, een hele avond naar een stofzuigerverkoper luisteren, klinkt echt rampzalig .
Dat was het ook. Maar hij maakte aan het eind wel de babykamervloer schoon, en ik was zwanger van Knorrie dus was toch blij .
Haha, ja dat is ook wat waard.

Ik zag bij AH van HG wel van die spray om textiel mee te beschermen tegen vocht en vlekken. Zou dat werken om erop te spuiten? Misschien morgenochtend maar proberen, kan het de hele dag intrekken.
Moshje gaat per 1-5 naar kdv op vrijdag en staat vooor donderdag op de wachtlijst (wordt wel in loop van 2011). Het is een klein kdv, 3 groepen van 8-9 kinderen. Babygroep tot ca 15 maanden, tussengroep tot 3 jaar en dan laatste groep voor 3 jarigen. Ik ben geloof ik wel om, maar zie vooral de noodzaak.

(en na aftrek van toeslag betaal ik volgens mij nog maar 50,- per maand voor 1 dag!)
O, dat is misschien wel handig LLL, dan voorkom je weer snel nieuwe vlekken. Maar zou ik wel pas doen als je denkt dat je het echt niet schoner krijgt.

Ik ben op zoek naar stockfoto's voor mijn site. Echt lastig is dat!
Jeetje, stockfoto's. Dat is lang geleden! Heb hier nog ergens stockboeken liggen denk ik, net als papiermonstercollecties...
Spannend Peb.

WIj hebben ook dilemma. Heb achter een school (verder weg) aangebeld en ineens, na flink wat telefoontjes, is er plek. Was de hele tijd wel plek voor dochter en niet voor zoon. Maar nu dus voor alletwee. Nadeel 1: verder weg, kunnen nooit alleen, want drukke straat over (is nu ook zo, behalve dichterbij). Nadeel 2: niet de school bij ons in de straat waar we volgende week een afspraak hebben staan. Denk dat we op school in onze straat weinig kans maken nog steeds, dus denk dat we dit maar gaan doen, maar dat betekent dat dat dan ook een definitieve keus gaat zijn. Is al derde school dan voor dochter, dat is wel genoeg denk ik. Het is wel een heel lief klein schooltje, van groep 3 tot en met 8 van alles maar 1 klas. En twee groepen 1/2. Super overzichtelijk dus en allemaal wat slimmere kinderen dan op huidige school (in groep 4 van dochter van 22 kinderen reeds 10 kinderen die of in groep 3 of groep 4 zijn blijven zitten....).

Zou ook wissel NSO betekenen, dus moet nog wel enorm mijn best gaan doen om op andere NSO (wel van zelfde stichting) twee plekken te bemachtigen. Denk wel dat het voor dochter echt beter gaat zijn, want meer aansluiting met leuke meiden (en niet van die pre-puber meisjes die nu al deo meenemen naar de gymles, slechts 7 of 8 jaar oud....). Mij hart breekt alleen als ik aan Kiloknaller denk. Hij moest destijds enorm wennen op creche, daarna heeft hij eerste jaar school het ook niet naar zijn zin gehad... dus is het wel slim? Aan de andere kant, hij krijgt volgend jaar sowieso nieuwe klas (want groep 3) en hij heeft op 1 dikke vriendin verder ook niet echt vriendjes.

Ze mochten na de mei vakantie al beginnen, maar ik heb gevraagd of we ook na de zomer mogen komen en dat was na wat overleg ook goed. Vind dat toch een mooiere en natuurlijker overgang (en nog wat meer tijd om NSO-wissel te regelen ).
Lien, kun je niet eerst nog even afwachten hoe lang wachttijd is op school in de straat? Wie weet is dat 1 jaar. Dat is te overzien. Keuze die je nu maakt geldt ook nog voor BNJMN straks, wat dat betreft is een jaar wachten te overzien wellicht? Of hebben we het hier over een wachttijd van 3 jaar ofzo?

Of anders die school in de straat daar over bellen?

Lastig hoor, ik moet er niet aan denken dat we van school zouden moeten wisselen. En dat je dan inderdaad toch echt wel de definitieve keuze moet maken, je kunt niet aan de gang blijven.
Oeh spannend Lien, maar ook lastig. Qua onderwijs wel een vooruitgang dus. En een kleinere school is prettiger in mijn ogen. Denk dat overgang naar groep 3 dan inderdaad de handigste is voor KK. Maar wel een echt grote verandering (groep 3 is sowieso al verandering...)!

Ik moest ook nog aan je denken. GP en zijn vriendje X. hebben het als maar over Y. die een slaapfeestje gaat geven en zij mogen dan ook komen. Vooralsnog heb ik nog geen uitnodiging gezien, maar ik vind Y heel erg niet leuk, zijn broer een etter (heeft fietsbanden GP eens laten leeglopen) en het hele gezin raar. Wij willen dus niet dat GP daar gaat slapen. Ouders vriend X zijn ook niet enthousiast. Jongen Y ligt niet zo goed in de klas en schermt nu dus met dat logeerfeestje. Het voelt een beetje als vriendjes winnen en moet nog zien dat het doorgaat maar ik denk niet dat wij GP laten gaan en voorzie drama bij mijn kind. Dus ook hier nu partijtjes-sores wellicht.
Ja, ik zou ook school in de straat nog eens navragen, Lien.
Oh jee Lien, dat klinkt als moeilijke beslissing! Wanneer hoor je iets over de school in de straat? Ik zou het ook vreselijk vinden om van school te moeten wisselen, maar dilemma's met zwembadfeestjes zijn dan waarschijnlijk over, is ook heel wat waard.

Goed gevoel dus over kinderdagverblijf Pebbles? En als ik verhaal twee keer lees is M denk ik Y? Lastig hoor.
School in straat zit heel erg vol. We roken ineens onze kans omdat buren huis te koop hebben gezet en daarmee hun zoon tzt gaat vertrekken en dochter zou mooi op die plek kunnen . Voor Kiloknaller vermoed ik dat er geen plek is en BNJMN wellicht wel, aangezien dat toch pas 2012 is (en Kiloknaller dan nog 4 jaar naar school gaat) kiezen we dan wellicht wel voor school in straat. Maar dat zien we dan wel, misschien zijn we dan wel zo verknocht aan deze school dat BNJMN daar ook naartoe gaat.

O Peb, wij waren zeer tevreden achteraf met onze kordate "nee". Werd verder ook niet in twijfel getrokken en heb dochter en nooit meer over gehoord.
O, en toen we hier kwamen wonen (en Kiloknaller 2,5 was) stonden we op plek honderdzoveel van de wachtlijst, als in: wachtlijst, er was een klas gevuld van 52 kinderen (twee klassen) en daarna waren er dus nog 100 kinderen die geen plek hadden. Populaire school . Dat zal dus nog steeds zo zijn, maar je hebt voorrang als er al een kind zit, dus bij plaatsing dochter (wat ook stom toeval zou zijn) kan Kiloknaller heel heel heel misschien. Dat wil ik dus graag horen, hoe misschien die heel misschien is.
Kan ik me voorstellen. School in de straat is wel erg prettig, vind ik. Maar ik weet niet hoe het is als het anders is. Valt misschien ook wel mee hoe lastig het is als je altijd moet brengen, je moet toch ook naar je werk.

Volgend jaar mag ik Schorrie niet meer in de klas afleveren en ik zou me voor kunnen stellen dat hij vanaf halverwege volgend jaar alleen naar school loopt. Of dat ik hem nog help met oversteken en dat hij dan de straat zelf uitloopt. (Ik moet er eigenlijk helemaal niet aan denken ).

Misschien toch maar geen stockfoto's maar 1 foto van mezelf. Is wel zo persoonlijk. Maar moet ik dus leuke foto's laten maken. Das ook wat . Jij hebt dat toen ook gedaan toch Nathje, samen met T. foto's laten maken voor jullie uitingen.
Kiloknaller en dochter opsplitsen is in elk geval geen goed plan. Zij spelen ook echt met elkaar, op school en NSO. BNJMN tzt vind ik minder erg, er zit echt 4 schooljaren tussen immers.

Nu ga ik nog even de was regelen. Morrie, morgen ben ik thuis en mail ik je, nu gaar.
Is goed hoor Lien, ik doe er nu toch niets meer mee.

Opsplitsen lijkt mij ook niet fijn, niet voor jezelf en niet voor de kinderen.

Morgenochtend afspraak met verzekeringsman voor verzekeringen. Vandaag liep ik met grote tv te sjouwen en toen bedacht ik me dat ik toch wel graag een aansprakelijkheidsverzekering wil.

Wat wel apart is van zzp-er zoals ik zijn: die man komt dus bij me thuis.
Ik heb toen ik thuis als grafisch ontwerper werkte ook vaak met klanten aan tafel gezeten thuis, en op zolder achter computer. Ook wel grappig vond ik.
Ik geloof niet dat GP zonder slag of stoot nee gaat accepteren trouwens. Het is nog al een happening, ze praten er nu al over terwijl er nog geen uitnodiging is!
quote:lilalore schreef op 19 april 2010 @ 21:15:

Goed gevoel dus over kinderdagverblijf Pebbles? En als ik verhaal twee keer lees is M denk ik Y? Lastig hoor.

Ja, kdv zag er prima uit. Als kindertjes ouder zijn beginnen ze dag m,et kringgesprek, lezen voor uit de bijbel of doen verhaal met een pop. Ook zinden ze christelijke liedjes. Dus echt wel christelijk, maar dat is niet erg.

(Pebblo zegt: "als het maar niet rooms-katholiek is...")
Ghe, en gelijk heeft ie .
Hi!

Heerlijk weekend gehad en nog mooier weer

We hebben echt heel het weekend buiten doorgebracht en genoten.

Ook een leuk kleinschalig park. Wel knus eigenlijk voor een Landal park.

Verder druk, druk, druk... ik sta er sinds gisteren alleen voor 's ochtends tot het avondeten en dat is eh... even wennen

Daarnaast ook nog eens superdruk met FR dus gisteren heel de dag achter de PC gezeten en ga zo, na net de kinderen naar school/crèche te hebben gebracht en boodschappen, weer verder. Vanmiddag wil ik wel echt een stukje gaan lopen met ZCHT want ik wil wel even frisse lucht. Misschien even de polder in na 15.30 uur met de jongens.

Ik ga even verder met mijn ego-verhaal...

KW heeft gisteren gehoord dat hij zaterdag mag afzwemmen voor zijn A-diploma. Echt leuk! Hierdoor mist hij wel een kinderfeestje en een verjaardag van de zoon van vrienden van ons waar hij naar uit keek dus dat is wel jammer, maar dat mag de pret niet drukken. Goed teken! Ik ben helemaal trots

Nathje, nog gefeliciteerd met Japie!

Wat hebben jullie hem uiteindelijk gegeven?

Lien, jij ook nog gefeliciteerd met dochter!

Fijn Peb, dat jullie er uit zijn vwb opvang.

LLL, nog bedankt voor je mail en de moeite!

En verder.... weet ik het even niet meer.

Ik ga verder puinruimen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven