Luieremmer

01-09-2010 10:06 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tja, het is een onderwerp van niks, maar wie niks vraagt weet niks.

Bij Prenatal is nu zo'n hygiënische luieremmer in de aanbieding. Zo eentje waarbij je geen last hebt van nare luchtjes, omdat de luiers als een soort worst ingepakt worden in een soort afvalzak. Op zich is die emmer niet duur, 15 euro, maar de navullingen zijn bijna 10 euro per stuk (nu 3 voor 22 euro) en daar doe je een maand mee zeggen ze.

Wat is het nadeel van een gewone ouderwetse emmer met deksel?? Die koop je voor nog geen tientje en dan ben je klaar. Of stinkt het dan te erg op de baby- of badkamer??

Ervaringen??
Ik blijf ook even meelezen, ik woon 2-hoog en heb geen kliko, maar een gezamenlijke ondergrondse afvalbak.

Dat ding is ook nog vaak niet open te krijgen (zit ie weer eens verstopt) en dan mag ik de buurt door, naar de andere ondergrondse.

Goed voor de lijn, maar niet voor mijn humeur
quote:Suze2hier schreef op 01 september 2010 @ 10:27:

Fleur, ik doe wel ouderwets luierrapen: naar beneden flikkeren en dan een paar luiers later alles de kliko in. Let wel op: te zware (Etos) piesluiers ontploffen en dat geeft troep, heel veel troep....

heb hier ook geen kliko, maar een ondergronds centraal container gebeuren. Moet ik dus de voordeur voor uit, en 5 huizen verderop zijn. dat doe je dus niet 's nachts. Ik dacht: ik begin goedkoop met een gewone emmer en geurzakjes, als dat niets is kan ik altijd nog 80 pleuro uitgeven. maar las op internet al wisselende reacties op diaper champ/sangenic en wat niet meer.
Ben ik nu heel extreem milieubewust als ik een luierzakje om de vieze luier in de luieremmer echt een beetje verspilling vind?

Ben ik nl. voor mijn gevoel helemaal niet zo, maar als je gewoon elke dag je luier/pedaalemmer leegt, desnoods om de dag heb je dat toch niet nodig?

Ik had van tevoren trouwens wel bedacht dat ik als mijn dochter vast voedsel ging eten ik misschien zo`n diaper champ aan zou schaffen (die zonder navulcassettes), maar ik vind het nog niet nodig. Als de deksel van de luieremmer gaat ruik je wel dat ie open staat, maar vervolgens deksel erop en je ruikt niks meer hier.
Die tea tree oil vind ik wel een goed idee Wen... Al stinkt dat ook
Wij wonen ook 2-hoog zonder kliko, met ondergrondse container op een paar 100 meter, en zijn heel blij met de diaper champ. Zeker voor de luiers van oudste (die is 2 jaar), die stinken echt!

We hebben 'm op marktplaats gekocht voor 40 euro ipv 80 euro. Maar das wel mazzel hebben geloof ik, ze staan er niet vaak op. Overigens had ik er ook wel 80 euro voor over gehad. Met 2 kinderen gebruik je dat ding járen en bij vrienden ruik ik de luieremmers vaak al in de gang... Die hebben zo'n emmertje met deksel waar ook de poepluiers in gaan, zonder extra luierzakjes. Zelfs als je de emmer elke dag leegt ruik je dat enorm.
quote:flowerbloem schreef op 01 september 2010 @ 13:38:

Maar das wel mazzel hebben geloof ik, ze staan er niet vaak op. http://kopen.marktplaats. ... e=&distance=&search=Zoek]

60 hits op MP
Ik heb een Sangenic-luieremmer. Ik vind het ideaal. Geen nare luchtjes, geen gesleep of gesmijt met vieze luiers. Verschonen, luier erin en over tot de orde van de dag.

En de navullingen vind ik niet afgrijselijk duur. 20 euro voor drie van die cassettes en daar doe je wel een tijdje mee.
quote:Tia Dalma schreef op 01 september 2010 @ 13:41:

[...]

http://kopen.marktplaats. ... e=&distance=&search=Zoek]

60 hits op MP Euh, ik heb 2 jaar geleden voor het laatst gezocht... Toen waren ze schaars.
Wij hebben lang getwijfeld of we een zo'n luiersysteem zouden aanschaffen. Achteraf blij dat we 't niet gedaan hebben want de luiers moeten hier sinds een half jaartje in de groene Kliko en dan mogen er natuurlijk geen plastic zakken omheen. Plasluiers gaan hier dus in 't groene afvalbakje in de keuken (met zo'n biozakje erin) en die wordt dagelijks geleegd. Poepluiers brengen we gelijk even naar de groene Kliko en als 't slecht weer is dan gaat 'ie wel even in 't groene afvalbakje maar dan legen we 'm wat sneller. Onze peuter heeft meestal maar één poepluier per dag, dus dat is te overzien.
Waarom moeten luiers in de groene kliko? Bij de meeste wegwerpluiers zitten er toch stoffen verwerkt die daar niet in thuis horen?
Wij hebben dat ding waar TO het over heeft. Ook gekocht in de aanbieding. Ik vond dat de luieremmers met deksel niet goed afsloten. Een vriendin van mij had een luieremmer met deksel staan en dat stonk een partij!!!

Ik had bedacht, dat als de vulling op was, ik de luieremmer zonder speciale zakken zou gaan gebruiken en dat deze deksel wél goed afsloot. Ondertussen heeft man veel navullingen besteld via internet voor weinig.

Er komt geen vieze lucht uit onze luieremmer. Máár hij is zo vol, binnen twee dagen. Door te draaien sluit je de zak per luier luchtdicht af. Dit doe ik niet bij plasluiers, want anders is de navulling zo op. Achteraf gezien zou ik nu even meer geld investeren in zo'n grote duurdere emmer waar je geen speciale zakken voor nodig hebt. Maar dit voldoet ook.

Bedenk wel dat je er jaren gebruik van gaat maken en van een stinkende babykamer word je echt niet vrolijk.
Je doet echt geen maand met 1 navulcassette bij normaal gebruik (dus elke luier afzonderlijk verpakken). Ik denk eerder een maand met 1 doos van 3 navullingen. Daarom mijn bovenstaande "trucje".
Ik dacht dat je 't had over een "luie remmer"...
quote:mardjen schreef op 01 september 2010 @ 13:34:

Ben ik nu heel extreem milieubewust als ik een luierzakje om de vieze luier in de luieremmer echt een beetje verspilling vind?

Ben ik nl. voor mijn gevoel helemaal niet zo, maar als je gewoon elke dag je luier/pedaalemmer leegt, desnoods om de dag heb je dat toch niet nodig?

Ik had van tevoren trouwens wel bedacht dat ik als mijn dochter vast voedsel ging eten ik misschien zo`n diaper champ aan zou schaffen (die zonder navulcassettes), maar ik vind het nog niet nodig. Als de deksel van de luieremmer gaat ruik je wel dat ie open staat, maar vervolgens deksel erop en je ruikt niks meer hier.

Nee hoor, je bent niet de enige Ik vind het zowel geldverspilling als weinig milieuvriendelijk. Natuurlijk kan ik me voorstellen dat je niet na iedere luier een paar 100 meter loopt om een luier weg te gooien, maar de meeste mensen zullen wel een kliko hebben waar de luier gewoon in kan.

Maar vraag het mij over een paar maanden nog eens, wanneer mijn baby geboren is
Keeprunning, jij ging aan de wasbare toch? Dan is die tea tree olie (of lavendelolie) sowieso wel heel fijn.

Dat die luiers in de groene container mogen begrijp ik ook niet, het is hartstikke chemisch spul wat er in zit.
Ik zou ze ook niet in de groencontainer durven gooien...

Keeprunning: heb ook nog over wasbare luiers nagedacht, maar misschien bij een tweede. Het lijkt me toch nog wel wat gedoe. Of ik ga het alleen thuis doen en niet als we de deur uit gaan.

Anyway, vandaag nog gecheckt bij een vriendin die een Sangenic heeft en er tevreden mee is. Maar ik laat het denk ik even bezinken, haha!

(@Wen: ben er qua draagzak ook niet helemaal uit, ben blijkbaar nogal een twijfelaar)
Klopt Wen (maar ik dek me wel wat in dat ik misschien in de nachten voor plastic luiers ga ). Goede tip van de tea tree en lavendel olie! Zal het alvast in huis halen.

@ Mickey: Ik zal je een eerlijke reactie geven hoe het met die wasbare luiers in zijn werk gaat met zo'n kleintje. Ik ben ook wel benieuwd of het in de beginfase, wanneer het al zo druk en nieuw is, ook handig is. We shall see.

Je kan trouwens ook altijd later nog overstappen op wasbare luiers.
Ik zit de titel te lezen in de laatste 10 reacties en ik denk.......................

Wat is in vredesnaam een Luie Remmer??
Ik gebruik de diaper champ die ik 1 keer per week leeg en breng de zak dan naar de recycle plek voor luiers. Bij ons gaat het dus niet in de kliko. Geen stank en 1 keer per week even wisselen en wegbrengen. Verzamelplek is voor kdv, is dus ideaal.

Overigens vind ik diaper champ sowieso ideaal. Nu met enorme poepstink luiers ruik ik nog niets!

HIj was inderdaad 79 euro. Echt geen weggegooid geld wat mij betreft.
DTEEZ!
Er zijn een aantal steden in NL waar de luiers in de groene kliko moeten als je het milieu boekje van desbetreffende gemeente leest. Weet ik n.l. van schoonfamilie die in zo'n gemeente woont.
DTEEZ!
Ik vind het niet handig (had een tweedehandsje gekregen).

Vond de navullingen duur en niet doen wat het beloofde.

Je hebt idd ook degene die werkt met gewone zakken, maar ook daarvan heb ik op internet gelezen dat het niet luchtdicht was en dus wel rook.

Nu heb ik gewoon geparfumeerde luierzakjes van de hema/Etos/Kruidvat, luier erin, knoop erin, klaar. En gooi dit dan weg in de kliko buiten of zelfs in de gewone vuilnisbak (nu kan het nog, uitsluitende borstvoedingspoep stinkt nog niet zo :-) ).

Niks geen dure emmer op de kamer van de baby bij commode/ledikant, ik vind het trouwens een beetje een vies idee. Ik heb de vuilnisbak toch ook niet naast mijn bed staan?
quote:[message=7049318,noline]rocky2008 schreef op 02

, ik vind het trouwens een beetje een vies idee. Ik heb de vuilnisbak toch ook niet naast mijn bed staan?

Ja, daar zeg je me wat, hihi! Maar vandaar dus ook dat ik tips zocht over de 'beste' manier van luiers weggooien.

Het lijkt dus neer te komen op: óf meer geld uitgeven aan een geurdichte emmer óf de poepluiers zo snel mogelijk buiten in de vuilnisbak te gooien. Hmm, misschien willen opa en oma nog een cadeautje geven...

Bedankt voor alle ervaringen zover in elk geval!
quote:Djoels schreef op 02 september 2010 @ 07:58:

Er zijn een aantal steden in NL waar de luiers in de groene kliko moeten als je het milieu boekje van desbetreffende gemeente leest. Weet ik n.l. van schoonfamilie die in zo'n gemeente woont.

Of in de bruine. Want onze groene container is voor normaal afval en de bruine voor GFT. En daar mogen de luiers dus sinds kort in.

Verwarrend dat ze overal andere criteria hebben voor containerkleuren!
quote:rocky2008 schreef op 02 september 2010 @ 08:16:

Nu heb ik gewoon geparfumeerde luierzakjes van de hema/Etos/Kruidvat, luier erin, knoop erin, klaar. En gooi dit dan weg in de kliko buiten of zelfs in de gewone vuilnisbak (nu kan het nog, uitsluitende borstvoedingspoep stinkt nog niet zo :-) ).

Heeft de Hema die zakjes ook? Ik heb ze sinds kort ontdekt bij de Etos en ik vind ze ideaal! Hier ook geen luier-emmer, vind het een ranzig idee om die op het kamertje neer te zetten. Wat is er erg aan om die luiers elke keer in de vuilnisbak te gooien?
Ik heb ook zo'n Sangenic luieremmer en tot een jaar geleden gebruikte ik die in combinatie met goedkope navullingen. Er was een bedrijf op internet die een namaak vulling verkocht voor een veel lagere prijs, maar op een gegeven moment zijn ze daar (noodgedwongen?) mee gestopt. Dus toen ben ik overgestapt op die luierzakjes met een geurtje. Eerst van het Kruidvat, maar tegenwoordig koop ik ze bij Action, daar zijn ze het goedkoopst. Ik stop ze in die luieremmer waar ik een pedaalemmerzak in stop en om de 2 dagen is ie vol en gaat ie de kliko in.

Die navullingen koop ik nevernooit niet meer, ik heb nog nooit 1 maand met zo'n ring gedaan, hooguit 3 weken (met 1 kind) dus het loopt aardig in de papieren. Achteraf gezien had ik zo'n Diaperchamp moeten kopen, dat is veel goedkoper.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven