Luieremmer

01-09-2010 10:06 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tja, het is een onderwerp van niks, maar wie niks vraagt weet niks.

Bij Prenatal is nu zo'n hygiënische luieremmer in de aanbieding. Zo eentje waarbij je geen last hebt van nare luchtjes, omdat de luiers als een soort worst ingepakt worden in een soort afvalzak. Op zich is die emmer niet duur, 15 euro, maar de navullingen zijn bijna 10 euro per stuk (nu 3 voor 22 euro) en daar doe je een maand mee zeggen ze.

Wat is het nadeel van een gewone ouderwetse emmer met deksel?? Die koop je voor nog geen tientje en dan ben je klaar. Of stinkt het dan te erg op de baby- of badkamer??

Ervaringen??
Fleur, ik doe wel ouderwets luierrapen: naar beneden flikkeren en dan een paar luiers later alles de kliko in. Let wel op: te zware (Etos) piesluiers ontploffen en dat geeft troep, heel veel troep....
Bij de Albert Heijn verkopen ze kleine pedaalemmerzakjes op een rol van Euroshopper. Kost geloof ik 40 cent. Daar kan je ook gelijk je poepluiers in doen, in plaats van die zakjes met een geurtje.
Heb net de website van diaper champ bekeken, er kunnen dus ook gewone vuilniszakken in, wel handig. En het bovenste deel kan (uit elkaar gehaald) in de vaatwasser (al weet ik nu al dat ik dan weer te onhandig ben om alles weer in elkaar te zetten). Maarreh...wel 80 euro in aanschaf!!

De Sangenic kost nu 15 euro, maar tja, die navullingen...

Maar ben met een gewone emmer toch nog een beetje bang voor een baby die te veel poept i.c.m. een te koude winter om steeds naar buiten te moeten.

Dilemma's, dilemma's...
Mickey, probeer het eerst gewoon met een pedaalemmer en losse zakjes voor de poepluiers, dan kan je toch altijd nog zo'n ding aanschaffen? Tachtig euro is echt veel geld!!!
Mickey, ga je toevallig al naar de Jonge Gezinnen Beurs? Daar zijn ze vaak goedkoper namelijk.

Verder kan ík hem zelfs in en uit elkaar krijgen , en het is heerlijk om dat ding goed schoon te krijgen en te houden in de vaatwasser.

Ik vond het het geld wel waard.... Maar ik had het en had het er voor over, is heel persoonlijk. Kijk anders ook op MP, daar staan ze ook!

Ga 'm in ieder geval eens van dichtbij bekijken. En als je inderdaad echt even door de buitenlucht moet om je luiers weg te gooien, is het het overwegen waard. Hier staat de kliko direct om de hoek bij de voordeur, dus mijn Diaper Champ is luxe
Leuk hoor de kliko, maar die hebben wij niet. Is een luieremmer dan een goede aanschaf? Of nog steeds overbodig?
Je hebt toch wel iets om je afval in te deponeren?
Wij hebben op kamer van dochter de diaper champ, maar daar doe ik geen poepluiers in. Ik vond het toch nog te veel stinken. Misschien als je de poepluiers eerst in een zakje stopt en dan pas in de champ? En btw, de luiers van je baby stinken de eerste weken nog niet zo erg hoor! Dan is het allemaal nog heel vriendelijk. De echte stank komt (dacht ik, is al even geleden) pas als ze echt gaan eten!

Bij zoon hebben we een 'normale' luieremmer staan. Ook daar doen we alleen de plasluiers in. Poepluiers gaan in een zakje en dan gelijk in de kliko.

Nu ik er over nadenk kan de champ bij dochter wel weg. Zij heeft alleen nog 's nachts luiers...
Ik heb wel zo'n luieremmer en ik vind het ideaal. Wij gebruiken hem alleen voor de poepluiers. De plasluiers gaan gewoon in de afvalbak.

Luieremmer wordt 1x per week geleegd, afvalbak 1x2dagen.
quote:Helianthus2106 schreef op 01 september 2010 @ 10:48:

Ik heb wel zo'n luieremmer en ik vind het ideaal. Wij gebruiken hem alleen voor de poepluiers. De plasluiers gaan gewoon in de afvalbak.

Luieremmer wordt 1x per week geleegd, afvalbak 1x2dagen.Helianthuis, bedoel je met 'zo'n luieremmer' de hygiënische á la Sangenic?
Hier ook geen kliko en in de vuilnisemmer in de keuken gooi ik ze niet hoor, dat gaat teveel stinken. Dus gewoon een luie remmer op de slaapkamers met euroshopper pedaalzakken en die geurzakjes van de Action.

Kostten geloof ik iets van een euo voor 150 ofzo? Maar ja, als je dan soms die emmer opendoet dan ruik je het nog wel hoor. (of ben ik dan weer te lui geweest om alle poepluiers in zon geurzakje te doen omdat dochter die er met veel plezier allemaal uitgegraait heeft?)
quote:mickey79 schreef op 01 september 2010 @ 10:54:

[...]

Helianthuis, bedoel je met 'zo'n luieremmer' de hygiënische á la Sangenic?Ja, ik verwees naar je OP.
Ik heb een sangenic ding en een gewone luieremmer met deksel. In de emmer gooi ik de plasluiers en in de sangenic de poepluiers. Door alleen de poepluiers in de sangenic te doen, doe ik wel lang met die navullingdingen (waarvan we overigens een lading bestellen als ze ergens op internet in de aanbieding zijn, de babywalz ofzo).

Ben zelf wel tevreden zo.
Heb een sangenic, en vond het ideaal en idd geen luchtjes.

Maar omdat we de navullingen toch te duur vinden zitten er nu gewone pedaalemmerzakken in.
Wij hebben ook gewoon een luieremmer met daarin een pedaalemmerzak. De luiers doe ik dan ook nog in speciale geurzakjes. Kun je bij de DA kopen, speciaal voor luiers. Zit maar een hele lichte geur aan, dus is niet zo dat je kamer dan ineens naar dennebomen ofzo ruikt. Maar je ruikt de luiers dus echt niet, ook niet met oplichten vd deksel. Echt ideaal.
Ik heb ook een gewone luieremmer, en ja dat stinkt de pan uit. Daarom staat hij altijd buiten. Ik verschoon bijna altijd de kinderen beneden en als ik het een keer boven doe, mik ik de luier uit het slaapkamerraam in de achtertuin en doe hem dan later alsnog in de emmer. Heul hygiënisch .
The time is now
Hier ook een Diaper Champ, ik vind het een ideaal ding, zeker voor peuterpoepluiers

Maar kan dat ding in de vaatwasser? Wat dan?
quote:Esthervw schreef op 01 september 2010 @ 10:41:

Leuk hoor de kliko, maar die hebben wij niet. Is een luieremmer dan een goede aanschaf? Of nog steeds overbodig?

Elke keer als ik een stinkluier in de luieremmer gooi dank ik mijn zusje op mijn blote knietjes dat ze mij dat ding gegeven heeft.

Als ik hem zelf had moeten aanschaffen had ik het geld er ook voor over gehad!
Oh en je kunt gewoon de regular nemen, is het goedkoopst en je doet er ook wel een week mee.
@iedereen die de luiers uit het raam gooit: ik zie nu een beeld voor me van de rij huizen achter ons waar tientallen luiers door de lucht vliegen.

@_nut_: zie het tweede filmpje op http://www.diaperchamp.nl/

@wurmpje: met gewone zakken doet de sangenic zeker niet wat hij met de cassettes wel doet?
quote:mickey79 schreef op 01 september 2010 @ 12:22:

@iedereen die de luiers uit het raam gooit: ik zie nu een beeld voor me van de rij huizen achter ons waar tientallen luiers door de lucht vliegen.

@_nut_: zie het tweede filmpje op http://www.diaperchamp.nl/

@wurmpje: met gewone zakken doet de sangenic zeker niet wat hij met de cassettes wel doet?Bedankt, nooit geweten
Wij hebben ook een luieremmer, de sangenic geloof ik.Een krijgertje en als ik zelf een emmer had gekocht was ik denk ik voor de diaperchamp gegaan. Ik vond het eerst namellijk evengoed stinken, helemaal toen mijn zoontje overging op vast voedsel....

Maar nu hebben ze nieuwe zakken en die zijn echt veel beter.

Wij doen trouwens alleen de poepluiers in die emmer, plas gaat in een gewone. De navullingen gaan zo langer mee dan een maand en we kopen ze alleen in de aanbieding.

Nu vind ik hem ideaal en heb ik een tweede gekocht voor de verse baby
Ik heb een gewone vuilnisbak, zo'n hoge met voetpedaal, zodat ik zonder handen de luier weg kan gooien. Maar sinds die nieuwe Pampers is de stank niet te harden, echt afschuwelijk. Zo erg dat ik zelfs nog overweeg zo'n twee-fasensysteem te kopen.

Mijn Hema-luieremmer gebruik ik voor de wasbare luiers, gaat prima, geen luchtjes of zo. Twee drupjes tea tree olie erin en je ruikt sowieso niets meer (tenzij je die nieuwe Pampers hebt, daar is niets tegen bestand)
Wij hebben een gewone luieremmer, ik doe er een vuilniszak in, en eens in de 2 á 3 dagen gooi ik die dichtgeknoopt weg. Zolang de deksel erop zit ruik je niks. Gelijk weggooien vind ik niet zo handig, want ik moet altijd met kunst- en vliegwerk mijn zoontje in bedwang houden terwijl ik hem verschoon, dus ik kan de luiers vaak niet netjes opvouwen en gelijk meenemen, maar kieper ze zo de openstaande emmer in.
..
Gewoon in de grijze bak met een zakje erom heen.... zo'n 10 stuks per dag

Alleen de poepluiers met zakje btw, tegen evt. ongedierte wat op de ontlasting afkomt (lees maden)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven