Luizen, hoe kom je er echt vanaf???
dinsdag 23 september 2008 om 10:27
Klopt, echt alles wassen. (alles van stof tenminste, zoals kussen, knuffels, vloerbedekking, kleden, kleding, jassen, etc). Het liefst op 90 graden.
Vloerbedekking chemisch reinigen etc.
Mijn moeder heeft dit 2 x moeten doen (Luizen vinden mij nogal lekker haar hebben )
En ikzelf imiddels 1 x. (Pffffffff)
Vloerbedekking chemisch reinigen etc.
Mijn moeder heeft dit 2 x moeten doen (Luizen vinden mij nogal lekker haar hebben )
En ikzelf imiddels 1 x. (Pffffffff)
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
dinsdag 23 september 2008 om 10:32
Autobekleding vooral niet vergeten. Knuffels kan je ook in de vriezer leggen, is misschien net iets minder traumatisch voor de kids. EN tja verder, iedere dag kammen, kammen, kammen en het haar minder vaak wassen. De luisjes houden van schoon haar namelijk. Hoofdluis is een fenomeen wat meestal na iedere schoolvakantie opspeelt. Het is niets ernstigs of vies, maar wel heel vervelend qua werk!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
dinsdag 23 september 2008 om 10:40
Op mijn dochter's kdv is een brief uitgegaan. Ook vlak na de vakantie. Daarin stond o.a.
-preventief wassen met Prioderm of andere shampoo of als al besmet met zo'n 8 uur intrek lotion. Na 9 dagen herhalen (ivm uitkomende eitjes, ieww)
- elke dag kammen met netenkam en luizenkam
- alle kleding, beddegoed etc wassen op 60 graden (90 wel heel erg hoog en dat kan de meeste kleding niet aan). Wat niet zo heet gewassen kan 48 uur in de vriezer doen en dan gewoon op lage temp. wassen.
- bekleding van autostoelen, bank, stoffen stoelen etc stofzuigen
- sowieso goed stofzuigen.
Verder stond er inderdaad in dat luizen júist van schoon haar houden. Is dus niets om je voor te schamen en kan elk kind gebeuren. net als die vieze zandbakworden, ook wel aarsmaden genoemd. Hoort er allemaal bij als je kinderen hebt.
Helaas
-preventief wassen met Prioderm of andere shampoo of als al besmet met zo'n 8 uur intrek lotion. Na 9 dagen herhalen (ivm uitkomende eitjes, ieww)
- elke dag kammen met netenkam en luizenkam
- alle kleding, beddegoed etc wassen op 60 graden (90 wel heel erg hoog en dat kan de meeste kleding niet aan). Wat niet zo heet gewassen kan 48 uur in de vriezer doen en dan gewoon op lage temp. wassen.
- bekleding van autostoelen, bank, stoffen stoelen etc stofzuigen
- sowieso goed stofzuigen.
Verder stond er inderdaad in dat luizen júist van schoon haar houden. Is dus niets om je voor te schamen en kan elk kind gebeuren. net als die vieze zandbakworden, ook wel aarsmaden genoemd. Hoort er allemaal bij als je kinderen hebt.
Helaas
Wat Supersmollie zegt vind ik ook

dinsdag 23 september 2008 om 10:41
Tsja ze zijn er weer die rotbeestjes! Mijn kinderen hadden het ook en toen heb ik inderdaad alle knuffels ed/ hele bak met haarspullen/alles vd kapstok in vuilniszakken gedaan en in de vriezer gelegd. Al het beddegoed gewassen op 90 graden, heel goed gestofzuigd en natuurlijk de haren van de kinderen gedaan.Eerst met zo'n duur chemisch spulletje, werkte niet, toen speciale tea tree shampoo en daarna tea tree olie op de haarborstels/kammen gedaan en wat druppeltjes op het hoofdkussen en op de haren. Dat schijnen ze echt niet lekker te vinden. En wat heel erg vervelend is, maar wel helpt: kammen,kammen en nog eens kammen! Ik ben toen 4 uur aan het kammen geweest bij mijn dochter (ze heeft haar tot op haar billen wat enorm dik is) en toen had ik er echt alles uit (15 luizen en 80!! neten) Wat een werk zeg......maar het hielp allemaal wel.
Ohja en mijn kinderen hadden ook nog een speciale 'luizentas' voor op school om hun tassen en jassen ed in te doen. Dan kunnen die beestjes als een ander ze heeft tenminste niet overlopen naar de spullen van jou kinderen.
Veel succes ermee!
Ohja en mijn kinderen hadden ook nog een speciale 'luizentas' voor op school om hun tassen en jassen ed in te doen. Dan kunnen die beestjes als een ander ze heeft tenminste niet overlopen naar de spullen van jou kinderen.
Veel succes ermee!
dinsdag 23 september 2008 om 10:42
Laatste keer dat ik het had heb ik mijn haar met een of andere tonic behandeld. Was er zo van af en ik heb het nooit meer terug gehad.
(huis wassen lijkt me wat overdreven)
behandel alle met luizen geïnfecteerde personen tegelijk.
controleer de haren van uw kind regelmatig na de behandeling.
neten gaan door de behandeling dood, maar blijven wel aan de haren gekit zitten. Wanneer u neten vindt duidt dit dus niet per se op een nieuwe infectie.
Was al het beddegoed en kleding van besmette personen op tenminste 60º C .
Stop kleding die u niet kunt wassen in plastic zakken en laat ze twee weken afgesloten staan.
Ook harige speelgoed-knuffeldieren wassen of in de plastic zak gedurende twee weken
Vervang kammen en borstels of stop ze ook in de plastic zakken.
Op school of sportclub alle jassen/ dassen/ mutsen niet aan de kapstok hangen, maar in afgesloten plastic zakken, om besmetting via kleding te voorkomen.
Hou de nagels kort om verwonding bij het krabben te voorkomen.
deze tips staan op :http://www.huidinfo.nl/hoofdluis.html
succes
(huis wassen lijkt me wat overdreven)
behandel alle met luizen geïnfecteerde personen tegelijk.
controleer de haren van uw kind regelmatig na de behandeling.
neten gaan door de behandeling dood, maar blijven wel aan de haren gekit zitten. Wanneer u neten vindt duidt dit dus niet per se op een nieuwe infectie.
Was al het beddegoed en kleding van besmette personen op tenminste 60º C .
Stop kleding die u niet kunt wassen in plastic zakken en laat ze twee weken afgesloten staan.
Ook harige speelgoed-knuffeldieren wassen of in de plastic zak gedurende twee weken
Vervang kammen en borstels of stop ze ook in de plastic zakken.
Op school of sportclub alle jassen/ dassen/ mutsen niet aan de kapstok hangen, maar in afgesloten plastic zakken, om besmetting via kleding te voorkomen.
Hou de nagels kort om verwonding bij het krabben te voorkomen.
deze tips staan op :http://www.huidinfo.nl/hoofdluis.html
succes
dinsdag 23 september 2008 om 10:44
Tipjes:
1.als je een klein stukje gaasverband over de luizenkam heen doet (zeg maar de tanden van de kam door het verband heen steken), kun je aan het einde van de kamsessie (of halverwege bij lang haar of veel luizen) in één keer alle luizen en neten van de kam verwijderen en zo voorkomen dat je de volgende dag of bij het volgende kind niet bezig bent met besmetten.
2.tijdens het kammen de kam regelmatig in een bak met kokend water houden zodat de eventueel weggekamde neten en luizen gewoon dood zijn en niet voor herbesmetting kunnen zorgen
3. hou de kam steeds dezelfde kant op (dus draai de kam niet om, dan smeer je de zojuist uitgekamde neten en luizen weer netjes terug)
4. iedere dag kammen,anders heeft het geen zin
5. dagelijks kussenslopen verschonen
6. doorzettingsvermogen is noodzakelijk (GRRRRRRRRRRR)
1.als je een klein stukje gaasverband over de luizenkam heen doet (zeg maar de tanden van de kam door het verband heen steken), kun je aan het einde van de kamsessie (of halverwege bij lang haar of veel luizen) in één keer alle luizen en neten van de kam verwijderen en zo voorkomen dat je de volgende dag of bij het volgende kind niet bezig bent met besmetten.
2.tijdens het kammen de kam regelmatig in een bak met kokend water houden zodat de eventueel weggekamde neten en luizen gewoon dood zijn en niet voor herbesmetting kunnen zorgen
3. hou de kam steeds dezelfde kant op (dus draai de kam niet om, dan smeer je de zojuist uitgekamde neten en luizen weer netjes terug)
4. iedere dag kammen,anders heeft het geen zin
5. dagelijks kussenslopen verschonen
6. doorzettingsvermogen is noodzakelijk (GRRRRRRRRRRR)
dinsdag 23 september 2008 om 10:46
Preventief schijnt tea tree oil te werken. (druppeltje achter de oren)
Ook als laatste redmiddel. Als alle shampoos niet meer werken.
Amandelolie met tea tree oil mengen (misschien even googlen voor verhoudingen) Dit ruim in het haar smeren, nacht laten intrekken (8uur) daarna heeeeeel goed uitwassen. De eitjes komen er ook heel goed mee los dus heel veel kammen daarna.
Kussens/dekbedden en grote dingen die niet in de vriezer of wasmachine passen kunnen ook in plasticzakken verpakt worden (heel goed dicht doen) en 2 weken laten staan
Ook als laatste redmiddel. Als alle shampoos niet meer werken.
Amandelolie met tea tree oil mengen (misschien even googlen voor verhoudingen) Dit ruim in het haar smeren, nacht laten intrekken (8uur) daarna heeeeeel goed uitwassen. De eitjes komen er ook heel goed mee los dus heel veel kammen daarna.
Kussens/dekbedden en grote dingen die niet in de vriezer of wasmachine passen kunnen ook in plasticzakken verpakt worden (heel goed dicht doen) en 2 weken laten staan
dinsdag 23 september 2008 om 11:36
Hoi,
Wij hebben recent ook een wekenlange luizenplaag gehad in gezin . verschrikkelijk !!
We hadden geshampood met middel van de kruidvat (shampoo en lotion). Om de week herhalen en niks niks hielp.
Totdat !..... het middel X-it luis (zo iets heet het in ieder geval met een grote X er in) , te koop bij apotheek. Het moet wel de hele dag inzitten of nacht natuurlijk en iedereen was er van af !! Yes.
Wij hebben recent ook een wekenlange luizenplaag gehad in gezin . verschrikkelijk !!
We hadden geshampood met middel van de kruidvat (shampoo en lotion). Om de week herhalen en niks niks hielp.
Totdat !..... het middel X-it luis (zo iets heet het in ieder geval met een grote X er in) , te koop bij apotheek. Het moet wel de hele dag inzitten of nacht natuurlijk en iedereen was er van af !! Yes.
dinsdag 23 september 2008 om 12:01
In de "luizentijd"altijd na het wassen de haren kammen met een luizenkam(en iedere keer kam goed schoon houden bv met alcohol)Zo ben je er op tijd bij!
En bij langere haren vlechtjes maken,met wat haarlak en over heen.Korte haren in de gel.Daar houden ze niet van.
Altijd de jassen op school in luizencape,en thuis de jassen niet op elkaar leggen.Ben jaren lang luizenmoeder geweest,met bijscholingscursus van de ggd.
ALs het kammen na het haren wassen moeilijk gaat,en je hebt luizen,haar inwrijven met conditioner en die niet uitspoelen.Het haren kammen gaat makkelijker en de neetjes laten makkelijker los.Daarna natuurlijk wel ff uitspoelen.
Succes
En bij langere haren vlechtjes maken,met wat haarlak en over heen.Korte haren in de gel.Daar houden ze niet van.
Altijd de jassen op school in luizencape,en thuis de jassen niet op elkaar leggen.Ben jaren lang luizenmoeder geweest,met bijscholingscursus van de ggd.
ALs het kammen na het haren wassen moeilijk gaat,en je hebt luizen,haar inwrijven met conditioner en die niet uitspoelen.Het haren kammen gaat makkelijker en de neetjes laten makkelijker los.Daarna natuurlijk wel ff uitspoelen.
Succes
dinsdag 23 september 2008 om 12:28
dinsdag 23 september 2008 om 14:52
Drietweeeen, Luizen kunnen niet zwemmen hoor
Sinas, wat gek, in brief van kdv werd preventieve shampoo juist aangeraden en/of preventief Tea Tree Oil.
Volgens die brief is X-it Luis volgens apothekers en artsen het enige middel waar luizen niet resistent tegen kunnen worden.
Veel kammen wordt inderdaad ook genoemd en kammen na veel conditioner of Tea Tree olie zodat neten ook loskomen (uigekomen eitjes zitten met soort luizenlijm heel goed aan het haar vast).
Goed topic trouwens, het schijnt echt te heersen als de neten op het moment
Sinas, wat gek, in brief van kdv werd preventieve shampoo juist aangeraden en/of preventief Tea Tree Oil.
Volgens die brief is X-it Luis volgens apothekers en artsen het enige middel waar luizen niet resistent tegen kunnen worden.
Veel kammen wordt inderdaad ook genoemd en kammen na veel conditioner of Tea Tree olie zodat neten ook loskomen (uigekomen eitjes zitten met soort luizenlijm heel goed aan het haar vast).
Goed topic trouwens, het schijnt echt te heersen als de neten op het moment
Wat Supersmollie zegt vind ik ook