Lunchtest

01-09-2009 20:28 159 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 26 weken zwanger, en vandaag bij de verloskundige geweest. Nu moet ik binnen 3 weken een zgn. lunchtest laten doen. Dat doen zijn bij een BMI boven de 26. Die van mij is 26,7.

Heb niet echt een vraag, wil alleen mijn frustratie even kwijt, over al dat getest, geprik en ge-onderzoek bij zwangere vrouwen.

Ik ben 26, op licht overgewicht na kerngezond, voel me prima, heb geen zwangerschapskwalen, en om de een of andere reden zit ik iedere 4 weken bij de VK. Voor controle, om bloed te laen prikken, om testen te laten doen enz. enz.

En vanaf volgende week moet ik iedere 3 weken.

Kan ik nou niet even gewoon zwanger zijn !?!?
Geldt tijdens je zwangerschap eigenlijk dezelfde BMI berekening als normaal?

*duimt van niet*
The time is now
quote:Banba schreef op 01 september 2009 @ 22:27:

*duimt van niet*Je valt buiten de curve?
Pfff, zeuren omdat je in de gaten wordt gehouden. Heb je al eens gekeken wat voor risico's zwangerschapsdiabetes voor moeder en kind meebrengt? Moet je eens doen, dan snap je wel waarom je een lunchtest krijgt. En controles om de drie weken is voor deze termijn compleet normaal. Straks moetje om de twee en dan iedere week. Ga je dan ook een toipic openen?

Bijt op mijn tong om je niet een flinke wake up call te geven over het het al dan niet 'gewoon' zwanger kunnen zijn.
quote:Banba schreef op 01 september 2009 @ 22:27:

*duimt van niet*

Ik heb geen idee maar ik hoop ook van niet...

Ik heb verder geen zin om terug te lezen dus welkom bij de club! Gezellig hier he? To, jij bent ook belast doe je mee?
Na, ik heb over dit onderwerp wel gezegd wat ik wilde zeggen dus ik neem nog een bak goedenachtthee en zeg weltrusten!
quote:Star schreef op 01 september 2009 @ 22:28:

[...]

Je valt buiten de curve? Nou, die curve van mij is 'not a pretty sight'. Ik ben inmiddels alweer van de 21 naar de 28 gestegen
The time is now
Trust Suus!

Eet dan ook niet zoveel Banba
Volgens mij moet je de gewone BMI uitrekenen en dan min een kwart doen. Je bent tenslotte met zijn tweeën.
quote:Star schreef op 01 september 2009 @ 22:33:

Trust Suus!

Eet dan ook niet zoveel Banba

Was dat het maar! Maar ik kan alweer de figuren in mijn voeten kneden, dus ik ga ervan uit dat het net als bij de eerste vooral vocht is. Wat ik dus snel weer kwijt ben.

Tot die tijd hou ik de BMI berekening van HotCherryPoptart aan!
The time is now

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven