M-06 Lopend de herfst tegemoet!!

05-09-2007 11:30 5424 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wow, mooie taarten Scooby!!
Hi laiverds

Ik was jullie echt niet vergeten hoor!!! Zekerrrr niet! Maar allemachtig..... het is hier even heeeeel hectisch. Superdruk op 't werk, thuis, op manliefs bedrijf EN mijn moeder is donderdagavond naar het ziekenhuis gebracht. Niets ernstigs, achteraf, maar wel goed dat ze even gegaan is. Ze ligt er trouwens nog steeds, maar mag denk ik morgen ofzo wel weer naar huis!

Maar jeeee.... wat een gedoe. Ik wou dat de dagen 48 uren hadden ipv 24....

Heb dus heeeel egoistisch nog niets bijgelezen. 'k Hoop dat vanaf volgende week maandag alles weer rustiger is; kom ik dan weer iedere dag forumhangen

Seeeee youououoouou
He Xop: wat akelig dat je moeder in het ziekenhuis ligt. Altijd schrikken, zeker als het niet gepland is. Gaat het nu wel weer beter met haar? Wat heeft ze, als ik vragen mag?

Dank jullie wel voor de felicitaties! Uit eten was gezellig en lekker. We zijn bij 1 van de Bereneetcafé's geweest. Delft heeft er 2.

Emdin was uiteraard ook mee en die heeft zich keurig gedragen.

Je moet hem natuurlijk wel wat bezighouden en afleiden, maar het ging heel goed en hij zat in een stoelverhoger van het restaurant en dat ging prima. Hij lag er nu wel wat laat in (22.00 uur), maar ja, mama is maar 1 x per jaar jarig.

Een workshop: taarten bakken en decoreren als meeting? Lijkt me een goed plan, toch?

Pfffff, ik ben blij dat jullie peuters ook aan het puberen zijn. Ik kan zo boos op Emdin worden, als hij in een kleine, niets willen bui zit. Heeft dan ook last van schoppen, heel hard praten en vooral niet luisteren. Maar gelukkig staan daar ook lieve, behulpzame en komische momenten tegenover. En ik zal de term HET IS EEN FASE maar heel goed onthouden.

Nee, ben niet aan de antibiotica gezet, maar heb mijn oude puf (symbicort) weer voorgeschreven gekregen. Dit medicijn is een combinatie van een ontstekingsremmer met een luchtverwijderaar erin. En het helpt zowaar, ben stukken minder benauwd en de hoest is zowat weg.

Het is redelijk gelukt met het beeldscherm. Inmiddels weet ik hoe het menu werkt. Al is het nog niet optimaal. Na de vakantie laat ik mijn zus langskomen, om de instellingen geheel naar wens te maken.

Oke, nog even een wasje ophangen en nog even surfen. Welterusten voor nu en later!
Och Xop, wat akelig! Kun je in de ak wat meer info zetten tzt?

Sorry jongens, maar hier dus een kindje dat nooit schopt, slaat ofzo. Wel ander pubergedrag maar niet dat extreme. Ik geloof dat we ooit twee "woede aanvallen" hebben gehad en dat was het. Hier worden 29 uur per dag vragen gesteld en dan niet van die lullige vragen maar vragen waar je vaak echt voor moet gaan zitten (wat doen de kindjes op de basisschool, waarom doen ze dat, waarom is leidster x weg, en waarom vandaag en niet gister). En het aller aller aller irritantststststs is wel het om de klipklap vragen: "hoe laat is het?", "kwart voor vijf". En dan "dus het is niet twee uur" (willekeurig getal wordt dan ingevuld), "nee het is kwart voor vijf". "Dus het is niet half vijf", "nee het is kwart voor vijf". Gevolgd door "Nee hoor mama het is kwart over negen". En een uur later gaat het precies hetzelfde door.

Ik ben nu al twee keer ergens tegen aangereden door dat oeverloze gevraag en gepraat...

Zo, dat lucht op GRIJNZ.
Ik zit hier trouwens een opperbest humeur te hebben omdat ik vanochtend zelf -voor het eerst- zag dat Pipsie echt communcieerde met leeftijdsgenootjes (en dan niet in de zin van "weglopen met huiloogjes, of de ogen neerslaan als iemand iets van haar wil en het aflaten pakken en zielugh nee zeggen maar ook niets doen"). Maar echt "Hallo Lieke", "Hallo", "Mooi huisje, wil je zitten", "Ja ik wil ook zitten". Menomen wat was ik blij, trots, ontroerd etc. etc. etc.

Door de motorische achterstand van Pipsie komt ze alleen bij zitactiviteiten leuk mee (schilderen, voorlezen etc.). Alles betreffende groffe motoriek doet ze alleen (lopen, kruipen, rollebollen). De leidsters hadden al gezegd dat ze al tijden met andere kindjes praat maar ik had het zelf nog steeds niet gezien. En nu zag ik haar ook "bewegen" met andere kindjes. Manman... komt het toch nog goed (dat laatste is als geintje bedoeld hoor, maar ik baalde er van dat ik haar nooit zag spelen met anderen).

Genoeg gekletst, ik ga maar eens wat doen...
Oh Xop, da's schrikken. Hopelijk mag ze morgen weer naar huis. Veel sterkte!

En succes met druk zijn!!!

Jeujjj Pipsie!! Knappe meid. Ook fijn dat jij het ook hebt kunnen zien.

Je wat een vragen, dat komt hier allemaal nog wel ooit, een 3 jarige vraagt toch veel waarom??

Hihi, willen weten hoe laat het is, end an toch de eigen zin/tijd doordrukken, hihi.

Yuma naar de psz. Hij vroeg, toen ik hem weg bracht, of hij weer mee naar huis mocht, hij was moe. Ja duh moet je maar niet om 6:30u wakker zijn.

Net even snel wat geshopt, bij de hofleverancier. Maar moet weer een keer terug. Heb 3 leuke broeken gekocht voor Yuma, maar 1 blijkt een meisjes broek te zijn, Zitten hartjes en rondjes op de rand van de broekzak (ingeslagen, van die knoppen die ook op je kont zitten, snapje??). Zag dat thuis pas. En ik wilde 2 leggings kopen maar kwam thuis met 2 mayo's huh majo nou ja zo'n ding.

Andere 2 broeken moet ik nog effe passen bij Yuma.
Indian, hmmm... kun jij er om lachen.... Je mag Pipsie wel een weekje lenen :-)

Ah, nieuwe kinderkleding LEUK!

In dat kader. Merel je kunt trots op me zijn: Pipsie heeft tegenwoordig ook een skinny jeans! (Wist ik veel, was een aanbieding van de aanbieding). Ik trok haar de broek vorige week aan (nog veel te lang maar alle broeken waren op), bleek het een skinny geval te zijn :-). Ze draagt em nu met omgeslagen pijpen en met haar laarzen (ook net zoiets als jij hebt, UGs maar dan anders, met een roze bloemetje opzij).

Hmmm... which reminds me... Ik heb een paar hele mooie van Bommellaarzen gezien. 216 euro.... Maar kan dat echt never nooit niet betalen of het gaat van mijn spaargeld af dat voor mijn reclamebudget is voor volgend jaar.. . of van de representatiekosten... das ook een optie.... Past vast goed bij mijn repre HenM jas van 79 Euro.
Hahahaha, Pips. Wel shit he, dat mooie laarzen zo duur zijn! Ik ga toch maar weer op zoek naar een paar iets goedkopere. Alleen vrees ik dat ik die pas vind als de winter voorbij is ofzo; ik wil ze met hak, elegant maar ietsie stoer, zwart, en aangezien ik "gezegend" ben met klapkuiten moeten ze dus ook nog eens een wijde schacht hebben. NIET te vinden .

Vorige week donderdagavond vond ik mijn moeder helemaal bevuild en in de war in bed. Na bekomen te zijn van de schrik, een zus gebeld, de boel schoongemaakt en een dokter gebeld. Die constateerde dat het waarschijnlijk gewoon griep was, maar dat ze (doordat ze 's ochtends misselijk was geworden, over had gegeven, diarree had enz) haar insuline niet had gespoten en ook niets had gegeten. Daardoor bloedsuiker in de war, waardoor (al maaaanden "broeiend") wond op voet extra ging opspelen/ontsteken. Daardoor koorts, waardoor bloedsuikers nog erger in de war, waardoor ma nog zieker.

Deze neerwaartse spiraal kan mijn moeder echt in een urtje heeeeel ziek maken; hebben we wel vaker beleefd.

Anyway; ze is met ambulance rustig naar zh vervoerd, aldaar aan 't vocht (want ook uitgedroogd), meteen volgegooid met antibiotica (om voet rustig te krijgen) en griep "uitgezeten" met goede zorg om haar heen. Griep is weer over, antibiotica heeft zijn werk gedaan en sinds gisteren is ze weer gewoon helemaal weer mijn moeder. Goed "bij", praatjes voor 10, houdt bloedsuikers en hoeveelheid te spuiten insuline weer helemaal zelf goed op peil (zoals gewoonlijk), eet weer met smaak en wil weer naar huis .

Maar goed, als je bij dit soort situaties een dagje te laat komt, dan is de kans groot dat ze of overleden is, of een amputatie moet ondergaan omdat ontsteking tever heen is enzo. Best griezelig. Dus we zijn ons als kinderen nu aan het orienteren wat voor soort hulp we kunnen aanvragen cq kopen. Want zo kan het eigenlijk niet.

Zo. Ego-story. Straks op jullie reageren!
Oh Xop, da's echt eng!!!! Zit hier met grote schrik te lezen.

Erg fijn dat jullie op tijd waren, en idd hulp zoeken, zo iets mag niet nog eens gebeuren, stel je voor als je te laat bent zoals je schrijft. Dat wil je je niet eens voor stellen.

Misschien iets van thuishulp? Mantelzorger, vrijwilliger oid??

Sorrie Pips, denk maar zo, onze tijd komt nog met dat

"gezeur" over waarom!! En dan is jouw meissie er al lang vanaf!!!
Hey maar stuur ze maar een weekje als je wilt, wel gezellig!!! Denk dat ik dan ook wel erg blij ben als ze weer naar haar mama gaat. hihi

Jij nog interesse in een weekje een grote peuterpuber!!!
Q, nog gefeliciteerd! Fijn dat het etentje leuk was en dat Emdin zich zo goed gedroeg! Ik zou het niet aandurven...

Goed zeg, Pips, van Pipsie en fijn dat je het nu zelf ook gezien hebt.

Das schrikken zeg, Xop! Fijn dat het nu weer beter gaat, maar je moet inderdaad wel iets bedenken voor als het nog een keer gebeurt.

Indian, hoe gaat het met jou? Nog moe of andere kwaaltjes?

We hebben Lynn zaterdag haar middagslaapje laten overslaan, omdat het weer spoken en nog eens spoken was. Resultaat is dat ze nu al 4 middagen niet geslapen heeft (op zondag een half uurtje in de auto na), ik vrees dat het voorbij is. Is wel even wennen hoor, en heel vrolijk wordt ze er ook niet altijd van. Ik heb het gisteren en vandaag nog wel geprobeerd, dan gaat ze wel naar bed, krijgt haar speen, wil nog een verhaaltje en roept daarna: ik wil niet slapen!

Ik heb ook weer leuke kleren gekocht voor Lynn, gisteren 4 shirts en een spijkerbroek.

Ze is zo'n enorme knuffelkont nu, om de haverklap krijgen we kusjes en knuffels. Erg lief! Vanmorgen naar de kapper geweest met haar, we hebben het weekend meerdere keren gevraagd wat ze wilde: kort haar of lang haar. Het is kort haar geworden, dus de schaar er maar weer in. Het is erg leuk geknipt!

Vanavond ruzie gemaakt om een doperwt... ze wilde ze niet eten, maar wilde wel vla. Ik wilde dat ze minimaal 1 doperwt opat (ja, je moet ergens beginnen he!), maar nee, dat zat er niet in. Zelfs nog op de gang gezeten hiervoor, maar opeten, ho maar! Dus ook geen vla. Na de gangsessie accepteerde ze dat gelukkig. Morgen weer kdv, ben benieuwd of ze daar wel slaapt.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Hoi,

Xop wat erg voor je om je moeder zo te vinden. Wat zullen jullie geschrokken zijn zeg! Inderdaad een goed idee om andere hulp te regelen oid of een belsysteem ofzo, want je moet er echt niet aan den ken dat ze te laat gevonden wordt. Nog een voor jou voor de schrik!

Q, poeh ik vind jou ook dapper hoor, zo met Emdin uit eten zo laat. Wij gaan ook vaak met Milena uit eten, maar dan maximaal tot 2000 uur, anders wordt ze vervelend. Ze ligt ook eigenlijk altijd om 1900 uur bed, dus ze is zo gewend om dan te gaan slapen.

Wel fijn dat het gezellig was en het eten lekker! Kun je er weer een jaar tegenaan (qua verjaardag dan he, niet qua etentjes )

Indian, Haha ik zie Yuma al lopen in zijn meisjesbroek . Leuk he dat shoppen!

Juul, ow wel balen dat Lynn geen slaapje meer doet. Ik vind het altijd toch nog wel even heerlijk om niks te doen te hebben . Milena ligt5 gelukkig vaak wel een uur in bed. Ik denk dat ze niet altijd slaapt, want ik hoor haar ook wel hele verhalen tegehn de knuffels vertellen

SCoob, mooie taarten!!

Tira, hoe is het?

Hier vandaag weer gewerkt. Was superleuk, allemaal lueke kinderen in groep 7. Lekker over China gekletst En over de presidentsverkiezingen. Iedereen was voor Obama, want ze vonden hem 'vet cool'
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Haha Juul over dat eten . Nou ik maak me er hier echt niet druk om. Mileen eet dus niks en als wij zo doen, want dat hebben we uitgeprobeerd, dan eet ze ook geen toetje. Echt niks dus. En met een dame formaat krielkip is dat toch niet zo leuk. Dus hier is het nog juichen voor elke hap die er in gaat, negeren als er niet gegeten wordt en altijd een toetje. Tja.

Pips, heerlijk he die vragen. Milena is nogal into de dagen van de week. Ze wil steeds weten welke dag het is en dan kan ze niet geloven dat het niet de dag is die zij dacht. En of school nu open of dicht is. En waarom is de school dan dicht? En waarom is de maan soms groter dan andere keren. En waar is de zon dan? En wat ze nog wel het vaakst vraagt op een dag: wat gaan we doen? Alsof er een continu uitgestippeld plan ter vermaak van Milena moet zijn. Men.
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Over eten, maak ik ook geen ruzie. Over het algemeen eet Emdin goed, maar groentes is hij gewoon niet dol op. Hij krijgt altijd een toetje, ookal heeft hij verder niets gegeten. Vaak wil hij geen toetje, dan krijgt hij later nog wat fruit te eten.

Xop: pff, dat is schrikken met je moeder. Een idee kan zijn, om een wijkverpleegkundige eens in bijvoorbeeld de 2 weken te laten komen om de medicatie, bloedsuikers, voeten etc te laten controleren. Je kan dit regelen bij, hier heet het Careyn, de voormalige Maatzorg. Tis maar een idee!

Indian: een mantelzorger is meestal een familielid en zeker met diabetes vind ik dat je wel een verpleegkundige/medisch achtergrond moet hebben. Sommigen familieleden van mensen hebben dit soms wel.

Emdin ligt nooit voor 20.30 uur in bed, dus 1 keertje een keertje later is geen probleem. En gelukkig gedroeg hij zich keurig. Hij doet dit trouwens in gezelschap altijd wel, zich keurig gedragen.

Vanmiddag direct mijn ontvangen verjaardagsgeld uitgegeven aan een paar halfhoge veterlaarzen van Timberland. Ze zitten zalig en zijn waterdicht. Nou ja, het geld was een bijdrage aan de laarzen. Eigenlijk vond ik de prijs enorm meevallen voor Timberland's (¤140).

Alles is ingepakt en morgen hoef ik alleen onszelf, mijn handtas, Emdin's rugzak nog mee te nemen en dan kunnen we op vakantie. Ik zal een weekje niet schrijven, want aan laptops en/of opzoeken van internetcafé's doe ik niet aan.

groetjes en tot snel
Ik weet dat een mantelzorger meestal een familie lid is, maar soms zijn het ook de buren, of iemand die iets verder ervan afstaat van de familie. Dus niet eigen kinderen, maar neef/nicht of juist dichterbij, een broer zus.

Maar goed, Xop en haar familie zullen vast wel een oplossing vinden!!!

Heel veel plezier Q. We zine je over een weekje wel weer.

Nou ga even de broeken ruilen denk ik. Straks even naar de fysio, en als man thuis is naar de verjaardag van schoonmama.
Ik weet dat Lynn wel doperwten lust, die heeft ze een paar weken terug, toen ze dacht dat wij niet keken denk ik, namelijk nog uit het schaaltje zitten vissen. Zo lang ze maar niet kapot zijn

En het assortiment groenten wordt wel erg beperkt, ze eet alleen broccoli en bloemkool echt goed. Vanavond boerenkool proberen.

Ze is erg koppig, want als ze iets niet wil en het ligt toch op haar bord mag het ook niet op haar bord liggen en smijt ze het zo nodig van zich af.

Frans, als je een kindje hebt dat anders helemaal niets eet vind ik het weer anders, Lynn eet toch wel, alleen de groenten nogal beperkt.

Q, fijne vakantie!

Wat een slimmeriken zijn Pipsie en Milena zeg, intelligente vragen voor van die ukjes!
Mmmm lekker, boerenkool. Dat heb ik allang niet meer op. Wordt er altijd ziek van....maar ga het toch maar weer eens een keer proberen. Vind dat zooooo lekker.

Met rookworst!!!! (loopt hier nu al kwijlend rond)

Frans, weet jij of je moncjoe taart (schrijf je dat zo?? vast niet) mag? En gister heb ik zalm uit de diepvries op, in de oven warmgemaakt. Mag dat eigenlijk??

Juultje, broccoli is hier ook enorm favoriet. Hij eet dus wat vaker broccoli. Boontjes (sperzie) vind hij ook lekker. Zo ie zo varieerd het hier of hij wel of niet zijn gronete eet. Op het moment eet hij weer enorm goed. Als hij maar niet ineens gaat groeien, dan passen alle nieuwe broeken niet meer.
Nee juul, buiten moe zijn en niet lekker voelen (en benauwd) geen andere kwaaltjes.
indian, volgens mij is t qua kaas/melkproducten makkelijk uit te zoeken. Als er gepasteriseerde melk in zit, altijd goed.

Zo mag je met gemak brie en diverse kaasjes eten. Alleen die franse schimmeldingen (blauwkaas e.d.) niet.

Zalm uit de oven mag prima. Zelf rauwe zalm vers van de visboer mag. Alleen rauwe zalm voorverpakt uit de supermarkt wordt afgeraden.

Xop, flink schrikken van je moeder zeg!!

Jasper is ook een moeilijke eter. Soms dagen vrijwel niets, soms ineens bunkeren. Alles wat groen is, is vies is zijn motto.

Bord leegeten doen we niet aan. Als hij niet hoeft, hoeft hij niet. Ik ga m niet dwingen tot eten. Ben zelf een hele slechte eter geweest, altijd ondergewicht. En moest altijd mn bord leegeten, tot kotsen aan toe omdat ik t echt niet lustte. met bord naar de schuur, gang of kamer etc als mn ouders mn drama niet meer konden aanzien en boos werden.

Ik zal dan nu ook nooit tzelfde doen met Jasper omdat ik weet hoe dat voelt. (daarmee val ik juul niet aan, want wat is nou 1 doperwt ha ha ha )

1 regel aan tafel, blijven zitten. Pas van tafel als iedereen klaar is en geen speelgoed aan tafel. Toetje krijgt hij pas als iedereen klaar is met eten. Van tafel = geen toetje.
koffie, zwart graag...
Hey

Syl, jij hebt dezelde regels als wij. Ze moet aan tafel zitten, mag niet krijsen/brullen. Geen speelgoed aan tafel. NIet eten is prima, maar je blijft wel zitten wachten tot iedereen klaar is en dan eten we een toetje. Wil ze eerder van tafel om te spelen, dan krijgt ze geen toetje. En dat had ze dus na 1 keer al door .

Monchou taart mag je wel hoor. Alles waar gepasteuriseerde melk inzit mag je gewoon hebben. Dus ook de meeste kaasjes. Bovendien moet het er in Nederland opstaan als er rauwe melk inzit. Staat het er niet op, mag je het hebben.

Zalm uit de oven is juist goed. Vette vis schijn je twee keer in de week te moeten eten. Alleen rauwe zalm is niet goed, tenzij van een betrouwbare visboer, dan juist weer wel.

Q fijne vakantie!!

Ik zit te wachten tot er mensen komen kijken naar de spullen die ik op mp gezet heb. Ben een winkeltje begonnen met de restproducten van het bedrijf van schoonvader. Zo worden we nog rijk
Hier wordt echt nooit gebunkerd door Milena, helaas. Alleen als we pannenkoeken eten. Ze eet geen groente. Hooguit wat stukjes spinazie die aan een hamblokje hangen, thats it. Als ze alleen maar brocoli of bonen zou lusten, zou ik al blij zijn. Ze moet echt niks wat met groente te maken heeft, helaas. Ook geen soep/saus oid waar ik het in kan verstoppen. Geen ei waar ik een omelet van kan maken, geen pannenkoek met gepureerde groente erin. ik hbe me er maar bij neergelegd en ik hoop maar dat ze ooit wel groente gaat eten.
Dankje Syl en Frans voor de bevestiging!! Moet nu weer snel gaan, man belde net, hij is klaar met werken, dus we gaan naar de verjaardag van schoonmama
even uppen hoor!!!!

Verjaardag van schoonmama was gezellig. Man vroeg nog even of we het gingen vertellen daar. Ik zei nee, ten eerste omdat we de tekening niet bij hadden en ten tweede omdat schoonmama vanavond ook nog visite krijgt!!
Heb je je mond kunnen houden, Indian? Wanneer willen jullie het gaan vertellen?

Lijkt me echt naar, Frans, als je kindje niet goed eet. Hopelijk is dat bij de nieuwe beeb anders! Ik kan me goed voorstellen dat je blij bent dat er uberhaupt iets in gaat.

Sylvester, zo ver zullen we met Lynn nooit gaan hoor, maar even proeven vind ik toch wel het minste. Wat is nou 1 doperwt?? Das dus gewoon koppigheid. Vanavond heeft ze in ieder geval wel wat happen boerenkool op, had ik niet verwacht. Wel een beetje verleid met rookworst

Lynn eet trouwens wel een keer of 3 in de week broccoli, wij zijn er zelf na 1 keer al op uitgekeken, maar dan krijgt zij het gewoon 3 dagen achter elkaar

Ik ben mijn hoofd aan het breken over wat we Lynn voor Sinterklaas moeten geven, maar ik geloof dat we eruit zijn. Even zien of de link het doet.

Het lukt niet, het is deze: http://www.superspeelgoed.../popup_image.php?pID=5910

Even een beetje goochelen, maar ik zie hem denk ik. De supermarkt van Duplo he? Die is leukl! ZAg hem vandaag in het intertoys boek staan. Wij hebben een kassa voor haar gekocht. Wil er denk ik nog iets bij kopen. Vind het wel een mooie gelegenheid om haar speelgoed een beetje te updaten

Indian, kan schoonmoeder haar mond niet houden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven