M-06 Lopend de herfst tegemoet!!

05-09-2007 11:30 5424 berichten
Alle reacties Link kopieren
en jullie natuurlijk allemaal bedankt voor alle felicitaties en kaarten!
Valentijn fiets alweer vrolijk rond in de huiskamer op zijn nieuwe fiets, als ene pauw zo trots!
Klinkt als een geslaagde dag Merel, fijn dat jullie en Valentijn natuurlijk zo genoten hebben.

Pips, verslag van de carnaval...haha....AU!

Heb gister toch mee gedaan emt de optocht omdat ik besloten heb dat dit de laatste optocht is die ik mee doe de komende jaren. (mmm denk ik daar volgend jaar ook nog zo over)

Ik wil dan meer met de kdis gaan doen met de carnaval, en met 1 is al niet heel makkelijk met de optocht, laat staan 2. Yuma heeft heerlijk een uurtje (nou oke, 50min) in de wandelwagen geslapen tijdens de optocht.

Ik heb hem dus toch gelopen, maar nog voor de helft kon ik al bijna niet meer, maarja stoppen is ook zo iets, dus toch doorgelopen, en daarna in de kroeg maar op ene kruk blijven zitten. Veel pijn aan knieen, voeten, heupen. AU. k*t vocht.

Maar Yuma heeft enorm genoten tot nu toe!! Vanmiddag kindermiddag (mama zit wederom om een stoel)

En dan scheiden wij er mee uit. Dinsdag doen we niks meer.

Oh had trouwens do de MDL arts aan de telefoon, als het goed blijft gaan mag ik dus blijven afbouwen, elke 2 weken, maar nog langzamer als ze eerst wilde. Met deze week erbij zit ik nog 7weken aan de prednison. (mits het nauurlijk allemaal goed blijft gaan.)

Heb mij trouwens ook nog opgegeven voor een BV avond (zijn er 2) vanuit het kraambureau waar ik de kraamzorg van krijg. Die gaan er wat dieper op in, op aanleggen, hoe zie je dat je kindje het goed of niet goed doet etc etc etc.

Nou nu genoeg over mij, kom later weer terug,

Doei!

Ja en vrijdag is Sophie al weer jarig!

.
*zwaai* naar Merel

Ik ga maar gewoon verder met meeschrijven, heb alleen gi beetje terug gelezen...

klinkt als een leuke dag. Wat lief dat valentijn in huis nu rondjes op zijn fiets rijd. Al buiten geweest? Jasper vind het ook zo leuk om rond te rijden. Als we hond uit laten gaat hij altijd mee nu op fiets (eerst altijd tractor). Als we dan weer thuis komen vraagt hij altijd, mag ik nog rondje. Dan mag hij een rondje om het blok doen. En na elk rondje vraagt hij dan of ie nog een keer mag.

Pittig voor je de optocht Indian. Volgend jaar maar langs de kant idd. Jasper vond de optocht superleuk bij ons. Thema was 'beestenboel'. Voor kids dus veel herkenbare dingen. Vooral de wagen met Pumba en Timon vond ie super. Stond een hele grote Pumba op de wagen met uit zijn bek een glijbaan voor kids. Kids die stonden te kijken mochten even glijden. Leuk bedacht.

Laura viert vanochtend caranval op school. Ze is als bruidsmeisje verkleed. Vanochtend haar lekker opgetut en haar opgestoken en zo. Ze is om 13.00u klaar en dan kunnen ze eventueel gelijk door naar kindercarnaval om 13.30u. Daar gaat ze niet heen. Even rust want later vanmiddag nog zwemles.

Jasper was heel blij toen hij ons weer zag. Vooral Laura kreeg dikke knuffel. Ze gingen gelijk samen spelletje doen. Schatjes! Vanochtend ging alles weer als vanouds, alsof we helemaal niet een week weggeweest zijn.

Pijnlijk Frans die naweeen. Heb ik toen bij Jasper ook flink last van gehad. Een paracetamol is wel prettig dan. Lekker even eruit met zijn allen. Dat doet je goed!

Vakantie was super! Veel sneeuw en zon gehad. 2 dagen strak blauwe luchten, daar zijn we ook flink van verkleurd. Laura vond de sneeuw en skien superleuk. De zus van man was er ook en ook nog vrienden van hen die wij ook wel kennen. Hun dochter van 5 zat samen met laura in klasje. Het klikte super tussen die meiden. Elke middag gingen ze uno spelen. Kaartspelletje. Ze hadden nl van 10-12 en van 14-26u les. Tussen de middag gingen we dan gezellig met ze eten in een restaurant. Ze hadden hele lieve skijuf, die ze knuffelde als ze vielen en kregen ze snoepjes en gingen ze liedjes zingen en sneeuwpoppen maken etc.

Zaterdag hebben we heerlijk met zijn 3-en geskied. Laura was vrijdag met les wat bang geworden omdat ze voor het eerst een wat steiler stuk ging skien en dat lukte niet zo omdat ze moe was. Maar tussen de benen van papa en mama in lukte dat zaterdag wel. Zo zijn we naar knus berghutje geskied en daar wat gedronken. Je zag haar genieten, heel stoer met papa en mama hierheen geskied. Wij zijn na de drukte weggereden om 16.15 en waren om 0.45 weer thuis. Hele vlotte terugreis. Heenreis verliep wat minder soepel. Veel sneeuw en daardoor file. We waren om 4.00u (s'nachts) in ons appartement en zijn we lekker gaan slapen.

Verder voel ik me niet echt fit. Voor de vakantie was ik al schor en erg pijnlijke keel. Veel hoesten. Nu is keel over en ben ik heel erg verkouden en zitten beide oren dicht. Vanmiddag even naar ha. Denk dat ik vocht achter trommelvlies heb. Net als Jasper en man. Erg balen. Ik hoor niet veel, voelt de hele tijd alsof je water in je oren hebt. Heb er vanaf donderdag last van.

Zit op kantoor, moet echt nog even wat doen....

tot later.

Heee goedemorgen!

Klinkt wel heel gezellig allemaal, Indian! In onze krant stond laatst et ABC van carnaval (met alle benamingen enz. uitgebreid uitgelegd). Hahaha, ik heb dat van A tot Z gelezen om jouw berichtjes rond deze tijd goed te kunnen volgen, hahaha.

Merel.... wat een superverjaardag voor Valentijn. Hier vieren het ietsie kleiner (wat heet... ). Vrijdagochtend trakteert ze op de creche (gaan we samen rond 10-en even heen), 's middags trakteert ze op de PSZ (ben ik hulpmoeder), en vanaf 16:00 komt iedereen (ooms, tantes, opa, oma, enz en 1 vriendje van Sophie met diens mama en zus (=vriendinnetje Lieke)) bij ons taart eten. Wie er om 18:00 u nog is krijgt chinees en rond half acht is het Schluss. Ik reken op een man of 15. Valt mee .

Sophie krijgt van ons een step, een puzzel (ze is een echte puzzelfreak), krokodillespel en een lief tasje/broodtrommeltje/bekertje van Kitty. Van familie prinsesseverkleedkleren, klei en ander knutselspul en ik geloof ook dat iemand stelten heeft gekocht. Is wel weer genoeg, dacht ik zo .

Frans, ik heb ook altijd pijnlijke tepels gehad. Ook al legde ik steeds in varierende houdingen aan, deed erg mijn best om dat mondje erg goed om heen te krijgen enz enz.... bleef erg pijnlijk, vooral die eerste weken. Af en toe tot bloedens toe; ik schopte soms keihard tegen de bedrand als ze begon te zuigen van de pijn!!. Iedereen zei altijd "oh, dan leg je het verkeerd aan" en "je hoeft ECHT geen pijn te hebben" of "je moet er meer hulp bij halen" enz enz. Gek werd ik daarvan. Ik had nl. een erg goede kraamhulp die me er erg bij hielp, ik had BV-cursus gedaan en ik heb ook een lactatiedeskundige erbij gehad. Helaas; mondje van kind en mijn ingetrokken tepels was niet zo'n fijne combi. Bij Lieke 7 maanden BV gegeven; pas de laatste maanden was het echt een eitje. Bij Sophie herhaalde de boel zich (wat nogmaals bevestigde dat het niet aan aanleggen enzo lag!), maar ook haar heb ik 4 maanden gevoed. En ben alleen gestopt omdat ik niet weer zolang/zo vaak op het werk wou kolven...

Tijdelijk gebruik van een tepelhoedje hielp bij mij trouwens wel als het eventjes te erg werd.

Anyway; succes en hopelijk neemt de pijn snel af....
Oh, Scoob, klinkt heerlijk je vakantie. Wel shit van oor"pijn" enzo. Vreselijk; je hoort jezelf dan ook zo gek praten .

Lief, Jasper en Laura!
kloppen alle adressen in de ak hyves?
koffie, zwart graag...
Klinkt super jullie vakantie Scooby,. En liefffff jasper en laura samen.

Wel balen dat je nog steeds niet fit bent. Beterschap en succes bij de HA.

Syl, ik denk het wel. Alleen Xop krijgt binnenkort een nieuw adres!

Xop, haha, en zijn mijn berichtjes een beetje te volgen?

Wat stond er zoal in dat ABC?

Nou man is tegen half 3 klaar met werken en dan kunnen we meteen door naar de kindermiddag. (lees: mama zit op een stoel) Is wel heel anders zo hoor, carnaval vieren met a. een dikke buik, en B pijn!

Yes, man zei dat hij morgen wel vrij kon krijgen dus dan kan hij mee naar het ZH. Mag weer op controle.

Nou ik ga weer, Yuma slaapt nog heerlijk. Tot staks of morgen!
Die van mij niet lang meer, hahaha. Maar goed, jullie krijgen wel een verhuiskaartje, binnenkort .
Heee, ik zag je net nog niet staan, Indian. Da's gek?!

Jaaaa, zit je er wel een beetje als oud wijf bij, he? Hahaha, zo ben ik eens hoogzwanger meegegaan op wintersport (week 36, Sophie). Nou, ik was echt ouwe moeke, hoor. Had de thee en koffie klaar als ze klaar waren met skieen, ze moesten slangzaam lopen op weg naar restaurantje enz enz. Was nie echt zoooo leuk als normale wintersport, op zijn zachts gezegd .

Ja hoor, ik snap je berichten nu he-le-maal . Er stond bij de A bijv. de uitleg en geschiedenis van Alaaf, de D was voor Dansmarieke/Marietje enz enz. Vond het wel grappig wat de achtergronden voor vele (voor mij vreemde) gebruiken waren.

Tot gauw
Haii,

Xop, dus jij had ook pijnlijke tepels. Ik ook, men vooral dat aanzuigen. Het komt echt doordat ik niet goed kan aanleggen, ik weet wel hoe het moet, maar het lukt me niet. Ik bijt steeds maar op mijn wangen en soms moet ik echt huilen omdat het zo'n pijn doet. Kan er niks aan doen, tis zo'n gemene pijn dat de tranen gewoon in mijn ogen springen. Tepels zijn idd kapot en blauw van het aanzuigen. Maar goed, ik wil zo graag echt voeden ipv kolven dat ik het nog wel even aanzie. Misschien gaat het binnenkort beter.

Poeh en dat jullie het zo druk hebben. Heel knap dat je daar niet heel chagerijnig van wordt! Wel heel fijn natuurlijk dat jullie niks van de kredietcrisis merken! Dat moet eigenlijk maar zo blijven he?

SCoob, dat klinkt als een hele lekkere vakantie! Lief dat Laura zo trots op zichzelf was en fijn dat ze zo'n lieve juf had! Hopenlijk word je niet ziek en voel je je snel beter!

Indian, balen dat je zo'n last had na de optocht. Zo irritant als je lichaam eigenlijk niet kan wat je hoofd wil! Succes morgen in het ziekenhuis!

Hier gaat alles prima. Bojan is echt een zoeterd! Nu ligt ie al weer de hele dag te slapen. Vanochtend is ie meegesleuwd naar Milena's kdv om haar weg te brengen, daarna zijn we bij een vriendin geweest en nu zijn we weer thuis en hij heeft zo'n beetje door alles heengeslapen. De zoeterd! Ik zal binnenkort nog eens foto's op hyves zetten. Tis zo'n mooi mannetje!
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Thuis ook weer een Jasper met oorpijn. Donderdagavond begon het en gisterenochtend naar de hap geweest.

Het stroomt echt continue zijn oor uit (helder). Best apart hoor als ze buisjes hebben, dan komt het er dus uit.

Nu heeft hij druppels, neusspray en paracetamols. Dus een weekend vol knuffelen, kroelen en troosten.

En een magere Jasper. Zelfs mn schoonouders schrokken gisteren toen ze hem zagen. Zo vermagerd, hij eet vrijwel niets.

Arm ding.

Spannend Xop, tis nu echt aftellen he!

Veel plezier Indian.

Scoob, welkom back!!!! Hoop dat de oorpijn niet doorzet.

Merel, Valentijn is heerlijk verwend en wat goed dat hij al zo lekker fietst!

Tira, ik hoop dat Marit eraan gaat wennen dat je lang op de dag weg bent.

Frans, ik heb altijd met een tepelhoedje gevoed (11 1/2 maand)

Ging altijd prima en inderdaad minder gevoelig als normaal voeden. Jasper kon ook niet goed aanhappen.
koffie, zwart graag...
Jaaaaa Frans Foto's!!!

Thanks, ben benieuwd hoe het met de kleine gaat, is een druk baby-tje vergeleken met Yuma!

Xop, haha fijn dat het dan nu wel duidelijk is. Is ook gewoon lastig uitleggen omdat het hier zo gewoon is. Maar ik weet er ook lang niet alles van af.

Ging vroeger vooral om te "zuipen" nu kijk ik er wel wat anders tegen aan, zeker met kids.

Ja snap wat je bedoelt, met 36weken zwanger mee op ski vakantie. Ach het carnavallen voor ons zit er weer op dit jaar, volgend jaar weer / beter!

Oh Syl, dikke knuffel voor jou, het zit jullie ook niet mee. Jij niet lekker, jasper weer oorontsteking. Ook erg vervelend dat hij niks / weinig eet. Wat zei de arts dan van zijn uiterlijk?

Yuma is ook maar een scriel manneke, met zijn 92cm en maar net 12kilo. Is Jasper veel afgevallen dan? Is nooit fijn! Hopelijk trekt hij snel bij en eet hij weer lekker gewoon mee!
Zo te lezen heeft Valentijn een leuke verjaardag gehad, Merel, met mooie cadeaus!

Klinkt goed, Scooby, jullie vakantie! Stoer hoor van Laura.

Beterschap, hopelijk wordt het snel beter weer en ga je je daardoor ook weer wat beter voelen.

Mooie cadeaus voor Sophie, Xop.

Wat balen, Frans dat de bv zo'n pijn doet. Hopelijk gaat het snel beter!

Wat sneu voor Jasper, Syl. Hij was laatst ook al zo vermagerd toch? Was hij wel weer wat aangekomen tussendoor? Beterschap met hem!

Gisteren bij schoonouders geweest, zijn lekker naar het bos geweest. Lynn heeft wel een uur vol enthousiasme door het bos gerend. Het is duidelijk dat ze groter wordt en langer kan lopen, maar ook dat het niet zo koud meer is, daar heeft ze echt een hekel aan. Ze heeft ook heerlijk gespeeld bij opa en oma, echt een gezellige dag!

Vanmiddag zijn we even samen bij de buren geweest, ze wilde zo graag met de buurmeisjes spelen. Vervolgens ging ze met buurmeisje bij andere buren naar binnen (zonder mij) en daarna stonden ze samen bij mij op de stoep en hebben ze gekleid. Ze is er echt zo aan toe om meer met andere kindjes te spelen. Nu is het bij de buren misschien wat bekender, omdat ik er ook bij geweest ben, durft ze een volgende keer misschien alleen, is het wat bekender.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
hey, fijne dag allemaal!!

Kom alleen even zwaaien, ben moe!

Bij de gyn was alles goed trouwens!
Fijn dat alles goed was, Indian!
Fijn dat alles goed was! Heb je nog een echo gehad?

Hier druk en moe. Bojans dagen beginnen om 4 uur sochtends en hij wil ook om de 2,5/3 uur eten. Tis een liefie hoor, maar das wel zwaar. Zeker met een rondspringende aandacht vragende grenzenopzoekende Milena. Die vandaag wel 2!!! keer op het potje gepoept heeft! Knapperd
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Even ego-en:

Klein, angstig en onzeker Pipsie is aan het veranderen:

Pips: "wat heb je vanochtend gedaan op het kdv"

Pipsie: "buggy afgepakt van jongetje I." (stralende glimlach).

Pips: "wat zeg je? ik verstond het niet goed"

Pipsie: "buggy afgepakt van I. en dat was stout en dat mocht ik niet weer doen" (kijkt nog steeds stralend).

Pips: "en heb je nog met andere kindjes gespeeld? " (ik probeer haar heldendaad maar wat te negeren want ben erg trots op haar ondeugd maar wil het ook niet aanmoedigen)

Pipsie: "ja met meisje L."

Pips: "wat hebben jullie gedaan? getekend, in de grondbox gezeten (vinden ze allemaal leuk) of iets anders "

Pipsie: "L. tegen het hek geduwd en de bal gepakt, ik wil de bal ook"

Menomen, wat was ik trots :-)

Ik had een vergadering vanavond (vandaar dat ik hier nog ziet, even wat adrenaline kwijt). Papsie vertelde net nog dat PIpsie zich vanavond onder gierend gelach had opgesloten in de badkamer (om 20.30 uur!) en steeds hard "HELP HELP" had geroepen (als spel). Ze verdomde het de deur open te doen dus Papsie heeft het opgelost met een "snoevedraaier", alwaar hij een gierend meisje aantrof die tussen het hikken van de lach zei "je hebt me gered papa nu weer de deur op slot, dit is een leuk spel, nog een keer".

Echt heel gek het lijkt wel of ze in twee weken van een zielig klein muisje is veranderd in een recalcitrante peuterpuber met een "grote" mond. We lachen ons ziek (zonder dat zij het ziet natuurlijk).

Zo, nu eerst warme melk, veel te wakker.

Welterusten allemaal!
ha ha ha, goeie grap van pipsie!!

jasper schopte gisteren een toren pringels om in de kruitvat en zei heel droog: oh ooohhhhh....

Omstanders begonnen keihard te lachen
koffie, zwart graag...
Haha die Pipsie, fijn hoor dat ze wat brutaler wordt!!.

Oh gister in het ZH zei een man tegen zijn dochter (haha die heette Dotje!!!) kom maar, dat is een erg wild kindje!

Nou dacht ik, jouw kind is een doetje!

Ben blij dat er wat inzit, en oke altijd afremmen is ook niet handig, maar denk toch makkelijker dan een verlegen kindje stimuleren. Maar goed, blijkt wel weer dat onze maart kids lekker aanwezig zijn.

Goedzo Pipsie!!
Goed zo, Pipsie! Lekker hoor Pips, dat ze loskomt en lekker ondeugend wordt.

Vraagje voor degene met (bijna) 2 kinderen: wanneer hebben jullie het aan de jongste verteld dat er een kindje bijkomt?
Goh, Juul, dat weet ik niet meer zo goed, eigenlijk.... Maar ja, Lieke was natuurlijk ook nog maar anderhalf toen Sophie geboren is..... wist zij veel .

Verder even snel, want moet over 5 minuutjes Sophie van gym halen en Lieke moet dan al klaar staan met gympakje aan...

Frans, oh aiiii, ik weet dat gevoel nog heel goed. En achteraf vind ik het gewoon niet te geloven dat ik die pijn gewoon verbeet, alleen omdat ik gewoon WOU BV-en. Men, af en toe waren het gewoon open wonden! :( .

Maar goed; als je nog even doorbijt, dan wordt alles spoedig veel beter! Tenminste, bij mij wel toen.
Juul, We hebben het Yuma meteen verteld dat mama een baby in de buik zat. Want hij gaat bijna altijd mee naar de gyn. (baby kijken zeggen we dan) Maar we hebben daarna tot we het de opa's en oma's verteld hadden er niet veel met hem over gehad. Als we vroegen wat mama in de buik had, zei hij wel baby, maar met minder begrip als dat hij dat nu doet! Nadat opa en oma het wisten praten we er wel gewoon over. (haha anders had Yuma ons misschien al verraden) Nu zegt hij ook als we naar de gyn gaan, dat we de baby gaan kijken op de "telesiesie en computer" haha, hij bedoeld dan het echo apparaat, en de 2 schermen waar de baby op te zien is. Mama trui omhoog zegt hij dan, gel erop en dan zo en zo baby kijken (Maakt wrijf bewegingen met zijn hand over zijn buik)

Je met gewoon kijken wat jullie fijn vinden en of Lynn er iets mee kan. Het is toch pas echt duidelijk als de baby er is denk ik.

Ahhhh waarom is Yuma nu altijd zo "gezellig" als opa en oma hebben opgepast. Waarom!!!!!

Nou zeg, als ik al die verhalen lees, vraag ik mij af waarom ik BV wil gaan geven. Haha.
uhuh, als ik met mijn aambeien, kapotte plasbuis, blaasontsteking, mega rits hechtingen (totaal ruptuur), aan beide zijden een borstontsteking een Jasper liet aanhappen voelde ik mij ook zooooooooooooo zielig.

Moet bijna weer janken als ik eraan terugdenk (oke overdreven, maar man man wat een drama die eerste weken)

Maar Indian, de pijn verdwijnt geleidelijk :-)
koffie, zwart graag...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven