Man en kind botsen enorm (lege OP)

09-12-2019 21:54 44 berichten
Bedankt voor de reacties, ik heb genoeg tips gekregen
moderatorviva wijzigde dit bericht op 10-12-2019 08:42
Reden: OP (grotendeels) verwijderd. Passende maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva
95.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
09-12-2019 22:28
je zoon is 7, natuurlijk weet hij niet van ophouden het is een mens in ontwikkeling
ik schrik ervan dat je vindt dat je zoon een rol heeft hierin
Zoon hoeft niet als een volwassene te reageren en kan natuurlijk niet de volledige situatie overzien, maar hij moet wel ook gewoon luisteren naar zijn vader toch? Ik denk dat TO dat meer bedoelt. Hij moet ook leren gewoon ‘nee’ te accepteren bijvoorbeeld als vader dat zegt. Dat is gewoon een stuk opvoeding en dat kan zoon echt wel leren (als ouders daar duidelijk een lijn in trekken)
m-april schreef:
09-12-2019 22:24
Gevecht? Waar heb jij het over?

Ik zou mijn vriend nooit in bijzijn van het kind aanspreken, daarmee ondermijn je zijn gezag. Als er sprake zou zijn van fysiek of verbaal geweld, zou ik natuurlijk wel ingrijpen, maar ik neem aan dat daar hier geen sprake van is.
Nee totaal niet!
Minik schreef:
09-12-2019 22:31
Zoon hoeft niet als een volwassene te reageren en kan natuurlijk niet de volledige situatie overzien, maar hij moet wel ook gewoon luisteren naar zijn vader toch? Ik denk dat TO dat meer bedoelt. Hij moet ook leren gewoon ‘nee’ te accepteren bijvoorbeeld als vader dat zegt. Dat is gewoon een stuk opvoeding en dat kan zoon echt wel leren (als ouders daar duidelijk een lijn in trekken)
ik weet niet wat TO denkt, ze zegt dat zoon een aandeel heeft in het feit dat vader en zoon botsen. dat is natuurlijk gewoon bullshit, zoon is 7. Er is er maar 1 die hier verantwoordelijk voor is en dat is vader
Alle reacties Link kopieren
Het kind leert jullie tegen elkaar uit te spelen om zijn zin te krijgen.

Jullie kunnen het beste afspreken hoe jullie één lijn kunnen trekken ook al krijg jij dan niet je hele zin en als je kind iets vraagt en je weet niet niet hoe je man er tegenaan kijkt, dat antwoord je dat je het eerst met papa er over zal hebben.

Het eens zijn met je man is belangrijker dan wat dan ook.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Minik schreef:
09-12-2019 22:31
Zoon hoeft niet als een volwassene te reageren en kan natuurlijk niet de volledige situatie overzien, maar hij moet wel ook gewoon luisteren naar zijn vader toch? Ik denk dat TO dat meer bedoelt. Hij moet ook leren gewoon ‘nee’ te accepteren bijvoorbeeld als vader dat zegt. Dat is gewoon een stuk opvoeding en dat kan zoon echt wel leren (als ouders daar duidelijk een lijn in trekken)
Dit bedoel ik idd, soms is het ook gewoon wij zijn de ouders en nee is nee
Groenevingers1982 schreef:
09-12-2019 22:33
Dit bedoel ik idd, soms is het ook gewoon wij zijn de ouders en nee is nee
kind is zeven dus hij zal het een week/ maand/ dag later weer opnieuw doen
retrostar schreef:
09-12-2019 22:33
Het kind leert jullie tegen elkaar uit te spelen om zijn zin te krijgen.

Jullie kunnen het beste afspreken hoe jullie één lijn kunnen trekken ook al krijg jij dan niet je hele zin en als je kind iets vraagt en je weet niet niet hoe je man er tegenaan kijkt, dat antwoord je dat je het eerst met papa er over zal hebben.

Het eens zijn met je man is belangrijker dan wat dan ook.
Mmnmmm ik besef me dat mijn goede bedoelingen idd wellicht het verkeerde effect kunnen hebben..... Ik ga dit toch eens gewoon bespreken met mijn man en dan niet op het moment dat er iets is maar gewoon als er geen emotie achter zit
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
09-12-2019 22:34
kind is zeven dus hij zal het een week/ maand/ dag later weer opnieuw doen
Natuurlijk! En dan zullen ouders weer hetzelfde reageren als het goed is.

Moeten we dan maar nooit meer ‘nee’ zeggen omdat een kind het toch wel nog een keer doet?
Minik schreef:
09-12-2019 22:36
Natuurlijk! En dan zullen ouders weer hetzelfde reageren als het goed is.

Moeten we dan maar nooit meer ‘nee’ zeggen omdat een kind het toch wel nog een keer doet?
nee maar dat staat echt volledig los van het verhaal dat vader en zoon botsen en dat ze dan allebei niet van ophouden weten.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
09-12-2019 22:37
nee maar dat staat echt volledig los van het verhaal dat vader en zoon botsen en dat ze dan allebei niet van ophouden weten.
Hoezo staat het daar los van?
m-april schreef:
09-12-2019 22:40
Hoezo staat het daar los van?
omdat een kind opvoeden iets totaal anders is dan constant botsen met een kind
dat snap je toch wel?
Bedankt voor alle reacties, ik kan hier weer mee verder!
nou ja zeg, op weg
Gadverdamme, weer een sneuneus die de OP weghaalt. Post dan gewoon niet joh!
Minik schreef:
09-12-2019 22:31
Zoon hoeft niet als een volwassene te reageren en kan natuurlijk niet de volledige situatie overzien, maar hij moet wel ook gewoon luisteren naar zijn vader toch? Ik denk dat TO dat meer bedoelt. Hij moet ook leren gewoon ‘nee’ te accepteren bijvoorbeeld als vader dat zegt. Dat is gewoon een stuk opvoeding en dat kan zoon echt wel leren (als ouders daar duidelijk een lijn in trekken)

En dat leert hij alleen als moeder zich daar niet mee bemoeit. Mijn kinderen hadden in de puberteit snel door hoe ze hun vader konden bespelen. Die zei nee (of ja) met tig verschillende argumenten die de kinderen probeerden te weerleggen. Sinds hij bij zijn eerste standpunt blijft gaat het een stuk beter.
Alle reacties Link kopieren
GinnyJones schreef:
10-12-2019 01:14
Gadverdamme, weer een sneuneus die de OP weghaalt. Post dan gewoon niet joh!
Ik moest heel hard lachen on sneuneus.
Maar je hebt wel gelijk.

Maar aan de andere kant vind ik het soms ook wel leuk on te raden wat in de OP stond door de reacties te lezen.
Andersom schreef:
10-12-2019 07:04
En dat leert hij alleen als moeder zich daar niet mee bemoeit. Mijn kinderen hadden in de puberteit snel door hoe ze hun vader konden bespelen. Die zei nee (of ja) met tig verschillende argumenten die de kinderen probeerden te weerleggen. Sinds hij bij zijn eerste standpunt blijft gaat het een stuk beter.
Bij het eerste argument heb je verloren. Soms is nee gewoon nee.
Je hebt zelf een groot aandeel in deze dynamiek.

Stom zeg op weghalen...
m-april schreef:
09-12-2019 22:25
Daar moet je echt mee ophouden, je ondermijnt daarmee het gezag van je man en daarmee hou je het alleen maar in stand.
Of je zorgt ervoor dat manlief even normaal gaat doen als volwassene.
Kind is 7.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven